LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Experiment Herbalife

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

wel... wat denk je? kan mijn verhaal iets bijbrengen op dit forum of verklaar ik enkel onzin?

je mag doorvertellen want ook ik ben nieuwschierig naar wat er komen zal.
3
27%
Stop met zeuren, dit forum dient enkel om twee meningen tegen elkaar uit te spelen in een eindeloze discussie.
6
55%
Hmmmh... we'll see...
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Favulana
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2007 13:05

Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Favulana »

Ik kwam eigenlijk op dit forum terecht omdat ik me wou informeren over herbalife. Enkele dagen geleden kreeg ik een kaartje in mijn hand gestopt met de veelzeggende woorden "be your own boss"... meer niet.
Ondanks mijn aandringen kwam ik niet te weten waarover dit nu juist ging, de naam van het bedrijf werd ontweken door te zeggen dat ik alles wel zou horen op de meeting. "Kom gewoon naar de info-avond, daar wordt alles wel duidelijk. Iedereen kan ermee rijk worden."
Op zijn minst kon je zeggen dat ik onraad rook, zodat ik de man in zijn gezicht uitgelachte en doorliep.

Toch bleef de nieuwschierigheid hangen, hun verkoopskaartje had een 'geheim' wachtwoord dat je op de site moest invullen. Dus ik typte langzaam en vol wantrouwen het woordje "starten" in.... Veel wijzer werd ik niet hoor... er was nog steeds geen enkel spoor van een bedrijfsnaam. Het ergste was misschien nog wel dat ik mijn eigen gegevens moest invullen vóór ik binnen mocht op de site. Zuchtend besloot ik me te laten meeslepen in wat ik nu beschouwde als 'oplichting' en vulde het formulier correct in. Ik verwachtte enkele vervelende reclamefolders in mijn mail-box of misschien een groot blad in mijn brievenbus.

Onverwachts en op een zeer slecht moment, werd ik gebeld. Mijn verveling, die op dat moment mijn wereld overheerste, zorgde ervoor dat ik toegaf aan de verkoopspraatjes zodat ik plots een afspraak had voor een info-avond. Nu moet je wel begrijpen voor ik verder ga, dat ik hou van experimenteren... Ik probeer in alles te begrijpen 'hoe het echt werkt' en ik hou inmens veel van het manipuleren van de menselijke geest. Dus dit vreemde fenomeen trok me aan, niet omwille van de beloftes om snel rijk te worden of het idee mààr twintig uurtjes te werken in een week... Maar omdat het erom gaat te "netwerken", mensen gebruiken om jezelf beter te maken.



Dus... hierbij schrijf ik me in op dit forum, als belgische dame die het programma niet kent, en zal ik ondubbelzinnig proberen te zijn over mijn ervaringen in dit herbalife-gedoe. Ik ben op dit moment nog niet goed of slecht gekeerd tegen het 'multi level marketing' systeem. Maar binnenkort zal wel snel blijken welke kant ik keer...




Goed, verder met mijn verhaal.
De info-avond werd gehouden in een luxe-hotel. Zo goed mogelijk vulde in het nieuwe formulier in, vaag blijvend over vragen als 'wat is uw inkomen op dit moment'. Ijsberend wachtte ik in de gang tot de pre-meeting voorbij was, me afvragend waarom er geen 'neen' of 'geen verdere interesse' op het papier kon worden aangevinkt. Dit was uiteraard mijn kans om de andere gasten te bekijken. Toeval of niet, het waren allemaal vrouwen op zoek naar een bijverdienste, ze kwamen op het geld af. Nerveus lachend vroeg één van hun aan mij of ik er iets van geloofde. Ik zei enkel maar "we zullen zien he".

Ik had verwacht meer over het bedrijf te weten te komen, maar dat lukte niet. Al had ik nu eindelijk wel de naam... in grote letters op een doek aan de muur geschreven. De hele info-avond draaide rond 'verhalen'. "Ik heb de producten gebruikt en ben zoveel afgevallen", "ik ben vier jaar geleden gestart en vorige maand verdiende ik zoveel"... In mijn hoofd weerklonken de woorden: "who cares... Vertel me gewoon hoe."
Goh, jah... veel cijfers werden me getoond, veel nullen. Ik lette vooral op de manier van handelen van de vrouw..... en op de verborgen taal.



De verborgen taal? Haha... weet je.. Mensen zeggen altijd de waarheid, al hebben ze het zelf niet door. Ik hoorde tussen de reclame door zinnen als: "omdat mijn vriendin niet hoger raakte ben ik erbij gegaan.", "ik en mijn partner" (verschillende keren), "nog mijn eigen baan erbij", "het is wel druk maar jah", "bonussen als je zoveel kunt halen, het is wel enkel in theorie uitgedacht"... en vooral.... "je organiseert alles zelf, wij leren je wel hoe"... Het eindigde met iets waardoor ik aan de kerk moest denken. Mooi op een rijtje kwamen mensen naar voor om te vertellen over hun ervaring, vol enthousiasme en heel gestructureerd vertelde men stuk voor stuk hetzelfde, met andere woorden. Gek toch hoe het me deed denken aan een wijsje dat je opzegt. "hallo, ik ben... . ik kwam erin terecht door.... Mijn partner doet ook... We doen het al .... jaren/maanden. Deze maand verdiende we ....


Het was voorbij. Mijn manipulatie ging aan het werk, mijn gedrag leverde me een gratis 'echte' meeting op. Mijn mond viel wel open, moet ik zeggen. Ieder had een journal, tips om vurig reclame uit te delen werden uitgelegd. Dingen als hotpockets: "schrijf er gratis op en iedereen neemt je kaartje eruit" en hoe je de klanten moet lokken naar de info-avond werden me heel uitgebreid geleerd. Opnieuw luisterde ik vooral naar de verborgen taal. Een criticus achteraan de zaal hielp me door te zeggen dat het bij hem helemaal niet lukte.


geleerd tot nu toe:
Eén: de meetings waar je naar toe kunt gaan zijn zeer belangrijk want je leert er hoe je 'het spelletje' moet spelen, al dan niet op een onmenselijke manier. Ik wil graag gaan, want ik kan die geleerde formules gebruiken om mijn eigen bedrijf te doen bloeien. Elk groot bedrijf gebruikt immers truucs om klanten te krijgen en te houden.
twee: je moet alles zelf doen. Zucht... Waarom zou ik alles voor hun doen tegen een loon? Dan lijkt het me logischer om onafhankelijk te beginnen, moet ik ook alles zelf leren.
drie: Het idee om mensen onder me te hebben is leuk, maar als ik hun alles moet leren dan gaan zij mijn klanten afnemen. Neen, ik geloof niet in hun recruteringssysteem... oververzadiging is nu al nabij.
(een vrouw roddelde na de meeting dat iemand in haar eigen straat kwam 'folderen' en een man reageerde erop: ja, soms kom ik ergens en liggen er al vier folders in de brievenbus.. ik leg mijn er boven op, want moet je anders?)
vier: het geld voor die 'wonderbox' is me te duur. Voor hetzelfde geld volg ik een cursus verkoop in een school, heb ik meteen een geldig attest erbij.
vijf: ik haat het puntensysteem nu al. Zelfs ervaren mensen lijken de dingen door elkaar te slaan. hoeveel punten heb je nodig om dat niveau te behalen? En hoe worden die verdeeld in de organisatie?
zes: al bij al voel ik aan dat dit iets voor mij is. Ik vind het geen probleem om de eerste maanden hard te werken voor geen geld. Ik wil graag bijleren over managing door anderen bezig te zien die al succes hebben. En als ik het beu ben dan stop ik toch gewoon?





Zaterdag ga ik langs bij de vrouw die me belde om de producten te leren kennen. Ik heb niet veel zin om in haar privé-woning te gaan zitten, maar ach.. Dan kan ik beter in haar hoofd kijken misschien.

mrtelecom

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ik zou dus nooit van zijn leven zo te werk gaan als de mensen die jou benadert hebben. Dit soort praktijken heeft er voor gezorgd dat ik zo'n 10 jaar geleden fervent tegenstander was van MLM. Als je me toen verteld had dat ik ooit nog eens fervent voorstander (let wel; van het concept, zeer zeker niet van alle MLM bedrijven) zou worden had ik je linea recta naar de psychiater verwezen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Onverwachts en op een zeer slecht moment, werd ik gebeld. Mijn verveling, die op dat moment mijn wereld overheerste, zorgde ervoor dat ik toegaf aan de verkoopspraatjes
:shock: :shock: :shock:

dus..... als jij je verveelt is dat een slécht moment om jou te bellen :?

En ik ben er óók niet kapot van, maar gewoon met gezond verstand beoordelen hè?.... :wink:

So be it

mrtelecom

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Het is natuurlijk veelzeggend dat je zegt dat je wel eens wilt zien of het werkt maar in je tekst al duidelijk maakt dat je mening eigenlijk al bepaalt is. Dus ben je bezig om openminded naar het concept te kijken of wil je bevestigd krijgen wat je al denkt?! En hoe ga je reageren als je NIET bevestigd krijgt wat je al denkt?!

Favulana
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2007 13:05

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Favulana »

dus..... als jij je verveelt is dat een slécht moment om jou te bellen
:oops: Wel... als ik me verveel dan ben ik slecht gezind.... Dan vervloek ik de wereld om zijn saaiheid en zou ik alles doen om me maar niet te vervelen. Ik begin dan alles in vraag te stellen en ik doe vreselijk moeilijk over elk klein ding. Probeer me dan iets te laten doen en ik ga meteen het tegenovergestelde uitproberen. Ik ken mezelf wel.
Dus jah, dan is het een heel slecht moment om me te bellen.... :wink:

Dus ben je bezig om openminded naar het concept te kijken of wil je bevestigd krijgen wat je al denkt?! En hoe ga je reageren als je NIET bevestigd krijgt wat je al denkt?!
Ik denk helemaal niets. Ik stel vast dat het erg onprofessioneel overkomt, het zijn mensen zonder enige opleiding die mensen benaderen zonder enige opleiding... waardoor de methode niet altijd even juist is. Vaak vallen er woorden die een professional voor zich zou houden, alsof ze even uit hun rol vallen en roddelen over de fouten in hun eigen systeem. Ook stel ik vast dat het systeem de markt verzadigd; typ herbalife in google en vind honderden 'onafhankelijke distributeurs' die niets met elkaar te maken hebben, behalve het product. Ze zijn elkaars concurrent maar werken voor hetzelfde bedrijf.


Mits een paar aanpassingen zou het concept kunnen werken, maar of die veranderingen mogelijk zijn is de vraag. Kan ik bijvoorbeeld hogerop klimmen, de baas worden van mijn huidige baas? Of blijf ik eeuwig op mijn plek, hoe veel mensen ik ook aanwerf?
Ik kan nog niet oordelen, meer onderzoek is nodig.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hallo Favulana, jouw ervaringen horen we hier graag. Alhoewel mijn mening en verschil van inzicht over mlm met de hier postende mlm-ers bekend is deel ik hun mening dat de wijze waarop jij bent geworven zeer slecht is.

Wat ik me wel afvraag is hoe het kan dat je toch ja hebt gezegd ondanks dat je keer op keer in je berichten aangeeft eigenlijk geen vertrouwen te hebben in het systeem?
En hoeveel geld denk je te gaan verdienen? Je stelt zelf al dat je het niet erg vindt om enkele maanden hard te moeten werken voor geen geld, maar op welk moment wil je wel geld verdienen en hoeveel dan?

mrtelecom

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ik denk dat je verder moet kijken dan enkel naar Herbalife. Het klinkt me alsof je wel interesse hebt in MLM (ja, met MLM is het zeer zeker mogelijk om boven je 'baas' uit te klimmen) maar dat je wel met de juiste mensen moet praten. Net als in het normale bedrijfsleven heb je ook in MLM mensen die doen alsof. Zoek dus iemand die je vertrouwt en het ook kan bewijzen en zoek een netwerk dat iets aanbiedt waar je mogelijkheden in ziet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Dan vervloek ik de wereld om zijn saaiheid en zou ik alles doen om me maar niet te vervelen. Ik begin dan alles in vraag te stellen en ik doe vreselijk moeilijk over elk klein ding.
Nou...., ga dan maar mlm-en meid.....! :lol:

Succes met je onderzoek......

So be it

Favulana
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2007 13:05

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Favulana »

Wat ik me wel afvraag is hoe het kan dat je toch ja hebt gezegd ondanks dat je keer op keer in je berichten aangeeft eigenlijk geen vertrouwen te hebben in het systeem?
En hoeveel geld denk je te gaan verdienen? Je stelt zelf al dat je het niet erg vindt om enkele maanden hard te moeten werken voor geen geld, maar op welk moment wil je wel geld verdienen en hoeveel dan?
Ik heb vertrouwen in mezelf.... Als ik moet verander ik het systeem. lolz.. of ik leer van mijn fouten, ik ben erbij gegaan omdat ik graag leer.
Mijn doel is om eerst het vertrouwen te winnen van mijn klanten, goede resultaten te behalen en misschien zelfs ietwat 'gekend' te zijn voor mijn persoonlijke inbreng. Pas dan zie ik mezelf in winst denken, ongeveer hetzelfde als een startend luxe-restaurant dat vlees gebruikt van 50 euro om het voor 30 euro aan de klant te presenteren. Die maken de eerste paar jaar geen winst... Hier zal het wel wat sneller gaan geloof ik.

Ik denk dat je verder moet kijken dan enkel naar Herbalife ...... Zoek dus iemand die je vertrouwt en het ook kan bewijzen en zoek een netwerk dat iets aanbiedt waar je mogelijkheden in ziet.
Ik kan moeilijk verder kijken, dan zou ik gaan veralgemenen en dat wil ik niet. Elk bedrijf zal wel anders werken, de ene wat beter dan de andere. En ze allemaal gaan uitproberen is onmogelijk met mijn mini-budget :P




---------------------------------------------------------------------------------

Ik ben vandaag naar mijn coach geweest, dus de persoon die me gaat inschrijven, om de producten te leren kennen.
Ik zette me aan de eettafel die al volledig was voorbereid op mijn komst. Vier kleine potjes stonden op een rij en een hele boel papieren lagen er rondom, het zag er veel belovend uit. Eén moment voelde ik me zelf klant.
De vier potjes bleken thee te zijn, waarvan ik onmiddelijk een glas kreeg ingeschonken naar keuze. De thee smaakte zeer goed eigenlijk. Ik nam de potjes in mijn hand om de ingrediënten te lezen en nam de tijd om van elk van de potjes te proeven. Ook de shakes probeerde ik stuk voor stuk uit, de ene bleek al wat smakelijker dan de andere. En tenslotte bekeek ik de 'extra' potjes, met proteïnen en vezels.


Mijn indruk hier was veel beter, de verkoopstechnieken werden overboord gegooid en ik voelde me zelfzeker genoeg om haar zeer ingewikkelde vragen te stellen over het systeem, de producten en haar aanpak. Mijn coach is een zeer goede contactpersoon en ook iemand die ik kan vertrouwen, geloof ik. Ik wil haar ook bewijzen dat ze mij kan vertrouwen, ik moet haar nog betalen voor dat pakket en ga dat zeker doen...
Ze gaf toe dat 'de meesten' gewoon een powerpoint presentatie voor je neus leggen en het aflezen en je dan de producten meegeven, zodat je verder maar je plan moest trekken. Ze liet me de kaft zelfs zien, na het tweede blad verloor ik al mijn aandacht en moest ik me echt inhouden om niet te zeggen: jaja, dat weet ik ondertussen al.. Ze legde het gelukkig snel weg. Ik werk zo niet graag omdat je zo geen echte verbinding legt met het product. Je moet het zelf ook lusten om het te kunnen verkopen en hoe kun je nu weten of je het lekker vind als je het niet proeft? vertelde ze me. Haar bibberende handen, haar oprechte antwoorden op mijn kritische vragen, haar moment van totale verwarring toen ik plots voorstelde hoger te staan dan haar... haha.. Ik vind haar best aardig.... haar vrolijk antwoord op die commentaar was trouwens: dan moet ik dus beter mijn best gaan doen om je bij te houden he?


Ik kreeg te horen dat het inderdaad mogelijk is om boven je 'baas' te klimmen (jeps mrtelecom) en dat zij dan al het mogelijke zou doen om mij te helpen dat te bereiken. Een samenwerking in bloei misschien?
Ik heb het pakketje meegekregen waarin energie-producten zitten die ik zal gaan gebruiken, het koste me een dikke 75 euro. Ik zou normaal nooit zoiets kopen en heb het niet eens nodig, maar ik beschouw het niet als een verspilling (anders zou ik het toch maar hebben uitgegeven aan cinematickets voor fims die ik op tv kan zien of kleding die ik dan toch niet draag de komende maand, nu heb ik een maand 'eten').



De volgende stap is mijn eerste echte 'meeting' dinsdag, voor 5 euro. Ik heb me een dik boek gekocht om alles op te schrijven wat ik hoor. Dan komt dinsdag de grote STS-meeting in Nederland, die me ook weer 25 euro zal kosten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@favulana, dank voor je ervaringen.
Ik mis alleen nog antwoord op de vraag wat jij verwacht te gaan verdienen en wanneer je dit geld wil gaan zien. Voorlopig kost het je een hoop. Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik ben wel benieuwd of je een soort deadline hebt gesteld waarop je inkomsten wil zien.

Favulana
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2007 13:05

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Favulana »

Oh? U wilt cijfers?

Goh... wat ik zie bij de anderen is een 1500 euro per maand voor de mensen die deeltijds blijven werken, dus dat zou een fijne extra zijn. Er was wel één iemand die 3000 verdiende ongeveer... en natuurlijk is meer altijd beter :)

Erg hoge verwachtingen heb ik er eigenlijk niet van, ik denk maximum 500 euro te gaan verdienen de eerste maand. Maar het hangt er eigenlijk vanaf of mijn 'marketingplan' succes gaat hebben en zoiets is altijd een beetje een gok op goed geluk. (hoe meer voorbereiding hoe minder het een gok is, dus ik ga nog even gewoon wat 'rondhangen')


En over het wanneer.... euhm.... 3 september begin ik pas te werken onder mijn vast contract (mijn nieuwe 'echte' baan) dus tot dan kan ik fulltime 'bijleren' over dit soort werk. Ik wil nu eerst een paar weken meehelpen bij mijn coach. Ze gaat op markten staan bijvoorbeeld, dus als ik haar gratis meehelp kan ik veel leren, zolang ik mijn ogen maar goed open hou.

Laten we zeggen dat ik pas geld wil gaan zien een maand na de startdag. De twee dingen gaan samen he, mijn marketingsplan kost me tijd en geld. Ik geloof dat in dit vak voorbereidingen essentieel zijn, wil ik ooit mijn dure investering terug zien :wink:


Concreet voor het deadlineboek:
- opstarten begin september, misschien zelfs die zaterdag 1 sept... lijkt me wel een leuke datum... (een tuinfeestje?)
- 500 euro na eerste maand opstarten
- 1500 inkomsten na tweede maand indien succesvol... 500 indien problemen met klanten
- heb ik geen inkomsten binnen de drie maanden, dan geef ik het op en gebruik ik mijn geleerde kennis om voorbereidingen te treffen om mijn eigen winkel te openen. lolz... ik meen het hoor.

- mijn maximum 'starters-uitgaven' die ik bereid ben te doen voor ik het opgeef indien ik geen geld zie... :roll: 500 euro (break-even regel)


Dat is het voorlopig. Ik ga vandaag het budget opmaken, met uitgaven versus inkomen, dus het zal nog veel complexer worden naarmate ik mijn andere inkomsten en uitgaven erbij reken. (die ga ik hier wel niet vermelden he... 8) )

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Ze gaat op markten staan bijvoorbeeld, dus als ik haar gratis meehelp kan ik veel leren, zolang ik mijn ogen maar goed open hou.
Vergeet niet een paar borden te hangen bij afritten...... :roll:

So be it

mrtelecom

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Hehe, eindelijk eentje die nuchter praat over MLM. succes.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door joopataa »

mrtelecom


--------------------------------------------------------------------------------

Hehe, eindelijk eentje die nuchter praat over MLM. succes


Zeker, En een verademing bij jou offtopic -oneliners.

Joopataa :idea: :arrow:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Hehe, eindelijk eentje die nuchter praat over MLM. succes

RE Joop: Zeker, En een verademing bij jou offtopic -oneliners.
En nu júllie nog, Joop....! :oops:

SBI

mrtelecom

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ja, weer ben jij het die aan het chatten is. Is dat soms een eigenschap van de tegenstanders, dat ze nooit, maar dan ook nooit doorhebben dat de uitspraken die ze doen over de ander vrijwel altijd ook op henzelf slaan?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Wat blijft er achter ivm je eerste indrukken zo als je hier hebt vermeld:
Het ergste was misschien nog wel dat ik mijn eigen gegevens moest invullen vóór ik binnen mocht op de site. Zuchtend besloot ik me te laten meeslepen in wat ik nu beschouwde als 'oplichting' en vulde het formulier correct in.
Zie je dit nu anders?
Maar omdat het erom gaat te "netwerken", mensen gebruiken om jezelf beter te maken.
Slecht idee....
Mensen "gebruiken"...., maar je bedoelt zeker: De "INSPANNINGEN van mensen gebruiken" om jezelf beter te maken?
Ik had verwacht meer over het bedrijf te weten te komen, maar dat lukte niet. Al had ik nu eindelijk wel de naam... in grote letters op een doek aan de muur geschreven. De hele info-avond draaide rond 'verhalen'. "Ik heb de producten gebruikt en ben zoveel afgevallen", "ik ben vier jaar geleden gestart en vorige maand verdiende ik zoveel"... In mijn hoofd weerklonken de woorden: "who cares... Vertel me gewoon hoe."
Goh, jah... veel cijfers werden me getoond, veel nullen. Ik lette vooral op de manier van handelen van de vrouw..... en op de verborgen taal.
En nu? Hoe denk je daar nu over??
het is wel enkel in theorie uitgedacht"
Theorie? HL bestaat toch al 20 jaar?
geleerd tot nu toe:
Eén: de meetings waar je naar toe kunt gaan zijn zeer belangrijk want je leert er hoe je 'het spelletje' moet spelen, al dan niet op een onmenselijke manier.
Denk je daar nóg zo over?
Ik wil graag gaan, want ik kan die geleerde formules gebruiken om mijn eigen bedrijf te doen bloeien. Elk groot bedrijf gebruikt immers truucs om klanten te krijgen en te houden.
Slim.
drie: Het idee om mensen onder me te hebben is leuk, maar als ik hun alles moet leren dan gaan zij mijn klanten afnemen.
Nee. Zó werkt het in het reguliere zakenleven.
De ondernemer leidt zijn eigen, toekomstige, concurrent op.
Hier blijf je ten alle tijden de vruchten plukken van je arbeid.
Neen, ik geloof niet in hun recruteringssysteem... oververzadiging is nu al nabij.
En? Nog steeds hetzelfde idee?
vijf: ik haat het puntensysteem nu al
.
Wat is er mis mee?
Ik stel vast dat het erg onprofessioneel overkomt
Ben het met je eens. Jij ook nog steeds?
Ook stel ik vast dat het systeem de markt verzadigd; typ herbalife in google en vind honderden 'onafhankelijke distributeurs' die niets met elkaar te maken hebben, behalve het product. Ze zijn elkaars concurrent maar werken voor hetzelfde bedrijf.
Ben érg benieuwd hoe je daar NU over denkt!
Of ga je iets beginnen wat in jouw eigen ogen gedoemd is onderuit te gaan??
Mits een paar aanpassingen zou het concept kunnen werken, maar of die veranderingen mogelijk zijn is de vraag.
Ook hier ben ik zeer benieuwd naar.....!?!?

So be it.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Favulana, ik wens je heel veel succes, en hoor graag je inspanningen middels dit forum hier.
Alleen ben ik bang dat je verwachtingen nogal hoog gespannen zijn en niet realistisch.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Alleen ben ik bang
Niet bang zijn, mijn jongen..., laten we toch gewoon een náchtlampje voor je aan.....!?!?
Weltruste..., oogjes dicht... en snaveltje toe!!

SBI.... :twisted: ....:lol:

mrtelecom

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Realisme bestaat niet, enkel je perceptie van realisme. En je perceptie is gebaseerd op je overtuigingen (!!!) die op hun beurt weer een samenhang van geloof en ervaringen zijn. Als je gelooft dat alle negers moordenaars zijn en de eerste drie negers die je tegenkomt zijn inderdaad moordenaars dan begin je de overtuiging te vormen dat de meeste negers moordenaars zijn. De kans is groot dat je dan negers vermijdt en dus nooit je ervaring (en de daarmee samenhangende overtuiging) verandert en inziet dat de meeste negers helemaal geen moordenaars zijn.
Bij een aantal van de tegenstanders hier is dat niet anders. Hun overtuiging is hen zo heilig dat ze weigeren een andere ervaring op te doen.

Gesloten