LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom andersmans MLM business kapot maken?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door mlmangel »

According to MLM Watchdog, there is a 95% failure rate of MLM: "There is a 95% failure rate of MLM – Network Marketing Companies because 90% are started by people who have been MLM Distributors not knowing that, in order to do a successful MLM – Network Marketing Company, you need the money before you start to put into consulting and marketing. "

BRON: http://www.mlmwatchdog.com/mlm_business_plans.html

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door Pruim »

Er komen toch met grote regelmaat distributeurs op dit forum. Als het waar is wat de tegenstanders beweren (dat 95% faalt) betekend dat dat er 19x zoveel gefaalde MLM'ers hier zouden moeten komen als personen die zeggen dat ze tot de geslaagden behoren. (gezien de grove manier waarop er hier door de tegenstanders met de voorstanders word omgegaan zou het er eigenlijk nog meer moeten zijn). Ik denk dat het wel duidelijk is dat dat niet het geval is.
Bovendien zeg ik vraag ik niet of je die mensen hier op DIT forum kunt vinden. Ik vraag waarom het niet lukt die mensen of die bewijzen waar dan ook te vinden.

In elk geval wél bedankt dat je tenminste antwoord geeft. Al is het niet echt een antwoord want je geeft niet aan wát de reden dan is.
Er komen hier inderdaad eens in de zoveel tijd weer MLM-ers die beweren tot de 'geslaagden' te horen, echter als hier op door wordt gevraagd, of als er wordt gevraagd waar dit te verifieren is, dan geven ze in 9 van de 10 keer niet meer thuis. Of er wordt gezegd dat de 'tegenstanders' maar moeten bewijzen dat ze niet tot de geslaagden behoren.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Zelfs So be it ging er al in 2006 al vanuit dat 95% faalt.
Geplaatst op 09 Jul 2006 17:07 door So be it

@ Iedereen,

Kom regelmatig bij zowel de vóór- als de tegenstanders van mlm de kreet "falen", "heeft gefaald", etc... tegen.

Ik denk dat om te "falen" je eerst de WIL moet hebben gehad om iets tot stand te brengen en...... vervolgens ALLES, maar dan ook alles moet hebben gegeven omdat te realiseren!

Misschien dat dáár, bij zowel de pro's en contra's, het onbegrip zit.

Ik zelf beschouw de 95% van de mensen die weinig tot niets verdienen met mlm niet als "gefaald"... en óók niet als "losers"!
"Het was hun "ding" niet."
"het was maar een probeersel".....
Ze zijn er niet op of mee doorgegaan.
Ze zijn gewoon gestopt.
Ze hadden andere prioriteiten.

Maar ze hebben "gefaald", of zijn "losers"?

NEE!
Hem kan/kon je toch echt geen tegenstander van MLM noemen.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door Pruim »

Overigens is het natuurlijk ook van belang in het kader van die 90/95% falen wat er word verstaan onder falen en succes.
Is iemand die na een jaar €100 per maand verdient gefaald? €500? €0?
Is iemand die na een jaar €100 per maand verdient een succes? €500?
€10.000?

Ik snap dat jij niet voor de eigenaren van die websites kunt antwoorden maar het is wel een vraag die je je volgens mij zou moeten stellen om te kunnen beoordelen wat voor waarde die sites hebben.
Tik MLM in, in google en je krijgt circa 32100000 hits. Klik eens willekeurig wat hits aan en lees de websites. Keer op keer wordt er gerefereerd aan financiele onafhankelijkheid. Dit is een nederlandstalig forum waar af en toe ook wat belgen komen. Laten we ons daarom maar even beperken tot Nederland en Belgie. Als ik in één van deze twee landen financieel onafhankelijk wil zijn, heb ik aan 100 of 500 euro in de maand niet genoeg. Per 1 juli 2008 is het wettelijk minimum loon in Nederland per maand € 1.356,60. Met zo'n inkomen ben je nog niet financieel onafhankelijk, aangezien het in de praktijk voor de meeste mensen erg moeilijk is om hier mee rond te komen. Wil je jezelf echt financieel onafhankelijk kunnen noemen, dan zou ik denken dat je toch een inkomen moet genereren wat hier boven ligt.
Doordat 'financiele onafhankelijkheid' telkens weer wordt aangehaald, vind ik dat je geslaagd bent in MLM als je daadwerkelijk financieel onafhankelijk bent geworden door middel van MLM.
En hoeveel 'geslaagden' blijven er dan over in Nederland en Belgie?
Waarom komen die mensen hier niet vertellen over hun successen?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

According to MLM Watchdog, there is a 95% failure rate of MLM: "There is a 95% failure rate of MLM – Network Marketing Companies because 90% are started by people who have been MLM Distributors not knowing that, in order to do a successful MLM – Network Marketing Company, you need the money before you start to put into consulting and marketing. "

BRON: http://www.mlmwatchdog.com/mlm_business_plans.html

Snap jij de vraag eigenlijk wel? Want keer op keer kom je aan met stellingen die elke keer hetzelfde zijn. Dus we weten zolangzamerhand wel dat er gesteld wordt dan 90/95% faalt. Maar nergens word deze stelling onderbouwd. Wáár zijn die gefaalde distributeurs? Waarom kun je er geen of nauwelijks één vinden?

Er komen hier inderdaad eens in de zoveel tijd weer MLM-ers die beweren tot de 'geslaagden' te horen, echter als hier op door wordt gevraagd, of als er wordt gevraagd waar dit te verifieren is, dan geven ze in 9 van de 10 keer niet meer thuis. Of er wordt gezegd dat de 'tegenstanders' maar moeten bewijzen dat ze niet tot de geslaagden behoren.

Tot op zekere hoogte heb je daar gelijk in. Maar ik heb ook al meerdere malen gezien dat een tegenstander werd uitgenodigd om die bewijzen te komen bekijken en daar word nooit op ingegaan.
Als je het principe van MLM bekijkt kan iemand geen succes hebben als de mensen in zijn/haar team geen succes hebben. En ik ken persoonlijk een aantal mensen die zeer leuk aan MLM verdienen. Dat kan enkel als ze zorgen dat de mensen in hun team het succes hebben waar ze mee tevreden zijn.

Nogmaals, wáár zijn de mislukte MLM'ers. Het zouden er (uitgaand van 90%) 9x zoveel moeten zijn als degenen die wél succes hebben.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door Pruim »

Tot op zekere hoogte heb je daar gelijk in. Maar ik heb ook al meerdere malen gezien dat een tegenstander werd uitgenodigd om die bewijzen te komen bekijken en daar word nooit op ingegaan.
Als je het principe van MLM bekijkt kan iemand geen succes hebben als de mensen in zijn/haar team geen succes hebben. En ik ken persoonlijk een aantal mensen die zeer leuk aan MLM verdienen. Dat kan enkel als ze zorgen dat de mensen in hun team het succes hebben waar ze mee tevreden zijn.
Ergens in dit forumdeel staat nog een topic waar een 'geslaagd' iemand tegenstanders uitnodigde om op zij jacht langs te komen. Er waren verschillende mensen die op die uitnodiging ingingen. Alleen erg jammer dat die persoon steeds uitvluchten bedacht en uiteindelijk spoorloos verdween van dit forum.

Welk topic dat was weet ik zo even niet meer, maar met wat zoekwerk is dat wel terug te vinden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Zo'n verhaal heb ik ook van een tegenstander gehoord. Die plaatste zelfs plaatjes van 'zijn' jacht die later gewoon van het internet geplukt bleken te zijn.

Wat dat betreft kan ik ook wel een 80-jarige transexueel zijn die van kleine jongetjes houd. Ik weet echter dat als je naar een presentatie gaat waar een van de 'grote' jongens langskomt, er over het algemeen gewoon inzage wordt gegeven.

Ben ik overigens de enige die keer op keer te horen krijgt dat de code fout is?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 01 Nov 2008 14:17 door antileugens

Ben ik overigens de enige die keer op keer te horen krijgt dat de code fout is?

Naar boven
Nee, gebeurt hier ook. Aanleiding is een spybot dat afgelopen week rotzooi op het forum plaatste.Na een abusemail was het de volgende dag weg. het forum staat dus wat strakker afgesteld.





De berichten zijn verwijderd en de gebruiker is geband.

Bedankt voorde tip.


Vriendelijke groet,


TROS Radar Internet
[email protected]


antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Aha, bedankt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 19 Sep 2003 23:48 door Norbert

MLM is alléén geschikt voor die mensen die werkelijk doelen kunnen stellen en dat is maar 2% van de werkende bevolking. Indien u niet tot die 2% behoort begin er dan niet aan en bespaar u de teleurstelling!!
Onze Norbert wist kennelijk in 2003 het antwoord al, als maar 2% van de werkende bevolking aan de eisen van mlm voldoet falen dus kennelijk 98%.De cijfers laat ik voor zijn rekening.
Geplaatst op 15 Nov 2003 15:22 door kennis
networkmarketing bestaat al 50 jaar en het is een officiéle marketingvorm/distributievorm. waarbij vele mensen in Nederland met veel plezier doen ja er zijn ook mensen bij die het niet begrijpen.(98%)
maar dat heb je met elke branche.
ze gaan failliet.ze worden ontslagen,stoppen. Etc

En ook kennis noemt 98% , zou het toch kloppen :D ?
Let wel, Het gaat hier om voorstanders van mlm.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 29 Apr 2004 13:00 door succesvolle netwerker

Jij en nog een paar proberen op dit forum mlm dwars te zitten. Hoe komt dat toch? Heb je wel eens aan mlm gedaan? Ben je gefaald( of is het een T? )Zit het je dwars dat je erin bent gestonken? Wat is je probleem nu eigenlijk? Zit je de hele dag achter je pc om Nederland te waarschuwen voor mlm? Krijg je daarvoor betaalt? Als iemand verteld dat hij of zij goed verdient met mlm, haal je dat direct onderuit. Dus wat schiet dat op. Ik heb een ander voorstel. Geef je tel.nummer aan alle mlm-ers, ga erheen en kijk wat ze verdienen.DAN! ben je een vent.Ook bij mij mag je een kijkje nemen in mijn villa van 1.2miljoen, mijn boot van 275.000euro,mijn auto,een mercedes CL420. Of ga je nu zeggen dat het gelogen is? En weet je, dat heb ik allemaal verdient met mlm,en met doorzettingsvermogen. En oja, als je gaat zeggen, ja, ja , over de rug van een ander......nou, dat ben je niet op de hoogte over mlm. Ik kan dat nooit doen als mijn downline (in jouw woorden die sukkels die erin zijn gestonken ),niet succesvol zijn. 35% van mijn organisatie verdient meer dan 3000euro p/m.Welk bedrijf? Nou, ik mag geen reclame maken, dus doe ik dat ook niet.(Heb ik ook niet nodig ), maar ik kan wel zeggen dat ik werk met gezondheidsproducten. En dat zal volgen jou/jullie wel weer troep zijn, maarja, ga maar eens voor 2miljard p/j aan troep verkopen.......en dat meer als 25jaar!! Zou toch een mooie stunt zijn...of niet? En ja, het is allemaal vaag en niet te bewijzen, dus nogmaals, zien is geloven. O, en als je het gezien hebt, zet je jou bevindingen dat ook op dit forum? Of heb je dan weer een ander argument?
Dit is de forumclown die een aantal tegenstanders uitnodigde op wiens boot we konden kijken en nog veel meer onzin. Na een afspraak bleek zijn jacht te groot om af te meren in een Nederlandse haven of iets in die trant.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Nogmaals...waar zijn de gefaalde MLM'ers?! Is dat nou echt zó moeilijk?! Waarom toch al die verhalen er om heen?! Het moet toch niet zo moeilijk zijn al er zóveel mensen falen om er een paar te vinden?!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 01 Nov 2008 17:02 door antileugens

Nogmaals...waar zijn de gefaalde MLM'ers?! Is dat nou echt zó moeilijk?! Waarom toch al die verhalen er om heen?! Het moet toch niet zo moeilijk zijn al er zóveel mensen falen om er een paar te vinden?!

Naar boven
Nogmaals... waar zijn die geslaagde MLMérs die het helemaal gemaakt hebben?! Waarom toch al die verhalen er om heen?! Het moet toch niet zo moeilijk zijn als er zoveel mensen SLAGEN om er een paar te vinden?!
En dan bedoel ik niet mafkezen als succesvolle netwerker .

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Hahaha, nou draai je de zaken om. Jij beweert dat 90% faalt, ik vraag om bewijs en nu zeg je dat ik het bewijs moet geven dat er mensen zijn die wel geld verdienen.
Dat er geld verdient word in MLM lijkt me als een paal boven water te staan; anders had MLM nooit een miljarden industrie kunnen worden. Hoeveel er echter geld verdienen is de grote vraag. Ik zal heus wel een aantal bewijzen kunnen vinden, maar wat bewijst dat dan? Iets wat al vast staat? Dat er mensen zijn die goed geld verdienen? Ik denk dat dát al wel duidelijk is.

Wat hier echter de grote vraag is of dat verhaal waar jullie telkens mee aankomen dat 90/95% niet slaagt wel klopt. En tot nu toe zijn jullie maar met zeer weinig mensen aan komen dragen die gefaald zijn in MLM. Terwijl het er toch minstens 9x zoveel zouden moeten zijn!

Dus je moet niet om de vraag heen draaien en al helemaal niet de vraag omdraaien want jij bent degene die een stelling heeft geplaatst die je niet onderbouwen kunt (tenminste, daar lijkt het op, zoals je om de hete brei heendraaiet): Waar zijn de gefaalde MLM'ers?


Overigens is
Nogmaals... waar zijn die geslaagde MLMérs die het helemaal gemaakt hebben?!
een poging om de waarheid te verdraaien want er is geen sprake van nogmaals omdat die vraag nog nooit eerder is gesteld, in elk geval niet in deze thread.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door Pruim »

Geplaatst op 01 Nov 2008 17:16 door antileugens


--------------------------------------------------------------------------------

Hahaha, nou draai je de zaken om. Jij beweert dat 90% faalt, ik vraag om bewijs en nu zeg je dat ik het bewijs moet geven dat er mensen zijn die wel geld verdienen.
Dat er geld verdient word in MLM lijkt me als een paal boven water te staan; anders had MLM nooit een miljarden industrie kunnen worden. Hoeveel er echter geld verdienen is de grote vraag. Ik zal heus wel een aantal bewijzen kunnen vinden, maar wat bewijst dat dan? Iets wat al vast staat? Dat er mensen zijn die goed geld verdienen? Ik denk dat dát al wel duidelijk is.

Wat hier echter de grote vraag is of dat verhaal waar jullie telkens mee aankomen dat 90/95% niet slaagt wel klopt. En tot nu toe zijn jullie maar met zeer weinig mensen aan komen dragen die gefaald zijn in MLM. Terwijl het er toch minstens 9x zoveel zouden moeten zijn!

Dus je moet niet om de vraag heen draaien en al helemaal niet de vraag omdraaien want jij bent degene die een stelling heeft geplaatst die je niet onderbouwen kunt (tenminste, daar lijkt het op, zoals je om de hete brei heendraaiet): Waar zijn de gefaalde MLM'ers?

Als je dit topic even weer opnieuw doorleest, dan zie je dat die 90% een percentage is wat door de MLM-ers zelf gegeven wordt. Hier is dat percentage dan ook van overgenomen, en het is niet een door Jor zelfbedacht percentage.

Misschien is er een MLM-er die antwoord kan geven op deze vraag?

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door Pruim »

Overigens is

Quote:
Nogmaals... waar zijn die geslaagde MLMérs die het helemaal gemaakt hebben?!


een poging om de waarheid te verdraaien want er is geen sprake van nogmaals omdat die vraag nog nooit eerder is gesteld, in elk geval niet in deze thread.
Jawel, die vraag was wel gesteld, en wel door mij.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik zie dat je die vraag niet gesteld hebt maar wel iets dat er een beetje op lijkt. Of bedoel je verder terug dan deze pagina?
Wat versta jij dan onder financieel onafhankelijk? Als ik €500 per maand verdien en ik woon in Bolivia dan ben ik meer dan financieel onafhankelijk maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?
Dus welk bedrag? En dan zal ik proberen één bewijs te plaatsen voor elke 9 die jullie plaatsen.

Waar is die 90% dan genoemd door een MLM'er? Graag een link want jij schijnt het te weten en dit forum doorzoekt nogal lastig. Ik heb geen zin om tijden te zoeken voor iets waarvan jij me de link direkt schijnt te kunnen geven.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Overigens verteld Jor bovenaan deze pagina een leugen:
Zelfs So be it ging er al in 2006 al vanuit dat 95% faalt.
Want wat staat er?!

Ik zelf beschouw de 95% van de mensen die weinig tot niets verdienen met mlm niet als "gefaald"... en óók niet als "losers"!
"Het was hun "ding" niet."
"het was maar een probeersel".....
Ze zijn er niet op of mee doorgegaan.
Ze zijn gewoon gestopt.
Ze hadden andere prioriteiten.

Maar ze hebben "gefaald", of zijn "losers"?

NEE!
Verder heb ik nog nergens kunnen vinden dat MLM'ers het er mee eens zijn. Ze gaan er niet tegen in maar dat is wat anders dan het er mee eens zijn. Maar misschien kunnen jullie dat voor mij verhelderen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door antileugens »

Hier ff een stukje van een officiele site van het beursgenoteerde USANA:
$91,800 is the average yearly income for an established, full-time USANA Associate (Gold Director and above). $23,225 is the annual average of those who earned as little as one commission check each month. Surveys show that 83% of all Associates self-report they joined USANA to "improve their health." Of those remaining, 21% earned a check at least once a month even though 56% reported they were not joining to "replace their full-time income." Of those that were, 41% have been Associates for at least one year and 56% are considered full time with the title of Gold Director or above. These figures shown should not be considered as guarantees or projections of your actual earnings or profits. Success with USANA results only from successful sales efforts, which require hard work, diligence, and leadership. If you include all 126,146 with the title of Associate, which includes, Associates not actively building a business (acting as wholesale buyers), Associates who just joined (as little as one day), and those who are just beginning to build their customer base, the average yearly income is still $734.27, with more than one in three earning a check.




Home | Products | Opportunity | About USANA

Copyright 2004, USANA, Inc., All Rights Reserved

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: waarom andersmans MLM business kapot maken?

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik zie dat je die vraag niet gesteld hebt maar wel iets dat er een beetje op lijkt. Of bedoel je verder terug dan deze pagina?
Wat versta jij dan onder financieel onafhankelijk? Als ik €500 per maand verdien en ik woon in Bolivia dan ben ik meer dan financieel onafhankelijk maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?
Dus welk bedrag? En dan zal ik proberen één bewijs te plaatsen voor elke 9 die jullie plaatsen.

Waar is die 90% dan genoemd door een MLM'er? Graag een link want jij schijnt het te weten en dit forum doorzoekt nogal lastig. Ik heb geen zin om tijden te zoeken voor iets waarvan jij me de link direkt schijnt te kunnen geven.
Wat ik beweerde, is dat dit percentage door MLM-ers wordt gegeven. Onder andere 2 pagina's terug, heeft Jor al verschillende links naar websites gegeven waar dit wordt beweert.
Als je dit percentage nog vaker wilt zien, dan kun je willekeurig wat oude topics doorlezen, want deze percentages worden zowel door de voor-, als de tegenstanders regelmatig aangehaald.

En wat die financiele onafhankelijkheid betreft, ik had wat bedragen genoemd in mijn post, maar ik heb geen zin om mezelf te quoten. Lees die post nog eens en je zult zien dat ik me beperkt heb tot Nederland en Belgie.

Gesloten