LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
de grote kenner

Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door de grote kenner »

Tegenstanders van mlm,

Probeer mij nou eens duidelijk te maken waarom dit concern kiest voor een MLM-bedrijf.
Is dit bedrijf nou gek, of zijn jullie nou gek?

Tientallen miljoenen in een bedrijf pompen wat niet werkt?
Kom op....vertel nou eens hoe dit kan?

Sterkte.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Gek toch dat dit niet op hun corporate website te vinden is.
Waar heb je jouw info vandaan?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door student26 »

Tegenstanders van mlm,

Probeer mij nou eens duidelijk te maken waarom dit concern kiest voor een MLM-bedrijf.
Is dit bedrijf nou gek, of zijn jullie nou gek?

Tientallen miljoenen in een bedrijf pompen wat niet werkt?
Kom op....vertel nou eens hoe dit kan?

Sterkte.
Sterkte heb ik hier zeker niet voor nodig. De verklaring is namelijk kinderlijk eenvoudig en hier zelfs al meerdere malen aan de orde geweest...

Waarom geld in een bedrijf pompen dat niet werkt? De vraag is dan: vanuit wiens perspectief zijn we nu aan het kijken?

Want als tegenstander beweer ik dat het voor het gros van de distributeurs niet werkt. Dat is wat ik in wezen tegen het systeem heb.

Maar natuurlijk werkt het wel, en zelfs fantastisch!, voor de onderneming zelf. Immers, er is een minimum aan personeel (-skosten), en een groot deel van de overige kosten (zoals reclame, opleiding, administratie) komen niet voor rekening van de onderneming, maar.... voor kosten van precies dezelfde distributeurs!!!!

Hoe mooi wil je het als onderneming hebben? Beter dan dit bestaat bijna niet! Gratis personeel dat zelfs geld BETAALT om maar distributeur te mogen worden!!! En dat dan vervolgens ook nog eens een aanzienlijk deel van je kosten overneemt!!!

Kleine tip dus: word geen distributeur, maar begin ZELF een MLM onderneming!!! Ben je binnen een paar jaar binnen! Natuurlijk moet je wel tegen een slecht geweten kunnen, maar geld maakt toch alles goed???? Dat er binnen de kortste keren een overkill aan MLM ondernemingen bestaat nemen we natuurlijk voor lief, we zijn er immers als eersten bij toch? (morgen naar de KvK rennen jongens!). En als je het vervolgens een beetje slim speelt (op tijd in een nieuw land beginnen als de stagnatie begint), iedereen die negatieve aandacht aan je besteedt voor de rechter daagt, je topdistributeurs tevreden houdt (misschien dat de inschrijfgelden van de anderen hier handig kunnen zijn) en wel een beetje aandacht aan de kwaliteit van je product schenkt, dan is er geen vuiltje aan de lucht!

Ok, dit was licht overdreven met een sausje sarcasme, maar het basisidee is wel duidelijk denk ik? Voor de onderneming is er gewoon niets aan de hand, het probleem zit bij de distributeurs. En hier komt vast weer commentaar op, maar zo simpel is het gewoon.

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

Info mbt Eurexcel:

http://www.eurexcel.nl/dutch/index.asp

Ieder "dom" persoon kaon dat bedenken, behalve maarschalk.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En weer klopt je bericht dus niet.
Eurexel is een onderdeel van vartec, en deze is volgens de site van eurexel overgenomen door de Carphone Warehouse.

Maar ach, de hele waarheid zit je alleen maar in de weg of niet?

de grote kenner

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door de grote kenner »

Maar natuurlijk werkt het wel, en zelfs fantastisch!, voor de onderneming zelf. Immers, er is een minimum aan personeel (-skosten), en een groot deel van de overige kosten (zoals reclame, opleiding, administratie) komen niet voor rekening van de onderneming, maar.... voor kosten van precies dezelfde distributeurs!!!!


Dat is idd een voordeel voor een mlm-bedrijf.
Maar denk je nu echt dat een bedrijf als CPW de goede naam die ze hebben opgebouwd, te grabbel gooien? Jij zegt n.l. dat het systeem in den beginne niet goed is. Er is negatieviteit omtrent MLM enz enz enz.

Er zijn ook zat bedrijven die zelf geen MLM-bedrijf zijn, maar wel hun produkten laten verhandelen door MLM-bedrijven. Omdat het goedkoper is? Ja, o.a. maar feit blijft dat zo'n bedrijf niet zomaar iets doet.
D.E brengt haat koffie in Zuid-Afrika d.m.v. mlm op de markt. De weg is korter, het is goedkoper en veel mensen verdienen ook nog een leuk centje.
Het stagneert never! Koffie gaat op, nieuwe mensen beginnen met mlm, mensen gaan dood enz enz enz. Gwoon een cyclus. Simpel en het werkt als een trein. En niet alleen voor het bedrijf zelf.

de grote kenner

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door de grote kenner »

haat
Jij had natuurlijk allang in de gaten dat dit woord HAAR moet zijn.Toch?

de grote kenner

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door de grote kenner »

En weer klopt je bericht dus niet.
Eurexel is een onderdeel van vartec, en deze is volgens de site van eurexel overgenomen door de Carphone Warehouse


Je vat hem nog niet, Maarschalk.

Vartec is het telefoonbedrijf. Eurexcel is het marketingbedrijf voor Vartec.
CPW heeft Vartec EN Eurexcel gekocht. Het ging CPW men name om Eurexcel. CPW is niet afhankelijk van Vartec, ze kunnen ook voor een ander telefoonbedrijf kiezen, mocht dat nodig zijn.

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

En nog klopt het verhaal niet.

Vartec en Excel USA waren vroeger 1 bedrijf. Vartec voor de telefonie Excel voor het marketing/MLM gedeelte.
Samen waren ze Vartec/excel.

Eurexcel was het Europese deel van dit bedrijf en volledig zelfstandig opererend. Hoe dat in mekaar ziet hoef ik je niet uit te leggen maarschalk. Toch?

Na faiilisement van Vertec/excel zijn er voor de verschillende "bedrijven" kopers waaronder CPW. CPW is de koper en nu dus nieuwe eigenaar van Excel en Eurexcel.

Vartec is verkocht aan een ander bedrijf. FF googlen helpt.

Gr,

Lex

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Maarschalk »

De Europese EurExcel bedrijven zijn dochterondernemingen van VarTec Telecom.

VarTec Telecom Europe Limited is nu onderdeel van de Carphone Warehouse Group.
Dit staat op de eurexel site.

Dit zeg jij:
Vartec is het telefoonbedrijf. Eurexcel is het marketingbedrijf voor Vartec.
CPW heeft Vartec EN Eurexcel gekocht. Het ging CPW men name om Eurexcel. CPW is niet afhankelijk van Vartec, ze kunnen ook voor een ander telefoonbedrijf kiezen, mocht dat nodig zijn.
Hou nu eens op met elke keer liegen.
Nergens blijkt dat eurexel hun doel was. Verder is het geen overname van beiden, maar van Vartec. Ze zijn dus wel afhankelijk van Vartec.
Ook staat op de site van Yahoo finance dat Vartec in chapter 11 verkeert (een soort van faillissement).
Het lijkt er dus veel meer op dat CPW een goedkoop aan een telecombedrijf is gekomen en Eurexel er toevallig bijzit.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar heb je ook nog een externe bron, waar ik de info op de Eurexel site kan verifieren.
Want mlm bedrijven staan nou niet direct bekend om het plaatsen van feiten op hun website.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door student26 »

Dat is idd een voordeel voor een mlm-bedrijf. Maar denk je nu echt dat een bedrijf als CPW de goede naam die ze hebben opgebouwd, te grabbel gooien? Jij zegt n.l. dat het systeem in den beginne niet goed is. Er is negatieviteit omtrent MLM enz enz enz.
Je geeft het antwoord toch zelf al? Het is een feit dat er negativiteit rond MLM hangt, daar zijn we het neem ik aan wel over eens inmiddels? Maar toch nemen ze een MLM bedrijf over. Dus ja, op een bepaalde manier gooien ze hun naam dus te grabbel zoals jij het noemt.

Ik ben inderdaad van mening dat het MLM systeem inherente fouten bevat. Maar er is 1 belangrijk ander feit: MLM is legaal. En op het moment dat de kosten voor het bedrijf dus relatief laag zijn (en aangezien de prijzen voor producten die via MLM worden gedistribueerd niet significant afwijken van de prijzen van producten die via andere kanalen worden verhandeld) betekent dit simpelweg een grotere marge, via legale weg. Een overnemende onderneming maakt dus een afweging tussen het risico dat ze lopen (naam te grabbel) en deze lagere kosten. De ene onderneming zal dat risico vervolgens nemen, de andere niet.

Daarnaast maakt het voor de onderneming natuurlijk ook niet veel uit of de boel op den duur vastloopt of niet. Ze hebben dan hun klantenbestand al opgebouwd, de topdistributeurs zijn gemotiveerd genoeg om deze klanten te behouden en nieuwe mensen te blijven werven (hoe moeilijk die ook te vinden zijn), dus er is voor de onderneming zelf eigenlijk geen vuiltje aan de lucht wat dat betreft. Het zal de onderneming worst zijn of Pietje Puk aan de onderkant van het systeem iets aan zijn activiteiten verdient, zolang er maar omzet is is alles ok.
Er zijn ook zat bedrijven die zelf geen MLM-bedrijf zijn, maar wel hun produkten laten verhandelen door MLM-bedrijven. Omdat het goedkoper is? Ja, o.a. maar feit blijft dat zo'n bedrijf niet zomaar iets doet.
Voor zo'n bedrijf is het niet meer of minder dan een extra verkoopkanaal. Wat interesseert het hen nou hoe of wat? Er is toch omzet? En hun naam is niet direct aan de negativiteit rond MLM verbonden, deze manier is dus misschien eigenlijk nog beter dan de eerste.
D.E brengt haat koffie in Zuid-Afrika d.m.v. mlm op de markt. De weg is korter, het is goedkoper en veel mensen verdienen ook nog een leuk centje.
Zie ook de andere thread, hier zijn veel meer argumenten voor te bedenken. Plus hetgeen ik hierboven gesteld heb uiteraard.
Het stagneert never! Koffie gaat op, nieuwe mensen beginnen met mlm, mensen gaan dood enz enz enz. Gwoon een cyclus. Simpel en het werkt als een trein. En niet alleen voor het bedrijf zelf.
Dat laatste zinnetje is nu net de crux van het hele verhaal. Het eerste klopt als een bus, een verbruiksgoed als koffie is naast continue dienstverlening als telefonie uitermate geschikt als product voor MLM. Nieuwe mensen beginnen met MLM, klopt. Velen stoppen er ook weer mee (en een groot deel daarvan wil nooit meer iets met MLM te maken hebben). Tuurlijk gaan er mensen dood, dit maakt het alleen maar moeilijker voor de distributeur (zijn netwerk dunt namelijk op natuurlijke wijze uit).

Alleen komt er een punt waarop de groei van het systeem te groot is ten opzichte van de snelheid waarmee nieuwe mensen te porren zijn om in te stappen. De bevolkingsgroei is sowieso te laag om die groei voor een willekeurige MLM het hoofd te kunnen bieden. En op dat moment beginnen de problemen, zoals hier al zo vaak door tegenstanders is uitgelegd.

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

Student typt een berg, maar zegt in feite niets!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door student26 »

Student typt een berg, maar zegt in feite niets!
Als je de moeite eens zou nemen om het te lezen, zou je dit bovenal niet zeggen. Daarnaast zou je ook inhoudelijk reageren in plaats van een onzinnige oneliner te plaatsen. Jammer hoor, ik was even in de veronderstelling dat dit weer eens een serieuze thread zou worden...

Trouwens, iets wat me was opgevallen, maar wat ik in het vorige bericht vergat te vragen:

Waarom is Excel eigenlijk failliet gegaan??? MLM is toch zo'n geweldig efficientie methode die alleen maar groeit en zo?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En nog klopt het verhaal niet.

Vartec en Excel USA waren vroeger 1 bedrijf. Vartec voor de telefonie Excel voor het marketing/MLM gedeelte.
Samen waren ze Vartec/excel.

Eurexcel was het Europese deel van dit bedrijf en volledig zelfstandig opererend. Hoe dat in mekaar ziet hoef ik je niet uit te leggen maarschalk. Toch?

Na faiilisement van Vertec/excel zijn er voor de verschillende "bedrijven" kopers waaronder CPW. CPW is de koper en nu dus nieuwe eigenaar van Excel en Eurexcel.

Vartec is verkocht aan een ander bedrijf. FF googlen helpt.

Gr,

Lex
Lex, aangezien jij het beter schijnt te weten dan ik heb ik de volgende vragen:
1) De info op de site van Eurexcel klopt dus niet?
2) Op welke site haalde jij jouw info (niet alleen melden dat ik moet googlen, graag ook de bron vermelden)?

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom is Excel eigenlijk failliet gegaan??? MLM is toch zo'n geweldig efficientie methode die alleen maar groeit en zo?

Eurexcel ging niet failliet, maar Vartec. Die hadden er een zooitje van gemaakt.

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

En straks als alle klanten overgenomen zijn door CPW maken ze een sterfhuisconstructie van Eurexcel, nemen het personeelsbestand nog over en laten vervolgens Eurexcel klappen en staan al die maandelijks om geld zeurende mlm-ers met lege handen. In het economisch nieuws lezen we dat CPW gestopt is met het als onguur bekend staande mlm, en op deze site lezen we dat het allemaal zo geweldig werkt en een leuk pensioen achter de hand geeft.

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

handen. In het economisch nieuws lezen we dat CPW gestopt is met het als onguur bekend staande mlm

Bewijzen graag. Plaats even de link.

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

Bewijzen graag. Plaats even de link.
Was je bij de eerste 2 woorden de draad al kwijt? Lezen graag! 'Straks' betekent dat het nog moet gaan gebeuren, dan zou het wel erg sterk zijn daar nu al een link van te kunnen plaatsen, niet?
Het is trouwens een schets van hoe het zou KUNNEN gaan -wat ik zou doen als ik CPM-management was- en dus niet noodzakelijkerwijs ook hoe het ZAL gaan. Je bewijzen liggen in de toekomst, de tijd zal het leren.

Gast

Re: Car Phone Warehouse nieuwe eigenaar Eurexcel

Ongelezen bericht door Gast »

Straks'

Ja straks....
Straks flikkert er een Boeing 747 op je woonwijk..........
Straks gaat Bush bommen smijten in je achtertuin
Straks wordt Ali B. een christen
Straks draait de aarde niet meer......
Straks wonen er mensen op Mars.........
Straks gaat student achter de vrouwtjes aan............
Straks gaat Maarschalk een MLM bedrijf beginnen.........
Straks..................pffffffff

Straks denk jij dat je nog normaal denkt.
Get a life.

Gesloten