LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

@Isabel: Dat doe je ook niet. Ga je nu maar eens verdiepen in het bedrijf dan kom je er vanzelf achter hoe het wel werkt.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@Isabel: Dat doe je ook niet. Ga je nu maar eens verdiepen in het bedrijf dan kom je er vanzelf achter hoe het wel werkt.
Ik heb me inderdaad niet verdiept in dit bedrijf. Ik weet dat sommige bedrijven zo werken, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet prettig vind als dat gebeurd. Zeker op een feestje wil je niet de hele tijd aanhoren waarom je zus of zo zou moeten afnemen.

maar als je dat bij dit bedrijf niet doet, dan bestaat het door mij genoemde probleem hier dus inderdaad niet.

Isabel

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Je laat mensen gewoon weten wat je doet door ze er bijvoorbeeld er op te wijzen dat je mensen geheel gratis binnen het gezin laat bellen (vast naar de gezinsmobieltjes en vice versa en tussen die mobieltjes onderling) en als ze meer willen weten vragen ze het maar. Net zoals je vrienden en familie ook weten wat voor ander werk je doet. Je gaat zeker niet iets aansmeren en zeuren want dat is een recept voor falen.
Zo ben ik destijds in het financiele wereldje terecht gekomen; een oom van me deed dat werk en het klonk me interessant in de oren dus ik vroeg hem wat hij zoal precies deed en van het een kwam het ander. Een ander zou mijn vakgebied verschrikkelijk vinden en daar kan ik goed in komen.
Overigens werkt geen enkel gedegen MLM bedrijf op de door jou omschreven wijze al doen veel mensen die actief zijn met die bedrijven dat wel. Die zie je dan ook bijna allemaal falen. Want dat is NIET de methode.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Dat is dus precies wat ik bedoel. Ik heb een kennis en ik word knettergek van die man, inderdaad verkoopt hij ook gratis bellen binnen het gezin (waarom zou ik dat willen, ik zit gewoon met mijn gezin aan de eettafel). Het zou best kunnen dat het bedrijf zelf niet zo werkt, maar de betreffende medewerker (die ik dus ken) die doet dat wel, het is echt de kunst om hem te ontwijken op een feestje anders moet je weer al die voordelen van zijn product aanhoren. Overigens heb je gelijk: het werkt niet want niemand neemt iets af (vandaar dat hij ook blijft zeuren)

Mijn persoonlijke ervaring met MLM gaat niet verder dan de tupperware party. En dat is relatief simpel: je nodigt een stel vriendinnen uit (je zegt dat je een tupperware party hebt, dus mensen die tupperware niks vinden komen niet) je koopt een berg gebak en een paar flessen rose. Zo'n dame van de tupperware komt met haar spullen en als je vriendinnen genoeg kopen krijg jij een gratis slabak. Maar volgens mij is dat van een ander niveau MLM als waar meestal hier op het forum over gesproken wordt.

Isabel

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het principe is hetzelfde.
Vlgs mij heeft Earl Tupper d'r best wat mee verdiend.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 26 aug 2012 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

dankuwel

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door dankuwel »

Jolijn schreef:Het principe is hetzelfde.
Vlgs mij heeft Earl Tupper d'r best wat mee verdient.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Earl_Tupper

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Het principe is hetzelfde.
Vlgs mij heeft Earl Tupper d'r best wat mee verdient.
oh dat zal best. Ik vind het zelf fijne producten (vandaar dat ik dus ook wel eens zo'n party doe) maar ik heb nooit voor hen gewerkt. (ik krijg dus geen geld als iemand iets koopt, maar krijg een gratis bakje o.i.d)
Maar de mensen die wel bij hen werken (de persoon die ik altijd de tupperware dame noem) die moeten natuurlijk zorgen dat ze anderen zo ver krijgen dat zij zo'n party bij hen thuis willen.

Het principe lijkt alleen wat simpeler (maar dat kan aan mij liggen) omdat het niet over abonnementen gaat maar over een keer een relatief duidelijk product: een broodtrommel heeft geen kleine lettertjes zeg maar.

Isabel

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Isabel1 schreef:
Het principe is hetzelfde.
Vlgs mij heeft Earl Tupper d'r best wat mee verdient.
oh dat zal best. Ik vind het zelf fijne producten (vandaar dat ik dus ook wel eens zo'n party doe) maar ik heb nooit voor hen gewerkt. (ik krijg dus geen geld als iemand iets koopt, maar krijg een gratis bakje o.i.d)
Maar de mensen die wel bij hen werken (de persoon die ik altijd de tupperware dame noem) die moeten natuurlijk zorgen dat ze anderen zo ver krijgen dat zij zo'n party bij hen thuis willen.

Isabel
Ja, want als hun vriendinnen ( en dat zijn dan weer anderen dan op jouw party, want die hebben net een party bij jou gehad en zijn dus voorlopig even voorzien) dan genoeg kopen, krijgen zij een gratis slabak of welk kado van de maand het dan ook is.
En als je het zo leuk lijkt om ook te gaan doen wat de Tupperwareverkoopster doet, informeer dan vooral, kom naar een verkoopstersavond.

Als je je verkocht hebt aan een slacentrifuge,ligt dat ding ergens achter in de kast, jammer geld, maar alla.
Heb je een dienst die niet goed werkt, kun je daar langer last van hebben ja.
Maar Tupperware is ook MLM.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

En als je het zo leuk lijkt om ook te gaan doen wat de Tupperwareverkoopster doet, informeer dan vooral, kom naar een verkoopstersavond.
nou ik heb al een baan die ik erg leuk vind. Een tupperware feestje per 2 jaar is voor mij wel genoeg.
Als je je verkocht hebt aan een slacentrifuge,ligt dat ding ergens achter in de kast, jammer geld, maar alla.
Heb je een dienst die niet goed werkt, kun je daar langer last van hebben ja.
Maar Tupperware is ook MLM.
dat was eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen, alleen jij zegt het korter.

Isabel

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Isabel1 schreef:
En als je het zo leuk lijkt om ook te gaan doen wat de Tupperwareverkoopster doet, informeer dan vooral, kom naar een verkoopstersavond.
nou ik heb al een baan die ik erg leuk vind. Een tupperware feestje per 2 jaar is voor mij wel genoeg.

Isabel
Eh :shock: het was geen uitnodiging van mij.

Ik schreef hoe het gaat op zo'n Tupperwareavond, dat de Tupper dame (ik niet) ook graag nieuwe verkoopsters werft.
(Dit doet bijv. mijn bakker niet, die hoeft zijn klanten niet als collega/concurrent bakker)

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Eh het was geen uitnodiging van mij.
hahah nee had ik begrepen hoor.

het zal inderdaad zo zijn dat er op avonden geworven wordt (mij is het nooit gevraagd,maar misschien vonden ze mij bij voorbaat al ongeschikt...)

wel heb ik vaak de indruk dat de wat nieuwere mlm zaken wat ingewikkelder zijn (maar dat kan aan mij liggen) met abonnementen, contracten en allerlei voorwaarden en ook dat mensen denken dat je er echt van kunt leven. Vroeger was tupperware dame, of avon mevrouw (bestaat dat eigenlijk nog?) echt een huisvrouwen ding.


Isabel

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Isabel1 schreef:
Eh het was geen uitnodiging van mij.
hahah nee had ik begrepen hoor.

het zal inderdaad zo zijn dat er op avonden geworven wordt (mij is het nooit gevraagd,maar misschien vonden ze mij bij voorbaat al ongeschikt...)

wel heb ik vaak de indruk dat de wat nieuwere mlm zaken wat ingewikkelder zijn (maar dat kan aan mij liggen) met abonnementen, contracten en allerlei voorwaarden en ook dat mensen denken dat je er echt van kunt leven. Vroeger was tupperware dame, of avon mevrouw (bestaat dat eigenlijk nog?) echt een huisvrouwen ding.

Isabel
Avon, Oriflame, Jaffra, misschien nog meer ? geen idee of ze nog bestaan.
Ik denk dat er niet zo heel veel mensen zijn die alleen van MLM een bestaan kunnen opbouwen (heb diverse discussies op de diverse MLM topics hier gevolgd).

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

antileugens schreef:Ik had het inderdaad niet gisteren geschreven maar op 22-08. Maar ja, een paar meer postjes terug lezen is wel wat veel gevraagd van domme mensen.
In ieder geval weet ik wel welke dag het vandaag is en wanneer ik mijn postings plaats.
wiseger schreef:Volgens wikipedia zijn er overigens momenteel 3.000 verkopers van Euphony actief in Nederland. Euphony zou in Nederland inmiddels 70.000 klanten hebben. Een simpele rekensom leert ons dan dat een verkoper tot op heden gemiddeld in totaal maar 23 verkopen weet te realiseren.
Natuurlijk had ik uw posting al eeder gelezen , maar die toont helemaal niets aan.
U reageert totaal niet op het feit dat er blijkbaar gemiddeld maar 23 klanten per Euhpony verkoper zijn.

Nee, u stelt dat 1400 afgenomen diensten een riant salaris oplevert, echter zonder ook maar enige onderbouwing. U kunt al die getallen wel uit uw grote blauwe duim hebben gezogen.

Belangrijkste is echter dat bij lange na deze hoeveelheid klanten door de Euphony verkopers niet worden gehaald. Of er nu 1400 of echt duizenden nodig zijn zoals Wiseger stelt, met 23 stuks kan toch wel gesteld worden dat dit veel te weinig is, om normaal van te kunnen bestaan.
Dit doet u echter af als een groot misverstand wat u al ontzenuwd zou hebben. Nu, u heeft helemaal niets ontzenuwd, maar roeptoetert maar wat in het rond. U kunt beter een andere Nickname kiezen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik ken er zat die er inderdaad van leven. Maar niet eentje er van die "zeurt". Ik ken er ook een hele rits die er niks mee verdient hebben; die zeurden allemaal. En die weten inmiddels allemaal dat ze bij niet hoeven aankloppen met dat zeuren.

@Leo the Emperor: Ik heb alleen maar laten zien dat de eerdere berekening aan geen kanten klopte, met onderbouwing (die bij de berekening die ik onderuit haalde onvolledig was). En dat was op basis van iemand die uitsluitend inkomen haalde uit persoonlijke verkoop. Dus mensen die het concept MLM links laten liggen. Als je daar wel mee aan de slag gaat wordt het verhaal heel anders. Maar aangezien jij al moeite hebt te begrijpen wat er hier in 2 pagina's staat laat ik het wel uit mijn hoofd om dat deel uit te leggen. Je ziet nog niet eens het verschil tussen een verkoper en een netwerkmarketeer. En dat was ook de reden dat ik niet verder op die 23 diensten gemiddeld inging. De persoon die met de eerste, foutieve berekening kwam wist namelijk zo weinig van het betalingsplan van Euphony dat het duidelijk was dat die zich er in het geheel niet in had verdiept. En jij duidelijk ook niet. En met mensen die hun huiswerk niet doen ga ik niet in discussie.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

antileugens schreef:Ik ken er zat die er inderdaad van leven. Maar niet eentje er van die "zeurt". Ik ken er ook een hele rits die er niks mee verdient hebben; die zeurden allemaal. En die weten inmiddels allemaal dat ze bij niet hoeven aankloppen met dat zeuren.
Geweldig. Weer niks dat bewijsbaar is.
antileugens schreef:@Leo the Emperor: Ik heb alleen maar laten zien dat de eerdere berekening aan geen kanten klopte, met onderbouwing (die bij de berekening die ik onderuit haalde onvolledig was).
Vreemd toch dat niemand behalve jij dit gezien heeft.
antileugens schreef:En met mensen die hun huiswerk niet doen ga ik niet in discussie.
Oooh, dus dat is het. Jij roept iets, bewijst het niet, maar gaat niet in discussie omdat niemand jouw imaginaire bewijs heeft gezien en ze dus hun huiswerk niet hebben gedaan. Ja, zo kan de discussie nog wel even doorgaan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

antileugens schreef:Ik ken er zat die er inderdaad van leven. Maar niet eentje er van die "zeurt". Ik ken er ook een hele rits die er niks mee verdient hebben; die zeurden allemaal. En die weten inmiddels allemaal dat ze bij niet hoeven aankloppen met dat zeuren.
Wat is nu de toegevoegde waarde van deze posting?

Wilt u koketeren met het feit dat u de Euhpony clan goed kent ? Wilt u aangeven dat u tot de rijken der aarde behoort ?
Wilt u aangeven dat u alle zeurpieten kent ? Wilt u aageven dat u hardvochtig bent voor de minder bedeelden?
antileugens schreef:En dat was ook de reden dat ik niet verder op die 23 diensten gemiddeld inging
U geeft nu helaas alleen maar aan dat u een minkukel bent. Een pensionada, betweter tot in het verdwijnpunt, woekerpolisbeheerder met Alzheimer, Mlm voorstander ondanks Mlm, Redder in nood voor goedwillende Mlm-zwemmers zonder zwemdiploma, etc.

Ach, Anti is veel te gemakkelijk, liever iemand die argumenteert in plaats van roeptoetert, beter om even daarop te wachten

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Zoals gezegd, met mensen die zich niet verdiept hebben in het concept ga ik niet verder. Mensen die niet snappen dat die 23 in het kader van verkopers inderdaad te weinig is maar in het kader van MLM een heel leuk inkomen oplevert voor de tijd die er in gestoken wordt, zowel voor hen die de 23 klanten hebben geschreven (wat overigens, besef ik me net, een van het gestelde inkomen oplevert dan volgens mijn berekening omdat de meeste klanten meerdere diensten vertegenwoordigerd) als voor hen die een team uitbouwen. Want 23 klanten maken kost niet zoveel tijd en dus is de tijd/verdienste verhouding zeer goed maar een team met honderden mensen met 23 klanten kost wel meer tijd maar levert ook aanzienlijk meer op, dus ook hier is de tijd/verdiensten verhouding uitstekend. Grappig trouwens dat degenen die hier al eersten met allerlei beweringen komen geen enkele gedegen onderbouwing hoeven te geven, op wat uit de duim gezogen bedenksels na, maar als ik met feitelijke info kom (zoals het 'vergeten' eenmalige inkomen per dienst), diezelfde personen en hun maatjes mij betichten van het niet onderbouwen. Terwijl ze het vertikken zich te verdiepen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

antileugens schreef:Want 23 klanten maken kost niet zoveel tijd en dus is de tijd/verdienste verhouding zeer goed
En wordt dit nog onderbouwd of komt het ook uit die grote blauwe duim?

U weet toch helemaal niet hoeveel mensen er benaderd zijn om uiteindelijk 23 klanten over te houden ?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

antileugens schreef:Zoals gezegd, met mensen die zich niet verdiept hebben in het concept ga ik niet verder.
Het is off topic in de zin dat het niet over mlm gaat.

Maar antileugens, wat doe jij hier dan eigenlijk? Je roept dat wat wij zeggen niet klopt. Maar elke discussie ga je verder uit de weg. Wat doe je hier dan?

En dan laat ik maar even de discussie dat we ons erin verdiept hebben achterwege.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door wiseger »

Mijn hemel! schreef: Gaan mensen hier oordelen over een bedrijf terwijl men niet op de hoogte is van jaarlijks terugkerende inkomsten uit éénmalige arbeid? (royalties over boeken/films)
Kom op zeg, Euphony verkoopt energie- en telecom abonnementen. Je wordt geen onderdeel van een schrijvers collectief! De jaarlijkse provisie die je over een klant krijgt, vervalt zodra een aangebrachte klant weer vertrekt bij Euphony.

En om dan te zeggen dat je geen pensioen nodig hebt, omdat je van de terugkerende provisies een goede oudedagsvoorziening hebt, ik vind dat eerlijk gezegt een schandalige uitspraak. Net zo schandalig om mensen voor te houden dat ze levenslange provisie ontvangen. het is gewoon niet waar!

Gesloten