LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw en startende ondernemer

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ruth-gerrit

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door ruth-gerrit »

Dit bericht is verwijderd door de moderator.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Luuk Botter :
Geregistreerd: 14 maart 2011 11:58
Laatst bezocht: 27 maart 2011 11:09
Totaal aantal berichten: 1
@HW007. Waarom denk je dat Luuk Botter jouw bericht nu nog gaat lezen?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door HW007 »

Leo The Emperor schreef:Luuk Botter :
Geregistreerd: 14 maart 2011 11:58
Laatst bezocht: 27 maart 2011 11:09
Totaal aantal berichten: 1
@HW007. Waarom denk je dat Luuk Botter jouw bericht nu nog gaat lezen?
Omdat de meeste mensen een email ontvangen als er een reactie op hun topic komt.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Omdat de meeste mensen een email ontvangen als er een reactie op hun topic komt.
Mocht dat zo zijn, dan heeft hij op de vele imiddels geplaatste berichten ook niet gereageerd

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:
Leo The Emperor schreef:Luuk Botter :
Geregistreerd: 14 maart 2011 11:58
Laatst bezocht: 27 maart 2011 11:09
Totaal aantal berichten: 1
@HW007. Waarom denk je dat Luuk Botter jouw bericht nu nog gaat lezen?
Omdat de meeste mensen een email ontvangen als er een reactie op hun topic komt.
Vreemd dan dat hij al die tijd niets meer van zich heeft laten horen als hij elke keer een email ontving als er een reactie geplaatst was.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door HW007 »

Gelukkig dat ikzelf steeds minder dingen vreemd ga vinden.

Het vreemd-vinden is meer een soort reactie van "weet niet wat ik moet zeggen, dus zeg ik maar dat ik het vreemd vind". Lekker veilig, kun je nog alle kanten op draaien, afhankelijk van de reacties.

Startende ondernemers doen er wijs aan hun investeringen aan te passen aan hun budget.

Moet er niet aan denken om als ondernemer te moeten investeren in personeel, zonder ook maar enige garantie dat je wat kunt verdienen. Stel dat je pas aangenomen werknemer ziek wordt, en dat je een jaar ziekengeld moet betalen. Dat is in ieder geval heel wat meer dan een paar tientjes aan mogelijk niet te verkopen producten. De vitaminedrank en de voedings supplementen kun je altijd zelf nog nuttigen en zo besparen op je huishoudgeld. Een personeelslid is snel goed voor minimaal €2500 liquiditeitsvermindering per maand. Dan betaal ik nog liever éénmalig een instapfee van €500......kan ik later tenminste klagen over dat het niet werkte, en hoef ik niet te klagen voor die €30000 ziekengeld.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door trebelski »

HW007 schreef: Dat is in ieder geval heel wat meer dan een paar tientjes aan mogelijk niet te verkopen producten. De vitaminedrank en de voedings supplementen kun je altijd zelf nog nuttigen en zo besparen op je huishoudgeld.
Goed hé, (veel te dure ) producten kopen van je ''huishoudgeld'' en dat vervolgens zien als besparing op datzelfde ''huishoudgeld''. Echt de (non)logica van mlm :lol:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Moet er niet aan denken om als ondernemer te moeten investeren in personeel, zonder ook maar enige garantie dat je wat kunt verdienen. Stel dat je pas aangenomen werknemer ziek wordt, en dat je een jaar ziekengeld moet betalen. Dat is in ieder geval heel wat meer dan een paar tientjes aan mogelijk niet te verkopen producten. De vitaminedrank en de voedings supplementen kun je altijd zelf nog nuttigen en zo besparen op je huishoudgeld. Een personeelslid is snel goed voor minimaal €2500 liquiditeitsvermindering per maand. Dan betaal ik nog liever éénmalig een instapfee van €500......kan ik later tenminste klagen over dat het niet werkte, en hoef ik niet te klagen voor die €30000 ziekengeld
Daarom is het fenomeen uitzendkracht bedacht. Dan hoef je alleen te betalen voor de uren die je gebruikt. Misschien dit woord even opzoeken in de wikipedia :mrgreen:

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door HW007 »

Leo The Emperor schreef:
Moet er niet aan denken om als ondernemer te moeten investeren in personeel, zonder ook maar enige garantie dat je wat kunt verdienen. Stel dat je pas aangenomen werknemer ziek wordt, en dat je een jaar ziekengeld moet betalen. Dat is in ieder geval heel wat meer dan een paar tientjes aan mogelijk niet te verkopen producten. De vitaminedrank en de voedings supplementen kun je altijd zelf nog nuttigen en zo besparen op je huishoudgeld. Een personeelslid is snel goed voor minimaal €2500 liquiditeitsvermindering per maand. Dan betaal ik nog liever éénmalig een instapfee van €500......kan ik later tenminste klagen over dat het niet werkte, en hoef ik niet te klagen voor die €30000 ziekengeld
Daarom is het fenomeen uitzendkracht bedacht. Dan hoef je alleen te betalen voor de uren die je gebruikt. Misschien dit woord even opzoeken in de wikipedia :mrgreen:
Ja, voordat die uitzend kracht ingewerkt is, moet je weer verlengen, en als je niet oppast zit hij invaste dienst. lekker voor die uitzendkracht. Jij weet toch alles van (gerechtelijke) procedures etc. Je komt als ondernemer makkelijker van je personeel af als van je vrouw. Daarnaast ben en blijf je altijd verantwoordlijk wegens de inleen aansprakelijkheid, dus zo rooskleurig is dat inlenen van uitzendkrachten helemaal niet.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Gelukkig dat ikzelf steeds minder dingen vreemd ga vinden.
Sja, er moet toch ergens een verklaring vandaan komen waarom iemand al meer dan een jaar niet reageert in een topic. Wat jij naar boven haalde.
HW007 schreef:Startende ondernemers doen er wijs aan hun investeringen aan te passen aan hun budget.
Beweer je nu serieus dat de aard van het bedrijf niets te maken heeft met de investeringen die gedaan moeten worden.
HW007 schreef:Moet er niet aan denken om als ondernemer te moeten investeren in personeel,
Open deur, maar die kunnen we dus maar beter uitbuiten? Wat heb je immers aan opgeleide, gemotiveerde en betrokken medewerkers?
HW007 schreef:De vitaminedrank en de voedings supplementen kun je altijd zelf nog nuttigen en zo besparen op je huishoudgeld.
Je eigen voorraad opeten is niet besparen, maar gewoon onbetaalde klandizie voor jouw bedrijf.
HW007 schreef: Een personeelslid is snel goed voor minimaal €2500 liquiditeitsvermindering per maand. Dan betaal ik nog liever éénmalig een instapfee van €500......kan ik later tenminste klagen over dat het niet werkte, en hoef ik niet te klagen voor die €30000 ziekengeld.
Leg uit. Jij gaat er dus direct al vanuit dat het personeel ziek gaat worden, dat een personeelslid enkel geld kost, en geen enkele functie heeft anders dan jouw cash leegslurpen. En je gaat er vanuit dat mlm geld oplevert, wat uit onderzoek dus blijkt dat niet zo is.

Maar goed, lekkere kijk op personeel heb jij. Ja, zo kom je er wel.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Ja, voordat die uitzend kracht ingewerkt is, moet je weer verlengen, en als je niet oppast zit hij invaste dienst. lekker voor die uitzendkracht.
Wat voor ondernemer ben jij? En sorry dat ik het zeg maar ook een walgelijke vent met een dergelijke kijk op personeel en dus mensen.
Jij doet het overkomen als alsof personeel je opgedrongen wordt en het allemaal uitzuigers zijn die van jou geld komen opsouperen.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Ja, voordat die uitzend kracht ingewerkt is, moet je weer verlengen, en als je niet oppast zit hij invaste dienst. lekker voor die uitzendkracht.
Wat voor ondernemer ben jij? En sorry dat ik het zeg maar ook een walgelijke vent met een dergelijke kijk op personeel en dus mensen.
Jij doet het overkomen als alsof personeel je opgedrongen wordt en het allemaal uitzuigers zijn die van jou geld komen opsouperen.
Stel je niet zo aan.

Ik doe helemaal niets overkomen zoals jij het begrijpt. In goede mensen investeer ik graag. Of dit nu personeel is of andere mensen heeft niets daarmee te maken. Het betreft de persoon die ik wel of niet mag. En je denkt toch zeker niet dat ik zomaar €2500 maandelijks wegstort omdat iemand vertelt dat hij dat waard is. Als iemand aantoont maandelijks de nodige omzet te realiseren, dan ben ik de eerste die hem maandelijks de nodige beloning uitbetaalt.

Personeel wordt mij niet opgedrongen, omdat ik alleen zaken doe met mensen die ik mag.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door kuklos »

Km nou HW007, jouw berichten waren duidelijk. Personeel kost alleen maar geld. Dat heb je meer dan duidelijk gemaakt in jouw berichten. Vandaar dat je mlmt, want daar doe je zaken met ondernemers (je down- en upline), dat valt ook te lezen in jouw berichten.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ja, voordat die uitzend kracht ingewerkt is, moet je weer verlengen, en als je niet oppast zit hij invaste dienst
Als rechtgeaarde ondernemer zul je wel weten dat je altijd moet oppassen, maar het ontgaat me even hoe een uitzendkracht onopgemerkt een contract voor onbepaalde tijd kan verkrijgen ?
Je komt als ondernemer makkelijker van je personeel af als van je vrouw
Bedoel je dit werkelijk zo, of is dit een freudiaanse verspreking .. :mrgreen:

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door HW007 »

Leo The Emperor schreef:
Je komt als ondernemer makkelijker van je personeel af als van je vrouw
Bedoel je dit werkelijk zo, of is dit een freudiaanse verspreking .. :mrgreen:
Dat zei de advocaat tegen mij toen ik destijds een scheiding wilde maken tussen de diverse personeelsleden. Volgens de gebruikelijke weg een jarenlang verhaal met als resultaat dat de onderneming volledig uitgehold zou zijn, dus was mij eigen oplossing heel snel en zeer kosten besparend. Mijn vaste lasten liepen direct terug, en de omzet bleef vanwege de andere werkmaatschappijen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dat zei de advocaat tegen mij toen ik destijds een scheiding wilde maken tussen de diverse personeelsleden. Volgens de gebruikelijke weg een jarenlang verhaal met als resultaat dat de onderneming volledig uitgehold zou zijn, dus was mij eigen oplossing heel snel en zeer kosten besparend. Mijn vaste lasten liepen direct terug, en de omzet bleef vanwege de andere werkmaatschappijen.
Dat bedoel ik inderdaad, en lees dan jouw stelling nog eens terug ... :wink:

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Leo

Het gaat om de feitelijke situatie. Als een overeenkomst betreffende werkzaamheden op een bepaalde werklocatie (ongeacht de betaalconstructie) voor de 4e keer verlengd wordt, is de betreffende werknemer per definitie in vaste dienst bij de opdrachtgever/beheerder van de werklocatie. Intermediairs hebben hierbij geen inbreng.

Dit sluipt er soms in bij halfjaar contracten van goede werknemers, die dan eigenlijk onmisbaar zijn geworden, terwijl vaste dienst niet de insteek was.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ik geef het op.. :(

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door HW007 »

Leo The Emperor schreef:ik geef het op.. :(
Sorry Leo, ik ben vandaag niet zo in de woordspelletjes. Ik snap denk ik niet wat je bedoelde. Sorry :?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ok dan , het juiste gezegde is;

Je komt als ondernemer moeilijker van je personeel af dan van je vrouw.

En dat is precies het tegenovergestelde van wat jij hebt geschreven

Gesloten