LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door trebelski »

jennyrebecca schreef:ik geloof er wel in. Ik heb er eens nagekeken, maar er staat dat de fabrikant binnen 12 maanden spullen eventueel terugkoopt.
Het woord eventueel ontkracht je sprookje.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Niels2010 »

trebelski schreef:
jennyrebecca schreef:ik geloof er wel in. Ik heb er eens nagekeken, maar er staat dat de fabrikant binnen 12 maanden spullen eventueel terugkoopt.
Het woord eventueel ontkracht je sprookje.
Dat betekent waarschijnlijk dat er bepaalde voorwaarden aan deze garantieregeling kleven.. Was het niet FLP waar we toen die hele discussie over hadden hier aangaande hun garantieregeling?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

http://gallery.foreverliving.com/galler ... ent_NL.pdf

[De link is naar het FOREVER Samenwerkingsreglement 2012 (pdf). De rest van dit bericht is ivm geruzie verwijderd door de Moderator.]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2012 16:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Ik vond het op zich wel interessant om de algemene voorwaarden te lezen. Aan de garantieregeling lijken niet heel veel voorwaarden te kleven. Wel is het zo dat niet het volledige bedrag wordt terugbetaald - (aankoopbedrag minus commissies, administratiekosten en verzendkosten).

Wat ik ook interessant vond was dat FLP uitdrukkelijk elke aankoop bedoeld om hogere bonussen, inkoopkortingen, etc. te krijgen verbiedt. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt, want er werd toch ook wel duidelijk uit de algemene voorwaarden dat het erg lucratief/aanlokkelijk kan zijn om grote voorraden op te bouwen, of om distributeurs uit de downline grote voorraden op te laten bouwen. Ben benieuwd of de genoemde maatregelen (zoals de stelregel dat pas mag worden besteld als 75% van het vorige is verkocht, de uitzondering van garantie op overmatige bestellingen en het verhalen van kosten op de upline in een dergelijk geval) in de praktijk ook effectief blijken..

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Niels2010 schreef:Ik vond het op zich wel interessant om de algemene voorwaarden te lezen. Aan de garantieregeling lijken niet heel veel voorwaarden te kleven. Wel is het zo dat niet het volledige bedrag wordt terugbetaald - (aankoopbedrag minus commissies, administratiekosten en verzendkosten)
Deze regel geldt voor de distributeurs van veel mlm bedrijven,
dit betekend dat als iemand commissie heeft genoten over deze omzet dit wordt verrekend. In de upline wordt de geretourneerde waarde in mindering gebracht op de huidige omzet.
De distributeur wordt op deze wijze gecompenseerd en behoort dan ook de gebruiker het volle bedrag terug te betalen.
(en wie kost het dus geld? juist de distributeur, zeker bij de vaak kleine bedragen komt het volledig uit eigen zak omdat de administratiekosten dan zwaar drukken op het terug te ontvangen bedrag.)

ann969
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2012 09:28

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door ann969 »

Doe toch maar mee met je ex-man. Alleen zij die er ervaring mee hebben, weten dat je er wel bij vaart!

ziekervan
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2013 18:10

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door ziekervan »

Ga je die voorgespiegelde bedragen halen in deze economische tijden en met het feit dat elke 5e Nederlander zo ongeveer distributeur is voor dit product?

Je moet het zelf weten, ik heb heel veel mensen in zien stappen (ben op de bijeenkomsten geweest) en niemand, behalve degene die als eerste zijn ingestapt, daar geld aan zien verdienen. De rest stuitte op het feit dat de markt voor deze productgroep volledig verzadigd is en dat er heel veel "verkopers" zijn die geen cent verdienen en alleen voor hun eigen consumptie afnemen. Want dat kan ook: gewoon als klant om korting te krijgen jezelf registreren als verkoper worden. Alleen afnemen wat je zelf nodig hebt.

Waarom zou iemand dit product bij jou bestellen en niet bij hun huidige "verkoper"???

net als met andere gezondheidsproducten die op deze manier aan de man worden gebracht: de markt is meer dan verzadigd. Er zijn meer verkopers dan klanten. Maar als jij dat startpakket aanschaft zonder die vraag naar concurrentiepositie/marktverzadiging te stellen, hebben zij weer hun maandelijkse VERPLICHTE omzet gehaald. Waarom denk je dat ze mensen zoeken die vooraf geen marketingkennis hebben?

roosjerood
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2014 14:05

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door roosjerood »

Ik ben ook benaderd om te gaan werken voor Forever.
Je moet eerst een pakket met diverse produkten kopen voor bijna 500 euro,
sommige produkten zitten daar dubbel in en die moet je dan maar weer doorverkopen aan
vrienden of familie, dan heb je weer 150 euro terug verdiend.
Dan mag je komen op de trainingen, 3 keer per maand, je moet minstens 3 mensen vinden die ditzelfde
gaan doen en per persoon krijg je 100 euro, dus weer 300 terugverdiend.
Die mensen moeten hetzelfde proces volgen en dus ook weer ieder 3 personen vinden etc.
Daar krijg je dan ook weer inkomsten van als ze de produkten gebruiken en blijven bestellen
natuurlijk. Ik heb besloten dat ik het niet ga doen. Bovendien zit er in dat pakket veel waar ik niets aan heb.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door bokkel »

roosjerood schreef:...Je moet eerst een pakket met diverse produkten kopen voor bijna 500 euro... Bovendien zit er in dat pakket veel waar ik niets aan heb.
Shocking opzienbarend nieuws, echt. Het is geen piramide, het is een driehoek.... :shock:

Valerie50
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2014 14:10

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Valerie50 »

Ik ben distributeur geweest omdat ik geïnteresseerd ben in Aloe Vera, het domste wat ik heb kunnen doen. Ik wil mensen echt waarschuwen het product is goed, te duur en het draait alleen maar om de business recruiten. Bijeenkomsten zijn eng en hebben veel weg van scientology praktijken. Er worden ook lezingen gegeven toonzaal van emoties en het scientology clear mind, clear body principe. Mensen die succesvol zijn zijn 24/7 met Forever bezig hebben forever vrienden en Forever reizen, dagen, carplan etc. Constant worden er lezingen gegeven door enkel succesvolle distributeurs middels ingestudeerde praatjes die bij iedereen op hetzelfde neerkomen. Kritiek wordt niet getolereerd en vaag weg geworpen. Doordat ik sceptisch was ben ik weg gebonjourd uit alle distributeurs fora, want oei oei ik zou eens anderen op ideeën kunnen brengen die wel gehersenspoeld zijn en er echt heilig van overtuigd zijn dat ze mensen een kans bieden en helpen met hun gezondheid, blijf nuchter en koop regulier in een goede winkel dan ben je echt veel beter af geloof me, daar wil je niet bijhoren.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jerwarm »

roosjerood schreef:Ik ben ook benaderd om te gaan werken voor Forever.
Je moet eerst een pakket met diverse produkten kopen voor bijna 500 euro,
sommige produkten zitten daar dubbel in en die moet je dan maar weer doorverkopen aan
vrienden of familie, dan heb je weer 150 euro terug verdiend.
Dan mag je komen op de trainingen, 3 keer per maand, je moet minstens 3 mensen vinden die ditzelfde
gaan doen en per persoon krijg je 100 euro, dus weer 300 terugverdiend.
Die mensen moeten hetzelfde proces volgen en dus ook weer ieder 3 personen vinden etc.
Daar krijg je dan ook weer inkomsten van als ze de produkten gebruiken en blijven bestellen
natuurlijk. Ik heb besloten dat ik het niet ga doen. Bovendien zit er in dat pakket veel waar ik niets aan heb.

dus ik begrijp uit dit *piramidespel* dat je eerst 3 andere mensen uit je directe omgeving moet oplichten, kuch!.. enthousiast maken.... :mrgreen: :idea: zodat je daarna nog steeds flink in de min staat.

en niet een beetje, 350€ maar liefst.
daarnaast heb je een product wat aan de straatstenen niet is kwijt te raken omdat de markt helemaal verzadigd is, "iedereen" heeft tegenwoordig een [geen geleur aan de deur/ geen deurcolportage] als sticker bij de voordeurbel zitten.




zulke *vrijmetselaar* praktijken, daar moet je ook echt nooit aan beginnen, begin van het einde noem ik het. :wink:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jerwarm »

Er worden ook lezingen gegeven toonzaal van emoties en het scientology clear mind, clear body principe. Mensen die succesvol zijn zijn 24/7 met Forever bezig hebben forever vrienden en Forever reizen, dagen, carplan etc.

brrrr, lijkt zelfs op een gebrainwashde secte.

klinkt echt eng inderdaad, ik heb ooit iemand gekend die ook meedeed aan zo'n "presentatie".
Hij vertelde in geuren en kleuren hoe geweldig het allemaal niet was, bij de presentatie kwam een snelle bolide voorrijden met dito bestuurder....
Gelukkig ben ik van nature flink argwanend en alle alarmbellen inclusief die van de NS :mrgreen: :lol: :lol: begonnen al te klingelen bij dat verhaal!

die jongen was in rap tempo 5000hfl,- kwijt, een dure les. :roll:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jerwarm »

een goede film die wel overeenkomsten heeft met dit onderwerp> het snelle geld,

"geld verdienen" met geld. Boiler Room. http://www.imdb.com/title/tt0181984/?re ... lmg_act_33

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door trail46 »

jerwarm schreef:een goede film die wel overeenkomsten heeft met dit onderwerp> het snelle geld,

"geld verdienen" met geld. Boiler Room. http://www.imdb.com/title/tt0181984/?re ... lmg_act_33
Klopt! Hele goede film al is de overeenkomst met MLM niet heel groot. Het gaat meer over het feit dat een bepaald soort verkopers bereid is hun vader en moeder te verkopen voor winst en daar alles voor doen,liegen/bedriegen/overdrijven/dreigen en nog veel meer.De moeite waard.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door encore »

..zulke *vrijmetselaar* praktijken..
Dat is geen goede metafoor. En als je wil refereren aan dergelijke bedrijfsvoering dan kun je beter het boek "KAAS" van Willem Elsschot lezen.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door jerwarm »

trail46 schreef:
jerwarm schreef:een goede film die wel overeenkomsten heeft met dit onderwerp> het snelle geld,

"geld verdienen" met geld. Boiler Room. http://www.imdb.com/title/tt0181984/?re ... lmg_act_33
Klopt! Hele goede film al is de overeenkomst met MLM niet heel groot. Het gaat meer over het feit dat een bepaald soort verkopers bereid is hun vader en moeder te verkopen voor winst en daar alles voor doen,liegen/bedriegen/overdrijven/dreigen en nog veel meer.De moeite waard.

het allermooist vind ik zelf dat er weer een stukje metafoor inzit van de megaklapper Wall Street, film in film.

deze film en Wall Street 1[klassieker] is zeker meer dan de moeite waard.

maar terugkomend op het onderwerp; een beetje nuchter nadenken en niet voor het vele snelle geld gaan, wat achteraf gewoon totaal niet komt maar alleen van je weggaat... scheelt een hoop problemen.
Zulke produkten zit haast niemand op te wachten, wil je echt wat verdienen doe zoals een oude vriendin van mij;

tupperwarepartys :lol: :lol: en is geen gein. :wink:

Gesloten