LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door brokkel »

@desireemelanie
Ik heb destijds ook op basis van mijn CV (circa 5 jaar geleden) ook een uitnodiging gehad om te komen werken voor FLP (een amerikaanse Multinational) als Teamleider.
Dat is absoluut niet wat je wordt. Een teamleider werkt in loondienst een heeft een team van mensen (al dan niet op basis van freelance of ingehuurd)die hij/zij leidt.
Hier wordt dus gezocht naar een persoon die op eigen naam (en verantwoordelijkheid) producten (die nagenoeg onverkoopbaar zijn) aan de man gaat brengen en proberen nieuwe "teamleiders" te werven om een downline te creëren.
Ik ga ervan uit dat als je je CV plaatst je op zoek bent naar een normale vaste baan en niet naar een eigen bedrijf met vage producten.
Ver weg blijven van deze oplichters, ze brengen je op zo'n meeting vaak in bijna onmogelijke situaties om te weigeren. Lever je commentaar dan zijn ze zelfs vijandig (persoonlijk meegemaakt) en je ziet op zo'n meeting een paar mensen voor een behoorlijk bedrag (enkele 100en euro's) zich laten verleiden om te tekenen. Na enkele weken/maanden zijn deze gedesillusioneerd en gooien de voorraad weg of voor een habbekrats op marktplaats of ebay.

Ga alleen naar officiële sollicitatiegesprekken en blijkt dan alsnog dat het zo'n MLM club betreft eis dan in ieder geval een onkostenvergoeding voor je verloren tijd (al is het maar om te pesten), je hebt hier tenslotte recht op.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een teamleider werkt in loondienst een heeft een team van mensen (al dan niet op basis van freelance of ingehuurd)die hij/zij leidt.
Een klein woordje vergeten ?

fredcom
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:29
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door fredcom »

DesireeMelanie,

team manager, wordt je niet zomaar bij FLP, daar moet je eerst veel downliners voor hebben. (Aantal hangt ook af van de omzet wat je downliners maken!)
Je CV is helemaal niet interessant voor ze en je krijgt ook echt geen baan aangeboden met een vast salaris.
want je hoeft alleen maar ambitieus, doelgericht, resultaatgericht en innovatief te zijn en te beschikken over durf
Tja, dé ingrediënten voor een zelfstandig ondernemer, maar niet iedereen met deze kwalificaties zal een goed en geslaagd ondernemer worden.
Ondernemen is werken 24 uur per dag, 7 dagen per week, zeker de eerste jaren. En ziek zijn of vakantie.... Wie gaat dat betalen? Wie neemt je zaakje dan waar? Kortom, bij ZZP-er komt er wel wat meer op je af dan die paar kwalificaties waar bijna iedereen wel van vindt dat hij/zij ze heeft!
1: Als team manager verkoop je dus zelf niets maar neem je mensen aan om dit voor je te doen?
Zo werkt FLP. Je moet dus mensen vinden die de rommel voor jou verkopen en maakt zo een beetje winst. Je mag ook zelf direct verkopen als je dat wilt, maar als je genoeg downliners hebt, waarom zou je dan zelf verkopen en met de troep leuren. (Neemt niet weg, dat het vinden van downliners misschien nog wel méér leuren is, want JIJ moet wel mensen (ZZP-ers) vinden die de handel wel verkopen aan klanten!)
2: je wordt ZZP-er, of franchiser, hoe je het noemen wilt, en moet dus belasting afdragen over je omzet en/of inkomsten? En wat nou als je al ZZP-er bent? Clasht dat niet met elkaar?
Franchiser is een heel ander verhaal dan ZZP-er.

Als ZZP-er bepaal je zelf welke handel of dienst jij doet. FLP kan in dat opzicht goed als bestaande ZZP-er.

Je bent verantwoordelijk voor ALLES:
Telefoon, verzekeringen, belastingen, auto, internetkosten en huisvesting!
Juist dat laatste: Je mag in de meeste woonwijken GEEN handel bedrijven vanuit een woonhuis! Als huurder verbied de verhuurder het al, en anders het bestemmingsplan van de gemeenten. Een kantoor aan huis voor telewerk of als belastingadviseur / accountant is toegestaan maar géén handel in goederen!

De belasting, gemeenten en UWV maken thans veel jacht hierop!

Als ZZP-er ben je BTW-plichtig én zal tante belasting ook inkomstenbelasting heffen. Hou er rekening mee!
Besteed je voldoende verklaarbare uren aan je zaak, dan kom je de eerste 3 jaar in aanmerking voor zelfstandigen aftrek waardoor je minder belasting betaald. Ook de BTW hoef je tot een bedrag van ca 1800 euro niet af te dragen, maar wordt dan wel als extra inkomsten geteld.
De inkomstenbelasting bedraagt ca 32% van je netto winst.

LET OP!
Tijdens de afspraak worden je gouden bergen beloofd. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn klinkt, is het dat meestal ook!
Mijn advies: Denk GOED na wat je wilt én vooral OF je wel naar de afspraak zult gaan! Ga in GEEN geval naar zogenaamde meetings of trainingen, dat zijn ware brainwash sessies! Je gelooft naar afloop zelfs dat Apen de bananen uit de bomen halen!
Ik wens je veel wijsheid toe
Fred

DesireeMelanie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2011 19:50

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door DesireeMelanie »

Bedankt Fred en Brokkel, voor jullie informatie.

Ik had al zo'n vermoeden. Het betreft inderdaad een bijeenkomst met meerdere sollicitanten waar je meer te horen krijgt over het bedrijf.

Ik ben al (parttime) ZZP-er, daarom vroeg ik me af of het zou clashen als ik dit er ook bij zou doen, óók als ZZP-er.

Maar, dat is niet meer relevant, want ik ga inderdaad niet naar de bijeenkomst.

Nogmaals bedankt!

fredcom
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:29
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door fredcom »

Maar, dat is niet meer relevant, want ik ga inderdaad niet naar de bijeenkomst.
Een zéér wijs besluit. :!:
Ik heb zo'n sessie lang geleden een keer meegemaakt i.z. Amway (en ben naar een half uur gaan lopen). Dit is echt niet waar we als ondernemers (of als sollicitant) op zitten te wachten!

Ga dan liever naar een one-man-show in de schouwburg; Kost minder en je hebt er wat aan. :mrgreen:

Ben met wat vrienden ook eens naar een voorstelling geweest van - zichzelf medium noemende Jomanda!
Dat is net zo zweverig en onrealistisch! :shock:

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Ik wil even reageren op een paar uitingen die gedaan zijn.

Maar eerst ik werk samen met FLP.
Ik ben zelf zelfstandig distributeur.

Ik ben geneigd te zeggen dat veel ervaringen die ik lees zeker waar zijn.
Maar dit geld zeker niet voor alle distributeurs of meetings.

Ten eerste wil ik wel duidelijk maken dat Flp, en dan bedoel ik dus echt het bedrijf Forever,
Mij nog nooit iets heeft vertelt over dat hun producten als medicijn werken.
Als je naar een officiële site van FLP gaat zul je hier ook nooit iets over lezen.
En als je op meetings die door FLP worden georganiseerd wordt dit ook niet besproken.
FLP maakt verzorging producten en voedingssupplementen en naar mijn mening ook hele goede.
Er wordt ook duidelijk verteld van uit FLP dat claimen dat hun producten wondermiddelen zijn voor de gezondheid en ziektes kunnen o lossen tegen de wet is en dit kan bij klachten ook je licentie kosten. FLP ondersteunt hier in hun distributeurs zeker niet.
Maar het is wel zo dat de stoffen die in de producten zitten door je lichaam worden gebruikt om het afweersysteem te bouwen en de darmflora te reinigen enz… net zoals dat dit in vis, fruit of ….. zit.
En veel distributeurs gebruiken dit om hun producten te verkopen. Sommigen balanceren daarmee op de grens en sommigen gaan daarmee er ver over heen.

En ik denk ook dat dit de rede is dat FLP in België mag blijven werken( waar dit topic ooit over begonnen is) omdat de fout bij de distributeurs ligt en niet bij flp.

Wat de meetings aan gaat ik begrijp precies wat er bedoeld wordt met opdringerig en sommige nog ergere dingen die ik heb gelezen.
Ik heb ze ook gezien. En zal ook nooit zeggen dat dit niet gebeurt.
Maar ook hiervoor geld dit zijn de distributeurs en niet FLP.
En in elke bedrijfstak zitten rotte appels.Alleen hier werkt ieder voor zich zelf en zal dus niet snel gecorrigeerd worden op zijn gedrag door zijn meerdere, die is er niet.

Wat er op z`n meeting wordt vertelt zijn de succes verhalen.
De mensen die na 6 maanden stoppen (het merendeel ) wordt niet vertelt. Maar geen een bedrijf legt de nadruk op de negatieve kant.
Wand ook in netwerk marketing draait het om held verdienen net als in elk ander bedrijf.
En dit wil ik ook even duidelijk FLP stellen het is niet alleen waar dit gebeurt dat is in heel de netwerk marketing zo.
En ik ben ook van mening dat er nog vele ergere bedrijven zijn als FLP.

Vaak is het zo dat er in de netwerk marketing word samen gewerkt onder elkaar en zoals in elke samen werking zul je zien dat de zelfde soort mensen elkaar op zoekt. En als een van jullie in een groep komt waar hoofdzakelijk mensen zitten die FLP gebruiken om veel mensen in te schrijven en daar de kost mee willen verdienen zul je veel eerder het gevoel krijgen dat je gedwongen wordt om te tekenen en gelijk veel geld uit te geven.
Maar er zijn ook groepen waar het draait om de producten en natuurlijk die willen ook graag mensen inschrijven maar die vinden het veel belangrijker dat jij na je inschrijving ook met overtuiging de producten kunt gaan verkopen. Maar dat lukt echt niet onder dwang. Maar deze mensen zitten ook vaak niet druk cv`s na te pluizen en geven ook niet veel uit aan reclame. Maar zullen eerder klanten werven uit mensen die al de producten gebruiken.

Netwerk marketing wordt op dit forum uit gemaakt voor een bandieten bende.
Maar ik vind dat dit de eerlijkste manier van geld verdienen is die er is.
En vooral de eerlijkste manier voor iedereen.
Ik ken mensen die €15.000,- per maand omzetten maar die hebben hier ook dag en nacht voor gewerkt de laatste 10 jaar.
Maar er zijn ook mensen die er maar €500,- omzetten maar deze doen vaak ook maar 2 workshops in de week.
En er zijn ook heeeeeeeel veel mensen die niets verdienen en ik denk dat dit de mensen zijn die onder dwang een hand tekening zetten of denken na een avond “dit is het en zich inschrijven en gelijk visitekaartjes laten drukken, een web site bouwen en de hele familie gaan vertellen wat voor wonder product ze hebben. (de mensen die het grote geld zien en menen dat ze er weinig voor hoeven te doen).
Ik begrijp dat deze mensen er zijn wand, de presentaties zijn ook vaak zo gemaakt dat ze dit willen oproepen bij mensen.

Maar welke idioot verwacht dat ze na 2 maanden €15.000,- verdienen door €400,- te investeren????
Hier moet je heel hard voor werken en niet alleen leuk werk nee ook het k.t werk.
Kijk naar het gemiddelde bedrijf, het werk wat jij doet vind je waarschijnlijk leuk.
Maar alle ander klussen moeten ook gebeuren hoor en dat is vervelend en dat is wat veel mensen niet willen zien als ze beginnen.

Je zult eerst training moeten volgen en niet 2 nee veel heel veel.
Je moet de producten van buiten leren kennen.
Je moet de producten zelf gebruiken zodat je weet wat ze doen.
Je moet leren hoe netwerk marketing werkt en wat het is.
Als je dat gedaan hebt moet je heel rustig beginnen.
Je werkt met eind gebruikers, een bedrijf zet ook niet zomaar mensen bij custemer servies dit moet je leren.
Als een fietsenmaker bakker wil worden zal hij ook het hele vak moeten leren. Voor hij een zaak opent.
En vooral met de producten die FLP maakt draait alles om vertrouwen. Je kunt niet als een olifant de kamer in rennen.
Jij moet dit allemaal doen. Alle netwerk marketing bedrijven draaien om JIJ. En iedereen geeft FLP de schuld als het niet lukt.
Die fietsen maker kan ook niet zeggen dat bakker zijn niets is wand er zijn er genoeg die het gedaan hebben.

Er werd door een persoon geschreven dat er mensen zijn die na 6 maanden stoppen en hun spullen weg gooien.
Dit laat zien hoe zakelijk dat mensen beginnen aan netwerk marketing wand.
Bij FLP kun je na 1 jaar stoppen en alle producten die verkoopbaar zijn terug geven krijg je gewoon je geld van terug veiliger kan niet.
Maar mensen rennen zo hals over kop er in dat ze zich niet goed laten informeren.
En zo kan niemand een bedrijf starten.

Mensen, netwerk marketing is echt iets voor mensen die wat willen bij verdienen of veel geld willen verdienen.
Maar aub luister heel goed het is heel hard werken en het is geen leuk werk je begint een eigen bedrijf.
Met lange werkdagen, boekhouding regelgeving, enz., al je vrije tijd gaat er in zitten, net zoals elk bedrijf wat je van 0 op zou starten,
Maar heb je dit er voor over dan is dit de veiligste manier om voor je zelf te beginnen.

Zijn er mensen die echt geïnteresseerd zijn in netwerk marketing. Ga niet naar een meeting en schrijf je in.
1. Leer eerst wat netwerkmarketing is.
2. Zoek een leverancier van de producten en kijk of je achter de producten staat (wand je moet ze toch verkopen ).
3. Ga naar een meating hier zie je de mensen waar je mee kunt gaan samen werken, En je proeft in welke sfeer je zit.
Bevalt het ga naar huis en bedenk vragen en kom hier op terug in een pv gesprek met de persoon die je heeft uitgenodigd.
Ga naar een 2 de meeting je zult zien dat je het mooie verhaal heel anders beleeft en bevalt het nog.
Kijk of de persoon die je uit genodigd heeft jou bevalt.
4. Bevalt er iets niet stop dan niet maar zoek een ander persoon of een ander plek.
Bevalt dit allemaal ga op de site kijken hoe je kunt opstarten. Er zijn veel verschillende manieren om op te starten.
Maar een licentie kost je niks. Als je bij FLP een pakket van ca.€500,- koopt zoals ze je aan raden heeft dat veel voordelen
maar dit is geen must laat je goed inlichten.
Zijn er mensen geïnteresseerd in flp maar zijn ze bang voor alle verhalen die vertelt zijn in dit topic bel dan naar baarn en ga daar naar een meeting.
Hier zit het hoofd kantoor en ze zullen geen gedram van distributeurs tolereren en hier wordt ook niks over een wonder product verteld.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@Ralphflpzzp, wellicht zou je in kunnen gaan op de rekensom en kritiekpunten van Fredcom op de vorige pagina. Jouw verhaal is zo algemeen en al zo vaak uitgekauwd dat het helaas niets toevoegt hier.
Helaas, omdat je er wel veel tijd ingestoken hebt.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

kuklos welk stuk je wil je dat ik op reageer?

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

kuklos even voor de verduidelijking ik wil hier of nergens vertellen dat flp of netwerk markting in het algemeen goed of slecht is.
Ik wil alleen aangeven dat Flp een doorsnee tot goed bedrijf is wat met neywerkmarketing werkt.
En dat zeker niet het bedrijf maar de mensen die er mee werken de problemen veroorzaken zoals ze in deze toppic omschreven veroorzaken.
Maar dit gebeurt in elke brance.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Ik begin vast op een paar stukje tereageren
fredcom schreef:Ik denk dat de grote verdieners in de bovenste 2 lagen zitten. Daar zullen de miljoenen wel blijven hangen die wordt opgebracht door de onderste lagen die als slaaf worden misbruikt.

Jullie zien, ik ben een analist. Cijfers zeggen mij wat, mooie praatjes heb ik niks aan. Als je FLP op deze manier tegen het licht houdt moet iedereen snel duidelijk zijn dat MLM alleen is weggelegd voor de echter sluwe vossen in het bos.
De doorsnee burger die voor deze marketing wordt geronseld, zorgt alleen voor de dikke verdiensten van de bovenste lagen. Zelf houden ze er amper wat aan over.

Je spekt een ander zijn dik belegde boterham. DAAR is het zeker goed voor, en de hele marketing draait ook alleen DAAROM! Als je distributeur wilt worden, dan is GELD verdienen het hoofddoel, niet het aanbieden van een fantastisch product. Dat laat je over aan de onnozele halzen op straat die je met een paar euro per maand kunt afschepen en voor jou het werk laat doen.
Ja de beste verdiensten zitten in de bovenste 2 lagen bij FLP zijn er maar 4 lagen in de praktijk 5 als je de leverancier van de producten mee rekent.
Maar denkt iemand dat je als verkoper in een gewoon bedrijf meer verdient als de directeur?

Het grootste % van de omzet van de verkochten producten wordt verdiend door de verkoper.
Het kleinste % van de omzet van de verkochten producten wordt verdiend in de hoogste lagen.
Alleen de onderste heeft 20 klanten.
De bovenste heeft 20 klanten + 10 mensen onder zich die elk20 klanten hebben+ 10 mensen onder zich ……… snap je wat ik wil zeggen?
Ze ver dienen wel wat minder aan de verkoop van de verkoper maar door wat ze hebben opgebouwd is het veel.
Maar z`n net werk heb je niet zomaar hier moet je heel hard voor werken.

Ik zelf ben z`n "door sneeburger" die eigenlijk alleen verkoop doet.
En ik vind het helemaal niet erg dat mijn up line aan mij verdiend.
Ten eerste omdat ze bij FLP alleen verdienen als ze ook zelf actief zijn.
Maar ook omdat ze heel veel voor me hebben gedaan en nog steeds.
Alles wat ik weet over de producten heb ik van hun en ik meer als 1 jaar 2 avond trainingen per week gehad wat me niks koste.
Als je net begint kun je niemand inschrijven.
Tot je het zelf kunt doen hun dat voor je. Enz enz en dat doen ze voor niks.
Ja je kunt wel zeggen daar betaal je ze de rest van hun leven voor terug. En dat klopt.
Maar als ondernemer krijg je nooit de kans die ik bij flp heb gehad om eerst 1 jaar te leren zonder dat het je iets kost.
En geholpen worden met verkoop zonder dat het je wat kost en je de winst mag houden.

En ik hoor jullie al denken ja maar ze verdienen toch ook goed aan je.
Klopt aan mij wel maar als 2/3 van de mensen die waar ze energie in steken na 1 jaar weg valt moeten ze toch heel hard werken voor hun geld.
Ze krijgen het echt niet voor niks.
Er zijn er wel maar die houden het niet lang vol hoor.
Als je alleen inschrijft en geen managment doet hou je nooit een goed team over en blijf je steeds inschrijven maar je hebt geen terug kerende inkomens over verkoop en daar draait het allemaal om VERKOOP dat is overal in de zakenwereld en bij MLM.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zit te denken aan het stuk waarin de omzet/kosten/winst geanalyseerd wordt. Het stuk waarmee duidelijk wordt dat de kans op succes nagenoeg nul is.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Waarom kiest FLP voor MLM? Is dat omdat het product tegen de gehanteerde prijzen niet op de normale markt is te verkopen? Of is het product dermate bedrog dat je het alleen met goede verkopers iemand kan aansmeren? Je hebt van die mensen die je appels voor peren verkopen.
Ik ben daar zéér sceptisch in.
Bovendien zouden consumenten zich moeten afvragen waarvoor ze eigenlijk betalen. Voor het product betaal je maar een fractie van de prijs,
Is dit niet overal ik koop ook producten via andere kanalen in voor de verkoop en daar liggen de winsten vele malen hoger en ik hoef er veel minder voor te doen. Waar betaalt de klant me dan voor? Voor dat jaar dat ik training heb gevolgd? Voor de servies die ik lever ?

voor de vele sluwe vossen in het MLM systeem betaal je het meeste. Je spekt een ander zijn dik belegde boterham. DAAR is het zeker goed voor, en de hele marketing draait ook alleen DAAROM! Als je distributeur wilt worden, dan is GELD verdienen het hoofddoel, niet het aanbieden van een fantastisch product. Dat laat je over aan de onnozele halzen op straat die je met een paar euro per maand kunt afschepen en voor jou het werk laat doen.
Nee je baas in het normalen bedrijfsleven doet dit anders het hele bedrijf.
Alle mensen die er werken en alle middelen die er gebruikt worden, worden betaalt door verkoop hoor en door niks anders,ja misschien door de bank.
En jij als persoon die een schroefje ergens indraait en daar betaalt voor krijgt zorgt er voor dat je baas een dikke auto rijd. Wand zonder dat schroefje was het product er niet. Verdien jij er goud geld mee????

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@Ralphflpzzp, ik doel op dit stuk:
fredcom schreef:Ik kreeg een lipbalsem alla labello mee, en een tube tandpasta.
Mijn vrouw is nu zéér enthousiast over deze tandpasta omdat die haar tandvleesbloeden doet verminderen. Omdat zij dit euvel heeft, is het een prijs van € 9,50 misschien wel waard, zeker als je ook nog véél minder per poetsbeurt verbruikt dan met een kruidvat tandpasta van 1 euro. Of het werkelijk 10x langer meegaat, is nog niet bekend, maar twijfelachtig.
Maar hoe verkoop ik die tandpasta aan iemand die GEEN tand of tandvlees problemen heeft? NIET DUS!

Ik heb ook twee blikjes energiedrank (FAB)genuttigd. Smaakt wel goed, maar dat ik nu kan zeggen dat het me meer energie gaf.. Niks van gemerkt. De prijs: 12 blikjes á 35,49!! Dat is € 2,95 per blikje! (Let wel, 6,60 guldens!) Hallo! Dat krijg ik NOOIT verkocht!

Dan het verdienmodel.
Een tube tandpasta kost 9,50 verkoop consument. Inkoop 5,60 excl. B.t.w.
9,50 – btw = 7,98 netto – 5,60 = 2,38 bruto winst,. (25% van de verkoop, 1.7 calculatie op de inkoop) Niet slecht, maar ook niet super. Ik wil toch liefst rond de 2.0 calculatie uitkomen.

De omzet van FLP bedroeg in 2010 ruim 3,5 miljard euro. Dit werd bereikt dankzij 9,5 miljoen enthousiaste medewerkers wereldwijd. Imposante getallen die overbluffen, tot je gaat rekenen.

3500 miljoen / 9,5 miljoen = € 368.42 omzet/jaar voor elke man/vrouw. Gemiddeld dus.

Stel dat 10% van deze mensen het goed doen en dus de meeste omzet maken, dan is dat nog altijd 950.000 man. Dan hebben ze ieder 3684 euro omzet per jaar. Wauw!

Zelfs als maar 1% het goed doet, halen ze niet meer dan 36842 euro omzet per jaar. LET WEL OP! Dit is OMZET.

Aangezien je van de omzet ca 25% brutowinst overhoud, verdien je dus 9210 euro bruto.

Aangezien je als zelfstandig ondernemer ALLE kosten zelf moet dragen én minimaal 32% belasting betaald (€ 2947) houdt je onder aan de streep hooguit 6263 netto over. Per jaar. Zeg maar 500 euro per maand netto. Je behoort dan wel al tot de 1% beste!

In Nederland werd in 2010 door ca 3000 distributeurs een omzet van 45 miljoen euro gehaald.
Dat is rooskleuriger, immers 45 miljoen gedeeld door 3000 = ca 15000 euro per jaar! Presteert de Nederlander zoveel beter dan het wereld gemiddelde? Of zitten hier een paar (20 á 30) tussen die het dikke geld verdienen?
Een bedrijf met 3000 werknemers is aan loonkosten minimaal 135 miljoen per jaar kwijt. Dan werken allen op minimum loon basis.?!

Ik denk dat de grote verdieners in de bovenste 2 lagen zitten. Daar zullen de miljoenen wel blijven hangen die wordt opgebracht door de onderste lagen die als slaaf worden misbruikt.

Waarom plaatst iemand een advertentie om zakenmensen te vinden die MET hem dit spul aan de man willen brengen? Ik denk omdat hij zelf te weinig omzet kan draaien. Hij heeft extra mensen nodig die voor hem werken en zijn provisie helpen verhogen.

Uitgaande van minimumloon heb je per jaar 45.000 euro bruto winst nodig. Bij 25% winstmarge is dat een omzet van 180.000 euro per jaar. 15000 euro per maand, 3600 euro per week. Omdat met tandpasta te halen, moet ik dus 3600/9,50 = 378 tubes per week verkopen.
Of zo’n dik 100 tray energie drankjes. Bedenk ook de kosten die je hebt om dit alles te realiseren. Telefoon, verzekering, bestellingen verwerken, enz. enz.

Bedenk ook, dat op 16 miljoen inwoners er dus al 3000 verkopers zijn. Dat zijn 5300 inwoners per verkoper. ALS ze daarvan 2% aan vaste klanten KUNNEN vinden, dan zijn dat 106 klanten. Die moeten per maand de benodigde 15000 euro opbrengen, dus 141 euro per klant per maand. AAN WELNES PRODUCTEN?????
Je mag zelf je oordeel vormen of dat te realiseren is.
Daar gaarne jouw respons, dan wel visie op.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Waarom kiest FLP voor MLM?
Mijn mening.

Toen FLP 33jaar geleden begon was er voor Aloe geen markt.
Niemand kende het en als alleen tegen de pijn van het verbranden door de zon.
Dan kun je of een mega bedrag lenen voor reclame te maken en mensen te laten geloven in je product.
Of je maakt gebruik van een systeem waar mensen die het product zelf gebruiken en hier tevreden over zijn reclame voor je maken.

MLM

Dit doen wij allemaal als je naar een film bent geweest vertel je de dag erna op je werk er ook over. Restaurants moeten de klandizie hebben van de mond op mond reclame. Serveren ze 1 week slecht eten dan is te tent leeg. Dan kunnen er nog zulke mooie posters hangen.

Voor deze reclame worden we als persoon niet betaald. Maar binnen MLM gebeurt dit wel. Waardoor mensen nog sneller reclame maken wand ze houden er wat aan over. En zo kun je geld verdienen. En dat is wat FLP net als iedere andere zaak wil.
En ondanks alle slechte verhalen over MLM (en het zoals ze zeggen moeilijke te verkopen Product wat FLP heeft) is, FLP een gevestigde producent met een goede naam.

fredcom
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:29
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door fredcom »

Ralphflpzzp,

De verhalen die je hier gepubliceerd hebt zijn EXACT hetzelfde als de verhalen die ik in een éérste gesprek te horen kreeg.
Het verhaal dat binnen één jaar de investering voor 100% wordt vergoed is waar als je voor €50,- investeert, maar bij € 500,- krijg je maar €50,- vergoed; dit aldus de FLP-er die mij probeerde te rekruteren.
Wie spreekt de waarheid?

Ook jij hamert op de meetings, niet één, niet twee, maar meerdere. Waarom? Om me te laten brainwashen?
Als ik product X wil verkopen zoek ik een importeur of groothandel die het mij tegen een bepaalde prijs levert. Ik bepaal zelf hoeveel ik koop en tegen welke prijs ik het verkoop. Daar heb ik geen meeting voor nodig en wordt ook NIET aangeboden.

Ook je argument dat je altijd de upline spekt raakt kant nog wal.
Als werknemer ontvang ik een bepaald salaris. Dat dit minder is dan van de directeur is logisch, anders moet je zelf maar directeur worden. Feit is wel, dat als ik mijn WERK goed doe, ik zeker ben van een VAST salaris.
Als ondernemer bepaal ik zelf mijn handel en daarmee mijn inkomsten.
Door harder te werken kan ik wellicht meer verdienen; het grote verschil tussen ondernemer versus werknemer.
Je argument dat diegene die één schroefje indraait wordt uitgebuit, omdat zonder zijn werk het product niet kan worden gemaakt, vind ik ronduit belachelijk! Is dat bij FLP dan anders? Als morgen alle hardwerkende downliners er de brui aan geven, is FLP ook falliet! En wat als die oogt medewerkers morgen besluiten te staken??? Dat is toch in elke branche, in elk bedrijf!

Je schrijft ook, dat je de producten ZELF moet gebruiken om de werking te ervaren. Hallo... ik wil HANDELEN, niet consumeren! Denk je nu werkelijk dat de directie of personeel van de AH alle producten éérst zelf test alvorens ze in de schappen komen? Het is HANDEL en als het verkoopt blijft het in het schap, verkoopt het te weinig, dan verdwijnt het weer. Zo werkt dat!

Bij elke onderneming is mond-op-mond reclame een belangrijke succesfactor.
Bij FLP wordt uitsluitend op deze wijze gewerkt, simpel omdat geen enkele reguliere zaak alla kruidvat de meerwaarde van de producten kan rechtvaardigen tegen de exorbitante prijzen. Geen HOND zal de producten bij kruidvat kopen en er mond-op-mond reclame voor maken.
Diegene die dat wel doen, zijn de gerekruteerde verkopers van FLP omdat die er zelf aan verdienen. Dat is geen mond-op-mond reclame, maar gekochte promotors die kosten wat kost de handel willen verkopen.

Eerlijke én waardevolle mond-op-mond reclame maakt iemand voor mijn product of dienst omdat hij/zij tevreden is en dat - zonder kosten - doorgeeft aan zijn relaties. Doet iemand dat vaak en ik krijg er weet van, dan zal ik hem zeker een keer belonen met een korting of een gratis dienst, maar dat is geen vanzelfsprekendheid en ook niet doorlopend.
En ik hoor jullie al denken ja maar ze verdienen toch ook goed aan je.
Klopt aan mij wel maar als 2/3 van de mensen die waar ze energie in steken na 1 jaar weg valt moeten ze toch heel hard werken voor hun geld.
Ze krijgen het echt niet voor niks.
Er zijn er wel maar die houden het niet lang vol hoor.
Als je alleen inschrijft en geen managment doet hou je nooit een goed team over en blijf je steeds inschrijven maar je hebt geen terug kerende inkomens over verkoop en daar draait het allemaal om VERKOOP dat is overal in de zakenwereld en bij MLM.
In een goed gemanaged bedrijf zorgen ze voor gekwalificeerde mensen die hun geld waard zijn. Bij MLM staat steevast: "Snel veel geld verdienen met maar aan paar uurtjes werk per week". Geen opleiding vereist, iedereen kan het!
Vreemd dat dan toch 2/3 afvalt en volgens jou dan zoveel energie (=geld) kost. Misschien is TV-reclame maken en goed personeel in dienst nemen toch niet zo'n gek idee???

De FLP-er waar ik me sprak gaf duidelijk aan, dat het NIET om de verkoop ging! Wil je succesvol zijn met FLP en flink verdienen, dan moet je downliners rekruteren die voor JOU verkopen.
Ook vertelde deze honderd uit over de super heilzame werking van alle producten. Volgens jou dus niet correct. Tja, zo zie je maar weer dat de ene de klok heeft horen luiden en niet weet waar de klepel hangt, terwijl de ander van de hoed nog de rand weet.

Door je brainwashe sessies zie je zelf niet meer in dat je gevangen zit in een paramidespel. Daarin zijn meer verliezers dan winners en....

The winner takes it all!

Wat een naam overigens: Forever living products! Alsof ik voor altijd blijf leven als ik die zooi ga gebruiken?

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

De verhalen die je hier gepubliceerd hebt zijn EXACT hetzelfde als de verhalen die ik in een éérste gesprek te horen kreeg.
Het verhaal dat binnen één jaar de investering voor 100% wordt vergoed is waar als je voor €50,- investeert, maar bij € 500,- krijg je maar €50,- vergoed; dit aldus de FLP-er die mij probeerde te rekruteren.
Wie spreekt de waarheid?
Als je hier echt een antwoord wilt op wilt hebben bel je naar Baarn en dan vraag je de mensen daar hoe het zit.
Je vertelt dat je geintereseerd bent in flp en dat je tegenstrijdige berichten hoort en dat je wilt weten hoe het zit.

Wat ik weet en ervaar is dat je alle producten die je gekocht hebt die nog verkoopbaar zijn kunt terug geven en daar van het bedrag terug krijgt.
Geloof je mij niet wat ik kan begrijpen vraag het FLP zelf.
Ook jij hamert op de meetings, niet één, niet twee, maar meerdere. Waarom? Om me te laten brainwashen?
Als ik product X wil verkopen zoek ik een importeur of groothandel die het mij tegen een bepaalde prijs levert. Ik bepaal zelf hoeveel ik koop en tegen welke prijs ik het verkoop. Daar heb ik geen meeting voor nodig en wordt ook NIET aangeboden.
Nee goed lezen als je bij de eerste meeting eenrot gevoel hebt stop dan heb ik geschreven.
Maar zie je mogelijkheden ga da niet over een dag ijs.

Dus jij gaat niet naar de groothandel en kijkt hoe het er aan toe gaat?
Ik ben met elke groothandel waar ik zaken doe gaan praten en kijken en ik kijk ook of er andere zijn waar ik misschien beter mee kan samen werken.
Ik kan niet met iedereen door een deur. En dan zoek ik een andere.
En ik heb niet gezegd dat je naar meerdere meetings moet gaan FLP is blijft FLP.
Maar als je met MLM wat wilt en FLP spreekt je aan, dan zou ik niet over een nacht ijs gaan wand de groep zelfstandige ondernemers die je gaan helpen daar zul je mee door een deur moeten kunnen. Zij zijn je leeraren, de mensen waar je met vragen naar toe gaat enz. . Dus wat ik wil zeggen is als je er wat mee wilt kijk dan goed rond.

Ook je argument dat je altijd de upline spekt raakt kant nog wal.
Als werknemer ontvang ik een bepaald salaris. Dat dit minder is dan van de directeur is logisch, anders moet je zelf maar directeur worden. Feit is wel, dat als ik mijn WERK goed doe, ik zeker ben van een VAST salaris.
Als ondernemer bepaal ik zelf mijn handel en daarmee mijn inkomsten.
Door harder te werken kan ik wellicht meer verdienen; het grote verschil tussen ondernemer versus werknemer.
Je argument dat diegene die één schroefje indraait wordt uitgebuit, omdat zonder zijn werk het product niet kan worden gemaakt, vind ik ronduit belachelijk! Is dat bij FLP dan anders? Als morgen alle hardwerkende downliners er de brui aan geven, is FLP ook falliet! En wat als die oogt medewerkers morgen besluiten te staken??? Dat is toch in elke branche, in elk bedrijf!
En dat is ook wat ik er mee wil zeggen dit is overal het zelfde.
Je schrijft ook, dat je de producten ZELF moet gebruiken om de werking te ervaren. Hallo... ik wil HANDELEN, niet consumeren! Denk je nu werkelijk dat de directie of personeel van de AH alle producten éérst zelf test alvorens ze in de schappen komen? Het is HANDEL en als het verkoopt blijft het in het schap, verkoopt het te weinig, dan verdwijnt het weer. Zo werkt dat!
Nee dat denk ik niet, nu vergelijk jij zelf MLM met AH.
MLM is gebaseerd op een gebruikers groep die gelukkig zijn met de producten die ze gebruiken en deze anderen aanbevelen en dan zelf wat kunnen verdienen. EN ja ik denk wel dat een AH mensen de producten laat testen voor ze in hun assortie komen.
En elke ondernemer wilt eerst weten of hij een goed product krijgt voor hij het verkoopt. Als hij dit niet doet dan gaat het hem alleen om geld en niet om de kwaliteid.
Zou je mij kunnen vertellen welke producten van 1 leverancier al 33jaar verkocht worden door AH.
Dit zijn er maar een paar en ik weet zeker dat dit goede producten zijn en geen producten die kwalitatief niets waard zijn.
Bij elke onderneming is mond-op-mond reclame een belangrijke succesfactor.
Bij FLP wordt uitsluitend op deze wijze gewerkt, simpel omdat geen enkele reguliere zaak alla kruidvat de meerwaarde van de producten kan rechtvaardigen tegen de exorbitante prijzen. Geen HOND zal de producten bij kruidvat kopen en er mond-op-mond reclame voor maken.
Diegene die dat wel doen, zijn de gerekruteerde verkopers van FLP omdat die er zelf aan verdienen. Dat is geen mond-op-mond reclame, maar gekochte promotors die kosten wat kost de handel willen verkopen.
Ik ben dit niet met je eens, al moet ik wel zeggen dat deze mensen er zijn die zo werken maar zeker niet allemaal.
Het merendeel van de distributeurs zijn mensen met bijv. een massage salon, een nagel studio, of zitten op een andere manier in de welnis.
Een ander merendeel zijn gebruikers
Maar dit zijn niet de mensen die je cv op zoeken en die advertenties plaatsen.
Dit zijn waarschijnlijk niet de mensen die jij hebt getroffen en het gezien.

Eerlijke én waardevolle mond-op-mond reclame maakt iemand voor mijn product of dienst omdat hij/zij tevreden is en dat - zonder kosten - doorgeeft aan zijn relaties. Doet iemand dat vaak en ik krijg er weet van, dan zal ik hem zeker een keer belonen met een korting of een gratis dienst, maar dat is geen vanzelfsprekendheid en ook niet doorlopend.

Citaat:
En ik hoor jullie al denken ja maar ze verdienen toch ook goed aan je.
Klopt aan mij wel maar als 2/3 van de mensen die waar ze energie in steken na 1 jaar weg valt moeten ze toch heel hard werken voor hun geld.
Ze krijgen het echt niet voor niks.
Er zijn er wel maar die houden het niet lang vol hoor.
Als je alleen inschrijft en geen managment doet hou je nooit een goed team over en blijf je steeds inschrijven maar je hebt geen terug kerende inkomens over verkoop en daar draait het allemaal om VERKOOP dat is overal in de zakenwereld en bij MLM.


In een goed gemanaged bedrijf zorgen ze voor gekwalificeerde mensen die hun geld waard zijn. Bij MLM staat steevast: "Snel veel geld verdienen met maar aan paar uurtjes werk per week". Geen opleiding vereist, iedereen kan het!
Vreemd dat dan toch 2/3 afvalt en volgens jou dan zoveel energie (=geld) kost. Misschien is TV-reclame maken en goed personeel in dienst nemen toch niet zo'n gek idee???
Is ook geen gek idee 2/3 van de markt werkt zo maar het is niet de enige manier.
Wat het snel geld verdienen aangaat alle meetings waar ik ben geweest wordt er gesproken over een periode van 5 jaar en dat je een klanten kring op moet bouwen. Hoe kan het dan dat mensen naar 6 maanden zeggen dit is niks.
Als het een ondernemer niet lukt om in 6 maanden een klanten kring op te bouwen met welk product dan ook dan kan hij beter of een ander product kiezen of voor een baas gaan werken . dat is in MLM niet anders als in een andere manier van verkoop.
EN ik denk niet dat je bij FLP doorsnee snel geld kunt verdienen. Ik heb het zien gebeuren maar dit zijn er maar een paar.
Het product van flp is een product waar je door de wederverkoop geld verdiend, dit gaat niet snel maar wel stabiel.
De FLP-er waar ik me sprak gaf duidelijk aan, dat het NIET om de verkoop ging! Wil je succesvol zijn met FLP en flink verdienen, dan moet je downliners rekruteren die voor JOU verkopen.
Ook vertelde deze honderd uit over de super heilzame werking van alle producten. Volgens jou dus niet correct. Tja, zo zie je maar weer dat de ene de klok heeft horen luiden en niet weet waar de klepel hangt, terwijl de ander van de hoed nog de rand weet.
Nee is naar mijn mening niet correct.
Bij elk bedrijf gaat het om verkoop of het nu een product is of een dienst.
Wil je een groot inkomen verdienen zul je een groot net werk moeten hebben waar veel verkocht wordt. Wordt er niets verkocht ver dien je niets.
En dan zul je dus ook veel mensen moeten leren hoe je de producten verkoopt je zult ze moeten trainen daar wordt je tenslotte voor betaalt door de verkopers, om die kennis te delen.
Maar je zult zelf die kennis moeten leren en dat doe je door het zelf te doen. Er zijn mensen die dit kunnen zonder de producten zelf te gebruiken. En alleen maar naar trainingen te gaan. Deze mensen hebben ook echt een streep je voor als je kijkt naar de mensen die succes hebben binnen MLM.
Maar MLM het is gebaseerd op gebruikers ervaring. Dus de overtuiging die iemand heeft die geen verkoper is is voor z`n mensen essentieel voor verkoop.

En nee producten die FLP maakt zijn niet super heilzaam, Maar in de producten zitten heel veel bouwstenen die je lichaam nodig heeft om zicht te herstellen, te beschermen en dagelijks te functioneren. En die zijn op z`n manier gedoseerd dat je lichaam die makkelijk op neemt. Hier zit de kracht van de producten ze doen zelf niets.

Door je brainwashe sessies zie je zelf niet meer in dat je gevangen zit in een paramidespel. Daarin zijn meer verliezers dan winners en....
Met FLP kun je niet verliezen je kunt alleen stoppen en dan nog heb je heel veel ervaring op gedaan.
Je betaalt nergens voor je krijgt gratis training en support en je krijgt ook nog eens korting op de producten die je koopt.
De box die je kunt kopen bij inschrijving (en dit is overigens niet verplicht) die zorgt er voor dat je staffel korting krijgt is dit raar.
Bij elke groothandel wordt dit gehanteerd zelfs de particulier wordt hier mee gelokt.
The winner takes it all!

Wat een naam overigens: Forever living products! Alsof ik voor altijd blijf leven als ik die zooi ga gebruiken?
Wil je nu ook al gaan vallen over de naam?
Zo ken ik er nog wel een paar die nergens opslaan of misleidend zijn.
ga hier verder niet op in.

Je laat met je laatste zin ook duidelijk zien wat voor een respect je hebt voor iemand anders.
De producten die FLP levert zijn zeker geen zooi. Maar waarschijnlijk denk je zo over meer dingen die jij niet gebruikt.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Ik wil heel graag mensen proberen hun vagen te behandelen en proberen onduidelijkheden duidelijk te maken.
Maar ik ben hier niet om een discussie te starten om mensen te overtuigen dat FLP goed is. dat moet iedereen zelf doen.
Ik wil ook niemand indschrijven of producten verkopen.
Maar wat ik ook niet wil is om met mensen overen weer teschrijven die een hekel aan MLM hebben. Ieder zijn eigen ik ga ook niet liggen verkondigen dat voor een baas werken slecht is. wand dat is het niet omdat het mij misschien niet past.(ik werk trouwens ook voor een baas om onduidelijkheden te verkomen)

Wat ik wel wil vragen, willen jullie aub met korte vragen komen.
En niet elle lange citate uit vorige reacties voorleggen of een hele op somming maken van wat mensen haten of niet begrijpen naan flp.

Ik denk niet dat dit overzichtelijk is en voor mij heel veel werk.
En het script kan z`n lange verhalen moeilijk aan.

Als iemand mij een duidelijke vraag stelt zal ik proberen om er een antwoord op te geven.

Kuklos waar wil je dat ik op reageer ?
Op hoe fijn ik de tandpasta vind of wil je dat ik over de getalletjes begin.
Ik snap niet wat je van me wil weten met dit citaat.
Kun je me duidelijk vertellen waar je mijn mening over wilt horen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@ralphflpzzp, ik vraag me af of het nog nut heeft jou te vertellen waar ik wil dat je op reageert. Mijn vraag was en is duidelijk. Het geciteerde stukje van fredcom was helder. De winstpercentages bij FLP zijn onvoldoende voor een fatsoenlijk inkomen, zeker als je deze afzet tegen de totale omzet van FLP en het aantal distributeurs.

Verder meld je in je eerste reactie (op fredcom) al hoe jij iets ervaart. Terwijl er regels zullen zijn die werkelijk weer geven hoe het zit. Als jij hier vragen wil beantwoorden aangaande FLP, pak dan die regels erbij en geef op basis daarvan antwoord.

fredcom
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:29
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door fredcom »

Ralf,

We kunnen lang om de brei heendraaien, maar dat zal geen effect hebben.
Geef eens simpel aan, wat bijvoorbeeld JOU netto winst is per maand via FLP én hoeveel uur je daaraan besteedt om dat te behouden. Hoelang werk je al met FLP?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten