LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

antileugens schreef:Och, dat is maar het minste punt dat ik ontkracht heb. Met dat "Tuurlijk" val je je medestanders echter wel behoorlijk af. Maar knap gevonden hoor, @Jolijn. In elk geval beter dan dat van de andere tegenstanders. Jammer dat je echter nog steeds niet inhoudelijk ingaat op het ontkrachte unilevel verhaal van @DeEconometristdie..... Nee, voor zwakke punten moet je toch echt bij de tegenstanders zijn. Duimzuigerij voordoen als feiten en dan huiliehuilie als het ontkracht wordt.
Je hebt het niet ontkracht. Met "tuurlijk" val ik mijn medestanders (? :shock: ) niet af.
De strekking van mijn bericht is blijkbaar niet overgekomen.

jean ducrot

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door jean ducrot »

Jolijn schreef:
antileugens schreef:Och, dat is maar het minste punt dat ik ontkracht heb. Met dat "Tuurlijk" val je je medestanders echter wel behoorlijk af. Maar knap gevonden hoor, @Jolijn. In elk geval beter dan dat van de andere tegenstanders. Jammer dat je echter nog steeds niet inhoudelijk ingaat op het ontkrachte unilevel verhaal van @DeEconometristdie..... Nee, voor zwakke punten moet je toch echt bij de tegenstanders zijn. Duimzuigerij voordoen als feiten en dan huiliehuilie als het ontkracht wordt.
Je hebt het niet ontkracht. Met "tuurlijk" val ik mijn medestanders (? :shock: ) niet af.
De strekking van mijn bericht is blijkbaar niet overgekomen.
MlM-ers wassen wel hun ramen want ze willen transparant zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

jean ducrot schreef:
Jolijn schreef:
antileugens schreef:Och, dat is maar het minste punt dat ik ontkracht heb. Met dat "Tuurlijk" val je je medestanders echter wel behoorlijk af. Maar knap gevonden hoor, @Jolijn. In elk geval beter dan dat van de andere tegenstanders. Jammer dat je echter nog steeds niet inhoudelijk ingaat op het ontkrachte unilevel verhaal van @DeEconometristdie..... Nee, voor zwakke punten moet je toch echt bij de tegenstanders zijn. Duimzuigerij voordoen als feiten en dan huiliehuilie als het ontkracht wordt.
Je hebt het niet ontkracht. Met "tuurlijk" val ik mijn medestanders (? :shock: ) niet af.
De strekking van mijn bericht is blijkbaar niet overgekomen.
MlM-ers wassen wel hun ramen want ze willen transparant zijn.
Probeer je me iets te zeggen met dat ramen lappen?

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

De zoveelste niet inhoudelijke reactie..
Maar de argeloze lezers moeten inmiddels wel duidelijk hebben dat antileugens het blijkbaar leuk vindt om tegen de stroom in te roeien en enkel probeert om de anderen in een kwaad daglicht te stellen..
Het zijn er inmiddels echter zoveel dat niemand dat meer zal geloven...

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Goh, @Angel1978, dank je voor het zoveelste bewijs. Ditmaal bewijs dat de tegenstanders van MLM anderen beschuldigen van hun eigen gedrag. Tenminste, ik zie geen inhoudelijke reactie. Nee, wel ondersneeuwen van het topic maar niet ingaan op bijvoorbeeld het unilevel bewijs van @DeEconometristdie..... dat laat zien hoe goed er met MLM verdient kan worden.
Geen wonder dat je mij in een kwaad daglicht probeert te plaatsen als je zelf niet met feiten komen kunt. Tekenend trouwens dat je de lezer als argeloos ziet; geen wonder dat je denkt dat je weg kunt komen met duimzuigerij.

Zo grappig dat het haast zielig is. Maar goed, aangezien ik nu alleen nog bezig ben het ondersneeuwen aan de kaak te stellen en dat nogal zinloos is zal ik jullie maar weer een tijdje met rust laten.
Dan kunnen jullie in de speeltuin van het Tros Radar forum weer lekker argeloze lezers om de tuin leiden. Het is wel duidelijk dat er NIET inhoudelijk gereageerd gaat worden op feiten. Dus veel plezier met het duimzuigen lieve vrienden. Ik kom over een tijdje wel weer eens kijken hoe stout jullie zijn geweest.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

antileugens schreef:Goh, @Angel1978, dank je voor het zoveelste bewijs. Ditmaal bewijs dat de tegenstanders van MLM anderen beschuldigen van hun eigen gedrag. Tenminste, ik zie geen inhoudelijke reactie. Nee, wel ondersneeuwen van het topic maar niet ingaan op bijvoorbeeld het unilevel bewijs van @DeEconometristdie..... dat laat zien hoe goed er met MLM verdient kan worden.
Geen wonder dat je mij in een kwaad daglicht probeert te plaatsen als je zelf niet met feiten komen kunt. Tekenend trouwens dat je de lezer als argeloos ziet; geen wonder dat je denkt dat je weg kunt komen met duimzuigerij.

Zo grappig dat het haast zielig is. Maar goed, aangezien ik nu alleen nog bezig ben het ondersneeuwen aan de kaak te stellen en dat nogal zinloos is zal ik jullie maar weer een tijdje met rust laten.
Dan kunnen jullie in de speeltuin van het Tros Radar forum weer lekker argeloze lezers om de tuin leiden. Het is wel duidelijk dat er NIET inhoudelijk gereageerd gaat worden op feiten. Dus veel plezier met het duimzuigen lieve vrienden. Ik kom over een tijdje wel weer eens kijken hoe stout jullie zijn geweest.
Ook deze belofte zul je je ongetwijfeld wel weer niet aan houden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik ken eigenlijk alleen maar mensen met een uitkering die aan mlm doen, heb nog géén enkele succesvolle mlm'er gespot, niet in de kranten, niet op TV, niet in de Gouden Gids. niet in de kantoorpanden of op de bedrijventerreinen, niet in de wat mooiere wijken met 2-onder-1 kappers, niet in de bedrijvengids, niet bij de Kamer van Koophandel, niet met een fors aantal connecties op LinkedIn, niet op congressen of seminars over succesvol zakendoen, niet in mijn familie of bekenden cirkel.

Ik zie de "succesvolle" mlm'ers op Marktplaats.nl, internet fora (over wat voor onderwerp dan ook), éénmansprofielen op LinkedIn, doorzonhuurwoningen of kleine appartementjes. Alles wat ik daar zie is hoe ze proberen aan te tonen dat ze zo succesvol zijn en hoe ze letterlijk leuren en zeuren met hun producten en/of diensten en meer nog met de voordelen van het "instappen". Daar hebben ze het erg druk mee, zó druk dat het runnen van een bedrijfje er nèt niet meer bij kan.

Ik zou dolgraag iets lezen of één enkele persoon ontmoeten die aantoonbaar zelfs maar een minimumloon verdient met bijv. 36.5 uur mlm'en per week. Ik kan zo iemand nergens vinden, raar toch? Ik kan daarnaast ook niemand vinden die, zeg een jaar of 5, voor dezelfde mlm toko blijft werken omdat deze zo succesvol is, ook al zo vreemd.

rhyker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 18:13
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door rhyker »

Ze zijn er wel, en je hoeft ook niet heel erg goed te zoeken. Maar wanneer je zoekt op een gele banaan, ga je geen rode appel vinden.

Suggestie in de juiste richting: http://www.businessforhome.org/2010/11/ ... therlands/ ... staan er 6 van Euphony. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door rhyker op 29 okt 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

rhyker schreef: Suggestie in de juiste richting: ... staan er 6 van Euphony.
Daar staat géén harde info: hoeveel wanneer en hoe en bovendien verouderde info

rhyker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 18:13
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door rhyker »

Je wil 'm toch ontmoeten? Neem contact met 'm op, dan kom je er vanzelf achter.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

rhyker schreef:Eric Janssen is een bekende welke ook in 2005 er al actief mee was. Dat is dus al 7 jaar. Je kan hem contacteren via o.a. Facebook.
En deze, "zeer succesvolle" meneer woont in een benedenmodaal (midden)appartement in een appartementenrijtje met twee woonlagen? Wat definieert u als "succesvolle" MLM'er?

rhyker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 18:13
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door rhyker »

Geen flauw idee, daar kom je maar op 1 manier achter. Hij behoort niet alleen tot de top van Nederland en/of Benelux, maar ook van Europa.

Je wou weten wie er succesvol was binnen Euphony. Nu moet je dan ook even de moed verzamelen om een afspraak te maken met de leider(s) in kwestie, achter je computer vandaan kruipen en de confrontatie aangaan om antwoord te krijgen op je brandende vragen en of hij je zou kunnen helpen met jouw definitie van succes.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Geen flauw idee, daar kom je maar op 1 manier achter. Hij behoort niet alleen tot de top van Nederland en/of Benelux, maar ook van Europa.
Dus een baantje op bijstandsnivo is een betere definitie van succes dan "de top van Europa"? Bemoedigend!
Je wou weten wie er succesvol was binnen Euphony. Nu moet je dan ook even de moed verzamelen om een afspraak te maken met de leider(s) in kwestie, achter je computer vandaan kruipen en de confrontatie aangaan om antwoord te krijgen op je brandende vragen en of hij je zou kunnen helpen met jouw definitie van succes.
Kom op nou! Waarom zou ik mijn tijd verdoen met zoiets?

Ik wou weten wie succesvol was binnen Euphony en alles wat ik krijg is een veredelde bijstandstrekker die bijbeunt?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door trail46 »

rhyker schreef:Je wil 'm toch ontmoeten? Neem contact met 'm op, dan kom je er vanzelf achter.
Wat mij al jaren verbaasd is dat de voorstanders (rhijker in dit geval) al deze informatie gewoon heeft maar zij daarom gevraagd standaard verwijzen naar of Google of zoek het zelf maar op. Toch vreemd, maar wel begrijpelijk. Ondanks al die mooie voorstellen hebben zijzelf deze info namelijk helemaal niet! Het blijft o.a op dit forum al sinds 2003 bij prachtige berekeningen die daarom gevraagd nimmer onderbouwt worden.Hoeveel MLM-bedrijven zouden in die tijd al tot grote bloei zijn gekomen en waar je nu niets/weinig meer van hoort?

Wat namen van het begin.. Freedom Travel Club/Eurecxel/ACN/Lifeplus/Nikken/Atonclub/1001euro.nl/Agloco/Noni Juice Internatial enz enz.

Wat Agloco betreft, daar kon ik 1 bezoeker wat beter van (Ray-Dorco) en deze man was inderdaad in zeer goede doen en bewees dat ook. Echter zijn Kapitaal was verdient met ''normaal'' zakendoen en niet met MLM. Zijn avontuur met Agloco liep fout af en bracht niet de winst die hij er toen in zag.Maar oké, Ray was in die tijd een goed zakenman ( en een sympatieke vent )ondanks deze foute stap.
Laatst gewijzigd door trail46 op 29 okt 2012 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Zegt dit iemand hier iets? Zien we een patroon?

Afbeelding

Dit heet ook wel het "leegtrekken" van een bedrijf vóór dat de stekker er uit getrokken wordt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

trail46 schreef:Wat Agloco betreft, daar kon ik 1 bezoeker wat beter van (Ray-Dorco) en deze man was inderdaad in zeer goede doen en bewees dat ook. Echter zijn Kapitaal was verdient met ''normaal'' zakendoen en niet met MLM. Zijn avontuur met Agloco liep fout af en bracht niet de winst die hij er toen in zag.Maar oké, Ray was in die tijd een goed zakenman ( en een sympatieke vent )ondanks deze foute stap.
Kom nou toch. Hij was niets meer dan de zoveelste wannabe. Die ook met zijn staart tussen de benen vertrok net als de rest.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Nog even ter aanvulling: de grafiekjes waren van de financiele situatie van Euphony Holding UK, het moederbedrijf van Euphony in de Lage Landen waar de huidige CEO van Euphony Benelux CFO van was (die de "management buyout" in scene zette).

Heel grappig om de zaken onder elkaar te zien zodat het vooropgezette plan duidelijk wordt: een initiële groei van klanten en omzet (alsmede winst) zorgt voor grotere kosten (bv. personeel en premies voor de verkopers). Zodra de "gouden tijd" voorbij is, begint de omzet langzaam te dalen. De winst daalt echter veel sneller, waarom? Omdat het management geld uit de BV begint te trekken dmv escalerende salarisverhogingen.

Op een bepaald moment begint de omzet lichtjes te dalen, terwijl het aantal werknemers (en waarschijnlijk het aantal klanten) nog steeds licht stijgende is. Reden zal zijn de noodzaak om de falende service met steeds lagere tarieven te stutten, alsmede het gestegen aantal mlm'ers te betalen voor steeds meer nieuwe klanten met steeds minder omzet per klant.

Dàt moment kiest het management uit om het aantal directeuren radicaal te laten escaleren waardoor hun salarissen de pan uit rijzen waarmee de winstcijfers in angstvallig tempo kelderen, véél sneller dan de omzet zou doen vermoeden.

Number of directors: 14
Directors' remuneration: £813,000.00
Increase over last 3 years: 145.62%
Highest paid director's salary: £277,000.00 **

Als de BV helemaal leeg is gevreten maar nog wel een klantenbestand over heeft, wordt dit laatste voor een schitterend bedrag verpatst aan een reguliere marktdeelnemer, waarna het bedrijf op initiatief van de eigenaren/directeuren wordt geliquideerd na eerst een fictieve management buyout te hebben geensceneerd waardoor in een nieuw land kan worden begonnen en de hele cyclus opnieuw kan beginnen.

Annual turnover: £97,482,000.00
Annual profit: £-13,306,000.00
Turnover per employee: £248,678.57
Profit per employee: £-33,943.88

Kijkend naar Nederland en Belgie zitten we nu waar de UK in 2006 zat, vlàk voor dat de bedrijfswinst binnen één jaar omkiepte naar een verlies en twee jaar voor de liquidatie in 2008.

Dat kan zomaar omdat het bedrijf alle schuldeisers keurig blijft uitbetalen, ondanks de verliezen.

Last registered accounts: 31/12/2008*
Accounts overdue: no

Wie brengt dat op? Juist ja, de verkopers die géén enkel contract met het bedrijf hebben en in het laatste jaar wèl de klanten aangebracht hebben maar er géén verdiensten meer aan overhouden, terwijl het door hun opgebouwde bestand aan afnemers voor goed geld aan derden wordt doorverkocht (meestal een reguliere niet-mlm marktpartij).

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door trail46 »

antileugens schreef: Ja, ik weet het, ik zou niet meer reageren maar nu @newmickey eindelijk onderzoek heeft gedaan (hij kan het dus wel en zelfs heel goed; info van bijna 5 jaar oud moet hij zoeken om ook maar enigszins een verhaal te onderbouwen dat grotendeels uit de duim gezogen is) is er wel een aanleiding.
Niets nieuws, dat roep je al jaren. Persoonlijk vind ik het vrij kinderachtig om steeds iemands nickname te verbasteren en dat zouden de bezoekers hier ook bij jou kunnen doen, zie bovenstaande leugen. MLM is niets anders dan trekken aan een dood paard en dat op dit forum al een decennia lang.Hoe staat het me nog bij dat we mochten meevaren op het enorme jacht van iemand die schatrijk geworden was met MLM en die toen puntje bij paaltje kwam een verhaal verzon dat zijn jacht te groot was voor de jachthaven (grootste jachthaven van Zeeland) waar hij ons had uitgenodigd en hij toen maar gelijk was doorgevaren naar Zuid-Frankrijk waar wij alsnog mochten komen,zo dom waren zelfs wij niet :lol: . Dit verhaal is tot op de dag van vandaag nog wel terug te vinden of op dit forum of via Google. MLM? doe het niet, kost je op zijn minst veel tijd en het brengt niets dan teleurstellingen op.Natuurlijk zijn er figuren die aan MLM erg veel geld verdienen, denk aan de oprichters, degene die boeken/CD's/DVD's/cursussen enz verkopen verdienen daar ook fors aan.
Laatst gewijzigd door trail46 op 30 okt 2012 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Graag linkje waar ik hoog opgaf van 1001Euro want dat is namelijk een keiharde leugen net als het verhaal over rondvaren op een groot jacht etc. Samengevat, je hele verhaal is 1 grote leugen en wat opvallend is dat er wederom niet inhoudelijk gereageerd wordt.
Opvallend is ook dat wat newmickey beweert eigenlijk een aantijging is van faillisementsfraude van de voormalige directie (waar hij dan nog enigzins met (weliswaar onbenullig geïnterpreteerde) statistiekjes aankomt en dat hij die aantijging herhaalt naar de huidige directie zonder ook maar enige onderbouwing. Helemaal niets, nada, nop, behalve uit de duim gezogen verhalen.

En blijkbaar is het jullie ook niet duidelijk wat het woordje "tijdelijk" inhoudt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef: Opvallend is ook dat wat newmickey beweert eigenlijk een aantijging is van faillisementsfraude van de voormalige directie
Dat was mij eigenlijk helemaal niet opgevallen, sterker nog: ik heb het woord "faillissement" angstvallig vermeden omdat er nooit een faillissement heeft plaatsgevonden. Euphony Holding UK is volledig geliquideerd op eigen initiatief van de directie en zoals ik al liet zien was de schuldenlast aan openstaande rekeningen nul komma nop.

Je leest niet erg goed, brilletje aanschaffen dan maar?

Gesloten