LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door blont007 »

Wat een bitcoin zoal is, een mooie munt maar nog steeds ongrijpbaar. Zelf vind ik de slurpende energie voor de vele nodige computers een erg groot minpunt, maar het maakt de transactie`s daar in tegen erg veilig maar wel weer traag.

De toekomst, wie het weet mag het zeggen.

https://www.nu.nl/weekend/5549141/tien- ... -goud.html

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Munt zou impliceren dat je ermee kan betalen, en dat is nog maar dusdanig weinig het geval dat het geen munt kan zijn. Er bestaan ook wel symbolische munten, zoals herdenkingsmunten, maar ook daar valt het niet echt onder. Bovendien fluctueert de waarde van het ding nogal waardoor de stabiliteit een probleem is.
Hoe zou de slurpende energie van die dingen minen en gebruiken ze veilig maken?

*transacties
*daarentegen

Wel een interessant artikel. Dank daarvoor.

Nog vergeten te vermelden, verschillende bitcoin wallets zijn gehackt. Dan klinkt veilig wel leuk als reden voor de bitcoin, maar als vervolgens je wallet wordt gehackt en op die manier verdwijnt het geld ben je nog geen stap verder.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door blont007 »

Goed opgemerkt en dat is ook mijn grote zorg die wallet (portemonnee), ik heb een aparte laptop voor mijn wallets die ik alleen gebruik als ik transacties wil doen, voor de rest staan ze gewoon off-line oftewel uit.

Je hebt ook hardware wallets met beveiliging code`s, kosten rond de 100 euro en je bent ook weer veilig bezig. Ligt er ook net aan welke wallet je hebt! Mijn wallets draaien in een Linux omgeving de nieuwste Ubuntu versie, ook dat is een veilige optie.

Voor de rest ligt het aan je zelf hoe veilig je ermee bezig bent, maar dat is met alles...ook je pinpas en code.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een hardware wallet veilig? Tegen hacken wellicht, maar ook bij brand, verlies of diefstal?
Voor alle crypto-"munten" en wallets is het ook de vraag wat er gebeurt wanneer u wachtwoorden, pincodes of keys kwijtraakt of vergeet. Volgens mij is weg dan echt weg. Bij mijn traditionele bank kan ik in een dergelijke situatie alleen maar tijdelijk niet bij mijn rekening.

Als u een serieus alternatief zoekt voor een ouderwetse spaarrekening, wat ik mij gezien de negatieve opbrengsten best kan voorstellen, kunt u ook denken aan onroerend goed of de goederentermijnhandel.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door blont007 »

U moet altijd uw sleutelwoorden op papier bewaren, u kunt daarna altijd uw wallet resetten, er wordt altijd eerst een back up gemaakt die altijd weer geactiveert kan worden. Op elk moment en op iedere computer.

Mee eens, onroerend goed is the best! dat doe ik al vanaf mijn 18e jaar en dat levert heel veel op als je het goed doet tenminste, handelen is een vak.

Dat bitcoin gedoe is gewoon een probeersel, en een trader wil ik niet zijn om hele dagen die koersen in de gaten te houden. We wachten gewoon totdat het loont....en anders kopen we er leuke dingen mee. Beetje verliezen vind ik helemaal niet erg. dat hoort bij het leven toch.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Backups helpen niet als er complete vaults gehacked worden, zoals in het verleden al gebeurd is.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door blont007 »

Dan ben je inderdaad alles kwijt als je geen eigen wallet hebt. Bij Satos.NL was er ook een complete hack, alles is weer goed gekomen en Satos had beloofd om te vergoeden als dat niet was gelukt.

Hacken is natuurlijk leuk, maar waar ga je met die grote bedragen naar toe....en kan je eigenlijk wel ergens naar toe?? Zulke hacks worden altijd vroeg of laat opgemerkt en hackers laten altijd een spoor achter hoe slim ze ook zijn.

Maar als het op je eigen wallet staat dan komt daar niemand meer aan, stel dat dat 1 bitcoin is, dan kan je die altijd verkopen aan iedereen. Het is wat anders als je geld bij een exchange staat en die jouw crypto beheert.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het stukje dat u aanhaalt is van 18 september (bevrijdingsdag in Eindhoven, dit terzijde) 2018, dat had u toch wel gezien?

De "koers" is nu 3173 euro. Als u inderdaad verwacht dat het 25.000 euro wordt, is het duidelijk wat u te doen staat: uw huis verkopen, zoveel mogelijk geld lenen, en dit alles, samen met al uw spaargeld, in bitcoins stoppen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Costnix »

@hdewaal:
Bent u bekend met de Tulpen Manie?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie
Mijn voorspellingbis, dat het met de bitcoin ook zo zal gaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
13 feb 2019 23:07
De "koers" is nu 3173 euro. Als u inderdaad verwacht dat het 25.000 euro wordt, is het duidelijk wat u te doen staat: uw huis verkopen, zoveel mogelijk geld lenen, en dit alles, samen met al uw spaargeld, in bitcoins stoppen.
Brings back good old Dexia-memories... :wink:

Wel fijn. Het verzekert mij ook in de toekomst een goede boterham.

RutgerFok
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2019 22:56

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door RutgerFok »

Er zijn veel exchanges om Bitcoins te kopen. De meeste zijn betrouwbaar, maar velen zijn gevoelig voor hackers. Ik heb er jammer genoeg ervaring mee.. Mooie site met vergelijkingen en reviews is https://www.nucrypto.nl/cryptocurrency-exchange/. Coinbase komt hier ook als favoriet uit de bus; koop hier al met grote tevredenheid Bitcoins.

Gesloten