LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorco groep/ Vergers adviseurs

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Met indrukwekkende termen maak je namelijk goedgelovige mensen extra vatbaar om in een gevaarlijk systeem te stappen.
Vertel mij eens wat er gevaarlijk is aan het aanschaffen van een aantal huishoudelijke verbruiksproducten die beter en veiliger zijn en die je anders bij een supermarkt of drogist koopt?
Uiteindelijk kan elke mlm constructie slechts blijven functioneren met continue aanwas van nieuwe mensen, en die aanwas houdt ergens op. Degenen die net daarvoor zijn ingestapt, zijn de dupe.
Oneens. Dit hangt af van de formule waarmee gewerkt wordt. De meeste MLM bedrijven werken met distributeurs die producten moeten afnemen en die weer moeten doorverkopen aan de eindgebruiker. In dit geval loopt een distributeur die minder kundig is het risico dat hij/zij blijft zitten met aangekocht product. Ongeacht of je nu aanneemt dat er een keer verzadiging zal optreden of niet.

Een Melaleuca klant is geen distributeur, heeft geen voorraad en loopt dus geen risico. Ik zal niet ontkennen dat het bijv. over 50 jaar lastiger moet zijn om veel klanten te verwijzen dan nu, omdat er dan wereldwijd al veel meer klanten zijn. Vooralsnog staan wij echter aan het begin van de uitbreiding van activiteiten in europa en dat zijn toch een heel aantal huishoudens.

Van de dupe worden met Melaleuca kan simpelweg geen sprake zijn.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ Ray,
Ik informeer en adviseer. Als iemand op basis daarvan klant wil worden dan koopt hij/zij rechtstreeks bij Melaleuca.

Vind je dat niet een vreemde situatie?
Wanneer men de gegevens heeft van "jouw" klanten en zij kopen rechtstreeks, dan is het niet zo'n grote stap voor het moederbedrijf om te zeggen dat de mlm structuur over is (om wat voor reden dan ook) en kunnen ze gewoon zaken blijven doen met de klanten?

So be it

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@ So be it,

Ik vind dat juist een heel fijne situatie met alleen maar voordelen (geen voorraden, geen opname en aflevering van bestellingen, geen bonnetjes, geen financiële transacties, geen risico). Het bedrijf werkt al 21 jaar met dit systeem en is daar uitermate succesvol mee.

Als het management een graaimentaliteit had gehad en had willen cashen dan hadden ze het bedrijf naar de beurs kunnen brengen. Ze willen echter de controle over het bedrijf en de strategie niet uit handen geven aan aandeelhouders. Helaas is dat bij veel bedrijven anders.

So it will stay

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ Ray,

Heb wat onderzoek gedaan en heb nog wel wat vragen en opmerkingen.

Begrijp dat je graag "aan tafel" wil gaan zitten, maar je bent ook niet bang het hier uit te leggen.

Zoals Joopataa al zei.:
redelijke prijzen. Schrikken niet af.

Kwaliteit/prijs kun je alleen maar "ervaren", maar dat doet men hier toch niet....! LOL.
Jullie sites zien er goed uit.

Het bedrijfsplan is ongeveer hetzelfde als 1001euro, met een hogere verdienste omdat het eigen merken zijn. Het assortiment is wel erg klein, maar wel allemaal verbruiksartikelen!

* Jammer dat er geen Nederlandse site van het bedrijf ZELF is.
* Jammer dat ook bij jullie wordt geschermd met de "loze" kreet:
"mlm heeft méér millionairs gecreeerd dan welke andere bedrijfstak dan ook!" Toon dat dus maar eens aan.
Tot dan wordt je hier terecht om je oren geslagen ermee!!
* Jammer dat er slechts uitbetaald wordt t/m 7e level.

Hoe, en waar, bestellen jullie en hoe gaat de betaling?

Veel succes gewenst!

So be it

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb me vandaag eens door dit op zich interessante topic doorgewroet, en ik kom slechts tot 1 conclusie:

het is gewoon een reclamespot voor je eigen bedrijf. Ik snap niet dat Radar dit topic niet gewoon heeft verwijderd.

En Ray: doe geen moeite, ik trap er niet in. Ik ga ook niet met je in discussie hierover. Period.

mrtelecom

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Mijn grote probleem met Melaleuca is dat het gewoon Tea Tree olie is. In Australie is dat gewoon bij de plaatselijke supermarkt te krijgen in pure vorm. Ik denk dat je de klanten bewust maakt dat het een heel goed homeopatisch product is en zodra ze dat snappen en er echt een markt is gecreeerd, ze het goedkoper bij de kruidvat kunnen krijgen.
Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld FLP (de aloevera producten in de supermarkt zijn dan wel goedkoper maar van inferieure kwaliteit).

Maar....de tijd zal het aantonen.

Enne....naar de beurs gaan betekent nog niet automatisch dat je de macht aan de aandeelhouders geeft. Dat ligt aan het percentage dat je zelf in handen houdt.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ Bodejosm,
Ik heb me vandaag eens door dit op zich interessante topic doorgewroet, en ik kom slechts tot 1 conclusie:
het is gewoon een reclamespot voor je eigen bedrijf. Ik snap niet dat Radar dit topic niet gewoon heeft verwijderd.
En Ray: doe geen moeite, ik trap er niet in. Ik ga ook niet met je in discussie hierover. Period.


M.a.w.........
Er is WEDEROM NIKS mis met (dit) mlmbedrijf..... en dat zint je niet, dus gooi je het over een andere boeg.:?

Nu heb je wel een béétje gelijk, want Ray is hier ook aan het weven.
En dat hoort niet.
Maar je reactie toont aan dat je geen verweer hebt tegen deze manier van zaken doen.....LOL

So be it.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@ So be it,

dank voor de moeite die je hebt genomen om je erin te verdiepen. Dat zie je niet vaak op dit forum.
Hoe, en waar, bestellen jullie en hoe gaat de betaling?
Iedere klant bestelt per email, telefoon of fax en zeer binnenkort komt de nederlandse bestelsite online. De betaling gaat via credit card of automatische incasso.

Dank je voor het gewenste succes!

Ray

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ Ray,

Goed geregeld. Bravo.

So be it

(Zie ook erg veel bekende zinsnedes, o.a. in FAQ's.... LOL)

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@Mrtelecom,
Mijn grote probleem met Melaleuca is dat het gewoon Tea Tree olie is. In Australie is dat gewoon bij de plaatselijke supermarkt te krijgen in pure vorm.
Tea Tree olie is een belangrijk ingrediënt in veel producten van Melaleuca vanwege de bijzondere eigenschappen. Het flesje olie mag dan in Australië in de supermarkt te verkrijgen zijn, de overige 250 producten van Melaleuca zijn dat niet. Deze producten zijn nergens anders te verkrijgen en dat is 1 van de redenen van het succes. Zodra je gelijkwaardige producten bij verschillende leveranciers kan afnemen krijg je uiteindelijk een concurrentie op prijs.

Maar dáár weet je alles van!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik beschik over een product boek van 170 pagina's waar alles in staat wat jij wilt weten.
Waar blijft dat onderzoek nu? Als het er niet is, zeg het gewoon, of hou op met je spelletjes.
Maar ik heb eindelijk ingezien dat ik dit niet nog eens 30 jaar wil voortzetten om vervolgens op 68 jarige leeftijd te kunnen stoppen en mijn inkomen fors te zien dalen. Het leven is te mooi om te besteden aan een 40-urige werkweek en dat tot op hoge leeftijd.
Leuk tekstje. Hoe vaak ik deze al niet heb gezien bij de mlm toko's.
Als ik je goed begrijp garandeer je dus dat mlm iemand in staat zal stellen om eerder met pensioen te kunnen gaan. Of ga je terugkrabbelen zodra ik je hier op aanspreek?
Daar hoort echt een toelichting bij. Gelukkig hebben veel klanten een uurtje over voor hun gezondheid en dat van hun naasten.
Laat eerst maar een onderzoek zien, daarna beslis ik wel verder.
Als je je echt een oordeel zou willen vormen, dan kan ook jij gebruik maken van de periode van 2 maanden om de producten te testen. Je hebt niets te verliezen en veel te winnen.
Mijn oordeel begint bij een onderzoek waarin jouw beweringen worden gestaafd.
Of ga je nu zeggen dat ik geen echte interesse heb en dus geen onderzoek waard ben?
Die ontsnappingsroute hebben mlm vriendjes van je vaker gebruikt.

mrtelecom

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Nee, m'ertje, jij bent degene die keer op keer met dezelfde onzinteksten komt terwijl jij NOOIT onderzoek doet. Hou toch eens op met je onzinverhaaltjes en je foutieve interpretaties van wat iemand zegt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Rene, ik dacht laat ik iets aardigs over jou terugzeggen. Maar ach, de beursgang moet je al genoeg vermoeien.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Toch heb ik nog wel een vraag voor mrtelecom en Ray Dorco.
Als het product echt zo geweldig is, waarom laat je dan geen onderzoeksrapporten zien die dit bevestigen.
Nu gaan roepen dat het onzin is bewijst niets, anders dan dat je je eronderuit probeert te wurmen.

Dit geweldige product wat zoveel beter is dan de rest, zoveel gezonder en zuiniger, waarom word ik niet doodgegooid met rapporten en onderzoeken die dit staven?
Waarom moeten we op een dergelijke inefficiente manier, namelijk 1 potentiele klant per keer, persoonlijk overtuigen middels een productboek, van zowaar 170 pagina's? Staan daar soms alle gevraagde onderzoeken in? Of is dat een grote verzameling van juichverhalen van "zeer tevreden gebruikers"?

mrtelecom

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Je hebt al zat onderzoeken onder je neus gedrukt gekregen van diverse MLM'ers hier op de site. Bovendien ken ik zat mensen die MLM en niet-MLM producten gebruiken waar de medische wetenschap geen baat in ziet maar die volgens hen wel degelijk werken. Koppel dat aan een 'niet-goed-geld-terug' actie en er is geen enkel probleem behalve dat JIJ alles wat ook maar ruikt naar MLM de grond in wilt boren zonder zelf ook maar een poot te verzetten om onderzoek te verrichten.

Een ding kan ik je garanderen; jij zult, zelfs als je zou starten met MLM, nooit met MLM geld verdienen. Niet omdat dat niet goed mogelijk is maar omdat je een zelf-ingenomen, luie donder bent.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Niet omdat dat niet goed mogelijk is maar omdat je een zelf-ingenomen, luie donder bent.
Gezien jouw mensenkennis en jouw succesvolle in het verleden opgedane ervaring in het beoordelen van mensen zal ik dat als een compliment opvatten.

mrtelecom

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Je argumenten gaan ook met elke wind mee he?! De ene keer is wat is zeg over mijn verleden niet waar maar nu ineens weer wel?!

Ga lekker door met je onzinverhalen. Als je ook maar iets had opgelet had je allang begrepen dat 'overtuigen' een doodzonde is in MLM en dat de meeste mensen die in MLM stappen helemaal niet beginnen om miljonair te worden.

En toch moet jij daar steeds op terugvallen anders klopt je verhaaltje niet. Ga toch eens iets nuttigs doen, je bent nu echt de pubertijd wel voorbij.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Econometrist »

Heb je enig idee hoe belastend de fosfaten zijn die in supermarkt was -en afwasmiddelen zitten?
Schei nou uit, fosfaten zitten sinds begin 80-er jaren al niet meer in de wasmiddelen. Zo lang al dat de fabrikanten zelfs niet eens meer reklame maken met 'fosfaatvrij'. Er loopt al een hele generatie rond die niet eens meer weet dat ze er ooit in gezeten hebben.
Heb je enig idee wat de effecten zijn van het gebruik van deze chemicaliën en de drijfgashoudende bussen voor onze gezinnen en het milieu?
Geperste lucht en CO2 bedoel je? Dat effect zal toch niet levensbedreigend zijn. Als het nou CFK's waren, maar die zijn al bijna net zo lang uit de spuitbussen als de fosfaten uit de wasmiddelen.

Hallo!! Wakker worden!!! We leven inmiddels in de 21-ste eeuw hoor. Met je ouderwetse aanpak door te denken dat je de mensen bang kunt maken door ze allerlei gruwelijke leefomstandigheden aan te praten waar jij vervolgens de oplossing voor hebt is in de pre-historie tegelijk met de reformwinkels al afgerekend. En jouw schoonmaakmiddeltjes moet je ook niet drinken of wel soms? Tuurlijk zit er troep in dat spul, daarop werkt het nou eenmaal.

'Melaleuca is geconcentreerd en moet je aanlengen met water en daardoor is het veiliger' wat zwets je nou? Diezelfde gebruiksinstructie lees je op de bijsluiter van landbouwgif, hoezo veiliger???
Denk aan geldverslindende TV reclame, radio commercials, billboards, magazines etc. Denk aan distributiekanalen: fabrikant, (importeur), distributeur, supermarkt of detailhandel.
Alsof jouw middeltjes niet gefabriceerd, geïmporteerd en gedistribueerd moeten worden met gelijke kosten. En als ik mijn Persil uit het schap van de Edah pak, ben ik blij dat ik dat met nog 3 miljoen andere klanten doe die dezelfde reclame hebben gezien als ik, zodat de winkels met containervrachtwagens tegelijk kunnen worden bevoorraad en de reclamekosten voor mij 15 cent toeslag op mijn pak prijsverhoging betekenen.
Ik heb dat liever dan dat elk pak afzonderlijk door een mannetje wordt afgeleverd, na een half uur van zijn tijd om mij te overtuigen dat ik zijn rommel moet kopen, en de premie voor zijn upline, en daar weer van, en daar weer van, en daar weer van...etc. etc. allemaal bij mijn kostprijs worden opgeteld.
Geef mij een link naar de prijzen van het spul dat jij verkoopt, en ik geef je een link waarin ik je laat zien dat het door je verkoopmethode 2 keer te duur uitpakt voor mij als consument. En dat is dan inclusief de kosten van de reclame en distributie activiteiten.

En het antwoord op je vraag wie de sukkel is moet ik je schuldig blijven; ik weet niet wie jouw rommel koopt...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Voor Economotrist. Jij zegt dat er geen fosfaten meer worden gebruikt in wasmiddelen enz...

Mag je eens naar de volgende link kijken:

http://www.avans.nl/smartsite.shtml?ch= ... 1&id=11158

Misschien ben je wel zo wijs genoeg om eerst wat onderzoek te doen voordat je met uitspraken komt die je niet kunt bewijzen :roll:

Maar jou kennende zul je dit wel zo omdraaien in een richting waaruit blijkt dat......

Laat maar... veel plezier uit het zonnige en lekker warme zuiden!

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Econometrist »

Misschien ben je wel zo wijs genoeg om eerst wat onderzoek te doen voordat je met uitspraken komt die je niet kunt bewijzen
Nee, dan een werkstuk van Avans. DAT is nog eens gedegen veldwerk. Weet je wat? Als jij nou eens één fosfaathoudend wasmiddel noemt dat verkrijgbaar is in de nederlandse supermarkt?

Zelf ben ik uitgesproken voorstander van fosfaten, laat ik daar duidelijk over zijn. Ze werken beter en zeolieten en NTA hebben niet minder nadelen maar zijn nooit door de geitenwollensokken maffia aangepakt. En nergens wordt rioolwater meer ongezuiverd op het oppervlaktewater geloosd dus de grootste rommel komt helemaal niet in het milieu. (En begin nu alsjeblieft niet over woonboten).

Kortom, ouderwetse rimram waarmee het verkooppraatje van deze voor het milieu exact even belastende rommel wordt opgeleukt. Het is gewoon weer hetzelfde mlm-verhaal dat je overal tegen komt. Er hoort altijd een praatje bij, want anders wordt het niet verkocht. En dat praatje maakt dat het twee keer zo duur wordt en de verkopers er een gemiddeld uurloon aan over houden dat zelfs in donker Afrika aan de karige kant zou zijn.

Daar is verder weinig gezond redeneringsvermogen voor nodig. Als de claims enige waarheid bevatten, dan zouden de middeltjes alle schappen van de supermarkt bezetten en de Uni's en de Procter's van de markt gevaagd zijn geweest.

Probeer je eens te concentreren op de grote lijn. Zelfs al vind je straks een pakje wasmiddel met een fosfaat, daarmee is dan nog steeds niet gezegd dat we allemaal op die mlm-rommel over moeten. Het argument snijdt dan nog altijd geen hout omdat ook de supermarkt volop de niet-fosfaathoudende variant aanbiedt voor een derde van de prijs.

En wat betreft je aloude stokpaardje van het onderzoek doen ben ik ook snel klaar. Als ik de supermarkt in stap zie ik dat de normale wasmiddelen blijkbaar nog goed verkocht worden. Als dat mlm-spul zoveel beter is dan zijn er dus 2 mogelijkheden. Óf het mlm-spul is helemaal niet zo goed en zijn geld niet waard, óf het is wel erg goed en zijn geld waard maar weet de consument dat niet. In dat laatste geval is mlm dus blijkbaar niet de juiste marketingmethode, en zouden ze eens moeten gaan denken aan retail distributie en reclame en dergelijke. Dus eigenlijk precies datgene waarmee ze nu pronken daar geen geld aan uit te geven. Tsja.. het kost je dan misschien niks, maar het levert ook niks op. Gelukkig kosten de loopjongens dan ook niks. Maar dat ze dan niks te vreten hebben is hun eigen probleem, het zijn ten slotte 'zelfstandige ondernemers', nietwaar?
Einde onderzoek.

Gesloten