LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe methode Herbalife

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door newmikey »

Naast het LinkedIn kanaal wat hier al eerder was besproken, kwam ik vandaag ook iemand tegen die buiten de plaatselijke AH z.g. "adviezen om energieker te leven" stond te geven. Flutverhaaltje, vragenlijstje en de onvermijdelijke conclusie: "u heeft voedingssupplementen nodig". Groot bord van Herbalife er naast en de buitengewoon oppervlakkige vragen zouden een weggevertje moeten zijn voor de meesten maar er blijven er altijd nog die er in trappen.

Heb trouwens de persoon nagetrokken adhv de website en het blijkt een plaatsgenoot te zijn, fitnessfanaat die z'n 06 nummer kwistig rondstrooit op elke website en elk forum dat hij maar kan vinden.

Worden ze een beetje wanhopig na de US$200M rechtzaak/uitspraak in de VS dit jaar?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door bprosman »

Worden ze een beetje wanhopig na de US$200M rechtzaak/uitspraak in de VS dit jaar?
Heb je toevallig een link bij de hand ?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door newmikey »

bprosman schreef:
Worden ze een beetje wanhopig na de US$200M rechtzaak/uitspraak in de VS dit jaar?
Heb je toevallig een link bij de hand ?
https://www.ftc.gov/news-events/press-r ... operations

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door kuklos »

newmikey schreef: Worden ze een beetje wanhopig na de US$200M rechtzaak/uitspraak in de VS dit jaar?
Ik krijg meer de indruk dat verstandige personen geen interesse meer hebben en enkel de sukkels van de samenleving er nog intrappen.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door gemist »

Zouden er echt "verstandige personen" zijn geweest die er in zijn meegegaan? In mijn optiek hebben ze allemaal een steekje los. Op de bedenker na....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door newmikey »

Nog even een uitstekende analyse van de etiketten. Ik zocht op Google naar Herbalife etiketten en kwam zo ook op dit review uit. De meeste doordringende conclusie van dit review (die misschien ook weer wat aan de extreme kant is) was dat de combinatie van synthetische en uitermate bewerkte natuurlijke grondstoffen in deze shakes neerkomen op "kanker in een potje".
http://www.ancestral-nutrition.com/an-u ... herbalife/

Verwijderd

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hilarisch stukje van John Oliver over Herbalife:

https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Dieke83 »

De shakes van die Herbalife zijn goed te nassen.
Heb ook familie en vrienden die "Coaches" zijn maar verdiensten zijn alleen op wat jij kan verkopen.
Ook word er bij hun juist gezegd dat je niet op straat moet gaan staan zoals anderen maar avonden organiseren waar je mensen voor kan uitnodigen en laten proeven testen
De avonden zijn best gezellig en ja er word uiteraard wel een verkoop praatje gedaan maar dat is bij elk product wel maar er word gelukkig niet gezegd dat je na een formulier invullen supplementen nodig hebt.

Verwijderd

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dieke83 schreef:De shakes van die Herbalife zijn goed te nassen.
Heb ook familie en vrienden die "Coaches" zijn maar verdiensten zijn alleen op wat jij kan verkopen.
Ook word er bij hun juist gezegd dat je niet op straat moet gaan staan zoals anderen maar avonden organiseren waar je mensen voor kan uitnodigen en laten proeven testen
De avonden zijn best gezellig en ja er word uiteraard wel een verkoop praatje gedaan maar dat is bij elk product wel maar er word gelukkig niet gezegd dat je na een formulier invullen supplementen nodig hebt.
U heeft het hilarische stukje van john Oliver over Herbalife niet eens bekeken, is het wel?

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Jawel hoor wel bekeken maar dat staat los van wat ik zelf heb ervaren.
Ik ben vorige week dinsdag nog bij een Herbalife meeting geweest ik gebruik Herbalife zelf heel af en toe (zoals ik al zei de shakes zijn best lekker) maar ik gebruik verder de producten niet. Ik ben geweest omdat een vriendin niet alleen wou gaan het was wel leuk maar geen opdringen om iets te kopen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat dat nooit gebeurd ik heb ook zovaak van die verkopers bij winkels zien staan maar het is uiteindelijk je eigen keus of je er in trapt of niet.
Als ik nee zeg is dat nee en als ik het wel wil kopen ja dan kan dat via familie of vrienden of via een website.

Verwijderd

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik plaatste het filmpje om 09:12. U reageert om 09:30, dus 18 minuten later, terwijl het hele filmpje 31 minuten duurt. Goed, het kan zijn dat u hem al eerder heeft gezien (filmpje is van november 2016), maar toch klopt het niet.

U zegt: "Heb ook familie en vrienden die "Coaches" zijn maar verdiensten zijn alleen op wat jij kan verkopen." Als u het filmpje had (af)gekeken, dan weet u dat de 'coaches' eerst de spullen zelf moeten inkopen en daarna pas kunnen verkopen...à €33 voor een pakje soep. In het filmpje wordt ook genoemd dat slechts 7% van alle verkopers iets van winst maakt en dat het dan gaat om hooguit €10. Omdat mensen deze troep aan de straatstenen niet kwijtraken. U zult vast hele gezellige avonden beleefd hebben met deze mensen, maar veel van deze verkopers hebben voor honderden, zo niet duizenden euro's aan Herbalife-zooi ingekocht om die daarna met 'winst' te verkopen, wat eigenlijk bijna niemand lukt. Ik zou zeggen: probeert u het nog eens en kijk het filmpje helemaal af.

https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij om de hoek woont iemand die er zijn vaste baan van heeft gemaakt. Hij of zij rijdt ook in een auto waar heel groot 'Herbalife' op staat. Echter zullen de meesten er inderdaad niks aan verdienen. Al vraag ik me af of dat in de VS niet iets anders is dan hier in NL.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door BL2 »

Waarom zo'n drukte rond deze "coaches" en hun handeltje. Zit je ook met een voorraad Herbalife in de kast, JohnTheBassist ? Immers, zo niet, waarom maak je je er dan zo druk over.........

Echt heel Interresant zo'n naam op je auto :shock:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door sjohie »

Een familielid van me is er vroeg ingestapt, en ook vol overtuiging met beide benen. Die zit nu aardig hoog in de NL organisatie, en dat verdiende serieus leuk geld voor de crisis. Grofweg 3x modaal voor elke maand een paar dagen met een pinautomaat bij een pallet handel staan, terwijl de lagere "distributeurs" hun orders af kwamen halen. Wat wel gebeurde, niet alleen bij Herbalife, maar bij meer van dit soort conjunctuur gevoelige producten, is dat de crisis hard is ingeslagen in het klantenbestand, maw veel mensen stopten met deze dure "way of life" toen het minder ging in het huishouden. En ze hebben een miljardenomzet, dus een paar honderd miljoen boete zal ze niet meteen de kop kostten denk ik zo.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Het filmpje had ik al eerder gezien en het is niet de enige.
Maar wat je zegt klopt niet helemaal "Coaches" kunnen van alles inkopen en door verkopen dat klopt maar wat en hoe ze inkopen is aan hun zelf er is geen vast quota dat ze moeten inkopen de Coaches die ik ken kopen ook alleen als er iets bij hen word gekocht is binnen 24 uur in huis en dan brengen ze het of halen die mensen het op.
Als je dat spul koopt weet je dat het duur is maar dat is al die afslank en sport spullen wel.
Als er Coaches zijn die zoveel inkopen ja dat doen ze zich zelf aan ieder het zijne en er zullen heus wel Coaches zijn die er succes mee hebben.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door BL2 »

Eigenlijk verkopen ze alleen maar onzin. Gewoon gezond en vooral matig eten, niet roken en matig alcohol drinken is vele malen beter en gezonder dan al die zgn afslankproducten welke alleen je portemonee doen afslanken, en de bedenkers rijk maken.

Immers bij al dit soort producten draait het niet om het zgn afslanken, maar om de winst. De producten kosten qua grondstoffen amper iets, waarbij je je ook nog goed moet afvragen wat je bij producten als Herbalife nu eigenlijk allemaal binnen krijgt........

Er kwam net weer een folder van De Tuinen voorbij met wel 40 verschillende vitamines en mineralen in de aanbieding. Nergens staat er bij wat het nut er van is, waar ze voor dienen en of je ze "zomaar" kan en moet gebruiken zonder enig medische reden. Maar De Tuinen bestaat ervan, vele kopen het gewoon en eten het vrolijk op....... Maar of het enig nut heeft ?

Verwijderd

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Verwijderd »

BL2 schreef: Zit je ook met een voorraad Herbalife in de kast, JohnTheBassist ?
Pfff, daar hebben we er weer zo eentje. Mijn hemel nog aan toe....
Kan dit niet een keer als een reden voor een ban worden gezien? Dat degene die de eerstvolgende keer iemand kinderachtig beschuldigt van 'u zult zelf wel bij bedrijf X werken' gewoon niet meer mee doet? Ik ben voor. Toen ik in mijn eerste topic hier op Radar kritiek had op de werkwijze van TicketMaster werd gezegd dat ik zelf wel voor TicketMaster zou werken...niveautje weer hoor!
BL2 schreef: Immers, zo niet, waarom maak je je er dan zo druk over.........
Ik maak me nergens druk over. Ik zag een leuk filmpje over Herbalife door een zeer bekende komiek uit Amerika, die vaker geweldige items heeft, en het leek me een leuke aanvulling op dit topic omdat het inzicht geeft in hoe deze organisatie in elkaar steekt en aan winst komt, hetgeen me zeer ontopic leek. Kunt u ook een poging wagen ontopic te reageren?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door newmikey »

Kijk voor de gein eens op Marktplaats en zie hoe mensen wanhopig proberen nog tenminste iets van hun investering terug te verdienen voor afbraakprijzen, dan zou je eigenlijk genoeg moeten weten.

https://www.marktplaats.nl/z.html?query=herbalife

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bijzonder dat er na onderstaande post nog mensen zijn die Herbalife verdedigen met "best lekker". Roken vond ik vroeger ook "best lekker". Maar ik ben toen ik wat wijzer werd toch maar gestopt...
newmikey schreef:Nog even een uitstekende analyse van de etiketten. Ik zocht op Google naar Herbalife etiketten en kwam zo ook op dit review uit. De meeste doordringende conclusie van dit review (die misschien ook weer wat aan de extreme kant is) was dat de combinatie van synthetische en uitermate bewerkte natuurlijke grondstoffen in deze shakes neerkomen op "kanker in een potje".
http://www.ancestral-nutrition.com/an-u ... herbalife/

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe methode Herbalife

Ongelezen bericht door BL2 »

BL2 schreef:De producten kosten qua grondstoffen amper iets, waarbij je je ook nog goed moet afvragen wat je bij producten als Herbalife nu eigenlijk allemaal binnen krijgt........
Dat dit soort producten als Herbalife wel eens veel ongezonder kunnen zijn dan gebruikers denken schreef ik reeds. Dat vind ik ook het grote risico van dit soort afslankproducten. De vraag is dan ook, wat zit er werkelijk in.
En dat wordt dan gegeten door mensen welke "gezond" willen leven.

@- JohndeBasist: Een oproep tot een ban van een medeforumlid omdat deze wat schrijft wat bij een ander niet in zijn straatje past is alhier nog nooit gehonoreerd. Voor een ban moet je heel andere dingen doen.....

Gesloten