LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Secure Plus / Secure Corporte / Promotie Company

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Logan070
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2014 20:14

Re: Secure Plus / Secure Corporte / Promotie Company

Ongelezen bericht door Logan070 »

Ook ik ben een oude werknemer van Secure Plus. Ik sluit me aan bij alle negatieve verhalen die eerder door alle andere ex-werknemers van dit bedrijf zijn gepost.

Net zoals bij andere ex-werknemers mocht ik mee 'proefdraaien'. Ik behaalde de sales die ik in mijn proefdagen moest maken. Hierdoor kreeg ik een 3-maanden contract aangeboden. De auto van de zaak kwam daarna ook best snel. Alhoewel het contract niet helemaal zuiver was (vakantiegeld, bonus, eigen bijdrages en brutoloon waren onduidelijk en er zaten lelijke spelfouten in het contract) ben ik toch met Secure Plus verder in zee gegaan. Dit kwam o.a. ook door de mooie verhalen die mij, achteraf voorgelogen, werden verteld. Deze leugens sluiten ook aan bij de verhalen die eerder door de andere ex-werknemers zijn omschreven.

Tijdens mijn dienstmaanden bij dit bedrijf kwamen de volgende onzuivere praktijken voor:
- Benzinegeld moest door de werknemer zelf worden voorgeschoten: als je genoeg sales haalde kreeg je een auto van de zaak, maar medewerkers die in hetzelfde gebied nieuwe klanten moesten werven moesten met elkaar meerijden en de benzinekosten en parkeergeld verdelen;
- De managers kwamen niet professioneel en/of bekwaam over. Wisten op (sales)vragen geen antwoorden te geven en spraken zichzelf constant tegen;
- De directeur gedroeg zich wel eens agressief tegenover de meeste personeelsleden. Had altijd veel te zeggen, maar kwam geen enkele belofte na;
- Salaris kwam NOOIT op tijd. De ene keer was de directeur van het bedrijf niet op kantoor of hij was op vakantie. Omdat hij afwezig was kon hij de betalingen niet door laten gaan (wat al erg laat was) en moest hij zijn broer een machtiging geven om de salarissen uit te betalen;
- Wat opmerkelijk was, was dat de mevrouw van personeelszaken in dezelfde periode ook in het vakantieland was, waar de directeur ook zat. Dit was namelijk te zien op haar Instagram profiel dat publiekelijk toegankelijk was. Deze mevrouw is, net als de directeur van Secure Plus, in het verleden betrokken geweest bij stinkzaakjes (wanbetaling en misleiding, lees: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... &start=120 ).
Deze mevrouw wist vaak ook geen antwoorden te geven op vragen over personeelszaken, verlof of uitbetalingen (draaide er vaak omheen);
- Altijd te weinig salaris incl. benzinegeld ontvangen dan contractueel is afgesproken/afgesloten;
- Mijn contract zou na drie maanden (na het behalen van goede resultaten) worden verlengd. Deze verlenging kon echter pas veel later plaatsvinden, waardoor ik voor een lange tijd zonder contract (met rare constructies die niet op papier werden gezet) voor dit bedrijf zou moeten werken.

Ik ben vrij snel daarna bij Secure plus weggegaan.

Vragen die bij mij blijven hangen zijn:
1) In de proefperiode hebben mensen contracten voor Secure Plus met klanten afgesloten. Mag men namens Secure Plus contracten (zonder in dienst te zijn) afsluiten met andere partijen? Kan dit, juridisch gezien, überhaupt wel?
2) Kunnen er telkens zulke onredelijke, onduidelijke contracten/overeenkomsten worden opgesteld? Er bestaan toch arresten over zogenaamde 'draaideurconstructies' en dit is (als ik het goed heb begrepen) toch verboden in Nederland?

Het verbaast mij in ieder geval dat dit bedrijf (na zoveel klachten van ex-werknemers) nog niet is aangepakt. Ik hoop dat meer ex-werknemers hun verhaal hier zullen doen. Ook hoop ik dat mensen door deze verhalen niet bij Secure Plus of al hun andere dochterondernemingen zullen gaan werken.
De saleswereld kan weliswaar keihard zijn, maar keihard staat naar mijn mening niet gelijk aan misleiding en oplichting.

beata72
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2015 11:03

Re: Secure Plus / Secure Corporte / Promotie Company

Ongelezen bericht door beata72 »

walterwhite schreef:Via deze weg wil ik eventuele aankomende werknemers behoeden bij het bedrijf Secure Plus / Secure Sales / Secure Lease / Secure Corporate of Elite Groep te gaan werken, dit omdat het puur een vorm is van multilevelmarketing, ook al roepen ze vanaf het begin af aan al dat het daar absoluut niks mee te maken heeft.

Als je er komt werken krijg je eerst een 'opleiding' van 10 dagen waarin je 20 sales moet behalen om een vergoeding te krijgen voor je reiskosten, benzinekosten e.d. Nadat je deze 10 dagen hebt voltooid, krijg je een contract aangeboden van Secure Plus / Secure Sales / Secure Corporate voor 3 maanden, waarvan 1 maand proeftijd. Na deze 3 maanden krijg je opnieuw een contract aangeboden voor 3 maanden, wederom met een proeftijd van 1 maand. Als je hier naar vraagt wordt er gezegd dat er niks wordt gedaan met die proeftijd en dat je na dit contract een jaarcontract aangeboden krijgt. Het tegendeel is echter waar. Na deze 3 maanden komt er spontaan een ander bedrijf van dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] om de hoek kijken, genaamd Elite Groep Limited BV. Met als excuus dat Secure Plus een groothandel is en dat daar niet veel mensen voor mogen werken, dus dat je daarom naar Elite Groep wordt overgeplaatst. En u raad het al, geen vast of jaarcontract, maar weer een contract voor 3 maanden, met uiteraard weer diezelfde maand proeftijd. Als je hier niet mee akkoord gaat stellen ze voor om dan op payroll basis te komen werken, maar dat doen de meesten natuurlijk liever niet, dus tekenen het contract alsnog.

Als dit contract tegen zijn eind loopt, komen ze ineens met een 'beter' voorstel, namelijk dat ze de salarissen via een groot bedrijf genaamd Stafflease de betalingen gaan laten doen, zodat je iedere maand netjes op tijd je geld krijgt (iets dat vanaf het begin dat je er komt werken een zwaar probleem schijnt te zijn, je moet er altijd zelf achteraan, omdat er nóóit op tijd wordt betaald). Ze zeggen dan dat dit bijna hetzelfde contract is als je al had, alleen dan 'eerlijker' voor de werknemer. Nou het tegendeel is waar, je werkt meer dan 40 uur per week, loopt de longen uit je lijf, om vervolgens nog geen 1000,- op je rekening gestort te krijgen!

deel1/2

Hoi zouden wij contact kunnen hebben om ervoor te zorgen dat jij en ik en mischien wel honderden meerdere gedupeerde eindelijk hun geld is gaan krijgen en met zijn alleen een advocaat in armen te nemen

beata72
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2015 11:03

Re: Secure Plus / Secure Corporte / Promotie Company

Ongelezen bericht door beata72 »

rcrd schreef:Beste mensen,

De heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Elite group/ Secure plus is niet te vertrouwen.

3 jaar geleden een overeenkomst mee afgesloten om als onderaannemer voor de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] donateurs te werven voor een goed doel.Na 4 maanden een fatsoenlijke samenwerking te hebben gehad houd meneer vervolgens volledige facturen in. De uitspraak in de rechtbank ( maart 2014) was vanzelfsprekend in ons voordeel en meneer moet nog 4 maanden aan donateurs uitbetalen.

De schuld loopt inmiddels al over de 10.000 euro en meneer geef geen gehoor aan de uitspraak van de rechtbank. Vervolgens sluit hij het bedrijf in rijswijk (Elite group LTD) en opent hij een nieuw bedrijf ( Secure plus ) in Vlaardingen. Aangezien de LTD niet prive aansprakelijk kan worden gehouden heb ik dus momenteel geen mogelijkheden volgens het Nederlands rechtssysteem om het bedrag op meneer te verhalen. '' Een betrouwbare zakenpartner''
Wat is er juridisch nog mogelijk voor mij?
hoi kan ik jou benaderen om wat te kunnen beginnen tegen deze heer want ook mij heeft ie opgelicht voor meer de 12000 euro wat ik nog tegoed hoor te krijgen

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Secure Plus / Secure Corporte / Promotie Company

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele berichten verwijderd i.v.m. chatgedrag, ongefundeerde beweringen, en vermelden persoons- en bedrijfsgegevens.

Gesloten