LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goh...., het lijkt wel mlm.......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Hoe staat u, na zóveel, al dan niet correcte info, tegenover mlm?

Ronduit positief
11
19%
Positief kritisch
9
16%
Onverschillig of neutraal
2
4%
Negatief kritisch
8
14%
Ronduit negatief
27
47%
 
Totaal aantal stemmen: 57

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Succesvol een bedrijf starten
Jaarlijks starten vele duizenden enthousiaste ondernemers een bedrijf. En jaarlijks stranden er ook weer duizenden. De meeste kans op succes? Een goede voorbereiding. Die is net zo belangrijk als het goede idee.
Lees verder>>
http://www.zibb.nl/eigenzaak/dossier/as ... index.html

Alleen ZONDER risico, parttime.......
zonder "voor 3 maanden geld op de bank".....,
Zonder een moeilijke administratie.....,
Zonder dure verzekeringen,

En luister eens naar de ondernemers....
Trek je er niks van aan wat een ander zegt!..... :lol:

So be it

Verder ben ik toch wel benieuwd hoe de Vóórs en Tégens zijn verdeeld.... :?:
Vandaar een poll......
Ook voor de "méélezers"..., aub......

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

MLM creëert hoge en onrealistische verwachtingen door:

- het verstrekken van informatie die een vertekend beeld geeft van de waarde van de diensten,

- het verstrekken van informatie die een vertekend beeld geeft van de werking van de producten,

- het verstrekken van informatie die een vertekend beeld geeft van de mogelijkheden van netwerkmarketing.

MLM bedrijven doen dit door:

- het aanhalen van uitspraken van personen die er commercieel voordeel bij hebben de producten in een positief daglicht te plaatsen, waarbij deze personen verhullen dat ze er een comercieel voordeel bij hebben,

- het aanhalen van studies die geen verband hebben met de producten die ze verkopen,

- belangenverstrengeling van verstrekkers van "onafhankelijke" informatie die ook de producten verkopen,

- het creëren van een sfeer die potentiële kopers onder druk zet om te kopen,

- het creëren een kunstmatig groepsgevoel,

- personen die niet weten hoe te verkopen, toch overtuigen dat ze het kunnen,

- te goochelen met cijfers of mogelijke toekomstige inkomsten,

- het verhullen van essentiële informatie met betrekking tot de ratio deelnemers/uitvallers,

- het achterhouden van informatie over de gemiddelde inkomsten van al de deelnemers,

- het achterhouden van het feit dat er hard en veel gewerkt moet worden voor een relatief klein loon (Werkweken van 70 uur - avond- en weekendwerk inbegrepen - zijn, bevestigd door een MLM'er op dit forum, en door anderen aan mezelf persoonlijk, geen uitzondering.),

- de indruk te schepen dat als je enkele jaren meedraait, succes er zal zijn,

- de indruk te wekken dat als een deelnemer niet slaagt, dit zijn eigen fout is,

- te beweren dat MLM aan universiteiten onderwezen worden, wat niet waar is,

- bekende personen uitspraken in de mond te leggen die ze nooit gedaan hebben,

- blitse websites waarin een beeld gecreëerd wordt dat al de deelnemers succesvol zijn De obsessie van het rijk worden primeert.,

- te verhullen dat men niet werkelijk zelfstandig is, maar enkel binnen de door het MLM bedrijf opgelegde regels mag werken.

Hierdoor krijgen potentiële aankopers of nieuwe deelnemers te hoge verwachtingen van de mogelijkheden van de producten en het netwerk marketing systeem.

Deze te hoge verwachtingen verleiden mensen om inkopen te doen, of in dit systeem te stappen, met mogelijke financiële moeilijkheden & tijdverlies, wegens vermoedelijk kleine kans op slagen, wegens gevaar gemeden te worden door familie en vrienden.

MLM is een industrie die regelmatig hoge verwachtingen schept door het verstrekken van verhullende, verdraaide, misleidende of foutieve informatie.

MLM is een industrie weinig of geen kans biedt op een stabiel en leefbaar inkomen. Hou er rekening mee dat:

- vele distributeurs kopen enkel voor zichzelf, om een korting te krijgen, en omdat hen aangepraat owrdt dat ze door te kopen hun klanten beter kunnen overtuigen, want hey, ik gebruik het ook!;

- niet elke distributeur kan verkopen, verkopen is niet eenvoudig;

- slechts weinigen zijn geïntereseerd in mlm, de meesten hebben wel door dat het gebasserd is op misleiding;

- zelfs met het lage aantal personen dat wel interesse heeft, heb je niet voldoende personen om een degelijke downline te vormen;

- de hoofdmoot van de winsten wordt gedaan op verkoop van boeken en CD's, niet op de verkoop van de eigenlijke mlm producten.

Dit laatste is een van de grootste pijnpunten van mlm's; het geld op de verkoop van boeken en CD's en andere leer- en promo materialen gaat rechtsreeks naar de top. En nee, de prijzen die gevraagd worden voor deze 'goedkope' producten zijn fel overtreven. Ja, ik ken ze, ik heb ze beluisterd, die new age CD's en boeken die je zogenaamd leren te verkopen. Zoals die van Michael Oliver bijv.

Nogmaals, ALS je een groot netwerk uitbouwt, en ALS al de distributeurs veel verkopen, en ALS je aan het hoofd van een groot netwerk staat, en ALS je veel boeken en CD's aan je downline kunt verkopen, dan verdien je eraan. Door anderen wijs te maken dat ze het ook kunnen, wat in deze en andere threads al voldoende is aangetoond dat het niet kan.

En wat te denken van de maandelijkse betalingen die je moet doen voor een website, waar enkel jou naam op verschijnt, voor de rest heeft een distributeur er niets op te zeggen, totaal geen inspraak. Daar gaat de onafhankelijkheid van deze "zelfstandige" ondernemers. Nog maar te zwijgen over het feit dat ze geen inspraak hebben in de strategie, marketing, verloning, producten enz. Ze worden zelfs niet, zoals bij franchising, beschermt in hun regio, integendeel, er ze worden aangeraden om zoveel mogelijk distributeurs te zoekn, dus concurrenten. Het kan de top niet schelen dat je je eigen concurrenten opzoekt, het draait niet om de verkoop van producten, maar om de verkoop aan de distributeurs, daarop wordt winst gemaakt, door de top!

Wij anti-mlm'ers zeggen niet dat je geen geld kunt verdienen met mlm scams. Wat we proberen duidelijk te maken is dat dat er de kans bijzonder klein is, en ten tweede dat je het op de rug van anderen, met slinkse manieren (verkopen van droombeelden, luchtkastelen) doet. En dat is het ergelijke aan mlm's, anderen wijsmaken dat ze rijk kunnen worden, en er als enige van profiteren.

En de steeds weerkerende opmerking dat mlm's nooit zeggen dat je snel rijk kan worden is niet waar. Ga op eender welke mlm site kijken (bijv.: http://www.noboss.ws/page2.html), en er wordt je gezegd dat je snel en gemakkelijk rijk kunt worde. Vele distributeurs bweren dit aan potentiële nieuwe distributeurs. Dit heb ik zelf meegmaakt toen ik benaderd werd, of meetings bijwoonde. Natuurlijk zal je dit niet terugvinden op een aantal van de officiële websites, zo slim zijn ze wel. Maar op de sites van individuele distributeurs dus wel.

Ik ben op presentaties van Herbalife, Hamburg Manheimer en Nikken geweest, en ook eens aangesproken door een distributeur van WIN en Energetix, LFP. Het draaide altijd om snel rijk worden.

Trouwens, opvallend hoe er meer aandacht besteed wordt aan het vinden van nieuwe distributeurs, en zo goed als niet op de verkoop van producten. Meer zelfs, de verkoop van producten wordt gebruikt als smoes om je er mee in te lokken.

Want hoe meer distributeurs, die voor zichzelf kopen, zowel de producten als het leer- en promotiemateriaal, hoe meer de top eraan verdiend.

En dat is het misleidende aan mlm, het draait helemaal niet om verkoop van de producten zelf, maar om het vinden van investeerders. Die dan wel hun geld kwijt zijn en enkel een ontgoocheling rijker zijn. En en passant geld hebben verloren.

Nuttige, sceptische informatie betreffende MLM en bedrijven als Amway, Herbalife, Energetix, Nikken is beschikbaar via:

www.angelfire.com/planet/mlmpage

Een andere interessante discussie kan je volgen op: http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... adid=11298
Laatst gewijzigd door mlmangel op 25 aug 2006 10:04, 3 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

te goochelen met cijfers of mogelijke toekomstige inkomsten,
Over goochelen met getallen gesproken....... :lol:
dit kan nagegaan worden op dit forum, bevestigd door een MLM'er),

Gut! Meid toch. :shock:
een héle mlm-er!
Van de hoeveel miljoen? 20, 30 miljoen?
Een zéér bezwarend feit....... :oops:

Goed. Een humoristische noot is nooit weg......, maar ga je dit zelfde sprookje op elk draadje wat je tegenkomt plaatsen? :roll:

So be it.
Argumenten zijn op .... dan maar wat bla bla....! :wink:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Van de hoeveel miljoen? 20, 30 miljoen?
Een zéér bezwarend feit.......
30 M distributeurs wereldwijd actief in MLM?

Hoe komt het dan dat bijna niemand MLM kent?

Trouwens, er zijn andere MLM'ers waar ik contact mee heb gehad, en die bevestigd hebben dat ze er niet aan verdiend hebben, integendeel, er geld aan hebben verloren, dit is ook al aan bod gekoen op dit forum... Dus bovenstaande is slechts een bevestiging van wat andere ex-mlm'ers toegeven!
Argumenten zijn op .... dan maar wat bla bla....!
Juist, weer geen inhoudelijke repliek, enkel op 1 uitspraak wordt gereageerd...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmscammer/-spammer,
Hoe komt het dan dat bijna niemand MLM kent?
Geen gevaar voor verzadiging dus?
Je hoort er gelukkig zelden van?
Niemand die je aan je kop zeurt over mlm?

Fijn dat te horen.... :lol:

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Weer geen inhoudelijk antwoord....

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,

Ik zie dat je hebt gestemd?

Volgende keer éérst nadenken! :lol:

So beat it..... (Grapje, Maarschalk, hoewel De Mlmscammer het wel weer zal gebruiken als:
"Zie je wel!"......)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Onverschillig of neutraal 9% [ 1 ]
En dat is mijn stem.

Moet ik hem ook nog toelichten?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo, S.
En dat is mijn stem.

Moet ik hem ook nog toelichten?
Hoeft niet...., mag wel.

Ik heb de pol geplaatst omdat ik benieuwd was of hier misschien, op dit forum, incl. "meelezers'', er uit zou komen of "iedereen" mlm uitkotst"..... of dat er hier ook mensen zijn die niet alleen maar enthousiast tégen of vóór zijn! :lol:

So be it

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Gelukkig heeft iedereen een eigen mening. Al dan niet opgedrongen door hun opvoeding..

Wat mij opvalt - buiten dit forum - is dat heel veel mensen het begrip MLM en aanverwante namen niet kennen of niet eens zo negatief zijn...

Als men de mensen de grondbeginselen uitlegt van MLM staan ze daar zeer open tegenover...

Velen zien in dat MLM dan ook niet een snelrijk systeem is, maar een methode is om een leuke bijverdienste te verwerven boven op hun salaris...

Er zijn zat mensen die een extra verdienste van 100 - 500 Euro goed kunnen gebruiken.. Het is er de laatste tijd niet makkelijker op geworden. Toch?

Dat er mensen zijn die kritisch zijn, is ook prima. deze zijn ook nodig om de mensen wakker te houden. Het enige nadeel die ze hebben - en dit is mijn mening - is dat ze bepaalde dingen te zwart zien. Wit lijkt in hun woorden boek niet voor te komen en kleuren zien ze al helemaal niet.

Ik ben dus ronduit positief tegenover MLM. Niet alleen omdat ik er een goede bijverdienste van heb, maar ook omdat er velen in mijn downline zijn die nu wel de eindjes iets beter aan elkaar kunnen knopen. En er zijn zelfs een paar die er een fulltime verdienste mee hebben..

En voor de rest intereseert mij die hele kritiek geen ene moer (Meer)

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Azalea »

Als ik zo de reacties lees, vermoed ik dat de meeste tegenstanders van mlm, ik bedoel op dit forum hier, in loondienst zijn. Kunnen jullie me vertellen of mijn inschatting klopt :?:

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Slim »

@ Maarschalk,

Ik zie dat je hebt gestemd?
Ik was het :twisted:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Ik was het :twisted:
Ja, ja, Slim.... Jij mag óók stemmen....

Maar jij was al wat eerder aan de beurt geweest! :)
En wat zou je graag 100 x gaan stemmen, hè? :P

Kom, jongen, niet boos blijven....
Breng wat vreugde in je hartje en vergeef ons bedriegers en mlmtillers.....! (Zoals wij anderen hun lariekoek vergeven...! :wink: )

Allemaal flauwekul natuurlijk.....
Wanneer je echt je er een beetje erin verdiept en je niet steeds die waas voor je ogen krijgt omdat het over mlm gaat, zul je zien dat het principe eerlijk is, maar wel vaak wat geheimzinnig wordt gepresenteerd.

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als ik zo de reacties lees, vermoed ik dat de meeste tegenstanders van mlm, ik bedoel op dit forum hier, in loondienst zijn. Kunnen jullie me vertellen of mijn inschatting klopt
Voor mijn functie is de officiele benaming salaris, geen loon. Heb ik zelf ook niet bedacht, maar een of andere terminologie uit het verleden waarmee men een onderscheid wilde benadrukken.

Maar wat is het doel van je vraag?

Momenteel ben ik in loondienst, om over enkele jaren zelfstandig ondernemer te worden.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@alex, wat mij opvalt is dat al die mensen die hier beweren dat als je mlm uitlegt aan mensen ze er niet eens zo negatief tegenover staan, nooit eens geweldige successen laten zien in de zin van een echte groei van het aantal mlm-ers. En dan vooral een echte groei in de zin van meer groei dan de bevolkingsgroei en ook allemaal geld eraan verdienend en lang doorgaan. Ondanks alles slaat mlm qua economisch gewicht nog steeds geen deuk in een warm pakje boter.

Daarna ga je helaas over op de gebruikelijke retoriek. Inderdaad iedereen, zelfs miljonairs kunnen 100 tot 500 euro extra bovenop hun salaris gebruiken. Extra geld is altijd welkom, voor iedereen. Maar is dat geld, per maand, per jaar, per week, of in je totale mlm loopbaan. En daaraan gekoppeld de vraag, hoeveel mensen bereiken dit? En daaraan gekoppeld, hoeveel inspanning moeten ze daarvoor leveren, maw zijn de baten groter dan de kosten?

Vervolgens beschuldig je de zogenaamde tegenstanders van zwartwit denken, doch de mlm-ers hoor ik je niet over. Hebben deze daar geen last van? Hoeveel staan open voor kritiek?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,
Je kunt het noemen zoals je wilt....

Een loonslaaf ontvangt een "loon".....

Ego strelen door het ''salaris'' te noemen zou je in mlm wel afleren...! :lol:
wat mij opvalt is dat al die mensen die hier beweren dat als je mlm uitlegt aan mensen ze er niet eens zo negatief tegenover staan, nooit eens geweldige successen laten zien in de zin van een echte groei van het aantal mlm-ers. En dan vooral een echte groei in de zin van meer groei dan de bevolkingsgroei en ook allemaal geld eraan verdienend en lang doorgaan. Ondanks alles slaat mlm qua economisch gewicht nog steeds geen deuk in een warm pakje boter.

Kan me geen bedrijf voorstellen wat WEL zoveel gewicht in de schaal legt dat ik, of jij, dat zouden merken als ze verdwijnen..., !
En waarom zien jullie de logica er niet van in dat de groei van mlm moeizaam MOET gaan!!!!!!!!!

Als elke Econometrist, of elke Maarschalk, eender welke achtergestelde dan óók..... zo maar eventjes een mlm organisatie zou kunnen bouwen..... DAN zou het pas afgelopen zijn...!
Dan is de wereld in één jaar verzadigd!
Er is dóórzettingsvermogen voor nodig, zelfvertrouwen, zelfkennis....!
Dus ga maar NIET voor jezelf beginnen, Maarschalk. Wordt niks! :cry:
Inderdaad iedereen, zelfs miljonairs kunnen 100 tot 500 euro extra bovenop hun salaris gebruiken. Extra geld is altijd welkom, voor iedereen. Maar is dat geld, per maand, per jaar, per week, of in je totale mlm loopbaan.

Je mist het punt:
Er zijn mensen genoeg die voor € 500 in de maand er bij hun bed niet uitkomen! Is het de inspanning waard? DAT is de vraag!
Vervolgens beschuldig je de zogenaamde tegenstanders van zwartwit denken, doch de mlm-ers hoor ik je niet over. Hebben deze daar geen last van? Hoeveel staan open voor kritiek?
MLM-ers STAAN open voor kritiek!
Maar jouw "kritiek" is:
Niets, maar dan ook niets....., echt helemaal niets...... deugt er aan mlm..... Totaal niets......
"Ja maar"........

Nee, helemaal niets...... niets deugd er aan mlm......
"Maar Maarschalk...."
Ho maar, ho maar.... NIETS... NIETS deugt er aan mlm!!!

so be it......
(Noem eens "iets" wat er WEL deugt, dan???
En ik zou het maar niet gaan vragen aan Mlmscammer... :lol: )

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@sobeit/JvE,

welk bedrijf? Laten we eens kijken. Philips? Shell, GE, IBM, Exxon. Noem er maar een paar. Wat denk je dat er zou gebeuren als een bedrijf een personeelsbestand van 35 miljoen mensen had en zou verdwijnen, dat zou je wel merken.
Maar laten we eens kijken. Het verdwijven van Arthur Andersen heeft een behoorlijk effect gehad. je mertk dit wel, maar niet direct op de wijze dat je zou denken.

Wat is trouwens een loonslaaf? Moet ik dat zien als een slaaf in de zin van eigendom van iemand anders, of slaaf in de zin van totaal afhankelijk van het loonstrookje zonder extra reserves. het is trouwens een leuke manier om mensen te klasseren als loonslaaf, door zowel jou als Azalea. Nogal typerend en denigrerend, vind je niet?
Je mist het punt:
Er zijn mensen genoeg die voor € 500 in de maand er bij hun bed niet uitkomen! Is het de inspanning waard? DAT is de vraag!
Nee hoor. Ik doe precies wat alex niet wil, de zwakheid van zijn vraag blootleggen. Hoeveel inspanning moet ik leveren voor die 500? Wat is het uurtarief?
Maar jouw "kritiek" is:
Niets, maar dan ook niets....., echt helemaal niets...... deugt er aan mlm..... Totaal niets......
Ik zou zeggen, ga nog eens terug naar school. De lagere school. Ga opnieuw begrijpend leren lezen, en daarna leren samenvatten en probeer het nog eens.
Of ga gewoon weer bliep-bliep, tuut-tuut als reactie geven.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk/bluffer/Kareldeoverdrevene,
welk bedrijf? Laten we eens kijken. Philips? Shell, GE, IBM, Exxon. Noem er maar een paar. Wat denk je dat er zou gebeuren als een bedrijf een personeelsbestand van 35 miljoen mensen had en zou verdwijnen, dat zou je wel merken.

Wat denk je wat er gebeurt wanneer het totale mlmplaatje op zijn bek gaat?
En jij eet een bammetje minder wanneer Philips onderuit gaat? :cry:
Werk je er aan de lopende band?
Wat is trouwens een loonslaaf? Moet ik dat zien als een slaaf in de zin van eigendom van iemand anders,
Ja. Je hebt je "verkocht".
Vanaf DAT moment bepaalt je baas hoe laat je uit bed moet.
Opletten dus... géén vrije dag nemen op een dag dat HIJ niet wil dat je een vrije dag "neemt"..., vraagt....? Smeekt?
of slaaf in de zin van totaal afhankelijk van het loonstrookje zonder extra reserves. het is trouwens een leuke manier om mensen te klasseren als loonslaaf, door zowel jou als Azalea. Nogal typerend en denigrerend, vind je niet?

Sorry voor het ongemak....
Na 40 jaar raak ook jij er aan gewend! :cry:
Nee hoor. Ik doe precies wat alex niet wil, de zwakheid van zijn vraag blootleggen. Hoeveel inspanning moet ik leveren voor die 500? Wat is het uurtarief?
Met jouw ijver, inzichten, instelling?
Als ik jou was zou ik er maar niet aan beginnen...! Wordt niks! :lol:
Is niet erg man. Hoe lang te gaan nog? Oh ja....! Voor jezelf gaan werken, wilde je?
En wanneer het goed gaat ga je iemand inschakelen die voor jou geld gaat opbrengen? A-sociaal!
En wanneer hij niet genoeg voor je opbrengt... dan flik*ker je hem er weer uit?
Een mlm-er KAN dat niet.....
Heb je eenmaal iemand ingeschreven... en vind je dat hij niet hard genoeg werkt naar je zin?
VETTE PECH!
Hij bepaald zelf hoe hard en hoe hij werkt. (Zeg dat eens tegen je baas? :roll: )
Maar vertel nog eens....
Waarom deugt mlm ook weer niet? :lol:
Quote:
Maar jouw "kritiek" is:
Niets, maar dan ook niets....., echt helemaal niets...... deugt er aan mlm..... Totaal niets......

Ik zou zeggen, ga nog eens terug naar school. De lagere school. Ga opnieuw begrijpend leren lezen, en daarna leren samenvatten en probeer het nog eens.
"Fluisteren......"
Geen smoesjes, jongen.... Het klopt hè? Gewoon ontwijken.... :cry:
Vertel eens aan de mlmscammer wat er WEL goed is aan mlm????

So be it.
(Geloof me.... Wanneer het gaat over mlm.... BLIJF je het onderspit delven!
Daarvoor zit het TE eerlijk en slim in elkaar!
En ben ik te hard voor je?
Sorry...., is niet mijn bedoeling, maar jullie beginnen STEEDS met beledigen!

Eens terugkijken?
Telkens wanneer een mlm-er lullig doet, heb je éérst gesuggereerd dat we of tillers zijn... of dombo's......
Altijd iets in die trant.... Altijd iets persoonlijks!)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zooo. Ik ben even teruggefloten zeg. Omdat ik niet aan de lopende band sta bij Philips zou ik er geen last van hebben. Als Philips onderuit gaat hebben de mensen die er werken geen baan meer. De toeleveranciers hebben minder inkomsten, de AEX krijgt een klap, daarnaast krijgen hun concurrenten meer macht en dus mer grip op de prijzen, krijgen de wereldwijde beurzen toch ook wel een lichte klap. Tja, als je dan nog steeds vindt dat je er geen last van hebt, acht, jij je zin.

Laten we eens gaan kijken naar jouw begrip van loonslaaf. Je hebt jezelf verkocht? Werkelijk? In de eerste plaats kies je zelf voor waar je gaat werken. vervolgens weet je van tevoren waar je aan begint. Daarna heb je altijd het recht om weg te gaan. En bij een aantal banen heb je zelf de kans om in de te delen wanneer je werkt.
En je krijgt er een hoop voor terug. Salairs, collega's dagvulling, pensioen, ziektekosten, andere onkostenvergoedingen enz. Om dit als slavernij te bestempelen vind ik nogal ver gaan. Klinkt heel leuk op zo'n meeting waar jullie elkaar op de schouders kloppen en hallelujah roepen bij Amway, maar de rest van ons heeft toch een iets ander beeld bij slavernij.
Misschien dat veertig jaar werken jou veranderd heeft, maar mij zal het niet doen geloven dat dit slavernij is.
En wanneer het goed gaat ga je iemand inschakelen die voor jou geld gaat opbrengen? A-sociaal!
En wanneer hij niet genoeg voor je opbrengt... dan flik*ker je hem er weer uit?
Asociaal? Hij krijgt er salaris voor terug, pensioenrechten en al die andere verworvenheden die arbeidskrachten hier hebben. En als hij inderdaad niet aan de verwachtingen voldoet zal hij ergens anders beter emplooy kunnen vinden. Dan wil ik hem niet elke dag een rotgevoel geven door hem een functie te laten vervullen die hij niet aankan.
Een mlm-er KAN dat niet.....
Heb je eenmaal iemand ingeschreven... en vind je dat hij niet hard genoeg werkt naar je zin?
VETTE PECH!
Hij bepaald zelf hoe hard en hoe hij werkt. (Zeg dat eens tegen je baas? )
Maar vertel nog eens....
Waarom deugt mlm ook weer niet?
Ik kan je zelfs twee redenen geven. De eerste is dat niet presteren personen hun gang kunnen blijven gaan. Maar de tweede is er een die jij je aan mag gaan trekken. Wat heb jij aan kosten en investeringen als die persoon eenmaal in je downline zit en niets meer doet.? geen kosten. En daar loop jij over te klagen. Dat JIJ iemand "aanneemt" die niks doet, wat dus betekent dat JIJ een verkeerd persoon hebt aangenomen. Vervolgens geen moeite meer hoeft te doen, en dan nog gaat zeuren dat iemand jouw bankrekening niet spekt terwijl je er helemaal NIETS voor hoeft te doen. En dan durf jij werkgevers asociaal te noemen?

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Azalea »

Maarschalk, ik weet niet hoe je erbij komt maar de term loonslaaf zou ik nooit gebruiken. Die is zeker denigrerend en ik heb teveel respect voor mijn (oud) medewerkers. Ik vind wél dat er te weinig ondernemers zijn, daarom ondersteun ik actief startende ondernemers.

Overigens goed punt van je over het succes van mlm. Het gaat me er niet om wat je ermee verdient, maar wel of mensen er succesvol mee zijn. Dat is me nog steeds niet duidelijk :roll:

Gesloten