LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

http://www.hemoclin.nl/

Grappig, word gewoon in België verkocht. Dat zou dus ook niet mogen. Want het word wel als geneesmiddel aangeprezen. Of zou ook de rechter met twee maten meten en een regulier bedrijf weg laten komen met iets waar een MLM bedrijf op word afgerekend?!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jor »

Dit artikel is verschenen in Kleintje Muurkrant nr 403, 10 juni 2005
Eigenlijk ook oude(2005) koek natuurlijk.De link kwam inderdaad al meerdere keren langs.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik zou echter van mlmangel wel graag antwoord hebben op deze vragen:
Waarom is FLP nog steeds actief in België als het een verboden verkoopmethode hanteert?
Is dit de definitieve uitspraak?
Waar is de volledige uitspraak zodat we zelf kunnen oordelen wat de rechter heeft gezegd?

Ik hou mijn adem echter niet in terwijl ik wacht op het antwoord. Dat zal waarschijnlijk nooit komen. Per slot van rekening vind mlmangel het leuk om linkjes te plaatsen maar niet om op de vragen die naar aanleiding van die linkjes komen te antwoorden.
En hij heeft maar een paar linkjes dus moet hij ze wel rouleren.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

http://www.hemoclin.nl/ Want het word wel als geneesmiddel aangeprezen.
Fout. Hemoclin wordt als medisch hulpmiddel aangeprezen, niet als geneesmiddel.
Waarom is FLP nog steeds actief in België als het een verboden verkoopmethode hanteert?
Kijk eens goed naar het adres op de site. De top zit veilig in Baarn, de distributeurs mogen de grens over. Ze zijn nog wel actief in België, maar het zijn wel de 'onafhankelijke' distributeurs die die de risico's 'mogen' lopen.
Is dit de definitieve uitspraak?
Daar lijkt het op. In het artikel staat niet dat er in beroep is gegaan. Jij twijfelt er blijkbaar aan. Mocht je het tegendeel kunnen aantonen, laat het ons weten.
Waar is de volledige uitspraak zodat we zelf kunnen oordelen wat de rechter heeft gezegd?
Geen idee.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Fout. Hemoclin wordt als medisch hulpmiddel aangeprezen, niet als geneesmiddel.
http://www.consumed.nl/medicijnen/7451/ ... E_zelfzorg
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... =999952229
http://www.regrand.nl/catalog/product_i ... cts_id/275
Dit geneesmiddel is verkrijgbaar zonder doktersrecept. Lees derhalve vóór gebruik altijd de bijsluiter en raadpleeg uw (huis)arts bij vragen.
Kijk eens goed naar het adres op de site. De top zit veilig in Baarn, de distributeurs mogen de grens over. Ze zijn nog wel actief in België, maar het zijn wel de 'onafhankelijke' distributeurs die die de risico's 'mogen' lopen.
Grote kolder natuurlijk; als het bedrijf verboden is in België is het verboden. Ooit van internationaal recht gehoord?
Dat je het over de top hebt toont al aan dat je in al die jaren dat je al bezig bent met je hetze niet veel hebt geleerd: De persoon op die pagina is gewoon een medewerker. Maar natuurlijk is het best mogelijk dat je nu weer een redenering die van toepassing is op het reguliere bedrijfsleven toepast.
Daar lijkt het op. In het artikel staat niet dat er in beroep is gegaan. Jij twijfelt er blijkbaar aan. Mocht je het tegendeel kunnen aantonen, laat het ons weten.
Een makkelijke uitvlucht.
Geen idee.
Met andere woorden: Een niet te controleren artikel dat we maar voor waar moeten aannemen.

Grappig overigens dat je niet ingaat op je overtreding (voor de zoveelste maal) van de forumregels.
En ik zie dat je je niet terzake doende links nog steeds gewoon op je site laat staan. Ach, misleiding is ook een vak.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ha, die is goed! Eerst beweren dat het woord geneesmiddel gebruikt wordt op de site www.hemoclin.nl, om daarna, eenmaal je gewezen bent op het feit dat het woord niet word gebruikt op die pagina waar je naar verwees, te verwijzen naar een andere site http://www.regrand.nl/catalog/product_i ... cts_id/275 waar het wel als geneesmiddel wordt omschreven, en dus om zodoende te trachten toch gelijk te hebben.

Je hebt weer aangetoond dat je je fouten niet durft toe te geven, integendeel ze op een onhandige manier tracht te maskeren. Want je bewering dat op de site www.hemoclin.nl Hemoclin als geneesmiddel wordt omschreven is foutief. Stiekem verwijzen naar een andere site waar het wel als geneesmiddel omschreven wordt is leugenachtig.
Het kan dus haast niet anders dan dat deze uitspraak niet het einde van het verhaal geweest is.
Ah ja?! En waar is jou vermoeden dan op gebaseerd?
Grote kolder natuurlijk; als het bedrijf verboden is in België is het verboden. Ooit van internationaal recht gehoord?
Beweer jij nou dat een uitspraak van een rechter van een correctionele rechtbank uit België internationaal toepasbaar is?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Het verdraaien van de woorden gaat gewoon door:
Ha, die is goed! Eerst beweren dat het woord geneesmiddel gebruikt wordt op de site www.hemoclin.nl, om daarna, eenmaal je gewezen bent op het feit dat het woord niet word gebruikt op die pagina waar je naar verwees, te verwijzen naar een andere site http://www.regrand.nl/catalog/product_i ... cts_id/275 waar het wel als geneesmiddel wordt omschreven, en dus om zodoende te trachten toch gelijk te hebben.
Waar beweer ik dat het op die eerste site als geneesmiddel word genoemd?
Overigens is het woord geneesmiddel in heel wat gevallen een verkeerde omschrijving van het middel: Het geneest vaak namelijk niks maar bestrijd enkel de symptomen.
Je hebt weer aangetoond dat je je fouten niet durft toe te geven, integendeel ze op een onhandige manier tracht te maskeren. Want je bewering dat op de site www.hemoclin.nl Hemoclin als geneesmiddel wordt omschreven is foutief. Stiekem verwijzen naar een andere site waar het wel als geneesmiddel omschreven wordt is leugenachtig.

Die is grappig. Vooral omdat hij komt van de persoon die niet wou toegeven (tot 3x toe) gelogen te hebben, iets te hebben aangeprezen als positief en die misleidende info gewoon op zijn siteje laat staan.
Dank je mlmangel, voor deze humoristische opmerking van je.

Ah ja?! En waar is jou vermoeden dan op gebaseerd?
Kun je niet lezen? Het staat toch duidelijk in mijn post: Op het feit dat FLP ruim 4 jaar later nog steeds gewoon actief is in België.
Beweer jij nou dat een uitspraak van een rechter van een correctionele rechtbank uit België internationaal toepasbaar is?
Nee, maar wel dat je, als je in België de Belgische wet overtreed je internationaal vervolgd kunt worden. Maar ach, wat weet jij nou helemaal van rechtspraak.

Grappig overigens dat je nog steeds niet ingaat op je herhaaldelijke overtredingen van de forumregels of mijn andere opmerkingen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Waar beweer ik dat het op die eerste site als geneesmiddel word genoemd?
Geplaatst op: 22 Jul 2009 13:55
http://www.hemoclin.nl/
Grappig, word gewoon in België verkocht. Dat zou dus ook niet mogen. Want het word wel als geneesmiddel aangeprezen.
Je spreekt jezelf tegen, maar wilt het gewoon niet toegeven. Doe maar verder, het geeft gewoon nog beter aan dat je een leugenaar bent.
Nee, maar wel dat je, als je in België de Belgische wet overtreed je internationaal vervolgd kunt worden.
Nou, dan ziet het er niet goed uit voor FLP´ers die in Nederland gevestigd zijn, en oa in België actief zijn.
Maar ach, wat weet jij nou helemaal van rechtspraak.
Weer een nodeloze persoonlijke aanval. :roll:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Je spreekt jezelf tegen, maar wilt het gewoon niet toegeven. Doe maar verder, het geeft gewoon nog beter aan dat je een leugenaar bent.
Een antwoord dat de vraag ontwijkt (al zullen er mensen zijn die nog denken dat hij wel een antwoord geeft en dat het nog klopt ook. mlmangel mag wel blij zijn dat veel mensen de Nederlandse taal niet goed beheersen) en resulteert in weer een nodeloze persoonlijke aanval van iemand die al meerdere malen op leugens (ik wil wel een link plaatsen om het te bewijzen maar die is al meerdere malen geplaatst dus mag dat officieel niet onder de forumregels) en misleidingen betrapt is. Terwijl dat omgekeerd nog niet gebeurd is en ook ditmaal niet.
Iemand zonder bewijzen een leugenaar noemen is overigens wel een persoonlijke aanval van een iets zwaarder kaliber dan het je afvragen wat iemand weet van rechtspraak. Dus hiermee hebt je nu twee overtredingen van de forumregels in één dag. Je zit te smeken om een ban.
Nou, dan ziet het er niet goed uit voor FLP´ers die in Nederland gevestigd zijn, en oa in België actief zijn.
Tja, het ziet er niet goed uit voor de tegenstanders die tegen beter weten in aan hun waandenkbeelden vasthouden. Over een aantal jaren zullen ze nog steeds zeggen dat het er slecht uit ziet. ;-)
Weer een nodeloze persoonlijke aanval.
Toch grappig van iemand die zijn post begint met een nodeloze (en niet onderbouwde) persoonlijke aanval. :wink:

En we zullen maar niet meer wachten op je antwoord op mijn andere opmerkingen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Geplaatst op: 22 Jul 2009 13:55
http://www.hemoclin.nl/
Grappig, word gewoon in België verkocht. Dat zou dus ook niet mogen. Want het word wel als geneesmiddel aangeprezen.
Vreemd dat je blijft ontkennen, uit bovenstaande blijkt nochtans duidelijk dat je beweerde dat op de site hemoclin.nl hemoclin als geneesmiddel wordt aangeprezen, terwijl er duidelijk staat "HemoClin is een medisch hulpmiddel." Deze bewering blijven ontkennen is een leugen.
... die misleidende info gewoon op zijn siteje laat staan. En ik zie dat je je niet terzake doende links nog steeds gewoon op je site laat staan.
Wow, blijkbaar is die site je echt een doorn in het oog. :lol: Als die site echt zo misleidend is, waarom zet je gewoon niet je eigen site op met volgens jou onafhankelijke informatie? Moeilijk is het niet. En dan onderneem je tenminste iets ipv van maar wat lopen zeuren. Doe nou eens iets. Neem actie!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Vreemd dat je blijft ontkennen, uit bovenstaande blijkt nochtans duidelijk dat je beweerde dat op de site hemoclin.nl hemoclin als geneesmiddel wordt aangeprezen, terwijl er duidelijk staat "HemoClin is een medisch hulpmiddel." Deze bewering blijven ontkennen is een leugen.
We zullen het maar wijten aan je gebrek aan begrip van de Nederlandse taal want anders is je uitspraak weer eens in overtreding van de forum regels. Ik wijs naar het product met een link. Ik zeg helemaal niet dat er op die site word gezegd dat het een geneesmiddel is maar wel dat het aangeprezen word als geneesmiddel. Waar dat word aangeprezen staat er helemaal niet bij en dat heb ik in een latere post laten zien. Hm, misschien is het begrip van de Nederlandse taal wel de reden dat mlmangel met enige regelmaat dingen plaatst die leugens blijken te zijn. Nou, in dat geval zal ik het je maar vergeven.

Wow, blijkbaar is die site je echt een doorn in het oog.

Nee hoor. Al is de smilie die je er bij plaats wel tekenend voor je. Wat had je graag gehad dat het zo was geweest. Nou joh, zal ik dan maar zeggen dat het wél een doorn in mijn oog is. Ik ben nu eenmaal een kindervriend. ;-)
Als die site echt zo misleidend is, waarom zet je gewoon niet je eigen site op met volgens jou onafhankelijke informatie?
Heb ik geen enkele behoefte aan. Per slot van rekening kijkt er vrijwel niemand op je site tenzij van ze dit forum af komen. Het woordje 'als' in 'als die site echt zo..' laat overigens ook al zien dat je de taal niet echt goed begrijpt. Het is namelijk geen kwestie van als meer maar inmiddels door tal van bewijzen ondersteund.
Daaruit blijkt wel dat je helemaal niet voornemens bent om mensen te waarschuwen voor bepaalde zaken maar enkel je eigen frustratie wilt afreageren, of dat nou door waarheden word ondersteunt of door misleidingen. Als je ego maar gestreeld word.
Moeilijk is het niet.

Nee, dat is duidelijk. Zelfs iemand die niet in staat is zijn beweringen met feiten te onderbouwen kan het.
En dan onderneem je tenminste iets ipv van maar wat lopen zeuren. Doe nou eens iets. Neem actie!
Nu vraag je meer van mij dan je van jezelf eist. Maar het is wel een leuke afleiding van het feit dat je nog niet hebt gereageerd op al mijn opmerkingen. Antwoord nou eens gewoon ipv maar wat lopen zeuren. En zoek nou eens niet-misleidende onderbouwingen ipv maar wat misleidende info te geven. Doe nou een iets. Neem actie!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Geplaatst op 07 Jul 2009 23:02 door antileugens
Overigens heb je nog geen spatje bewijs geleverd dat er claims worden gemaakt dat een behandeling met alleen AV helpt in de strijd tegen kanker.
Zonet een artikel gevonden waarin staat: "De medicinale werking van Aloë Vera op kanker heeft te maken met de phytochemie van de plant. etc." In het artikel wordt uitvoerig ingegaan op de kankerbestrijdende mogelijkheden van AV, zonder er enig wetenschappelijk bewijs voor aan te dragen.. Bron: http://www.ecolife.nl/aloexboek.pdf, pagina 5. Dit is slechts een van de vele sites die beweren dat AV kanker bestrijdt. Een zoektocht met de trefwoorden "aloe vera kanker" brengt heel wat soortgelijke artikelen/sites/blogs etc. naar boven. Ze bestaan dus wel degelijk, sites die beweren dat AV kanker bestrijdt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Je link werkt niet goed omdat er een komma achter staat. De correcte link is http://www.ecolife.nl/aloexboek.pdf

Overigens staat er letterlijk:
Er bestaat niet-wetenschappelijk bewijs
Dat is toch wel essentieel in dit verhaal. Er word in het geheel niet voorgedaan alsof het wetenschappelijk bewezen word.

Ook staat er
voorkomt tot op zekere hoogte kanker
Ook dat is vrij duidelijk.

Om dus te beweren dat deze site eenduidig zegt dat Aloë Vera kanker geneest is een op zijn minst eigenaardige conclusie.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Je verdraait mijn woorden en legt me uitspraken in de mond die ik niet gedaan heb.

Ik zeg niet dat er gedaan wordt alsof het wetenschappelijk bewezen wordt. Ik schreef dat er geen wetenschappelijk bewijs voor wordt aangedragen.

Ik schrijf niet dat de site beweert dat het kanker geneest, maar wel dat ze beweren dat het kanker bestrijdt.

Maar goed, jij vroeg om bewijs waarin "... claims worden gemaakt dat een behandeling met alleen AV helpt in de strijd tegen kanker." Bovenstaande is zulks een artikel waarin o.a. staat: "...mogelijk helpt dit het lichaam bij het bestrijden van kankercellen.", en zoals aangegeven bestaan er meer.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Je verdraait mijn woorden en legt me uitspraken in de mond die ik niet gedaan heb.

Ik zeg niet dat er gedaan wordt alsof het wetenschappelijk bewezen wordt. Ik schreef dat er geen wetenschappelijk bewijs voor wordt aangedragen.

Ik schrijf niet dat de site beweert dat het kanker geneest, maar wel dat ze beweren dat het kanker bestrijdt.
Je hebt gelijk.
Maar goed, jij vroeg om bewijs waarin "... claims worden gemaakt dat een behandeling met alleen AV helpt in de strijd tegen kanker." Bovenstaande is zulks een artikel waarin o.a. staat: "...mogelijk helpt dit het lichaam bij het bestrijden van kankercellen.", en zoals aangegeven bestaan er meer.
Het cruciale woordje is natuurlijk mogelijk. Daarmee word het niet als een feit gepresenteerd en daarmee is er geen woord onjuist. Dat hebben de wetenschappelijke artikelen die ik eerder heb geplaatst al aangetoond.

kuklos
Berichten: 9763
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

Deze site is wel degelijk zeer dubieus bezig. Het standaard verhaal weer van suggereren, maar net niet over de wettelijke grens heengaan.
In een woord BAH dus.

JORR
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2009 15:02

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door JORR »

offtopic....Krijg mezelf met mijn normale nickname niet aangemeld. jor

Ik vind de site ook knap suggestief.
Er bestaat niet-wetenschappelijk
bewijs dat Aloë Vera
kanker geneest. De wetenschappelijke
gemeenschap in
de Verenigde Staten van
Amerika verbonden aan Aloë
Vera speculeert dat het aminozuur in Aloë Vera producten de
sleutel is tot de kanker genezende eigenschappen. Feit is dat
Aloë Vera het lichaam voorziet van de bouwstenen voor
nieuwe cellen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat is natuurlijk een mening en niet meer dan dat dus daar heb ik wel vrede mee.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jor »

Antileugens, ben je hiervan op de hoogte?

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=73648

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee, maar ik zet sowieso op publieke fora niet mijn echte telefoonnummer neer. Ik weet dat er soms schoffies rondlopen.

Gesloten