LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
voeljijjewellekker
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2012 19:01

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door voeljijjewellekker »

wiseger schreef:
Mijn hemel! schreef: Gaan mensen hier oordelen over een bedrijf terwijl men niet op de hoogte is van jaarlijks terugkerende inkomsten uit éénmalige arbeid? (royalties over boeken/films)
Kom op zeg, Euphony verkoopt energie- en telecom abonnementen. Je wordt geen onderdeel van een schrijvers collectief! De jaarlijkse provisie die je over een klant krijgt, vervalt zodra een aangebrachte klant weer vertrekt bij Euphony.

En om dan te zeggen dat je geen pensioen nodig hebt, omdat je van de terugkerende provisies een goede oudedagsvoorziening hebt, ik vind dat eerlijk gezegt een schandalige uitspraak. Net zo schandalig om mensen voor te houden dat ze levenslange provisie ontvangen. het is gewoon niet waar!
Dat bedoel ik dus precies .. Valse beloftes. En lekker nuttig maak je jezelf dan door in je vrije tijd iedereen maar proberen een slecht product aan te smeren.. Door mooie praatjes op te hangen en zelfs leugens te vertellen. Die gasten vind ik irritant. Maar toch zijn er mensen die erin stinken. Want of je er nou aan verdient of niet, het zijn shitproducten. En van zulke types krijg ik toch wel zin om de ogen dicht te slaan. Want mensen die er geen verstand hebben trappen erin en komen uiteindelijk met een raar contract te staan. Teveel betalen en de kleine letters zijn nooit uitgelegt. Dat is dus oplichting! Het word tijd dat er iets gedaan word aan deze gladde zooi.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Wat zou iemand nog over dit onderwerp willen discussiëren als je nou eens even objectief naar de cijfertjes kijkt? Gegeven de getallen op de Wikipedia (en het concept van Wikipedia is bekend: hij die beweert dat de getallen anders zijn kan ze aanpassen, dus gaan we er gemakshalve vanuit dat het klopt), 70.000 klanten bij 3000 verkopers. En dat sinds 2001 dat ze in Nederland actief zijn. Dat zijn nog geen 6500 klanten die er gemiddeld per jaar bijkomen, en dat dus in de verhouding van 1:23 over 11 jaar, oftewel elke consultant heeft er jaarlijks gemiddeld 2 klanten aangebracht.

Gaan we dan nog verder discussiëren als zou dit een relevante onderneming zijn waarbij het van enig belang is wat de verkopers er verdienen? Om een idee te geven; die 6500 klanten die eufory per JAAR heeft weten te groeien, is nog niet het aantal churning (weglopende) klanten van een kleinere telecom privider als Tele2 per MAAND. En aangezien die ook netto groeit komen daar per maand dus meer klanten bij dan eufory uberhaupt per jaar heeft. En dat is dan niet met 3000 mensen alleen al in de verkoop, maar met plm. 750 mensen totaal in het hele bedrijf, dus inclusief boekhouding, monteurs, operators, beveiliging, etc. etc. etc.

Dit hele bedrijf is daarmee slechts een druppel op de gloeiende plaat van de telecom markt, met vrijwel geen klanten en een astronomische hoeveelheid verkopers die allemaal denken te kunnen verdienen aan die paar klanten. En toch zijn die verkopers blijkbaar bezig nog méér verkopers te zoeken, want het is ten slotte MLM, nietwaar? Het is van de zotte dat er nog IEMAND is die met dit soort kentallen wil beweren dat er nog ergens in de marges verdiensten mogelijk zijn voor de verkopers nadat het vaste personeel hun salaris heeft gehad...

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef:...omdat ik dan aan mijn eigen diensten verdiende...
Gewone mensen noemen dit "korting" :lol: :mrgreen:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

newmikey schreef: Gewone mensen noemen dit "korting" :lol: :mrgreen:
Dan werken er bij de belastingdienst blijkbaar geen gewone mensen.
:mrgreen: :lol:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef:
newmikey schreef: Gewone mensen noemen dit "korting" :lol: :mrgreen:
Dan werken er bij de belastingdienst blijkbaar geen gewone mensen.
:mrgreen: :lol:
De link ontgaat mij. Wat mij opviel is dat het vooral MLM-adepten zijn die het erover hebben dat ze "aan hun eigen diensten verdienen" zoals u eerder in dit topic deed.

Dat is enigzins eufemistisch taalgebruik wat m.i. héél goed weergeeft hoe de gehersenspoelde MLM'er leert rekenen. Kortom, als hij zèlf een product aanschaft of van een dienst gebruik maakt, krijgt hij over de kosten van dat produkt de zelfde provisie als dat hij dat produkt aan een ander verkoopt.

De meeste MLM'ers zien niet in hoe verschrikkelijk krom die redenering is en hoezeer die exacte redenering MLM'ers eroe verleidt zelf méér en méér mlm produkten af te nemen in de waan dat ze dan "meer verdienen".

Een normaal mens ziet dat als uitgave en niet als verdiensten. Je koopt iets en omdat je voor het verkopende bedrijf werkt mag het je dan tegen gereduceerd tarief (of voor inkoopsprijs) aanschaffen maar dat heet géén "verdienen" maar eerder "iets minder uitgeven".

Een ander voorbeeld is de gewone winkel waar ik, als ik een bepaald produkt aanschaf, 10% kassakorting krijg. Heb ik nu verdiend? Nee, uiteraard niet, ik heb hoogstens iets minder uitgegeven maar er is kans dat ik hetzelfde artikel zònder korting elders voor minder had kunnen kopen.

Dat u zich, als verkoper van een produkt, door uw moederbedrijf laat afschepen met een lullig kortinkje van zegge en schrijve 2-3% maakt het allemaal nog wereldvreemder. Daar waar KLM'ers 50% ticketkorting krijgen, schoenwinkeldames 20-30% en restaurant personeel gewoon gratis eet (100% korting dus) heeft u zich laten wijsmaken dat u 2% "verdient". Het zou hilarisch kunnen zijn als het niet zo dieptreurig was.

Weet je wàt verdienen aan diensten is? Zoiets als mijn zoon de AH vakkenvuller. Van alle boodschappen die ik doe en waar ik mijn bonuskaart gebruik na betaling met mijn pinpas krijgt hij een klein percentage gestort éénmaal per kwartaal met een maximum van €45. Ik geef het uit en hij krijgt de korting - dàt is pas verdienen! Voor hem dan, want ik geef alleen maar uit :lol:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Hm, je hebt dus niet echt gelezen wat ik heb geschreven. Ik ben namelijk geen business aan het bouwen maar heb enkel mezelf klant gemaakt. De vergoeding die ik daarvoor heb ontvangen moet ik wel opgeven aan de belasting.
Ik zou je overigens willen adviseren niet eens te overwegen met een dergelijke business te starten; hoe jij namelijk je mening op wilt dringen is een absolute no-no en bovendien zou je je klanten volkomen foutief advies geven omdat je weigert voldoende kennis tot je te nemen om een goed advies te kúnnen geven. Zoals bijvoorbeeld dat het percentage voor eigen klanten ligt tussen de 3 en 10% van het factuurbedrag.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef:Hm, je hebt dus niet echt gelezen wat ik heb geschreven. Ik ben namelijk geen business aan het bouwen maar heb enkel mezelf klant gemaakt. De vergoeding die ik daarvoor heb ontvangen moet ik wel opgeven aan de belasting.
Ik zou je overigens willen adviseren niet eens te overwegen met een dergelijke business te starten; hoe jij namelijk je mening op wilt dringen is een absolute no-no en bovendien zou je je klanten volkomen foutief advies geven omdat je weigert voldoende kennis tot je te nemen om een goed advies te kúnnen geven. Zoals bijvoorbeeld dat het percentage voor eigen klanten ligt tussen de 3 en 10% van het factuurbedrag.
Wauw! Dus je "verdient" tussen de 3% en 10% aan jezelf? Recept om rijk te worden, dunkt mij. Alles wat je hoeft te doen is je suf te bellen en het geld stroomt binnen!

"heb enkel mezelf klant gemaakt" :lol: :twisted: Ik moet het je nageven: hij is erg leuk! Bel je met problemen ook jezelf? Kassa!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Hahaha, je moet nu echt wel aan het uit je duim zuigen he? Welke problemen? Er zijn helemaal geen problemen. Oh wacht ff, je bent andere aanbieders gewend, dat verklaart het! Lees maar ff terug, dan zie je waarom ik mijn eigen klant geworden ben en dat dat niet was om rijk te worden. Oh nee, dan heb je feiten en dan kun je ze niet meer verzinnen! :mrgreen:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef:Welke problemen? Er zijn helemaal geen problemen.
Prrrroesttt! :lol: Hij is leuk, heb je wel eens gedacht om stand-up comedian te worden?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Je laat wel zien dat je argumentatie zeer beperkt is. Verder dan duimzuigerij schijn je niet te kunnen komen. Daarom heeft het weinig zin meer verder op je te reageren.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef:Je laat wel zien dat je argumentatie zeer beperkt is. Verder dan duimzuigerij schijn je niet te kunnen komen. Daarom heeft het weinig zin meer verder op je te reageren.
Dan zou ik daar zeker mee ophouden als ik jou was!

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

antileugens schreef:Je laat wel zien dat je argumentatie zeer beperkt is. Verder dan duimzuigerij schijn je niet te kunnen komen. Daarom heeft het weinig zin meer verder op je te reageren.
Sja, je zou natuurlijk ook eens echt op zijn argumenten kunnen ingaan. Maar dat doe je niet en heb je nog nooit gedaan. Dan is niet meer reageren inderdaad de beste optie.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Heb ik al zat gedaan @Kuklos. Maar de standaard reageerders hier reageren enkel met duimzuigerij (zoals de leugen dat ik nooit ben ingegaan op de "argumenten"; lees 'verzonnen verhaaltjes'); ze vertikken het zich echt in de materie te verdiepen (waardoor ze beweren dat het percentage op eigen klanten tussen de 2% (dat is helemaal nooit zo geweest) en de 3% ligt (wat sinds dag 1 het absolute minimum is geweest). Het lijken sprekend op het stereotype beeld dat ze van de MLM'ers proberen te schetsen. Ok, dat is weer genoeg reactie op jou.
Laatst gewijzigd door antileugens op 09 okt 2012 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

antileugens schreef:Heb ik al zat gedaan @Kuklos. Maar de standaard reageerders hier reageren enkel met duimzuigerij (zoals de leugen dat ik nooit ben ingegaan op de "argumenten"; ; lees 'verzonnen verhaaltjes'); ze vertikken het zich echt in de materie te verdiepen. Het lijken sprekend op het stereotype beeld dat ze van de MLM'ers proberen te schetsen. Ok, dat is weer genoeg reactie op jou.
Waarmee de grootste leugen elke keer maar weer de belofte niet meer te reageren, blijkt te zijn !

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Waarmee je maar weer laat zien niet begrijpend te kunnen lezen; ik zou niet meer op MickeyMouse reageren :mrgreen:

rhyker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 18:13
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door rhyker »

voeljijjewellekker schreef:Hallo mensen,

ik ben een paar dagen geleden naar euphony geweest voor een sollicitatiegesprek.
Daar kan je een klacht over indienen bij Euphony. Je wordt namelijk onafhankelijk vertegenwoordiger van Euphony in de nuts & communicatie diensten. Binnen MLM mag er nimmer gepretendeerd worden dat het gaat om een baan.

Het is een mooi bedrijf. Ben zelf senior consultant van geweest omstreeks 2005-2006. Omstreeks 2010 heeft er een management buyout plaatsgevonden, en is Euphony van ca. 7 landen terug naar 2 landen gegaan. Organisatorisch is het erop vooruit gegaan. Het energie product van greenchoice is wel OK. Telefoon abo's zijn -- naar mijn mening -- alleen interessant voor de zakelijke markt. Internet is niets bijzonders (en eigenlijk wel teleurstellend).

Wat ik zelf altijd wel grappig vind aan Euphony, is dat toen wij er mee bezig waren, geschopt werd tegen KPN als monopolist, omdat Euphony haar eigen belminuten netwerk had. En anno 2012 ze KPN producten promoten. Marktwerking :roll:

Eindoordeel: Goed bedrijf, actief in 2 landen (dus totaal niet interessant in een landschap wat gedomineerd wordt door internet) en zeer matig uni level compensatieplan. Maar liever Euphony, dan een baan. En is Euphony een fantastische opstap naar meer. Prachtige tijd gehad aldaar.

@isabel> Het idee achter mond-tot-mond reclame is juist dat je prive en zakelijk combineert. Stel jouw vriendin is bloemist. Dan krijg jij toch ook korting als je de bloemetjes bij haar koopt, en is ze blij met jouw extra klandizie ... en verdere mond-tot-mond reclame. MLM werkt pas goed, wanneer je voor iets kiest waar jij blij over bent en waarvan je denkt dat anderen het ook zullen waarderen. Verkopen? Niet aan beginnen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

rhyker schreef:Maar liever Euphony, dan een baan.
Dat lijkt wel de algemene teneur te zijn voor mlm'ers - liever niet (te) hard werken...

rhyker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 18:13
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door rhyker »

newmikey schreef:
rhyker schreef:Maar liever Euphony, dan een baan.
Dat lijkt wel de algemene teneur te zijn voor mlm'ers - liever niet (te) hard werken...
Dat is een fabel. Want alle MLMers werken harder dan mensen in een job. En wel om 2 redenen:

- met MLM kan je namelijk je dromen (klein en groot) waar maken, en in een job vaak niet. Dus er worden zeer dikwijls extra uurtjes gemaakt, omdat dat simpelweg loont. Is het niet met geld verdienen, dan is het wel met het volgen van trainingen om meer jezelf uit te halen. Dat is trouwens wat ik voornamelijk gedaan heb bij Euphony, en waarom ik het ook aanbeveel.

- daarbij verdien de meeste mensen (uitzonderingen daargelaten) niet heel veel binnen MLM in het begin. Het is een Plan B, naast een Plan A. Plan A is vaak een job. Dus terwijl een collega van je werk misschien op de bank hangt om zijn favo serie te kijken. Is een MLMer tot in de late uurtjes van de dag nog part-time bezig zijn of haar Plan B groter te laten groeien dan Plan A. Wanneer dat dan het geval is en we minder kunnen gaan werken in een Plan A? Dan is dat dus ook verdient.

Dus ik weet niet waar je die overtuiging vandaan haalt? Maar correct is die niet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

rhyker schreef: - met MLM kan je namelijk je dromen (klein en groot) waar maken, en in een job vaak niet.
Twee fabels in één zin! Knap...Ik moet de eerste mlm'er die zijn dromen heeft waargemaakt nog tegenkomen echter zie zat mensen met hoge functies waarvan ik zeg: zo, die heeft zijn dromen wel waargemaakt.
Is het niet met geld verdienen, dan is het wel met het volgen van trainingen om meer jezelf uit te halen. Dat is trouwens wat ik voornamelijk gedaan heb bij Euphony, en waarom ik het ook aanbeveel.
Vandaar dat je nu nog wat aan de weg timmert met een online computerhulp-éénmanszaakje waar er 13 van in een dozijn passen?
- daarbij verdien de meeste mensen (uitzonderingen daargelaten) niet heel veel binnen MLM in het begin. Het is een Plan B, naast een Plan A. Plan A is vaak een job. Dus terwijl een collega van je werk misschien op de bank hangt om zijn favo serie te kijken.
Ach, ach wat een vooroordelen toch! Een succesvolle baan of, beter nog, succes in je baan hangt ook vaak samen met de tijd die je besteedt aan netwerken, seminars, onbezoldigde nevenfuncties en het bijblijven in je vak.
Is een MLMer tot in de late uurtjes van de dag nog part-time bezig zijn of haar Plan B groter te laten groeien dan Plan A. Wanneer dat dan het geval is en we minder kunnen gaan werken in een Plan A? Dan is dat dus ook verdient.
Dat hele plan-A/plan-B verhaal heb ik in je filmpje trouwens ook teruggezien. Hilarische oververeenvoudiging en gegoochel met rekensommetjes. Knullig filmpje trouwens, dat kan vast beter.

Ook de mlm'er die minder kon gaan werken dankzij zijn inkomen uit mlm moet zich hier nog aandienen. Tot nu toe zien we alleen maar uitkeringstrekkers en wannabee eenmansbedrijfjes die zich vetter willen voordoen dan ze eigenlijk zijn, voorbijkomen.

Kortom, je hele verhaal wankelt. Zo'n succesbedrijf waar je dan een 2 jaar bij zit en wat teruggaat van 10 naar 2 landen terwijl jij er klaarblijkelijk géén spat aan hebt overgehouden. Is dat nu jouw manier van aanbevelen?

Dus ik weet niet waar je je overtuiging vandaan haalt? Maar correct is die niet.

rhyker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 18:13
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door rhyker »

Nee hoor geen vooroordelen. Praktijk ervaring. Heb je die mensen weleens gevraagd hoe gelukkig ze zijn? Of ze de tijd en vrijheid hebben om hun verdiende geld uit te geven bijvoorbeeld? Of hoe het is om iedere keer maar weer in hun eigen tijd te moeten studeren om certificaten te moeten halen welke nauwelijks resulteren in een salaris verhoging? Of iedere keer het gehele gezin/vrouw/vriendin om sleeptouw moeten nemen voor een iets betere baan of omdat de hoofdvestiging verplaatst wordt?

Mijn succesverhaal zal de jouwe niet worden. Iedereen droomt van iets anders namelijk. Ik oefen mijn passie uit. Jij die van jou ... hier? Of misschien elders? Ik weet het niet, en ga er ook geen onderzoek naar doen om er vervolgens een negatief waarde oordeel aan te hangen. Een kleine groep mensen met veel 'aanzien' (getuige het aantal forum posts) op Tros Radar maken er een sport van om iets af te kraken. En dat mag. Maar verwacht dan ook geen serieuze antwoorden meer terug van 'MLMers'.

Euphony was mijn eerste MLM ervaring. Zonder Euphony zou ik nu nogsteeds in een baan vastgeroest zijn, met 80urige werkwerken, opzoek naar een uitweg (waarvan ik wel besefte dat die er moest zijn, maar me nooit geleerd was). Nee, ik zou het nu niet meer doen, omdat ik weet wat er nog meer is. Maar weet dat het team achter Euphony (in Belgie en Nederland) goede prettige mentoren zijn. Een mooie leerschool. En ja dat is mijn manier van aanbevelen.

Gesloten