LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Kun je als MLM consultant contact opnemen met de arbeidsbureaus, reïntegratiebedrijven (evt. uitzendbureaus) en je vacature(s) kenbaar maken? Helpen die bureaus met bemiddeling? Schrijven ze je in?

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door brokkel »

Heel veel van dit soort "bedrijven" schrijven zich in als marketingbureau. Door vervolgens een zogenaamde vacature voor accountmanager te plaatsen kunnen ze bij bepaalde instanties (zoals het CWI/UWV) gratis advertenties plaatsen en "geschikte" kandidaten benaderen.
Zoals ik enkele jaren geleden merkte was dit letterlijk schering en inslag.
Wat je ook ziet is dat ze beurzen en evenementen afstruinen om ondernemers die daar exposeren of netwerken lastig te vallen met hun "fantastische" kans.
Als ik op een beurs of evenement sta dan zoek ik potentiële klanten voor mijn producten of oplossing voor mijn uitdagingen. Ik zoek geen nieuwe fantastische kansen.
Ik heb geen probleem om te praten met webdesigner of een VoIP-leverancier die probeert mij over te halen om bij hem klant te worden. Let wel, klant te worden.
Wat ik niet zoek is om een nieuw (branche-vreemd)product aan mijn klanten te gaan verkopen.
Als ik leveranciers zoek ga ik wel naar een beurs waar zij op staan om te zien wat zij verkopen. Ik probeer daar niet mijn product te verkopen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Jolijn »

brokkel schreef:Heel veel van dit soort "bedrijven" schrijven zich in als marketingbureau. Door vervolgens een zogenaamde vacature voor accountmanager te plaatsen kunnen ze bij bepaalde instanties (zoals het CWI/UWV) gratis advertenties plaatsen en "geschikte" kandidaten benaderen.
Zoals ik enkele jaren geleden merkte was dit letterlijk schering en inslag.
Ze noemen het beestje niet bij de naam dus.
Ik vraag me af of het als officieel 'werk weigeren" wordt gezien als je 'nee' zegt op een aanbod...

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door lazylois »

Neen dat is geen werk weigeren MLM biedt je een zelfstandige baan aan. Heeft niets met loondienst te maken. Tenzij MLM je een betaalde baan aanbiedt maar dat doen ze volgens mij niet.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HW007 »

lazylois schreef:Neen dat is geen werk weigeren MLM biedt je een zelfstandige baan aan. Heeft niets met loondienst te maken. Tenzij MLM je een betaalde baan aanbiedt maar dat doen ze volgens mij niet.
Als ondernemer sta ik wel open voor voorstellen. Als iemand mij helpt met mlm-omzet (klanten zoeken) dan wil ik daar best een loonstrook voor realiseren, of commissie uitbetalen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

fredcom schreef:FLP Behaalt met ca 8,5 miljoen mensen een omzet van ca 3 miljard per jaar.
Microsoft behaalt met minder dan 100.000 mensen een omzet van ca 69 miljard per jaar.
3 miljard / 8,5 miljoen = 352 euro per jaar per man :(
69 miljard / 100.000= 690.000 per jaar per man :shock:

Niet zo moeilijk om te kiezen toch?
[/quote]

Fredcom MLM is in principe een verbruikers organisatie.
Hier kunnen gebruikers rechtstreeks bij de producent kopen.
De verbruikers , incl de wervers, mensen die trainingen geven de mensen die door verkopen, enz. worden allemaal bij elkaar opgeteld in jou vergelijk.

Microsoft is een producent. de tussenhandel, verkopers , gebruikers, reclame bureau`s worden in je vergelijk buiten beschouwing gelaten.

Dus ik denk niet dat je vergelijk zo makkelijk te maken is als dat jij doet.
Als je alles van leverancier tot klant, nee incl. klant telt dan is het aantal een stuk groter.

En als je dan de keuze moet maken om met ms samen te gaan werken als bijv. winkel zijn de.
Dan weet ik niet of de keus zo makkelijk gemaakt is.
Een winkel inrichten zal toch wel min €160.000 zijn.
Voorraad grof weg € 18.000
Reclame voor je een klant in de winkel hebt € 8.000
Personeel ca € 3.000,- per maand
Huur weet ik veel…. Stroom gas enz enz.

Of met MLM op starten bij FLP zonder iets te hoeven betalen en geen voorraad enz. enz
Ik weet het niet of de keuze zo makkelijk is. Als ik het geld had liggen koos ik ook voor MS.
Maar ja ik heb geen €200.000…..
En ik zie het risico veel kleiner als ik niks investeer dan dat ik zo`n bedrag moet neerleggen.

Dan wil ik je er ook op wijzen dat er veel kleine computerzaakjes zijn die om vallen eigenlijk alleen de grote blijven staan.
Dat is het zelfde mij MLM alleen stappen er veel meer mensen in bij MLM omdat ze denken het wel ff te doen en de risico`s relatief klein zijn.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Niels2010 schreef:
Ralphflpzzp schreef:Er is genoeg om over te waarschuwen rond om FLP en MLM maar er slaan er hier diverse heel erg door.
Waarschuwt u (als insider) dan eens voor de werkelijke gevaren van FLP en MLM!
Niels dat is wel mijn bedoeling.
MLM wordt door veel mensen gebruikt om geld te verdienen over de rug van een ander maar daar is systeem het niet voor bedoelt.
Het kan een hele eerlijke manier van werken zijn maar……
Op het moment dat iemand zegt dat het makkelijk gaat om je aan boord te trekken en je trapt daar in dan zijn er maar weinig die het redden.
Wil je geld verdienen zul je heel hard moeten werken en ook dingen doen die je niet leuk vind.
Alles wat jij bij je baas niet zou willen doen en wat nu door iemand anders word gedaan moet je hier zelf doen.
En na 2 uur werken een sigaret roken dat valt niet onder werk tijd zoals dat nu wel het geval is in loondienst.
Het is niet zo mooi als sommige (veel) zeggen maar dat kan het in sommige (enkelen) gevallen wel zijn en of jij daarbij hoord dat kun je alleen zelf uitmaken en bewijzen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ralphflpzzp schreef:

MLM wordt door veel mensen gebruikt om geld te verdienen over de rug van een ander maar daar is systeem het niet voor bedoelt.
Ho ho, Mlm is juist WEL bedoeld om geld te verdienen over de rug van een ander.

Laat de rest van je praatjes maar zitten, ik geloof gelijk al helemaal niks van jou meer. :twisted:

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Jolijn schreef:Kun je als MLM consultant contact opnemen met de arbeidsbureaus, reïntegratiebedrijven (evt. uitzendbureaus) en je vacature(s) kenbaar maken? Helpen die bureaus met bemiddeling? Schrijven ze je in?
Nee dat kun je niet Je hebt geen baan aan te bieden. iedereen die je inschrijft gaat als zelfstandige werken.
Op het moment dat jij iemand een contract aanbied met alle sociale regelingen er op en er aan.
Dus dat ze voor jou komen werken en FLP producten gaan verkopen.
Dan zal een arbeidsbureau je vacaturen plaatsen.

Bij het uwv zijn ze van mening aan het veranderen daar mag je mensen die hun profiel op werknet.nl zetten aanschrijven.
En dus ook je inschrijven al werk geverachtige persoon.
Mits in je verhaal maar heel duidelijke verteld word dat je een mogelijkheid laat zien om als zelfstandige producten van een bedrijf x in de markt kunt zetten.
Als er klachten komen en in je mail staat iets als snel geld verdienen word je ook gelijk zonder pardon verwijderd.

Ben je werk zoekende dan kun je een half jaar met behoud van uitkering met MLM beginnen.
Hierna wordt je het zelfde behandeld als een startende zelfstandige.
Ik ken zelfs iemand die 3 x een half jaar heeft gehad omdat er een duidelijk stijgende lijn in zat.
maar hij nog niet genoeg verdienden om geen aanvullende uitkering meer nodig te hebben.

Er zijn re-integratie bureau`s die met MLM samen werken maar de gene die ik weet stelt MLM zeker niet aan iedereen voor. in maar een paar uitzonderlijke gevallen en hij heeft naar eigen zeggen een slagingspercentage van 85% maar hij is heel selectief met mensen die volgens hem MLM aan kunnen.
En deze worden echt niet in een groep gegooid als waar de meeste mensen in aanraking mee komen

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

brokkel schreef:Heel veel van dit soort "bedrijven" schrijven zich in als marketingbureau. Door vervolgens een zogenaamde vacature voor accountmanager te plaatsen kunnen ze bij bepaalde instanties (zoals het CWI/UWV) gratis advertenties plaatsen en "geschikte" kandidaten benaderen.
Zoals ik enkele jaren geleden merkte was dit letterlijk schering en inslag.
Wat je ook ziet is dat ze beurzen en evenementen afstruinen om ondernemers die daar exposeren of netwerken lastig te vallen met hun "fantastische" kans.
Als ik op een beurs of evenement sta dan zoek ik potentiële klanten voor mijn producten of oplossing voor mijn uitdagingen. Ik zoek geen nieuwe fantastische kansen.
Ik heb geen probleem om te praten met webdesigner of een VoIP-leverancier die probeert mij over te halen om bij hem klant te worden. Let wel, klant te worden.
Wat ik niet zoek is om een nieuw (branche-vreemd)product aan mijn klanten te gaan verkopen.
Als ik leveranciers zoek ga ik wel naar een beurs waar zij op staan om te zien wat zij verkopen. Ik probeer daar niet mijn product te verkopen.
Ik ervaar dit inderdaad ook en dat is ook precies wat ik niet begrijp van de mensen elk logische denkende zakenman weet toch dat het zonde van de energie is en vrij onbeschoft om zo te leuren. Als je op een beurs wilt promoten dan huur je een stand.
Maar vaak zijn dit ook de een dagsvliegen hoor die na 6 maanden hard leuren stoppen en dan op een site als deze zeuren wat voor K.t systeem MLM is .
Maar zelf niet in zien dat ze het verkeerd aanpakken.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

Jolijn schreef:
brokkel schreef:Heel veel van dit soort "bedrijven" schrijven zich in als marketingbureau. Door vervolgens een zogenaamde vacature voor accountmanager te plaatsen kunnen ze bij bepaalde instanties (zoals het CWI/UWV) gratis advertenties plaatsen en "geschikte" kandidaten benaderen.
Zoals ik enkele jaren geleden merkte was dit letterlijk schering en inslag.
Ze noemen het beestje niet bij de naam dus.
Ik vraag me af of het als officieel 'werk weigeren" wordt gezien als je 'nee' zegt op een aanbod...
nee is zeker geen werk weigeren zoals lazylois ook schrijft.
Het UWV zal nooit iemand dwingen voor zich zelf te beginnen.

Als je je bezwaard voelt door de gene die je benaderd dan gelijk melden bij uwv(mits het via hun site gaat)
Het wordt onder strengen regels toe gestaan de laatste 2 jaar maar wie zich niet aan de regels houd worden ook genadeloos er uit zet bij het uwv.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

HW007 schreef:
lazylois schreef:Neen dat is geen werk weigeren MLM biedt je een zelfstandige baan aan. Heeft niets met loondienst te maken. Tenzij MLM je een betaalde baan aanbiedt maar dat doen ze volgens mij niet.
Als ondernemer sta ik wel open voor voorstellen. Als iemand mij helpt met mlm-omzet (klanten zoeken) dan wil ik daar best een loonstrook voor realiseren, of commissie uitbetalen.
Ik denk zelf niet dat MLM een gezonde werkwijze is om personeel in dienst te hebben je bent direct afhankelijk van de inzet van je personeel.
En als een van je mensen niet 300% werk verzet levert het niks op. En zit je wel met de lasten. En 300% is toch minimaal nodig.

In het normale bedrijfsleven wordt van personeel 100% verwacht en proberen ze hun 120% te laten werken.
Daar is de schade van onwillend personeel ook groot maar minder als wanneer je in MLM werkt.

Iemand die bij jou in loondienst een succes weet te maken van MLM moet voor zich zelf beginnen die kan wel goud geld verdienen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Ralphflpzzp
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 okt 2011 15:33

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Ralphflpzzp »

seconds-out schreef:
Ralphflpzzp schreef:

MLM wordt door veel mensen gebruikt om geld te verdienen over de rug van een ander maar daar is systeem het niet voor bedoelt.
Ho ho, Mlm is juist WEL bedoeld om geld te verdienen over de rug van een ander.

Laat de rest van je praatjes maar zitten, ik geloof gelijk al helemaal niks van jou meer. :twisted:
Het zegt ook weer wat hoor .................

Jij gelooft helemaal niks van niemand.
Er is maar 1 waarheid en dat is die van jou toch.
En wat die waarheid dan is, dat is afhankelijk van hoe de wind staat :lol:

Als je nu alleen over MLM zo praten dan geloofde ik nog dat je iets vervelends had mee gemaakt met MLM.
Maar je praat in elk topic zo en we moeten jou serieus nemen zeker en het liefste je zinnig antwoord geven ook nog :?:

Je hebt echt het minste verstand van waar je over praat op deze hele site.
Het enige wat je wilt is ander afzeiken onder de noemer van ik wil graag waarschuwen en helpen.

Ik heb je niet opnegeren gezet, maar dat betekent niet dat ik je niet probeer te negeren

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HW007 »

Hallo Ralph,

Volgens mij ben je goed aan de weg aan het timmeren en geeft een reëel beeld aan de belangstellenden.

Ik lees graag wat je schrijft.

Mvg HW007.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door trebelski »

Moet ook wel zeggen dat Ralfflpzzp in ieder geval probeert een duidelijk beeld te scheppen van de inns en outs van MLM. Dat oa ik en een aantal anderen zijn/haar positieve houding over mlm niet deel is punt twee. Geloof daarom niet in persoonlijke aanvallen op Ralfflpzzp, hij of zij probeert het tenminste.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door brokkel »

Nou, aangezien Ralfpflpzzp in ieder geval eerlijk antwoord geeft ga ik hier nogmaals de vraag stellen.

En HW007 mag ook antwoorden.

Kan je oneindig downline blijven genereren of is het aantal lines beperkt.
Is het aantal lagen beperkt, dan zou ik graag willen weten hoeveel lijnen zijn er mogelijk en in welke lijn bevindt jij je (van de absolute top af gezien).

Is het oneindig? Verklaar.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Brokkel

Wiskundige theorie en praktijk verschillen.

Waar de één de downline niet kiest (pure verkoop) wil een ander juist wel netwerken. Downlinen hebben te maken met personen met eigen karakter, idee, visie, capaciteit en wil.

Oneindig ? Niets is oneindig, zelfs het helal niet. Je hebt maar 24u per dag. Die beperking heb je zelf. Maak je gebruik van een team, dan ontdek je dat je beter 1% provisie kunt hebben over je team diensten, dan 100% over je eigen diensten.

Het is dus niet oneindig, maar beperkt zich zeker niet tot je eigen 24/7.

Gesloten