LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Forever living products

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
yeswecan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2014 15:29

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door yeswecan »

hahaha ik kreeg ook zo'n mail met een suffe uitnodiging van dit bedrijf...
Eerlijk is eerlijk, het is te mooi om waar te zijn :)

Het is zooooooooooo doorzichtig...

Sterkmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2014 12:57

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Sterkmans »

Ja ook ik kreeg in een telefoontje van een mevrouw, die mij een baan aanbod als accountmanager FLP.
Ik had al vrij snel in de gaten dat er iets niet klopte, maar wat er niet klopte was mij nog niet helemaal duidelijk en ik was wel nieuwsgierig wat ze me te vertellen had. Ik heb dus een afspraak met deze mevrouw gemaakt voor een gesprek. Tijdens dit gesprek vertelde ze me dat ze sinds Januari van dit jaar 2014 met de producten van FLP de zakelijke markt op aan het gaan zijn en dat ze nu druk opzoek zijn naar accountmanagers met veel ervaring in de B2B. Tijdens dit gesprek kwam maar moeizaam de aap uit de mouw en die was dus dat dit MLM betrof. Toen ik kritische vragen begon te stellen werd ze erg zenuwachtig en kwam steeds moeilijker uit haar woorden. Ze begon steeds weer over hoeveel en hoe snel ik erg veel geld zou kunnen gaan verdienen en daarnaast mooie reizen en riante auto vergoeding. Maar het bleef allemaal erg vaag vond ik , toen ik dat naar voren bracht, zei ze dat dat allemaal duidelijk zou worden tijdens de training on the job. Ook vroeg ik haar of ik misschien contact mocht opnemen met accountmanagers die het al een tijdje deden om me zelf een goed beeld van de baan te kunnen vormen. Helaas was dit niet mogelijk want ze waren pas sinds Januari bezig. Na wat gezocht te hebben op het internet kwam ik op dit forum terecht. Voor mij was het al tijdens het gesprek al duidelijk dat ik hier niet mee in zee wil gaan en dat het allemaal veel te mooi was wat er verteld werd. Ik wil iedereen graag waarschuwen doe dit NIET ga NIET in zee met deze mensen.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2015 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

JayDee123
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2009 20:52

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door JayDee123 »

Dit "bedrijf" stuurt ook ongevraagd berichten naar je zodra je je CV op één van de vele vacature websites plaatst. De tekst is een standaard MLM ("Hé Mike") wervingstekstje. Heb je hier trek in (en geloof je in "wordt-snel-rijk" beloftes) doe het dan vooral. Mijn advies ? Laat fijn links liggen en aan je voorbij gaan...

SBakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2015 23:47

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door SBakker »

MENSEN je leven gaat compleet veranderen ik vertel je dit want forever living heeft het BESTE idee van NEDERLAND en misschien wel van heel de wereld uit gevonden want als iedereen zich nou aan sluit bij forever of ook anders genoemt Youcandoit.nl dan is iedereen schat rijk misschien iets voor de arme landen? Want dit verdien je namelijk ja echt kijk maar eens goed : 400 euro per maand voor 4-6 uur per week
2.000 euro per maand voor 6-10 uur per week
4.500 euro per maand voor 15 uur per week
Wie wil dat nou niet? Klinkt het niet te mooi om waar te zijn? Nou weet het wel zeker met 1 woord SEKTE!! NEPPEREI en de mensen die het aan smeren worden ook nog boos en opdringerig dat je niet bij hun in het team wil, en oja niet te vergeten je moet ook nog 350euro betalen omdat je de foreverliving producten moet hebben waar je volgens mij niks aan hebt? Want er word weinig over gepraat ik hoor alleen maar dat je in het team moet komen iedereen die zo gek is om aan dit mee te doen is sowiezo Gestoord/gek/niet goed wijs!

JanHova
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2015 11:57

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door JanHova »

Ik heb heel deze discussie nagelezen en ik kan alleen maar concluderen dat het een piramidevormig spel is. Ik weet niet of er iemand bekend is met Titan? Een jaar of 17 geleden was dit enorm populair. Je werd uitgenodigd door iemand die iets had waarmee je snel geld kon verdienen. Je moest maar meegaan en zien, verder werd er niks gezegd. Vervolgens kwam je in een zaal terecht met allemaal enthousiaste mensen. Duur eten, sjiek gekleed etc.. Er werd dan een presentatie gehouden en op het eind werd duidelijk dat je 6000,- gulden moest inleggen om mee tedoen. Wanneer jij dan ook iemand vond om 6000,- in te leggen kreeg je een gedeelte terug en wanneer die persoon dan ook weer iemand meenam, dan kreeg je weer een percentage terug etc etc etc.. Hoe meer meer mensen er via jou of via jouw bekende kwamen hoe meer geld je kreeg. Piramide ten top dus. Dit is precies hetzelfde op 1 ding na... hier wordt met producten gewerkt die je moet verkopen. Niet intrappen, de markt is verzadigd, de mensen kennen het product en de manier van werken. Behoor je tot 1 van de eerste, dan zul je ongetwijfeld er een leuke boterham aan kunnen verdienen, maar dat is niet meer het geval

Balou77
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2016 10:31

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Balou77 »

Gisteren ben ik door een oud-collega gebeld met het fantastische aanbod dat ze een keer koffie wilde komen drinken of ergens zouden afspreken om haar fantastische ervaring met FLP met me te delen.
Ze werkt er sinds deze maand en hoefde maar 10 uurtjes per week te werken om, nu al, €400 te verdienen.
De naam van het bedrijf kwam er alleen uit als ik er specifiek om vroeg en dan ook niet de hele naam. Alleen Forever was iets wat terug bleef komen (sporadisch).

Ik zou een mooi slachtoffer zijn, afgekeurd, ik wil graag weer aan het werk en als uitkeringstrekker kan je elke euro en financiële vrijheid gebruiken. Maar ik heb, gelukkig, de boot af kunnen houden. Ik ben vrij makkelijk te beïnvloeden en ik denk dat zij dat nog weet uit de tijd dat we samenwerkten. Maar gelukkig heb ik me eerst even op Google gestort en zijn mijn vermoedens bevestigd. Ik ga beslist niet met haar in zee. Zelfs niet voor een kop koffie (wat ik al helemaal niet lust).

Misschien dat sommige mensen deze constructie het beste is wat ze is overkomen, maar gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde. Er zijn putjesscheppers, kappers en artsen, iedereen heeft z'n eigen interesse en passie. Ik weet dat ik niet geschikt voor ben, want ik heb daar de discipline niet voor. En dan maar wat langer aan mezelf werken zodat ik dat waar mijn hart ligt kan doen.

Het zijn echt mensen die nergens voor terug deinzen. Ik heb haar al 3,5 jaar niet gesproken, na mijn plotselinge vertrek heb ik ook nooit meer wat van haar gehoord en nou wil ze in ene een USB stickie terug geven (waar ik het bestaan al niet meer van wist).

Wat mij overigens wel opvalt bij alle reacties; de mensen die de FLP constructie aanprijzen, hebben maar weinig gepost op het forum. Hierbij rijst bij mij ook al twijfel, zijn het verschillende mensen of 1 persoon met verschillende accounts????

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door brokkel »

Balou77 schreef:Gisteren ben ik door een oud-collega gebeld met het fantastische aanbod dat ze een keer koffie wilde komen drinken of ergens zouden afspreken om haar fantastische ervaring met FLP met me te delen.
Ze werkt er sinds deze maand en hoefde maar 10 uurtjes per week te werken om, nu al, €400 te verdienen.
De naam van het bedrijf kwam er alleen uit als ik er specifiek om vroeg en dan ook niet de hele naam. Alleen Forever was iets wat terug bleef komen (sporadisch).
Een leuke bewering, sta wel eens op braderieën en evenementen en kwam daar vorig jaar september ook een FLP-er tegen. Nadat ik heel omslachtig had gezegd dat ik ook was uitgenodigd en het niet gedaan had omdat ik niets had met het product (maar zogenaamd niets had tegen MLM) meldde hij mij dat hij er nu anderhalf jaar mee bezig was maar eigenlijk nog niets verdiende maar..... Binnenkort word alles anders.

Nou, ik denk dat het nooit anders wordt, hoogstens een ander product. Ik geloof dus ook niets van de bewering van die oud-collega.
Balou77 schreef:Maar gelukkig heb ik me eerst even op Google gestort en zijn mijn vermoedens bevestigd. Ik ga beslist niet met haar in zee. Zelfs niet voor een kop koffie (wat ik al helemaal niet lust).
Heel verstandig, het had je alleen maar geld gekost.
Balou77 schreef:Wat mij overigens wel opvalt bij alle reacties; de mensen die de FLP constructie aanprijzen, hebben maar weinig gepost op het forum. Hierbij rijst bij mij ook al twijfel, zijn het verschillende mensen of 1 persoon met verschillende accounts????
Nee, het zijn meestal wel verschillende personen, die komen dan met veel bombarie ons (de MLM-azijnpissers) wel even uitleggen dat het wel werkt en denken dat ze met allemaal nieuwe argumenten over kunnen halen. Alleen blijkt meestal na 1 of 2 posten dat al die argumenten helemaal niet nieuw zijn maar gewoon de zoveelste herhaling van wat door ons al meerdere keer is weerlegd.
1 mooi voorbeeld is de MLM-Bingo kaart. Zoek daar maar eens op in google.

Tin@
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2016 16:55

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Tin@ »

Als je bent benaderd doe dan het volgende:
1. Vraag kopie van het contract dat je moet tekenen alsmede kopie algemene voorwaarden en spit het helemaal uit
2. Vraag hoeveel cc en welk bedrag je zelf élke maand móet afnemen voor eigen gebruik
3. Beslis nooit tijdens je afspraak maar bouw voor de veiligheid bedenktijd in
4. Hoeveel afspraken móet je elke week maken met nieuwe accounts en hoeveel van die accounts moeten er van je afnemen en hoeveel moeten ze afnemen
5. Bedenk hoeveel vrienden en familie je wilt kwijtraken
6. Vraag je zelf steeds af of het niet te mooi klinkt om waar te zijn
7. Realiseer je dat je met dit inkomen geen hypotheek kunt sluiten want continuïteit ontbreekt en bank accepteert het niet.
8. Vraag degene die jou probeert te werven waarom ze de producten niet zelf verkoopt, immers hij/zij rekent je net voor dat het percentage op de verkoop dan toch hoger is?
9. Zoek uit of je kosteloos kunt stoppen en eruit kunt stappen of ben je verplicht om een jaar lang forever producten voor eigen gebruik af te nemen voor € 600,- per maand want daar kun je niet tegenaan smeren en stel je vraag bij hun advies om de rest van de producten weg te schenken om nieuwe klanten te werven

Realiseer je dat MLM en dus Forever alleen echt interessant is als je bovenin de piramide zit, dat ben jij dus niet.
De producten zijn 4x duurder dan in de winkel dus een tandpasta kost € 9.90
Van C9 pakketten wordt je niet slanker maar logisch dat als je niet eet en meer beweegt je een paar kilo (vocht) verliest, ze noemen het tegenwoordig dan ook detox pakketten. En besef dat je bij aanvang 21 pakketten moet afnemen dus € 1700 investeert waarvan je er 20 moet schenken om in 1 week mógelijk nieuwe klanten te werven. Daarnaast moet je dus 4cc a € 600,- per maand aan andere producten afnemen.
Tip: als je erin bent gestonken kun je gratis je eerste bestelling retourneren! Doen ze wel heel moeilijk en ze zijn opeens niet of niet snel met terugbetalen.
Succes!

Tin@
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2016 16:55

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Tin@ »

Mensen van Forever struinen alle uitzendbureau's, arbeidsbureau's en vacature sites af en bellen je brutaal op om een afspraak te maken. Erg agressieve verkoop manieren en ze zoeken met name mensen met een (WAO)uitkering en leggen dan uit dat je alvast kunt starten met verdienen naast je uitkering. Dat is natuurlijk kolder, je wordt direct de WAO uitgegooid omdat je ermee aangeeft niet arbeidsongeschikt meer te zijn. Sommige adviseren zelfs om dit werk er zwart bij te doen! Ze geven aan dat je je niet hoeft in te schrijven bij de kvk maar gewoon op persoonlijke titel het contract kunt tekenen en de eerste zending van € 600,- of die van C9 € 1700,- op je prive adres kunt ontvangen. Het zal hun een zorg zijn dat je daarna afhaakt, zij hebben weer voor € 600-1700 aan CC verkocht en daar is ze het om te doen, dat jij flink last krijgt bij UWV of uitkeringen instantie zal ze werkelijk een rotzorg zijn. Het lijken aardige mensen die geïnteresseerd zij in je leed en je lichamelijke kwaaltjes en daar allerlei zalfjes voor hebben, maar dat zijn ze niet meer als je geen interesse toont, hun vriendschap gaat dus tot de voordeur en niet verder. Ze hebben werkelijk voor elk kwaaltje de oplossing, zelfs voor ADHD, autisme en allerlei ongeneeslijke ziektes. Stink er niet in.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door berndv »

Maar Tina, het klinkt zo interessant om het te doen. Naast een kleine WAO uitkering een beetje bijverdienen, en zoals zij zeggen, het kan ook zwart, niemand hoeft er van af te weten, ze komen er toch niet achter, lekker wat bijklussen, een klein extratje.

En ja, met die argumenten bedonder je gewoon de boel. Niet alleen Forever, maar ook de uitkeringsgerechtigde, die op die manier denkt even makkelijk te kunnen frauderen.

Colando
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2016 19:24

Re: Ervaringen met Forever living products

Ongelezen bericht door Colando »

Doordat een collega van mij helemaal in de wolken was met deze nieuwe kans en mij ook richting haar netwerk wilde hebben ben ik de laatste dagen op onderzoek uitgegaan naar de voor- en tegens van dit concept.

Als alles helemaal loopt volgens het model zoals FLP dan kun je inderdaad een aardig inkomen opbouwen, maar dan moet je alles volgens het boekje doen. Daar loop je meteen tegen een aantal zaken aan;

- De hogere functies in het netwerk zijn de posities waar mensen mee enthousiast gemaakt worden. Hoog inkomen, reisjes, bonussen, nieuwe vrienden, onafhankelijk zijn, eigen baas, eigen tijd, thuis werken. Echter je stapt nooit hoger in het netwerk, je begint altijd als afnemer van producten voor eigen gebruik of om aan te bevelen bij vrienden, familie etc of je zoekt in plaats van dat je zelf gaat verkopen een stuk of 3 mensen die voor jou (en zichzelf) gaan verkopen.
- Alle websites vertellen hetzelfde verhaal, je gaat het helemaal maken met de juiste instelling. Je hebt eerst het gevoel dat het alleen om coaching gaat, mensen helpen en ook jezelf ontwikkelen. Slechts een enkele website legt de directe link met Forever Living Products. De distributeurs, coaches etc. hebben doorgaans een eigen bedrijf, geregistreerd bij de KvK waardoor je het gevoel hebt met een zelfstandig opererend iemand te maken hebt die jouw een unieke kans gaat geven. Echter is Bedrijf A weer gekoppeld aan bedrijf B, C en uiteindelijk kom je uit bij Forever Living Prodcuts.
- Wanneer je methodes gebruikt die FLP niet adviseert dan wordt de bal kanon hard terug gekaatst. Je hebt toch niet voor niets training gehad?
- Kijkend naar de profielen op Facebook van coaches en managers hebben ze allemaal een ding gemeen; ze plaatsen allemaal posts hoe positief hun leven is, zetten regelmatig de wervende tekst over vrijheid in je werk etc. op hun profiel. Beginnen bijna allemaal met een dotox pakket van 9 dagen en schrijven al hun berichten met hashtags als #lovemylive #eigenbaas etc.

Dan wat voor mij echt de punten zijn waardoor ik het een gevaarlijke manier van werken vindt:
- Er worden doorgaans mensen in het netwerk gezogen die in onzekere tijden leven, geen garantie van een vaste baan, te lage inkomsten, schulden, problemen met de gezondheid of mensen die op de een of andere manier erg twijfelen over hun bestaan en het gevoel hebben op een doodlopende weg te wandelen.
- Wanneer je te snel wil of overenthousiast bent gaat het mis. Veel te veel afnemen, binnen een jaar al het hoge inkomen verwachten, te snel je baan opzeggen in de hoop dat de Zilvervloot nu toch echt langs gaat komen. Helaas is het zo dat mensen hoger in het netwerk hun handen wassen in onschuld aangezien jij degene bent die niet de tips heeft gevolgd.
- De mensen hoger in het netwerk hebben altijd een standaard antwoord klaar; `gebeurt er dit, dan zeg je dit` Trek je het in twijfel, dan sta je niet open voor verandering. enz.
- Wanneer je niet de door FLP geadviseerde manier gebruikt om je netwerk uit te breiden en dan uiteindelijk verhaal gaat halen geven ze niet thuis en heb je naar hun idee niet de juiste instelling om dit werk aan te kunnen. Er zijn terugbetaal mogelijkheden, maar zo makkelijk als je erin stapt zoveel moeite moet je doen om ervan af te komen.
- Vrijwel alle negatieve berichten worden van Facebook, websites van de managers, coaches etc. verwijderd. Ze proberen het nog een keer uit te leggen of je bent gelijk verwijderd van hun Facebook account en verdwijnt compleet van de radar voor hen. Diverse verhalen op internet laten zien dat mensen vervreemd zijn van oud-collega`s/vrienden/familie door een soms opdringerige collega, vriend/vriendin die lange tijd probeert je over te halen.

Deze manier van werken is alleen aan te raden voor doorzetters, geduldige mensen, mensen die het naast hun (nog) vaste baan langzaam uitbreiden, mensen die realistisch zijn in hun verwachtingen wat ze gaan verkopen en vooral de juiste mensen (in sommige gevallen slachtoffers) vinden die je in je netwerk wil hebben. Weet je van jezelf dat je naïef, te goed van vertrouwen of goedgelovig bent, blijf dan ver weg van mensen die jou de hemel in prijzen om in hun netwerk te komen. Ze hebben misschien goede bedoelingen, maar uiteindelijk worden zij er beter van als jij ook een afnemer wordt van de producten van FLP.

Dan nog even een greep uit de bekende one-liners van mensen die wat hoger in het netwerk zitten:

- "Wat jammer dat jij mensen hun succes niet gunt."
- "Het is vooral jaloezie dat ik en mijn netwerk het helemaal voor elkaar hebben en jij nog voor een baas werkt, terwijl ik ..."
- "Je hoeft niet te leuren met producten"

Mensen, het is legaal, het kan werken, maar bedenk je wel een keer of 80 voor je hieraan begint, als je volgens het boekje werkt en je hebt een dosis geluk dan kan het slagen, maar het merendeel komt erachter dat de markt meer dan verzadigd is en haken gedesillusioneerd en soms een paar honderd euro lichter af.

Gesloten