LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

NCAHF Position Paper on Multilevel Marketing of Health Products

http://www.ncahf.org/pp/mlm.html

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Hm, grappig dat er niks in dat artikel staat over tegenstanders van MLM die claims maken over MLM distributeurs die niet waar zijn en blogs opzetten waarop ronduit misleidende info staat.

Flitsvos
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2009 12:04

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Flitsvos »

Ik heb geprobeerd het hele draadje te lezen (draadje?.....een complete verwarde kluwen wol!)

Geloof me of niet, maar het is me niet gelukt om alles letterlijk tot me te nemen, dit hele gedoe over en weer gaat inmiddels nergens meer over.
MLM bestaat al zo ontzettend lang, denk aan Tupperware, denk aan Blue Wonder, denk aan Herbalife, denk aan....vul maar in. In een ver verleden ben ik Tupperware demonstratrice geweest en later manager, wat jullie ook mogen zeggen en beweren, het leverde me heel wat extra geld op. Mijn toenmalige echtgenoot vond het jammer genoeg niet zo prettig dat ik met enige regelmaat van huis was 's avonds, dus werd het exit Tupperware.

Dat de mensen aan de top er rijker van worden dan de distributeurs lijkt me vrij logisch. In het gewone leven is het toch ook zo dat jij werk verricht voor je baas, jij een maandelijks salaris krijgt en je baas er rijker van wordt? MLM is niets anders dan een baan, waarin je jezelf veel meer vrijheden kunt veroorloven dan bij een reguliere werkgever. Het hangt een beetje van jezelf af of je er wat aan kunt verdienen en hoeveel. Jezelf 'rijk denken' getuigt niet van een realistisch denkpatroon, maar je kunt er een leuke bijverdienste aan hebben en er zelfs een goed inkomen aan over houden. Een tweede huis op de Bahama's zit er waarschijnlijk niet in.

Dan de producten van FLP. Zij schrijven, in iedere door hen uitgegeven brochure of leaflet, dat hun voedingssupplementen geen vervanging zijn voor gevarieerde voeding, maar dat het wel een aanvulling kan zijn.
In het materiaal dat ze aan de distributeurs versturen staat regelmatig en heel duidelijk vermeld dat de producten van FLP geen geneesmiddelen zijn en ook niet als zodanig mogen worden benoemd. Het is dan ook voor rekening en verantwoording van die distributeur zelf als hij of zij deze regel negeert en zich daarom op het duistere pad van kwakzalverij gaat begeven.

Werken de producten? Moeilijk te zeggen, ik vind van wel, mijn huidige partner wil het niet eens proberen, hoewel hij wel toegeeft dat het bij mij werkt. Sommige uitwerkingen zijn namelijk nogal zichtbaar bij mij. Ik ben voor veel middelen en smeerseltjes allergisch. Als je je, zoals ik dat doe, regelmatig op moet maken, kan dat heel vervelend zijn. Ik heb van alles geprobeerd en in heel veel merken, ook de hele dure, zaten bepaalde ingrediënten waar ik niet tegen kon. Uiteindelijk eindigde ik bij La Prairie, een prima merk, waar ik goed tegen kon, maar waar mijn bankrekening iets meer moeite mee had. Ik ging weer verder met uitproberen en een ander, ook erg goed bekend staand merk, had een lijn uitgezet waar ik tegen kon. Het was iets minder duur dan het vorige merk, maar toch wel voelbaar in m'n beurs. Ook bij mijn bedrijfje zijn de verschijnselen van de huidige crisis merkbaar en hoe je het ook went of keert, potjes creme hebben niet het eeuwige leven en aanvulling werd noodzakelijk, maar tja....die prijzen!!!

En toen.....!
Vlak voor de vakantie scheurde ik mijn kuitspier en tegen de pijn slikte ik, met enige regelmaat, paracetamol -met of zonder coffeïne of codeïne-, hoe dan ook zo chemisch als wat. Aangezien ik ook al medicijnen slik tegen de verschijnselen van ADD, en weer wat anders omdat ik een breuk in m'n middenrif heb, voelde ik me langzamerhand veranderen in een chemische fabriek.
Ik ben geen voorstander van homeopathische middelen of alternatieve geneeswijzen, geen Jomanda-fan en ze hoeven ook niet met naalden in me te prikken of over mijn rug te aaien. Dolfijnen vind ik alleen leuk in de zee en van wierook word ik misselijk. Toch probeerde ik een smeerseltje uit, omdat ik gek werd van al die 'paramolletjes'. De gescheurde spier bleef gescheurd, maar....de pijn werd wel degelijk minder en zelfs houdbaar voor een tijdje. Dus ik bleef maar smeren en alleen 's avonds nog zo'n 'molletje'. De spier is inmiddels geheeld, niet dankzij dat smeerseltje, maar omdat ik me keurig aan de instructies van de fysio heb gehouden. De pijn en het ongemak waren echter wel een stuk minder, zonder dat ik al die pilletjes innam en.....ik kreeg geen allergische reactie. Ik werd nieuwsgierig en wilde wel wat meer zien en proberen....
Inmiddels gebruik ik hun verzorgingsproducten en make-up, zonder allergische verschijnselen. Kan ik voor het eerst sinds tien jaar, zonnebrandcreme gebruiken zonder de hele zomer onder de uitslag onder een parasol te zitten. Heb ik minder last van de bijwerkingen van de ADD medicatie, kortom....voor mij zijn de producten, althans de producten die ik gebruik, wel degelijk een uitkomst. Er is in elk geval een betere balans in mijn lichaam en dat voelt goed.

Het is een lang verhaal geworeden, maar ik wil toch nog iets kwijt. Mijn moeder komt uit Indonesië en zij kent Aloe Vera al uit haar jeugd. Daar werd het door de baboe gebruikt, als ze weer eens thuiskwam met een schaafwond, of als ze zich had verbrand. Het werd ook in haar weerbarstige krullen gesmeerd, om het enigszins kambaar en toonbaar te maken. Ze smeerde het op haar gezicht als ze naar buiten ging en ze slikte het (uiteraard verdund met water) als ze keelpijn had. Toen ik met FLP in aanraking kwam, moest ik toch even terugdenken aan de verhalen van mijn moeder, die ik altijd met een licht schouderophalen heb aangehoord.

Ik was en ben zo enthousiast, dat ik me kort geleden ook heb laten inschrijven als zelfstandig distributeur. De huidverzorgingsproducten en make-up, gebruik ik in mijn eigen bedrijf en de andere producten hebben hun weg al gevonden in mijn vrienden- en kennissenkring.
Wat voor mij werkt, werkt voor mij, wat ik prettig vind, vindt een ander misschien heel vervelend. Feit is dat ik er baat bij heb, er niet allergisch voor ben en achter het product sta. Dat de mensen aan de top, rijker worden van mijn aankopen vind ik prima, ik snoep een klein beetje mee van hun rijkdom en dat is voor mij voldoende.

Veel succes verder met jullie discussie, dit was even een 'bruggetje' tussen twee eindeloze coupletten in.

FV

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

De spier is inmiddels geheeld, niet dankzij dat smeerseltje, maar omdat ik me keurig aan de instructies van de fysio heb gehouden. De pijn en het ongemak waren echter wel een stuk minder, zonder dat ik al die pilletjes innam en.....ik kreeg geen allergische reactie.
Nogal logisch dat de pijn en het ongemak afnam, de spier was geheeld...

kimba444
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 sep 2009 10:26

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kimba444 »

Ikzelf heb dit een tijdje gedaan,maar je moet van goede huizen komen,wil je hier 1000 euro netto per maand mee verdienen. De winst is niet veel,je moet heel veel verkopen en heel veel tijd erin steken.Zoals verkopen op internet,avonden geven,langs gaan bij de mensen thuis enz enz en maar hopen dat ze wat kopen.
Goedkoop is ´t allemaal niet.
Dit is weer een piramide spel,is leuk als hobby.
Maar de producten zijn wel geweldig,ik had last van eczeem aan de handen en dat al 10 jaar,na ´t smeren van de producten,was mijn eczeem binnen twee weken helemaal verdwenen,maar dit verschilt ook weer van persoon tot persoon.

Flitsvos
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2009 12:04

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Flitsvos »

@mimeangel

Nee, je leest niet wat ik schrijf.....de spier is inmiddels. Inmiddels is hier en nu en niet destijds. De pijn en het ongemak namen af toen er nog een scheur in die spier zat......Vroeger op school werd dit 'begrijpend lezen' genoemd.

@kimba

Zoals ik al schreef, je moet niet denken dat je er rijk van wordt. Dat je er iets voor moet doen om er wat aan te verdienen lijkt mij heel erg logisch. Met niets doen is nooit iemand rijk geworden, tenzij hij of zij de loterij heeft gewonnen (en zelfs dan zal er toch eerst een lot gekocht moeten worden)
Denk ook aan je eigen voordeel, je zegt dat je de producten zelf ook koopt en gebruikt. Wat is je winst t.o.v. een vergelijkbaar product? Tel dat alles ook bij je inkomen op.....alleen al met de normale huidverzorgingsproducten, scheelt het mij € 600,-- in de drie maanden en ik praat nu over persoonlijk gebruik.

FV

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jor »

alleen al met de normale huidverzorgingsproducten, scheelt het mij € 600,-- in de drie maanden en ik praat nu over persoonlijk gebruik.
€200.- uitsparen!! per maand aan huidverzorgingsproducten(wie het breed heeft laat het breed hangen natuurlijk), wat zul jij er goed uitzien. :D

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Uit ervaring weet ik dat de pijn van een gescheurde spier na verloop van tijd (en rust) automatisch afneemt. Dus vind ik het vrij logisch dat je na verloop van tijd minder of geen pijn voelde.
Dat de mensen aan de top er rijker van worden dan de distributeurs lijkt me vrij logisch. In het gewone leven is het toch ook zo dat jij werk verricht voor je baas, jij een maandelijks salaris krijgt en je baas er rijker van wordt?
Ja, maar je vergeet er wel bij te zeggen dat een werknemer zeker is van zijn inkomen en eventuele andere voordelen, bij mlm is dit niet het geval.

Flitsvos
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2009 12:04

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Flitsvos »

@ Jor

Ja joh, ik zie er geweldig uit :) Verzorgingsproducten is in mijn ogen een veelomvattend begrip, shampoo, conditioner enz., tandpasta, douchegel, badgel, deodorant enz. enz. En met meerdere mensen in huis kom je al snel op die
€ 200,00, tenzij je er natuurlijk voor kiest om alleen B-producten te gebruiken. Trouwens, ik schreef dat het mij dat bedrag scheelt, ik ben nu dus een stuk voordeliger uit!!!!

@ MLMANGEL

Natuurlijk, alles gaat op den duur wel een keer over, lekker steekhoudend argument van jou. Als jij liever kiest voor paracetamol om pijn te bestrijden, moet je dat vooral lekker blijven doen. Ik doe het op mijn manier en dat bevalt goed. Paracetamol houdt de pijn voor even weg en je lichaam zit weer lekker vol chemische troep. Ik kies ervoor om de zelfregulatie van je lichaam een beetje te helpen met natuurproducten, die niet onder de noemer medicatie vallen. Ja, ik slik ook reguliere medicijnen omdat dat (helaas) moet, de bijwerkingen daarvan zijn door het gebruik van een product van Forever Living, in elk geval een stuk minder. Laat mij daar nou gelukkig van worden....

Als je voor de makkelijke weg kiest, ga je voor een baas werken en ook als je zeker wilt of moet zijn van een vast inkomen. Wil je er iets bij te doen hebben dan kan MLM uitlopen tot een leuke bijverdienste. Je moet er wel wat voor doen en niet wachten tot de mensen bij jou komen. Maar goed, jij bent om de één of andere reden tegen MLM, prima toch. Het zou alleen heel prettig zijn als anderen, die er niet tegen zijn, in hun waarde te laten en hen niet proberen te overtuigen van jouw ideeën. Ik ga jou hier echt niet proberen te overtuigen van het feit dat MLM wel degelijk een winstgevende (bij)verdienste kan zijn. Wat ik ook zeg, je zult altijd met een tegenreactie komen en als ik wil discussiëren dan doe ik dat liever face to face. Overigens, een discussie aangaan met iemand die voor 100% achter zijn of haar mening staat, is sowieso zonde van m'n tijd.
So, be happy met jouw mening, ik ben het met die van mij!

FV
Laatst gewijzigd door Flitsvos op 20 sep 2009 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jor »

Je maakt er nu verzorgingsproducten van, er stond Huidverzorgingsproducten of smeer je ook bv tandpasta op je huid? Ook had je over niet over meerdere personen, maar goed, jij blij en dat mag.
Flitsvos schreef...alleen al met de normale huidverzorgingsproducten, scheelt het mij € 600,-- in de drie maanden en ik praat nu over persoonlijk gebruik.

Flitsvos
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2009 12:04

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Flitsvos »

@ Jor

Je hebt een punt, miscommunicatie van mijn kant! Het moet inderdaad 'verzorgingsproducten' zijn. En tandpasta op mijn gezicht???? Misschien is het een goede tip en blijkt het een perfecte anti-rimpel creme te zijn, van mij mag je het proberen. Laat maar weten of het bevalt... :D

En nee, ik woon niet alleen en behalve mijn gezin heb ik ook nog een bedrijf waar het één en ander nodig is aan zeep e.d.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door companancy »

hoi
mijn oom doet dit ook
en de producten zijn echt heel goed te noemen
op zich is mlm prima iets om geld mee te verdienen vind ik, ga er niet vanuit dat je super rijk word, wat maakt het toch eigenlijk uit. het gaat er toch om dat je iets bij kunt verdienen en iets extra's of iets leuks ermee kunt doen?

ieder van ons die werkt doet op de een of ander manier aan mlm
piramide? als je kijkt dat je ook onder aan de ladder moet beginnen en jezelf naar boven moet werken ben je eigenlijk met het zelfde bezig zo zie ik het.

even terug naar forever living, vind het een super goed product
alleen moet je als manager wel een inleg doen maar niet getreurd als dit niks voor je is na een tijdje proberen kun je de producten terug sturen en krijg jij het geld terug wat je erin hebt gelegd.
het enige is dat je het geld moet hebben om het in te leggen en ja als je geen geld hebt dan houd het op.

je hebt goeie en slechte marketing en dit vind ik persoonlijk een goeie net als fm
parfum.
groetjes companancy
Laatst gewijzigd door companancy op 22 okt 2009 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Aangezien je geen email in je post hebt gezet is het ok, maar ik wil je er toch even op attenderen dat reklame op dit forum verboden is. Je stukje "je kunt me mailen" is dus eigenlijk niet ok.

blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door blijdorp »

Ik had net een e-mail gestuurd maar die kwam weer retour met een parfumluchtje :?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Da's toch te verwachten als je een mailtje vanuit Blijdorp stuurt?!

:wink:

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door companancy »

dankje voor je waarschuwing
als ik het kan veranderen zal ik dat doen
groetjes :wink:

HerbAlex
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2009 13:39

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HerbAlex »

bijdehante mama schreef:ik snap best dat amarie2007 erover na ging denken. Ik ben twee jaar terug zelfs via een UITZENDBUREAU benaderd om voor zo'n bedrijf te werken. Ik vertrouwde het absoluut niet maar belde puur uit nieuwsgierigheid. Tja en natúúrlijk ging het over dat ik €100 moest investeren máár ik zou het dubbel en dwars terugverdienen EN nog veel meer. (serieus, die gozer had eerst zeker bij zo'n belspel op TV gewerkt haha) Tót ik hem de hamvraag stelde:'Heb JIJ honderd euro geïnvesteerd om voor iemand te mogen werken? Ik wil juist betaald wórden voor het werk dat ik verricht, ik ga niet iemand geld betálen!'

Nee meis, ik zou het níet doen.... en eerlijk gezegd zou ik de verhalen van je ex-man ook met een korreltje zout nemen.....(het is oh zo menselijk om dingen mooier te maken dan ze zijn)
Volgens mij snap geen van jullie hoe MLN echt werkt.
Ik ben zelf onafhankelijk Herbalife distributeur sinds 2000.
Ik ben geen verkoper en ben dat ook niet geworden en zal dit ook nooit worden.
Toch verdien ik aardig wat bij met Herbalife.
Maar hou er rekening mee je word zzp'er wat inhoud dat als je werkt je geld kan verdienen, werk je niet en ga je op de bank zitten wachten . . . dan kan je beter een uitkering aanvragen en gaan solliciteren naar een baan bij een werkgever. En vergeet niet die werkgever verdient ook aan jou net als dat ik verdien aan de inkomsten van de distributeurs onder mij...
Dus word jij die werkgever of ben je liever werknemer en verdien jij alleen maar voor je baas!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

@MLMAngel:
Ja, maar je vergeet er wel bij te zeggen dat een werknemer zeker is van zijn inkomen en eventuele andere voordelen, bij mlm is dit niet het geval.
Als ik jou was, zou ik hier even gaan kijken: http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=113

poezekatte
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 17:32

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door poezekatte »

Beste ,
Op jouw vraag hoe Forever Living produkts juist werkt , wil ik jou graag mijn mening geven . Kan je mij contacteren via [email protected] .

Vriendelijke groetjes
Patricia

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Patricia, je mag je mening ook hier op het forum geven hoor.

Gesloten