LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planb4you.eu

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door wieder »

trebla1964 schreef:#planb4you is ook geen ponzi. Het geld om leden uit te betalen komt voort uit de winst die wordt behaald uit de verkoop van producten uit de webshop van PlanB4you. Het is namelijk zo dat 25% van je verdiensten uit het klik blokje besteed moeten worden aan aankopen in de webshop van planb4you.
De 2e opbrengst komt voort uit de opbrengsten van advertenties in de linker en rechter kolom te zien zijn op de website van PlanB4you.
Ik weet niet hoever jullie kennis reikt in de wereld van reclame en marketing maar ik stel voor dat jullie eens moeten googelen op de term RTB (Real Time Bidding).
Planb4you is een heel doordacht en goed systeem. Overigens is de bedenker en oprichter van planb4you met naam en bedrijfsgegevens te vinden op de website. Websites als Profit Clicking, Add Hit xpress en noem ze maar op zijn mijns inziens niet te vertrouwen of weet iemand waar deze bedrijven gevestigd zijn?
Mooi he? Precies een jaar geleden geschreven.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

brokkel schreef:Nu is het definitief:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/22184 ... espel.aspx

Planb4you is officieel door justitie als een piramide-spel geklassificeerd. Iedereen die er geld in gestoken heeft is het nu zeker kwijt. Mensen die nu nog werven maken zich schuldig aan oplichting.

Het doek is gevallen.
Ah, je bent me net voor met dit bericht.
Triest voor de mensen die er ingetrapt zijn, maar het was te verwachten.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Nederlandse leden van PlanB4you wordt gevraagd contact op te nemen met de belastingsdienst:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _planb4you

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

Precies wat ik al dacht. Het doek is gevallen voor planb4you. Ik zei al eerder dat ze de kerst van 2014 niet zouden halen.

http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F221 ... espel.aspx

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Blijkbaar is het nodig want zelfs na de persaandacht blijven mensen er in trappen. Nu verkopen ze superbricks met een vast rendement van 1300%. Dat je bullshitmeter dan niet tilt slaat...

Hier het schema. https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=550418A6

10 superbricks nu aankopen, na een jaar heb je er 130. De catch is dat je de "winst" uit een superbrick een jaar lang niet mag opvragen.

Mucha

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

PlanB verwijst mensen nu trouwens naar een nieuwe scam: bancdeoptions.com.

Dat is zogenaamd een wereldleider in binaire opties gevestigd in Australië, maar als we de site eens door PlanB lieveling Alexa halen, dan zien we dat de helft van de bezoekers uit Nederland komt en de rest uit Duitsland en Servië. En dat het bezoekaantal lachwekkend laag is voor een "wereldleider". Daarnaast staat de Engelse tekst vol stomme fouten en raar engels en vertelt Google ons dat op het zogenaamde vestigingsadres van het bedrijf enkel een hotel / toeristische appartementenverhuur zit.

Wellicht gaat het hier om een nieuwe scam gericht op weer vooral Nederlanders. Het % van Nederlandse PlanB bezoekers is ondertussen op twee maanden tijd gestegen van 20% naar 33%. Blijkbaar trappen "wij" maar al te graag in dit soort oplichting.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Plus dat het niet echt 'Pro' over komt als je het in je wervingsbanner over 'derivaties' hebt....

http://bancdeoptions.com/theme/default/ ... anner1.png

JohnB1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2015 23:52

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door JohnB1967 »

Beste allen,

Het is soms diep tries wat ik hier lees. PlanB4you is idd richting kelder gegaan en er is mede daardoor negatieve publiciteit ontstaan. Al heel snel komen div complottheorieen op gang en wordt alles gezien als oplichting. Toch wil ik hier met alle respect een deel van mijn ervaring achter laten. PlanB4you is absoluut geen scam of iets in die richting. Ik ben zelf bij presentaties geweest en idd dat bewijst helemaal niets. Wat ik wel als bewijs zie is dat ik mensen ken die totop de dag van vandaag hun geld gewoon netjes op hun rekening krijgen. Bancdeoptions wordt als een scam gezien omdat deze op de site van PlanB4you zou staan. Dat is idd waar want daar staat helaas een banner van Bancdeoptions. Waarom schrijf ik hier helaas...? Nou... door de onterechte negatieve publiciteit van PlanB4you wordt ook een organisatie als Bancdeoptions meegezogen in deze. Bancdeoptions is absoluut geen scam en ik ontvang wel degelijk netjes mijn geld. Bancdeoptions is fenomenaal te noemen ook al klinkt het allemaal te mooi voor woorden. Netje je commision payment op je rekening zonder enig probleem. Ook netjes je trade payment op je rekening zonder enig probleem. Oordeel gewoon niet te snel wanneer je de achtergrond niet kent. PlanB4you is er juist weer bovenop gekomen door Bancdeoptions. Mensen die er anders over denken zijn absoluut niet bekend met PlanB4you en al zeker helemaal niet met Bancdeoptions... met alle respect...!!! Ik groet u allen...

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door newmikey »

JohnB1967 schreef:Beste allen,

blablabla en meer al 100 keer geplaatste onzin
Welk deel van het woordje "Ponzi' of "FIOD onderzoek" krijgt u niet mee? Waar heeft u een probleem met de interpretatie ervan?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door dhc »

1967 is ook een heel slecht jaar...

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door wieder »

...PlanB4you is idd richting kelder gegaan en er is mede daardoor negatieve publiciteit ontstaan...
LOL, volgens mij dateert dit draadje al tijdens de oprichting en is er "negatieve publiciteit" vanaf het begin. Verder lijkt het mij onnodig om 6 keer de vervangende scam/ponzi te noemen als zijnde een "nu wel werkend alternatief" ..Kansloos4you.info...

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

PlanB heeft toegegeven zo goed als geen advertentieinkomsten te hebben, al hun geld komt zogenaamd van productie.

Een quote van het Openbaar Ministerie:
De leden krijgen voor de inleg van echt geld, een fictief bedrag op hun PlanB4you account terug. Het vermoeden is dat de rendementen worden betaald uit de inleg van andere deelnemers. Van noemenswaardige in- en verkoopactiviteit door PlanB4you is vermoedelijk geen sprake, er zou dus geen rendement worden gehaald met de ingelegde gelden. Er zouden privé-uitgaven van de inkomsten worden gedaan, zoals de aankoop van dure auto's.
https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... miljoenen/

Justitie heeft invallen gedaan bij PlanB en heeft dus wellicht inzicht in de administratie/boekhouding. Lijkt mij dat als zij zeggen dat er geen noemenswaardige in-en verkoopactiviteiten plaatsvinden, dat dat dan ook echt zo is. Is ook niet zo verwonderlijk want welke PlanB producten heb jij al in de winkel zien liggen?

Bancdeoptions.com is net zo fake als PlanB.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door De Econometrist »

JohnB1967 schreef:Mensen die er anders over denken zijn absoluut niet bekend met PlanB4you en al zeker helemaal niet met Bancdeoptions... met alle respect...!!! Ik groet u allen...
Dat klinkt als een serieus definitief afscheid. Blijkbaar heb jij ook al wel in de gaten dat jouw aanwezigheid op het forum hier geen toekomst meer heeft op het moment dat jouw gelauwerde concept ten onder gaat.

Je verweer is overigens uiterst slap. Een ponzi scam dankt zijn werking juist aan het feit dat je de eerste toetreders uitbetaalt, met de bedoeling om iedereen het idee te geven dat het werkt. Als je direct al het geld al achterover zou drukken, dan ziet gelijk de eerste generatie al dat het oplichting is, en komt er überhaupt geen nieuwe aanwas meer bij om de vorige te financieren.
Maar zelfs een drugsdealer deelt af en toe wat uit, met het doel een grotere markt te kunnen aanboren. Dat neemt nog niet weg dat het daarmee nog niet een bonafide business is.

Het zou pas geen scam blijken te zijn als ook de laatste deelnemers zijn uitbetaald, de rest van de wereld in verwondering achter latend waar het geld om uit te betalen vandaan gekomen is. Maar dat gaat dus niet gebeuren, met als logisch bij-effect dat jij dan ook weer van dit forum verdwenen bent. Dus vandaar een vriendelijke groet terug, en tot in de pruimentijd dan maar weer. Zelf doe ik goed mijn best om uit de gevangenis te blijven, dus daar zullen we elkaar hoogstwaarschijnlijk niet treffen...

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

Bancdeoptions ik kan het amper uitspreken. Zeker weer met zo'n ingewikkeld uitbetaal systeem.

Ik geef toe ik werk nog met planb4you. Ik wacht op mijn centen sinds december vorig jaar. Zodra die zijn overgeschreven kap ik ermee. Maar dat zal nog wel even duren. Met de vraag of het uberhaupt gestort wordt. De €40 die ik had betaald ik gelukkig wel weer terug. Ik ben aan het overwegen om aangifte te doen voor oplichting.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Opvragingen duren ondertussen al 60 werkdagen, dus ongeveer 3 maanden. Moet je hopen dat ze het nog een tweetal maanden uitzingen / dat de overheid ze intussen niet plat legt.

PlanB heeft ondertussen de zogezegde winsten per "bedrijf" intern gepubliceerd:
TokoJohny -> Total accumulated business profits previous month: € 17.200,00
Foodze -> Total accumulated business profits previous month: € 21.432,25
PlanBMobile -> Total accumulated business profits previous month: € 3.740,00
Funding Wall -> Total accumulated business profits previous month: € 16.152,67
PowerFuel -> Total accumulated business profits previous month: € 11.470,00

Opmerkelijk dat de TokoJohny restaurants al winst draaien terwijl er nog niet 1 open is.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door newmikey »

haantjedevoorste schreef:Ik ben aan het overwegen om aangifte te doen voor oplichting.
Oplichting waar je zelf van harte aan meegedaan hebt...dolkomisch die gespeelde "verontwaardiging" van ex-scammers die merken dat ze zelf gescamd zijn.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

En nu zijn het al 90 werkdagen dat men moet wachten op een uitbetaling! Hopeloos als je hier nog geld hebt in steken.

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

newmikey schreef:
haantjedevoorste schreef:Ik ben aan het overwegen om aangifte te doen voor oplichting.
Oplichting waar je zelf van harte aan meegedaan hebt...dolkomisch die gespeelde "verontwaardiging" van ex-scammers die merken dat ze zelf gescamd zijn.
Om te beginnen was ik nooit begonnen met planb om anderen mensen te werven voor "mijn eigen" winst of hoe je het ook wilt noemen. Ik heb daar een hekel aan. Ik wilde dat op eigen houtje gaan doen. Het gaat om de mooie verhalen en beloften die nagenoeg niet nagekomen worden, uitbetalingen weinig tot niet gebeuren. Er wordt gebruik en misbruik gemaakt van goedgelovige mensen die daadwerkelijk denken hier bakken met geld mee te verdienen. Ja ik was er met open ogen ingetuind. Inderdaad was. Ik weet nu waar ik op moet letten en waar ik een ponzischeme/mlm aan kan herkennen. en probeer mensen hiervoor te waarschuwen.

Ik weet nu als het te mooi is om waar te zijn dan is het ook zo

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

haantjedevoorste schreef:Er wordt gebruik en misbruik gemaakt van goedgelovige mensen die daadwerkelijk denken hier bakken met geld mee te verdienen.
Je bedoelt hebberige mensen.

Dat is het nou juist. Dit soort onzin werkt vanwege de hebzucht van mensen die niet fatsoenlijk nadenken/de hebzucht zwaarder laten wegen. Hebben hebben hebben. En als er iets te hebben valt is een grote groep haantje de voorste.

Pun intended.

Gesloten