LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorco groep/ Vergers adviseurs

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Dank je wel. Goed onder woorden gebracht. Ik zat te zoeken naar de juiste woorden, maar jij hebt het prima gedaan. Groetjes

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Om te zien wat Amway betekende voor mlm ( en ik zeg niet dat het mlm-systeem van ray hetzelfde is ) Moet je nog eens hier kijken.

http://merchantsofdeception.com/dutch.html

Dat zegt in ieder geval over Amway genoeg denk ik zo. :wink:

Joopataa

Elrond Telrunya
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:13

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Elrond Telrunya »

En voor de mensen die mijn verhaal mbt Nike niet geloven, de volgende link:

http://www-personal.umich.edu/~lormand/ ... e101-8.htm

Betreffende persoon heeft nog meer dingen berekend en onderzocht.

GreetZ,

Elrond 8)

S. ;-)

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Dank je wel. Goed onder woorden gebracht. Ik zat te zoeken naar de juiste woorden, maar jij hebt het prima gedaan. Groetjes
Wanneer je de materie niet kunt verwoorden, begrijp je de materie niet.
Meeliften op de sterke woorden van een ander is zwak. Ontwikkel liever een eigen visie.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Ik ben blij, dat ik van andere mensen kan leren.
IK pretendeer gelukkig niet, dat ik alles het beste weet.
Ik word echt moe van jullie. pffffffffffffff

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Ik vind- en dat is mijn persoonlijke mening - je bedrijf een Amwaykloon.
Amway levert net als Melaleuca een breed assortiment producten. Echter, de verschillen zijn dat je bij Amway een distributeur bent. Je koopt de producten en levert ze aan eindgebruikers. Dit kost tijd en kan voor veel rompslomp zorgen. Het principe van verwijzingen (referral marketing) dat Melaleuca hanteert is uniek.

Een ander belangrijk nadeel van het Amway compensatieplan is het feit dat je een deel van je opgebouwde netwerk kunt verliezen zodra iemand uit je organisatie een hoger niveau bereikt dan jijzelf. Deze wordt dan losgemaakt uit jouw groep. Ik vind dat niet fair. In veel gevallen heb jij er mede toe bijgedragen dat een persoon die later is gestart succesvol wordt. Bij Melaleuca is dat onmogelijk. Als je het geluk hebt om een zeer goede netwerk marketeer te sponsoren dan kan je dat veel geld opleveren. In veel gevallen gaat het minder om geluk en meer om goede ondersteuning.

S. ;-)

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Elrond Telrunya schreef:Bij de meeste MLM bedrijven zijn de tussenchakels weggehaald en de percentages die zij verdienen worden verdeeld tussen de distributeurs.
Eerlijk toch?
Er zijn alleen zo verschrikkelijk veel distributeurs. Zoveel dat er eigenlijk geen klanten meer zijn.
Want zeg nou zelf; je wordt zeer sterk gemotiveerd om maar vooral klanten te gaan werven. Pas dan krijg je een lekkere korting op de producten.
Dus in feite is iedere klant ook een gelegenheidsverkoper.
Naar mijn idee zoekt het MLM-bedrijf juist kwetsbare mensen, en blijven die minder slimme mensen onderaan de soortement van piramide hangen.
Ze zijn vast geen forse bedragen kwijt, maar hun oorspronkelijke droom, om met weinig verstand van het zakenleven en weinig financiële middelen een leuk salaris te verdienen, blijft onvervuld.
Heb sterk de indruk dat de meeste MLM- mensen tot die onderlaag behoren.
De grootste en slimste vechters weten zich naar boven te werken en zullen die provisies incasseren.

Bij een "traditioneel" bedrijf zoals Nike zijn de kopers gewoon enkel klanten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

is het feit dat je een deel van je opgebouwde netwerk kunt verliezen zodra iemand uit je organisatie een hoger niveau bereikt dan jijzelf. Deze wordt dan losgemaakt uit jouw groep. Ik vind dat niet fair.
Is NIET waar......!

So be it

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Breakaway Compensation Plan
Many MLM companies use the Breakaway plan where an individual can lose part or all of their income from a leader that has achieved a higher position within the plan. This makes it particularly tough for part-time people to build a significant leveraged income. (NuSkin, Shaklee and Amway)

Welles!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo.....
Breakaway Compensation Plan
Many MLM companies use the Breakaway plan where an individual can lose part or all of their income from a leader that has achieved a higher position within the plan. This makes it particularly tough for part-time people to build a significant leveraged income. (NuSkin, Shaklee and Amway)

Welles!
Dan heb je de verkeerde info.......

So be it

Elrond Telrunya
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:13

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Elrond Telrunya »

Je ziet dat Ray niet alle betalings- compensatiesystemen van MLM bedrijven begrijpt cq kent.

Bij de meeste bedrijven waar een Breakawaysysteem gebruikt wordt - En dat is bij meer dan 75% van de bedrijven - wordt een bepaald percentage een paar verdiepingen/lagen diep aan jou uitbetaald.

Het percentage is niet zo hoog, gmiddeld 6% per nivo en bij de meesten niet meer dan 6 tot 8 lagen diep.

De redenen hiervoor zijn legio en mijns inziens is dit een eerlijker systeem dan wat jij prefereert. Het is onzin om een bepaald percentage te verdienen over de inkoop van mensen die dieper zitten dan nivo 10 van mij.

Maar ja, dat is persoonlijk. En aan je antwoorden te zien is jou MLM bedrijf hielig en mag er niemand aan komen.

En voordat je denkt ik kom met een antwoord. Ik ben zelf MLM-er en kan alle betalings/beloningssytemen die er gehateerd worden, Dus ook je binairesysteem.

GreetZ,

Elrond

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@Elrond,

ik heb het niet gehad over het feit dat een plan niet meer betaald na een zeker nivo. Dat is natuurlijk logisch. Wat ik niet logisch vind is dat een distributeur een deel van zijn organisatie kan verliezen als iemand in zijn downline een hoger level bereikt als hij.

Ik baseer dit op verschillende bronnen, maar als dit niet correct blijkt te zijn dan kun je dat toch gewoon melden zoals So be it bijv. doet?


Compensation Plan: Stairstep Breakaway. Due to the fact that Amway is the pioneer of the MLM industry, their comp plan is the oldest, and perhaps is somewhat more complicated and less distributor friendly than the payplans of many newer companies. However, it is still very lucrative for those who perservere and overcome the Amway bashing that is brought on by many uninformed naysayers and distributors of other companies. With all things being equal, a substantial residual income may take somewhat longer than some of the newer companies that have come into the industry in the past 10 years with payplan features such as, customer acquision bonuses, coding and infinity bonuses, "Wave 4" type compressed unilevels, matching bonuses, etc.

Bron: MLMreview

En aan je antwoorden te zien is jou MLM bedrijf hielig en mag er niemand aan komen.
Ik voel me prima bij Melaleuca, maar dat het heilig zou zijn heb ik nooit beweerd. Maar i.p.v. zo uit de hoogte te antwoorden kun je mij en de andere lezers wellicht informeren bij welk MLM systeem jij bent betrokken en met agrumenten toelichten waarom.

Elrond Telrunya
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:13

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Elrond Telrunya »

ik heb het niet gehad over het feit dat een plan niet meer betaald na een zeker nivo. Dat is natuurlijk logisch. Wat ik niet logisch vind is dat een distributeur een deel van zijn organisatie kan verliezen als iemand in zijn downline een hoger level bereikt als hij.
M.a.w. als ik niks doe dan alleen mensen inschrijven heb ik recht op een bepaald percentage oneindig diep. Wat is daar nu logisch aan.

Het break-away-stairstep systeem is gebaseerd op prestatie. Doe jij niks, zul jij ook niks verdienen over je dowline of mensen die jij als klant inschrijft.

Er zijn nl. verschillende Bedrijven - Nova nutria, Karemor en nog een paar - die een soort gelijk systeem hebben als Melaleuca betrekking hebbende op het klanten inschrijfsysteem. Het grote verschil zit hem in het loon naar arbeid systeem. Doe je niks krijg je ook niks. En dat is eerlijk en logisch!

Je hebt mijn e-mail, dus stuur me eens het compensatieschema. kan ik er eens naar kijken en een vergelijking treffen met het Break-away-systeem.
Ik voel me prima bij Melaleuca, maar dat het heilig zou zijn heb ik nooit beweerd. Maar i.p.v. zo uit de hoogte te antwoorden kun je mij en de andere lezers wellicht informeren bij welk MLM systeem jij bent betrokken en met agrumenten toelichten waarom.
Dat jij je prima voelt bij Melaleuca vind ik fijn voor je. Dat dtel ik ook niet ter discussie. Iedereen moet zich daar voegen waar hij/zij blij en gelukkig is. Dat jij mijn antwoorden uit de hoogte gegrepen vind, bevestigd al mijn vorige antwoord, ondanks dat jij dit nooit beweerd hebt.
Ik lees ook tussen de regels door.

Daarbij staat het Bedrijf/bedrijven waar ik mee werk niet ter discussie of is het onderwerp van deze thread. Als je naar mijn antwoorden kijkt weet je al dat het een bedrijf is dat met een break-away-starstep-systeem werkt en waar loon naar arbeid hoog in het vaandel staat. Het is geen Amway, Herbalife, ACN (Geen Break-away-systeem), Euphony etc.

Rn loon naar arbeid is voor mij ook heel belangrijk. En dat vind ik - weer mijn persoonlijke mening - het meest eerlijke systeem wat er is.

GreetZ,

Elrond

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Zeg, kunnen wij dit nu niet beeindigen?
Dit forum is er toch niet voor de reclame!
Alle MlM-verkoopsystemen zijn toch allemaal terug te voeren op het piramidespel-systeem?
De top verdient, de onderkant moet wel heel veel familie/vrienden/ kennissen/buren/collega's hebben om er iets aan te verdienen?

De verkoop stokt dan ook op een zeker moment zoals wij al kunnen zien aan het krampachtig adverteren voor Herbalife waar sommige verkoopsters niet eens meer de naam van het produkt durven te vermelden?

Ik ben nu 62, heb het allemaal zien komen en het ook zien verdwijnen met teleurstellingen (ook schulden) en al.

Dat deze diskussie zo voortwoedt is ook al een teken dat het voor deze formulie hier zo aangeprezen ook al bijna weer voorbij is.
Ach ja, seizoenen komen,seizoenen gaan en zo zal het nog wel jarenlang met MLM-verkoopsystemen ook wel blijven gaan.

Maar daar hoeft dit forum toch niet door vervuild te worden?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

Wat je maar ''vervuiling noemt, Kanovaarder.....
De top verdient, de onderkant moet wel heel veel familie/vrienden/ kennissen/buren/collega's hebben om er iets aan te verdienen?
Zo?
Wie verdient er het meest bij een ''normaal'' bedrijf?
De ''jongste bediende"?
De verkoop stokt dan ook op een zeker moment zoals wij al kunnen zien aan het krampachtig adverteren voor Herbalife waar sommige verkoopsters niet eens meer de naam van het produkt durven te vermelden?
Het ''geleur'' zal stoppen!
Ik ben nu 62, heb het allemaal zien komen en het ook zien verdwijnen met teleurstellingen (ook schulden) en al.
Vertel eens.....!
Hoeveel duizend euro ben jij verloren door MLM?
Is je faillisement al opgeheven....?
Of heb je een beetje veel geluisterd naar mensen die hebben geluisterd die hebben geluisterd...... die hebben geluisterd naar de ''buurvrouw?

So be it

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Even een update over onze business die nu 4 maanden geleden is gestart:

1. Inkomsten over Maart (3e maand na start) = €1117,-
2. Aantal tevreden klanten = 65

Het aantal klanten groeit naar verwachting. Gelukkig zien veel mensen in dat er betere en betaalbare alternatieven zijn dan supermarktmerken.

Ray

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

We hebben inmiddels 4 Directors en 1 Director II in onze organisatie en een klantenbestand van 85. Dit levert nu al een stabiel 2e inkomen op van ruim 600 euro per maand op parttime basis. We kunnen ons in de maand juni gaan richten op het begeleiden van 2 of 3 personen die net als wij hard willen werken en veel energie willen steken in het behalen van succes.

Ben je gedreven en heb je ervaring in relatie marketing, laat het ons dan weten. We zullen na een korte selectieprocedure bepalen met wie we gaan werken.

Ray

The Dorco Group

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Econometrist »

H'm, melaleuca, is dat die boom die in Australië thuis hoort en die in de VS 14 à 15 are per dag voortwoekert en het delicate ecosysteem van de Everglades dreigt te verwoesten?
En nu de natuurlijke bestrijding met behulp van de melaleuca psyllid niet zo goed werkt hebben ze het als wondermiddel tegen hamertenen verklaard in de hoop dat er een mlm-club op af springt om het probleem in stukjes aan goedgelovige sukkels te slijten? Rijke goedgelovige sukkels wel te verstaan, want slechts 17 klanten moeten 1 director van een inkomen voorzien.
Ik wens je veel succes, plaagbestrijding is heel belangrijk (die bomen bedoel ik, niet mlm, voordat ik weer een aangifte aan mijn broek heb hangen).

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Beste Econometrist,

het doet mij deugd dat jij je bekommert om het milieu en onze leefomgeving. Dat is nl. precies wat Melaleuca ook doet door een geweldige lijn ecologische was -en schoonmaakproducten te produceren en aan te bieden voor een prijs/kwaliteit verhouding waar de traditionele A-merken niet aan kunnen tippen.

Heb je enig idee hoe belastend de fosfaten zijn die in supermarkt was -en afwasmiddelen zitten? Besef je wel welke harde chemicaliën er worden gebruikt en toegepast in schoonmaakmiddelen?

Kijk anders eens even op de site van Greenpeace! Die hebben daar hele interessante informatie over.

http://www.greenpeaceweb.org/lichaamzon ... o.asp?id=2

Heb je enig idee wat de effecten zijn van het gebruik van deze chemicaliën en de drijfgashoudende bussen voor onze gezinnen en het milieu?

Heb je je afgevraagd bij het lezen van artikelen over huidaandoeningen en de toename van het aantal astma gevallen onder kinderen wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Zorgkrant/Telegraaf, 20-3-2006
Twee miljoen Nederlanders hebben in meer of mindere mate met een huidziekte. Volgens het Nationaal Huidfonds is dit twee keer zo veel als men tot nu toe aannam. 12 tot 15 procent van álle nieuwe medische klachten die huisartsen te behandelen krijgen op jaarbasis hebben betrekking op huidafwijkingen. Het gaat om zeer uiteenlopende problemen.

De meest voorkomende huidziekten blijken psoriasis en eczeem te zijn. Acné blijkt steeds vaker bij volwassenen voor te komen. Deze huidziekte schijnt de puberteit te ontgroeien. Op dit moment is huidkanker sterk in opmars. De oorzaak hiervan is vooral veroudering van de huid en buitensporig zongedrag.
De was -en schoonmaakmiddelen van Melaleuca zijn sterk geconcentreerd en je dient ze in veel gevallen aan te lengen met water. Hierdoor gebruik je betere en veiligere producten die ook nog eens goedkoper zijn dan de supermarkt merken.

Rijke goedgelovige sukkels wel te verstaan, want slechts 17 klanten moeten 1 director van een inkomen voorzien.
In de eerste plaats wordt iemand al Director als hij/zij 8 mensen heeft geïnformeerd over de producten en het concept van Melaleuca. Maar wat veel belangrijker is, is dat je vergeet hoeveel kosten er gemaakt worden om supermarkt producten te slijten aan de consument. Denk aan geldverslindende TV reclame, radio commercials, billboards, magazines etc. Denk aan distributiekanalen: fabrikant, (importeur), distributeur, supermarkt of detailhandel. En je bent toch wel zo intelligent, beste Econometrist, om te begrijpen dat jij stiekem de kosten voor deze reclame en distributie activiteiten betaalt als jij je pak Persil afrekent bij de kassa. Of je nou jokers plakt of niet.

Wie is hier nou de sukkel?

Ray

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jij, Ray, jij bent de sukkel.
Kom met onderzoeken die jouw beweringen aangaande jouw zeepjes staven.
Dan praten we verder.

Gesloten