LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door newmikey »

Waar zijn toch al die succesverhalen van onze MLM vrienden op dit forum gebleven? Bomen die tot in de hemel groeiden etc.etc.

Het lot van uiteindelijke iedere MLM die we hier langs hebben zien komen.
Faillissementsdossier Euphony voor de rechter
28/02/14, 18u35 − Bron: Belga

Herman Hellenbosch, de advocaat die werd aangesteld als voorlopig bewindvoerder bij telecomverdeler Euphony, brengt het debat over de levensvatbaarheid van het bedrijf voor de rechter. Op basis van de rapportering van de bedrijfsrevisor en eigen bevindingen heeft Hellenbosch een "dagvaarding in faillissementsverklaring" uitgebracht. Dat bericht het ICT-vakblad Data News.

Deze stap betekent dat de rechtbank zal moeten oordelen of Euphony al dan niet failliet is. "De vaststellingen die we gedaan hebben verplichten ons om de zaak voor de rechter te brengen", wordt advocaat Herman Hellenbosch geciteerd door Data News.

"De volgende stap is dat de rechter mijn bevindingen én de argumenten van Euphony te horen krijgt, en op basis daarvan beslist of het bedrijf failliet verklaard wordt of niet. Euphony heeft nu nog 14 dagen de tijd om hard te maken dat het een investeerder gevonden heeft", wordt de advocaat geciteerd.

Euphony heeft zijn zelfstandige verkopers sinds de zomer niet meer betaald. Het bedrijf kwam vorige zomer in het nieuws omdat het niet langer zijn sponsorcontract met KRC Genk kon betalen en omdat het op zoek moest naar een nieuwe investeerder. Het bedrijf zou die toen gevonden hebben in Nederland, maar ruim een half jaar later is de deal nog steeds niet rond.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik vraag me af hoe onze telecomheld dit uitlegt en dit rijmt met de beursgang die er écht zou gaan komen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door De Econometrist »

newmikey schreef:Waar zijn toch al die succesverhalen van onze MLM vrienden op dit forum gebleven? Bomen die tot in de hemel groeiden etc.etc.
Die zitten natuurlijk allemaal van hun residueel inkomen te genieten, dat begrijp je toch zelf ook wel....?
Alleen voor hun lol zitten ze inmiddels weer bij andere mlm's om hun schat aan expertise te delen met anderen. Bij de parfummetjes en de optiehandel bijvoorbeeld. Vooral op dit laatste gebied is één van de voormalig aanwezige mlm-kanjers uitermate thuis vanwege de meerdere net-niet beursgangen van zijn bedrijf...

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door youngconnect »

Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die enkel cynisch kunnen praten zonder enige vorm van open blik.

Dat artikel is enkel gunstig uit te leggen.
Gezien de bewindsvoerder aansprakelijk werd bij zijn komen en deze meneer het niet onmiddellijk failliet heeft laten verklaren, betekent dit, mijns inziens dat er nog leven is.

Alle zwarte zaken zijn de laatste maanden weg gewerkt, slechte collega's, foute beleidsvoerende keuzes etc. Dus de herstart staat voor de deur.

En nee ik ben geen MLM-er die met succesverhalen aankwam of aankomt.

Het ging niet goed bij het bedrijf. Het is op de schop gegaan en hopelijk vernachelen consultants het niet nog een keer.

Want wees nu eerlijk. Mensen zijn sceptisch (oa jullie) omdat consultants met mooie verhalen anderen proberen te overtuigen. Dat is irritant en ongeloofwaardig.
Dat er veel mensen ook serieus mee om kunnen gaan en met 500,- - 1000,- euro in de maand extra hartstikke blij zijn is mooi en daar wordt niemand slechter van.
Zonder oplichterij of wat dan ook.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door puma73 »

Jij bent ziende blind en horende doof, gewoon doorgaan met de tent te belazeren daar zijn diehard mlm-ers goed in. maakt niet uit waar het geld vandaan komt als het maar binnen komt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door sjohie »

youngconnect schreef:Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die enkel cynisch kunnen praten zonder enige vorm van open blik.

Dat artikel is enkel gunstig uit te leggen.
Gezien de bewindsvoerder aansprakelijk werd bij zijn komen en deze meneer het niet onmiddellijk failliet heeft laten verklaren, betekent dit, mijns inziens dat er nog leven is.

Alle zwarte zaken zijn de laatste maanden weg gewerkt, slechte collega's, foute beleidsvoerende keuzes etc. Dus de herstart staat voor de deur.

En nee ik ben geen MLM-er die met succesverhalen aankwam of aankomt.

Het ging niet goed bij het bedrijf. Het is op de schop gegaan en hopelijk vernachelen consultants het niet nog een keer.

Want wees nu eerlijk. Mensen zijn sceptisch (oa jullie) omdat consultants met mooie verhalen anderen proberen te overtuigen. Dat is irritant en ongeloofwaardig.
Dat er veel mensen ook serieus mee om kunnen gaan en met 500,- - 1000,- euro in de maand extra hartstikke blij zijn is mooi en daar wordt niemand slechter van.
Zonder oplichterij of wat dan ook.
Denk er wel om, dat laatste strohalmen die door de vingers glippen, gemene snijwondjes kunnen veroorzaken.. :wink:

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door trail46 »

youngconnect schreef:Leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die enkel cynisch kunnen praten zonder enige vorm van open blik.

Dat artikel is enkel gunstig uit te leggen.
Gezien de bewindsvoerder aansprakelijk werd bij zijn komen en deze meneer het niet onmiddellijk failliet heeft laten verklaren, betekent dit, mijns inziens dat er nog leven is.

Alle zwarte zaken zijn de laatste maanden weg gewerkt, slechte collega's, foute beleidsvoerende keuzes etc. Dus de herstart staat voor de deur.

En nee ik ben geen MLM-er die met succesverhalen aankwam of aankomt.

Het ging niet goed bij het bedrijf. Het is op de schop gegaan en hopelijk vernachelen consultants het niet nog een keer.
In een eerdere reactie vertelde je heel wat anders.Je had nergens een probleem gevonden.Je roept maar (ook nu weer) wat zonder enige onderbouwing waarom het bedrijf niet gelijk failliet ging. Ik kan er wel wat bij bedenken( de curator is nog op zoek of er wat te halen is bv ) maar jij hebt kennelijk betere info, dus vertel.
youngconnect » 28 dec 2012 15:40
Ik wil hier toch graag enige nuance in aanbrengen.

Ik zie dit namelijk als een lastercampagne.
Mensen zijn altijd heel goed in vermelden dat dingen niet goed gaan, maar bij ieder bedrijf gaat er wel eens wat mis.
Zelf zit ik bij Euphony, ook enkele familieleden en ik heb nog nergens enig probleem bespeurd.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door youngconnect »

@puma73
Lekker constructieve reactie.... Je kent me niet, dus val me niet aan omdat je denkt dat ik net als de rest ben.

@sjohie
Minder constructief (helemaal niet) dan jouw reactie op vorig topic, dus dank ik maar voor de 'zinvolle' bijdrage

@trail46
Ten eerste was mijn vorige reactie van ruim een jaar geleden. Dit was ook nog eens een reactie op een klacht waarbij diensten niet zouden werken. Hierop reageerde ik met dat het prima werkt en consultants ook zelf enige verantwoordelijkheid mogen nemen om het op te lossen (want dit is in 95% van de gevallen mogelijk). Dit heet dus niet te maken met dit topic.
Ik heb inderdaad genoeg informatie, maar je snapt dat ik geen uitspraken doe op een openbaar forum over het hoe en wat.

Ik zou nu wel eens van jullie allemaal willen weten waarom jullie zo hard iedere vorm van MLM afzeiken.
Er gaat overal wel wat mis, maar zulke overdreven reacties overal is extreem.
In mijn optiek kan dit twee dingen betekenen:
1. Jullie zijn te vaak het type autoverkoper tegengekomen.
2. Jullie zijn aan het lasteren voor de sport.

Misschien is er nog een reden, maar graag hoor ik eens constructieve reacties.

Ik dank jullie bij voorbaat.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door trail46 »

youngconnect schreef:
@trail46
Ik heb inderdaad genoeg informatie, maar je snapt dat ik geen uitspraken doe op een openbaar forum over het hoe en wat.
Nee, dat snapt al jaren niemand hier ( en elders). Zodra er om uitleg gevraagd word komt de opmerking dat dit niet gaat op een openbaar forum of om welke andere reden dan ook. En dat gaat al jaren zo, gek hè dat men dan alleen nog argwaan ontmoet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door puma73 »

="youngconnect"
@puma73
Lekker constructieve reactie.... Je kent me niet, dus val me niet aan omdat je denkt dat ik net als de rest ben.
Jij bent net zo erg als al die andere diehard MLM-ers die voor dat eforie bedrijfje werkzaam waren. Nog steeds hopende dat de tent een doorstart maakt.

En dan begint het verhaal hier weer van voren af aan met alle mooie onzinnige verkooppraatjes en het ophemelen van een bedrijf dat met hele leugens en halve waarheden een beetje in de marge opereert.

Ik hoop dus en weet het eigenlijk wel zeker dat die tent gewoon op de fles gaat. Kun jij jezelf weer in het volgende MLM avontuur storten.
Laatst gewijzigd door puma73 op 07 mar 2014 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door gilas »

youngconnect schreef:Ik zou nu wel eens van jullie allemaal willen weten waarom jullie zo hard iedere vorm van MLM afzeiken.
Er gaat overal wel wat mis, maar zulke overdreven reacties overal is extreem.
In mijn optiek kan dit twee dingen betekenen:
1. Jullie zijn te vaak het type autoverkoper tegengekomen.
2. Jullie zijn aan het lasteren voor de sport.
Altijd grappig dit soort reacties.
Mensen zijn het niet eens met kritische goed onderbouwde reacties en ze komen terug met totaal onzinnige niets zeggende reacties.

Het blijkt maar weer dat tegenover sommige mensen ezels toch wel erg slim zijn.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door youngconnect »

@ trail: En waarom zou ik jullie dan uitleg verschuldigd zijn?

@puma: haha triest.
Waar hemel ik iets op of kom ik met verkooppraatjes?
En voor de vorm: Ik stort mij in geen enkele andere MLM omdat voor zover ik weet alle anderen enkel en alleen met de piramide bezig zijn en verder niks constructiefs toevoegen voor de mensen.

@gilas: Waar zie jij de onderbouwde reacties?
Mijn vraag was juist waarom een ieder op deze topics juist maar loopt te schelden zonder enige onderbouwing.
Maar daar reageert niemand op. Men zeikt mij vervolgens af omdat ik dat vraag.
Apart.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door newmikey »

Het blijkt maar weer dat tegenover sommige mensen ezels toch wel erg slim zijn.
+1

Ezels - MLM'ers: 1-0
Laatst gewijzigd door newmikey op 07 mar 2014 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door kuklos »

youngconnect schreef:Het ging niet goed bij het bedrijf. Het is op de schop gegaan en hopelijk vernachelen consultants het niet nog een keer.
Gelukkig maar, het is de schuld van de distributeurs. En niet van het management, of de methodiek. Nee natuurlijk niet, het is altijd de schuld van de distributeurs.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door gilas »

youngconnect schreef:@gilas: Waar zie jij de onderbouwde reacties?
Mijn vraag was juist waarom een ieder op deze topics juist maar loopt te schelden zonder enige onderbouwing.
Maar daar reageert niemand op. Men zeikt mij vervolgens af omdat ik dat vraag.
Apart.
Ik heb genoeg goed onderbouwde reacties gezien maar ja,daar moet wel je ogen voor open hebben en kritisch voor kunnen zijn.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door youngconnect »

@ gilas: herhaal ze dan eens? ;)

@kuklos:

Ik zeg niet dat alles aan de distibuteurs ligt. Maar een zeer groot gedeelte wel.
Je kan een bedrijf niet de schuld geven dat ze iets niet nakomen wat een consultant iemand aansmeert.
Dat directie ook fouten heeft gemaakt zal ik zeker beamen.

Het enige wat nu nog kan resten is dat men fouten ongedaan maakt en op een goede manier doorgaat.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door angel1978 »

@ gilas: herhaal ze dan eens?
Je kan zelf toch ook lezen?
Doe eens een poging i.p.v. dat anderen het werk voor je doen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door newmikey »

Een Belgische bedrijfsmanagement consultant schreef er het volgende over waarbij hij zo'n beetje alle bezwaren die er zijn tegen MLM als concept op een rijtje zette:

Multi Level Marketing Kort Samengevat
Multi level marketing of mlm is een business model volledig gebaseerd op een netwerk van mensen die zelf een product of dienst verkopen (“aanraden”) aan anderen en krijgen hiervoor een commissie.

Passief inkomen…
Daar draait het eigenlijk om en wordt bijna altijd gebruikt als reden om lid te worden van een mlm bedrijf.

Want als “lid” kan je andere mensen rekruteren om lid te worden van jouw “netwerk/downline”. Deze mensen worden onder jou geplaatst (beeld je in een piramide) en je verdient een percentage van wat elke persoon verkoopt in jouw netwerk.

Hoe groter je netwerk, hoe groter deze passief inkomen wordt. Plus, sommige geven een commissie voor elke persoon die je binnenbrengt, en ja, het klinkt piramidespelachtig! Daarom bestaan er veel landen die mlm verbieden.

Het grote verschil tussen een mlm (wettelijk legaal) en een piramidespel (illegaal!) is dat de laatste bijna volledig afhankelijk is voor hun bron van inkomen door het rekruteren van mensen die een inschrijvingsbedrag betalen.

Multi Level Marketing Is Dom
Het hele business model draait om het feit dat multi level marketing bedrijven de marketing verantwoordelijkheid doorschuiven naar de licentiehouders.

Want die kunnen van alles beweren hoe product XYZ van het mlm bedrijf de grootste mirakels creëren, van het genezen van kaalheid, wegbranden van vet, en het genezen van zelfs kanker. Indien het bedrijf zelf zo hun product zou marketen nemen enorme legale risico’s (want veel van de magische resultaten is volledig zever).

Ja, de meeste mlm bedrijven geven een handleiding met regels die je moet volgen (wat voor marketing je mag doen) maar meeste licentiehouders houden daar geen rekening mee.

De Toekomst Van MLM
Het verbaasd me niet dat Euphony failliet zal gaan. Als je mlm geschiedenis kent, weet je dat meeste mlm bedrijven ondergaan binnen 8-9 jaar. De gene die langer blijven bestaan zoals Amway zijn meerdere malen van naam veranderd en doorverkocht (en terug gekocht!).

Wat er gewoonlijk gebeurt wanneer een mlm bedrijf hun deuren sluit is dat de licentiehouders, die zich associëren met een eigen interne “partij” of groep, verhuizen naar een andere mlm bedrijf.

Vaak start de oprichter gewoon een nieuwe mlm bedrijf met een gloed nieuwe naam, met een nieuw laagje verf, en indien nodig in een andere land (in Amerika zou het een andere staat zijn).

Nee, dit is niet het einde van multi level marketing.

Alleen betekent het nu kiezen tussen de cholera en de pest.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door gilas »

youngconnect schreef:@ gilas: herhaal ze dan eens? ;)
Nee,dat ga ik niet doen.
Leer zelf maar eens goed lezen en kritisch te zijn naar je eigen handelen i.p.v anderen voor je karretje te spannen.
Het feit dat je dit vraagt,geeft ook aan dat je dus geen idee hebt waar anderen over praten.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Faillissementsdossier Euphony eind maart voor de rechter

Ongelezen bericht door youngconnect »

@gilas. Prima. Doe je het niet. zwakke hap.
Wellicht denk je dat er argumenten worden gegeven, maar verschillen wij dus in de visie van het 'onderbouwen'.
Ik kan gewoon zeer slecht tegen mensen die maar wat roepen om het roepen.
Ik probeerde een opening te vinden voor gesprek, maar klaarblijkelijk wil niemand die opening geven en verwijzen voor het gemak naar jaaaaaaren onzinnige tekstjes op dit grote forum.

@newmikey.
Mooi stuk. Maar wat zegt het nu? Er is een persoon die zoiets tikt. Okee.
Wie is het? Is het wetenschappelijk onderbouwt? Waarom is dit ineens heilig?
Ik wil diezelfde vragen ook wel beantwoorden, neem je het dan voor dezelfde waarheid aan?
Er staan namelijk wel wat foutjes in.
Maar dat is alleen maar mijn menig.

Gesloten