LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Bitcoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

Na de discussie over OneCoin ,bij deze een forum pagina over de Bitcoin. Voor mensen die vragen hebben over deze bijzondere valuta en misschien ook
hun vraagtekens hebben van de al maar groter wordende macht van banken. Bitcoin heeft in mijn ogen een financiele revolutie ontketend.
Ik zal graag een discussie op gang brengen en mensen goed uitleggen wat het is in plaats van de vaak gebrekkige uitleg in de mainstream media.
Vraag maar raak.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Goh, is het toch gelukt een eigen topic aan te maken? Wel wat weinig info maar goed, je wilt vragen:

Je stelt "Bitcoin heeft in mijn ogen een financiele revolutie ontketend." - waaruit blijkt dat eigenlijk? Ik zie in het dagelijks leven geen webshops, winkels of dienstverlenende bedrijven die prijzen in Bitcoin aangeven. Eén vn de vereisten van een "revolutionair" betaalmiddel of van een betaalmethode is dat deze in korte tijd een wijd verspreid gebruik laat zien. Contactloos pinnen, betalen met de smartphone hebben beiden die potentie. De Euro (met alle kritiek die je erop kunt hebben) was zo'n financiele revolutie. Bitcoin is noch weid verspreid, noch dagelijks in gebruik en kan meer als een risicodragende belegging dan als betaalmiddel gezien worden. Het enige revolutionaire aan Bitcoin is dat witwassers, computerhackers en terreurbewegingen er veel en gretig gebruik van maken.

Dus, beste ZGA, waaruit betsaat dat "revolutionaire" karakter van Bitcoin precies?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Het standpunt van DNB:

De opkomst en toenemende populariteit van virtuele valuta's (als bitcoin, litecoin, etc.) worden door de Nederlandsche Bank (DNB) met aandacht gevolgd.

De ontwikkelingen rond virtuele valuta's gaan snel. Op dit moment is de stand van zaken als volgt: virtuele valuta's vallen buiten de reikwijdte van de Wet op het financieel toezicht (Wft). DNB houdt zodoende geen toezicht op deze virtuele valuta's. Evenmin houdt zij toezicht op ondernemingen die hierin handelen. DNB wijst erop dat consumenten zich hiervan bewust moeten zijn en zich dienen te realiseren welke risico's zij lopen wanneer zij valuta's als bitcoin aanschaffen. De wisselkoers is volatiel en er is geen centrale uitgever die door consumenten waar nodig aansprakelijk kan worden gesteld. Ook is het depositogarantiestelsel niet van toepassing.

Jurisprudentie in Nederland:

"De rechtbank komt tot de conclusie dat de Bitcoin niet kan worden aangemerkt als geld in de zin van Afdeling 6.1.11 BW, maar dient te worden gezien als ruilmiddel."
(Zaaknummer: C/08/140456 / HA ZA 13-255)

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

Die revolutie is in de maak, dit gaat nog wel een tijdje duren denk ik. Een jaartje of 10 denk ik toch wel. De Bitcoin in zijn huidige vorm is ook nog niet geschikt als aller daags betaalmiddel. Het is nog niet berekend op deze hoeveelheid transacties. Ik zie het nu meer als een soort goud.

Het revolutionaire karakter van Bitcoin zit hem in het feit dat het een waarde middel is zonder dekking van centrale banken of overheden, de dekking is juist het wantrouwen in deze instituten. Het vertrouwen in Bitcoin bestaat uit mensen over de hele wereld die wakker zijn geworden en inzien dat een ruilmiddel waarvan de afspraken bekend zijn op de lange termijn nog wel eens heel waardevol zou kunnen zijn. De bankensector heeft volgens mij wel 80000 financiele producten gecreeerd zoals derivaten en renteswaps. De Bitcoin komt juist niet van de banken en dat is mijn ogen de grote veranderingen. Bitcoin is de valuta (goud) van het internet. Geld is vertrouwen meer is het niet, ik vind het fijn dat er nu een alternatief is op het ruilmiddel van de banken en dat wij alles via hun systemen moeten laten lopen. De Bitcoin blockchain is van iedereen op de planeet, het heeft geen CEO of hoofdkantoor, het is een decentraal netwerk van vele computers over heel de wereld. Het is een nieuwe manier van vertrouwen buiten de banken om.
Banken hebben het monopolie om geld te creeeren uit het niets. Ik vind dat raar, heel raar. Zodra iemand een hypotheek afsluit van 2 ton tikt de bank dit in de computer en er is 2 ton geschapen uit het niets, banken hebben dit geld geen eens. Alleen hierdoor moet de persoon die de hypotheek afsluit een ton extra gaan betalen aan de bank, rente. Ik denk dat het tijd wordt dat banken concurrentie gaan krijgen en Bitcoin is het antwoord.
Bitcoin is iets wat helemaal nieuw is en erg innovatief een betalingssysteem wat werkt zonder banken of andere tussenpersonen. De schaarste de 21 miljoen stuks is in mijn ogen hetgene wat mij het meest aantrekt. Mario Draghi drukt er momenteel 80 miljard euro bij, waar haalt dat nieuwe uit de lucht geschapen geld haar waarde vandaan? Van jouw en mijn geld!
De tijd is gekomen om hoofd te bieden tegen deze extreme macht van de bank en Bitcoin is het antwoord.

Groeten

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door absent »

Grappig, mijn eerste bericht is verwijderd.
Bitcoins zijn geen alternatief voor valuta.
Een halve bitcoin bestaat niet. Een tiende of een honderdste ook niet. Bitcoins mijn je per stuk. Dat handelaartjes dat niet begrijpen en toch delen van een bitcoin gaan verhandelen...Tja. Dat komt de handelswaarde van dat digitale ding niet ten goede. Let maar op.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kuklos »

@Zetgeistaddendum, je schrijft een hoop, maar zegt eigenlijk niets en gaat niet in op de vragen van newmikey. Waaruit blijkt dat de bitcoin een financiële revolutie heeft ontketend?
ZeitgeistAddendum schreef:De Bitcoin komt juist niet van de banken en dat is mijn ogen de grote veranderingen. Bitcoin is de valuta (goud) van het internet.
Frappant dat wij juist zijn begonnen met banken ooit vanwege wantrouwen in andere zaken, en dat juist al die ruilmiddelen die we hadden voor de centrale munteenheden het leven juist lastiger maakten.
ZeitgeistAddendum schreef:Banken hebben het monopolie om geld te creeeren uit het niets. Ik vind dat raar, heel raar. Zodra iemand een hypotheek afsluit van 2 ton tikt de bank dit in de computer en er is 2 ton geschapen uit het niets, banken hebben dit geld geen eens. Alleen hierdoor moet de persoon die de hypotheek afsluit een ton extra gaan betalen aan de bank, rente.
Wie zouden dat monopolie dan moeten hebben? DE man en vrouw op straat?
Trouwens, laat eens zien dat twee ton hypotheek een ton rente oplevert voor de bank EN dat dit komt omdat banken geld scheppen (jouw woorden) met een druk op de knop.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:Waaruit blijkt dat de bitcoin een financiële revolutie heeft ontketend?
Google eens op "bitcoin revolution."
455.000 hits
kuklos schreef:Trouwens, laat eens zien dat twee ton hypotheek een ton rente oplevert voor de bank EN dat dit komt omdat banken geld scheppen (jouw woorden) met een druk op de knop.
Kijk de tros-radar geldscheppings special nog eens terug.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door newmikey »

ZeitgeistAddendum schreef:Die revolutie is in de maak, dit gaat nog wel een tijdje duren denk ik. Een jaartje of 10 denk ik toch wel. De Bitcoin in zijn huidige vorm is ook nog niet geschikt als aller daags betaalmiddel. Het is nog niet berekend op deze hoeveelheid transacties. Ik zie het nu meer als een soort goud.
Wauw! Eerst was het het "met het ontstaan van internet te vergelijken", toen werd het "De Bitcoin zit toch wel aardig stevig in het zadel de laatste tijd" om via "een financiele revolutie " uit te komen bij "nog niet geschikt als alledaags betaalmiddel" en gaat het nog wel een jaartje of 10 duren.

Wel wat anders dan de internetrevolutie. Je neemt wel héél erg snel gas terug. Neem je verlies, zou ik zeggen.

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

absent schreef:Grappig, mijn eerste bericht is verwijderd.
Bitcoins zijn geen alternatief voor valuta.
Een halve bitcoin bestaat niet. Een tiende of een honderdste ook niet. Bitcoins mijn je per stuk. Dat handelaartjes dat niet begrijpen en toch delen van een bitcoin gaan verhandelen...Tja. Dat komt de handelswaarde van dat digitale ding niet ten goede. Let maar op.
Echt? Een halve Bitcoin bestaat niet? Hoe kom je hierbij? Er bestaat zelfs 0.00000001 BTC
Deze uitspraken zijn echt te gek voor woorden, in elk block wat nu wordt gemined zitten nu 12.5 Bitcoin, over +- 3.5 jaar nog maar 6.25 etc.
Als je het moeilijk vind dat er veranderingen plaats vinden waar je geen snars van snapt vraag dan concrete vragen i.p.v dingen gelijk af te doen alsof het onzin is. Bent u soms van de banken?
Zolang mensen hun rekeningen en dagelijkse boodschappen niet kunnen betalen met bitcoin, zal dat niet gaan gebeuren. Dat is namelijk de voornaamste rede dat mensen een bankrekening hebben.
Dus vooralsnog veel geschreeuw en weinig wol.

De voornaamste reden waarom ik een bankrekening heb is omdat ik mijn loon niets cash kan krijgen tevens kan ik ook mijn rekeningen niet cash betalen. Vroeger was dat heel anders maar nu ben je verplicht een bankrekening te hebben en dat is juist het punt. Als mensen hun boodschappen kunnen betalen met bitcoin zijn we dus 10 jaar verder denk hoewel er al 1 supermarkt in Nederland Bitcoin accepteert, een spar in Arnhem. Zoals ik al eerder heb vermeld het kost gewoon tijd. Als de AH Bitcoin aanneemt zijn Bitcoins al plus 10.000 euro waard.
Wauw! Eerst was het het "met het ontstaan van internet te vergelijken", toen werd het "De Bitcoin zit toch wel aardig stevig in het zadel de laatste tijd" om via "een financiele revolutie " uit te komen bij "nog niet geschikt als alledaags betaalmiddel" en gaat het nog wel een jaartje of 10 duren.

Wel wat anders dan de internetrevolutie. Je neemt wel héél erg snel gas terug. Neem je verlies, zou ik zeggen.te]

Ik neem geen van deze stellingen terug, het is te vergelijken met het ontstaan van internet, het is een financiele revolutie en het gaat nog wel een jaar of tien duren. Welk verlies bedoelt u? Kijkt u wel eens naar de prijs van een Bitcoin?

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

kuklos schreef:
Waaruit blijkt dat de bitcoin een financiële revolutie heeft ontketend?

Dank je wel 16again
[/quotekuklos schreef:
Trouwens, laat eens zien dat twee ton hypotheek een ton rente oplevert voor de bank EN dat dit komt omdat banken geld scheppen (jouw woorden) met een druk op de knop.]



Google eens op fractioneel reserve bankieren, mensen die niet weten hoe dit werkt, zullen de waarde van Bitcoin niet begrijpen. Leer eerst hoe banken geld uit het niets schapen en leer dan over Bitcoin. Als op zijn tijd. Ik wist het 10 jaar geleden ook nog niet hoor. Afgelopen zondag was er bij Tegenlicht een uitzending over hoe de ECB er elke maand 80 miljard bij maakt.

http://www.vpro.nl/programmas/tegenlich ... ppers.html

kuklos schreef:@Zetgeistaddendum, je schrijft een hoop, maar zegt eigenlijk niets en gaat niet in op de vragen van newmikey. Waaruit blijkt dat de bitcoin een financiële revolutie heeft ontketend?posting.php?mode=quote&f=57&p=2327897
https://www.youtube.com/watch?v=HXsyFbgQi1g
https://www.youtube.com/watch?v=-_N8YAskCls
https://www.youtube.com/watch?v=G6Vm7jE3Tk8

Ik ga niet goed in op de vragen? Ik zal elke dag vragen beantwoorden maar zijn dit wel vragen, of zijn dit aannames.
ZeitgeistAddendum schreef:De Bitcoin komt juist niet van de banken en dat is mijn ogen de grote veranderingen. Bitcoin is de valuta (goud) van het internet.
Frappant dat wij juist zijn begonnen met banken ooit vanwege wantrouwen in andere zaken, en dat juist al die ruilmiddelen die we hadden voor de centrale munteenheden het leven juist lastiger maakten.

De eerste bank was de goudsmid in het dorp, hij had als enige een kluis. Marktkooplui die te veel goud hadden stalde hun goud in de kluis van de goudsmid en kregen hiervoor een bonnetje, de mensen begonnen nu de bonnetjes te gebruiken als ruilmiddel dit was veel makkelijker dan ruilen met fysiek goud. Al snel kwam de goudsmid erachter dat mensen hun fysieke goud uit de kluis niet meer kwamen ophalen en begon meer bonnetjes uit te schijven dan het goud wat hij in de kluis had liggen. Het ontstaan van banken zoals nu. Dit geeft mij juist wantrouwen. De huidige dekkingsgraad van de banken is 4 procent volgens de Basil 3 afspraken. 4 procent!
ZeitgeistAddendum schreef:Banken hebben het monopolie om geld te creeeren uit het niets. Ik vind dat raar, heel raar. Zodra iemand een hypotheek afsluit van 2 ton tikt de bank dit in de computer en er is 2 ton geschapen uit het niets, banken hebben dit geld geen eens. Alleen hierdoor moet de persoon die de hypotheek afsluit een ton extra gaan betalen aan de bank, rente.
Wie zouden dat monopolie dan moeten hebben? DE man en vrouw op straat?
Trouwens, laat eens zien dat twee ton hypotheek een ton rente oplevert voor de bank EN dat dit komt omdat banken geld scheppen (jouw woorden) met een druk op de knop.
Ik zou dan zeggen de overheid of de mens zelf. Met Bitcoin is het de mens zelf op dit moment, maar met een van te voren afgesproken cap van 21 miljoen stuks houd deze creatie op in het jaar 2140 daarna zullen alle 21 miljoen Bitcoins in omloop zijn.

posting.php?mode=quote&f=57&p=2327897
https://www.youtube.com/watch?v=HXsyFbgQi1g
https://www.youtube.com/watch?v=-_N8YAskCls
https://www.youtube.com/watch?v=G6Vm7jE3Tk8
http://www.vpro.nl/programmas/tegenlich ... ppers.html

Ik kijk uit naar de reacties en ik hoop dat er weer wat bijgeleerd is

Groeten

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

Betalen met Bitcoin ben ik vergeten newmikey sorry, nou hier een aantal mogelijkheden. Er zijn zelf al Bitcoin debit kaarten waar je overal waar visa wordt geaccepteerd je met bitcoin kan betalen. Dus bijna overal.

http://www.bestebank.org/betalen-met-bitcoins/
http://www.bitcoinspot.nl/waar-kan-je-i ... talen.html
http://www.watisbitcoin.nl/uitgeven.php
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -werkt-dat
https://coinmap.org/#/map/50.06375096/14.56581116/11

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door newmikey »

ZeitgeistAddendum schreef:Betalen met Bitcoin ben ik vergeten newmikey sorry, nou hier een aantal mogelijkheden. Er zijn zelf al Bitcoin debit kaarten waar je overal waar visa wordt geaccepteerd je met bitcoin kan betalen. Dus bijna overal.
Ja, ja. Indrukwekkend is anders. Heel Noord-Holland ten Noorden van het Noordzeekanaal heeft wel vier bedrijven waar Bitcoins als betaalmiddel worden geaccepteerd. Voorts kosten de de debit kaarten geld zowel bij de aanschaf als bij gebruik en zijn de meesten ook nog eens verbonden aan een Uphold account die zich, naar eigen zeggen, als een "reserve bank" gedraagt.

Al met al komt het niet over als een equivalent of zelfs maar een benadering van het gebruikelijke betalingsverkeer. Nee, het is leuk hobbyspul maar zekerheid, garanties, gemak? Vergeet het maar. Daarbij vergeleken is zelfs de meest antieke "tradionele" bank een walhalla van gemak.

Je kunt uiteraard gewoon joetjoepjes blijven spuien, maar dáár krijg je toch echt niemand me overtuigd.

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
kuklos schreef:Waaruit blijkt dat de bitcoin een financiële revolutie heeft ontketend?
Google eens op "bitcoin revolution."
455.000 hits
Ik heb even gegoogled op "chemtrails" en krijg dan
Ongeveer 4.950.000 resultaten (0,36 seconden)
. Dus chemtrails bestaan, tenminste, als ik jouw redenering toepas.
16again schreef:
kuklos schreef:Trouwens, laat eens zien dat twee ton hypotheek een ton rente oplevert voor de bank EN dat dit komt omdat banken geld scheppen (jouw woorden) met een druk op de knop.
Kijk de tros-radar geldscheppings special nog eens terug.
ZeitgeistAddendum schreef:Google eens op .....
Zo lust ik er nog wel een paar. Google eens op, kijk eens naar die uitzending, kijk eens naar dat joeptoep filmpje. Je zou het ook zelf kunnen uitleggen, en daarmee iets bewijzen, maar helaas. Zoals gewoonlijk dus in dit soort discussies.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeitgeistAddendum schreef:Als je het moeilijk vind dat er veranderingen plaats vinden waar je geen snars van snapt vraag dan concrete vragen i.p.v dingen gelijk af te doen alsof het onzin is. Bent u soms van de banken?
Met deze opmerking heb je definitief alle discussies bij voorbaat al verloren. Probeer het eens bij wanttoknow en niburu.
ZeitgeistAddendum schreef:De voornaamste reden waarom ik een bankrekening heb is omdat ik mijn loon niets cash kan krijgen tevens kan ik ook mijn rekeningen niet cash betalen. Vroeger was dat heel anders maar nu ben je verplicht een bankrekening te hebben en dat is juist het punt.
En vroeger werden geldtransporten overvallen, kregen mensen daardoor hun loon niet, werden ze zelf beroofd als ze hun loon hadden gehad. Maar ja, die feiten kan je beter negeren want ze passen niet zo goed in jouw verhaal.
ZeitgeistAddendum schreef:Al snel kwam de goudsmid erachter dat mensen hun fysieke goud uit de kluis niet meer kwamen ophalen en begon meer bonnetjes uit te schijven dan het goud wat hij in de kluis had liggen. Het ontstaan van banken zoals nu. Dit geeft mij juist wantrouwen. De huidige dekkingsgraad van de banken is 4 procent volgens de Basil 3 afspraken. 4 procent!
Ook hier weer vermeld je vooral zaken niet. Namelijk dat er wereldwijd niet genoeg goud is om in de kluizen te leggen om alle 7 miljard bewoners van de aarde van een klein bedragje te voorzien. En ook vermeld je niet dat het niet nodig was voor de goudsmid en nu de banken om zoveel goud in de kluis te hebben. En dat juist door het loslaten van de goudstandaard de welvaart kon groeien.

Maar weet je wat, laten we het eens omdraaien. Hoeveel goud ligt er in de kluizen als dekkingsgraad voor de bitcoins?
ZeitgeistAddendum schreef:Ik kijk uit naar de reacties en ik hoop dat er weer wat bijgeleerd is
Zolang jij niks meer hebt dan halve waarheden, google maar en joeptoep filmpjes moet je vooral blijven hopen.

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 03 dec 2016 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

Elke keer als ik reageer kan ik maar 5000 tekens maken vandaar wat filmpjes plaats om zelf te kunnen zien hoe dingen werken. En nee tegenover Bitcoins staat ook geen goud dat is waar er staat vertrouwen tegenover van een computercode waar de afspraken van te voren bekend zijn.
Er zou best genoeg goud zijn om iedereen van een stukje goud te voorzien dan zou simpel de goudprijs omhoog kunnen en zo de welvaart laten groeien.
Over de overvallen wist ik niet dat mensen hun loon niet kregen, iets van jou geleerd.
Ik hoop op niks er zijn al genoeg mensen over heel de wereld die het voordeel van Bitcoin zien. Ik ben geen crimineel en duik geen belasting onder, ik heb nu ongeveer 3500 euro in Bitcoin gespaard en ga hier lekker de komende 10 jaar mee door.
Het is tenminste een alternatief voor banken heeft u nog een andere optie voor mij want de full reserve bank bestaat nog steeds niet.

Misschien kan ik beter iets vragen aan jullie wat ik moet?

Ik wil graag iets opzij leggen voor als ik oud ben, mijn probleem zit hem in het feit dat er van de euro er elke maand 80 miljard bij komt in mijn ogen niet echt een waardevast iets voor de langere termijn. Waar moet ik volgens jullie dan en sparen? Want niet in Bitcoin want dat is volgens jullie niets toch. Mijn 3500 euro is momenteel toch wel enkele honderden meer waard geworden. Geef mij graag een alternatief voor euro sparen.
Ik wil graag wat sparen.

Bij voorbaat dank

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten