LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door avivito »

Ennuh.....dit gaat over MLM??

Groet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door So be it »

Ennuh.....dit gaat over MLM??
Zal probéren het je uit te leggen, Avivito,

Je kunt in echte mlm alleen geldelijk gewin maken als je er éérst voor zorgt dat een ander geld verdient.

In echte mlm wordt NIETS, ik herhaal, NIETS verdient aan het inschrijven van mensen als lid.

Kom maar op..........
Niet waar zeker???

SBI En dan heb ik nog mijn twijfels of telecom-mlm wel écht mlm is....
Ik weet van de laatste ontwikkelingen niet genoeg om mijn oordeel uit te kunnen spreken.

avivito
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 15:18

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door avivito »

Wanneer is de laatste keer dat jij getracht hebt om iemand te helpen vooruit te komen in de maatschappij. En als je dat al gedaan hebt, hoe vaak heb je in verhouding iemand plannen afgekraakt? En dat nog wel van iemand die nog nooit echt iets op poten heeft gezet.
Ennuh....dit gaat over MLM??
In echte mlm wordt NIETS, ik herhaal, NIETS verdient aan het inschrijven van mensen als lid.

Kom maar op..........
Niet waar zeker???
Waar hoor of zie je mij zoiets zeggen??

Groet.

mrtelecom

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Nee, maar gaan de opmerkingen van E echt over MLM? Ik heb hem nog niets constructiefs horen zeggen en nu duidelijk is dat hij het inhoudelijk totaal niet snapt, niet goed kan lezen en zeer interessante maar totaal op fantasieen gebaseerde berekeningen maakt blijkt dat hij eigenlijk enkel zijn eigen ego aan het strelen is. Nu heeft dat ego inderdaad wel een knuffeltje gebruiken maar dan kan hij toch beter een ander forum opzoeken.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mlmangel »

mrtelecom, E. zei hetzelfde als jij, alleen maar in andere bewordingen... Wel grappig dat jij zo snel op je teentjes getrapt bent, voor niets ...

mrtelecom

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ik draag klompen.

:lol:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 07 Nov 2007 17:33 door mrtelecom


--------------------------------------------------------------------------------

Ik draag klompen.

Al die tijd al gedacht dat ik met een boer te maken had. :D . Inkoppertje zou So be it zeggen.

mrtelecom

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

liever een slimme boer dan een achterlijke stadse die niet eens door heeft dat niet alles dat klompen draagt boer is!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door So be it »

Heb je geen gevoel voor humor, Mr T.??

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door S. »

Heb je geen gevoel voor humor, Mr T.??

SBI
Nee, dat kost de nodige telefoontikken. :D

mrtelecom

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Klaarblijkelijk heb jij ook moeite met de Nederlandse taal. IK was degene die het grapje startte.

Maar ja, er zijn hier nu eenmaal iets teveel mensen die zichzelf nogal serieus nemen om te beseffen dat ik mezelf wel eens met een korreltje zout neem. Dat is klaarblijkelijk te ver van hun eigen (boerse :wink: ) belevingswereld.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Kettingverkoop bevlekt strafblad

Bedrijven die via kettingverkoop klanten ronselen, plegen een misdrijf, zelfs als ze niet 'te kwader trouw' zijn en geen klanten oplichten. De verkooptechniek an sich is strafbaar. Dat besluit het Antwerpse hof van beroep in een arrest zonder voorgaande. De voorbode van meer strafdossiers tegen kettingverkoop?

De voorbije twee jaar verbaliseerde de federale overheidsdienst Economie een 30-tal bedrijven omdat ze zich bezondigden aan 'kettingverkoop', ook bekend als 'piramideverkoop'. Daarbij worden klanten ertoe aangespoord nieuwe klanten te ronselen, die steeds meer geld kunnen verdienen naarmate het netwerk van ronselaars groter wordt. Hoewel de wet op de handelspraktijken zulks uitdrukkelijk verbiedt (artikel 84), merken de inspecteurs geen terugval in het aantal overtredingen, zelfs integendeel.

Verschillende bedrijven kregen van de rechtbank het bevel hun praktijken te staken, nadat een concurrent een burgerlijke rechtszaak was begonnen tegen de kettingverkoop. Maar nog nooit moest een bedrijf zich verantwoorden voor de correctionele rechtbank. Het is een soort gentlemen's agreement dat concurrenten hun twisten niet uitvechten voor de strafrechter.

Toch is er nu een eerste strafrechtelijke veroordeling. Die bedenkelijke eer is weggelegd voor ACN Communications Belgium, een onderdeel van de Amerikaanse telefoniegroep ACN International. Het Antwerpse hof van beroep veroordeelde de firma tot een boete van 55.000 euro en een symbolische schadevergoeding van 1 euro voor burgerlijke partij Belgacom.

Het dossier in een notendop. ACN ontwikkelde het verkoopsysteem 'Team Trainer Succes System'. Elke klant kon mits betaling van een toetredingsvergoeding 'verkoper' worden door nieuwe klanten aan te brengen. Als verkoper verdien je meer naarmate het netwerk van verkopers dat jij genereerde groter wordt. ACN beloofde zo 'oneindige inkomensmogelijkheden'.

Volgens ACN was er geen sprake van kettingverkoop. Het verwees daarvoor naar haar globaal bedrijfsresultaat in Europa, waarbij 90 procent voortkomt uit de verkoop en slechts 10 procent uit de bijdragen van de 'verkopers'. Maar het hof oordeelt dat kettingverkoop plaatsvindt uit het perspectief van de ACN-klanten/verkopers, die wel degelijk meer winsten haalden uit de groei van de klantenpiramide dan uit de verkoop van telefoonabonnementen.

Nog belangrijker is dat het hof het 'irrelevant' vindt dat ACN niet te kwader trouw zou zijn geweest, geen oplichting of bedrog pleegde. 'Een bijzonder opzet is niet vereist', meent het hof. Dat een bedrijf 'wetens en willens' een kettingverkoop opzet, volstaat voor een strafrechtelijke beteugeling, luidt het.

Ondanks een ultiem cassatieberoep van ACN, zal deze eerste strafrechtelijke veroordeling het openbaar ministerie er ongetwijfeld toe aanzetten sneller strafonderzoeken op te starten voor kettingverkoop. Kwaad opzet moet immers niet aangetoond worden. Wie de toepast, riskeert een geldboete en bovenal een bevlekt strafblad.

http://www.tijd.be/artikel/Kettingverko ... ad.6181086
Copyright © De Tijd 12:38 - 31/01/2008
Laatst gewijzigd door mlmangel op 18 feb 2008 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

mrtelecom

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Grappig hoe je met dat ene artikel probeert een topic weer op gang te brengen zodat de topic waar de vloer met je is aangeveegd uit het beeld verdwijnt.

Dus...ik speel je spelletje niet mee en reageer alleen maar in de topic die jij probeert te laten verdwijnen.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Het enige waarmee echt de vloer wordt aangeveegd is dit forumonderwerp. En dan bedoel ik niet hier, maar gewoon in de economische maatschappij. Daar blijkt mlm nog geen 0,02% te betekenen op de wereldmarkt. Hoewel het al 60 jaar geprobeerd wordt zijn ze er in al die tijd nog geen pepernoot mee opgeschoten.

Dat het überhaupt nog steeds bestaat komt omdat er altijd handige jongens zullen blijven die te lui zijn om werken, en ook te slim om arm te zijn. Slim genoeg om een ouwe truc uit de kast te halen en het in een modern -legaal- jasje te gieten en voor te schotelen aan het brein-technisch minder ontwikkelde deel van de mensheid dat er uiteraard ook altijd is.

Vanzelfsprekend gaat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking die voorzien is van het aantal functionerende hersencellen waar primaten worden geacht over te kunnen beschikken met deze onzin niet in zee en de 0,02% van de bijdrage aan het bruto wereldprodukt is dan ook nog eens voor het overgrote deel afkomstig van de deelnemers aan deze business zélf.

Desalniettemin worden de deelnemers uiteraard voorgehouden dat ZIJ met het ei van Columbus bezig zijn en de rest van de wereld niet begrijpt dat het helemaal niet om die 0,02% gaat. Maar zoals het met alle sectes gaat keert vroeg of laat de wal het schip en er zijn dan ook aanzienlijk meer ex-mlmers dan praktizerend. Je moet ten slotte toch soms ook iets eten of een onderdak betalen, en dat blijkt nou nét even het probleem te zijn als 99,98% van de wereld je links laat liggen, in tegenstelling tot wat de lovende wervingsteksten op de diverse sites willen doen geloven...

mrtelecom

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

En weer wat er iets aangehaald wordt dat niet door feiten onderbouwd wordt. Sterker nog, het wordt zelfs door feiten in bepaalde landen door bepaalde MLM bedrijven onderuit gehaald.

Maar E past gewoon zijn 3 wekelijks cyclus weer toe.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door Econometrist »

En weer wat er iets aangehaald wordt dat niet door feiten onderbouwd wordt. Sterker nog, het wordt zelfs door feiten in bepaalde landen door bepaalde MLM bedrijven onderuit gehaald.
'Bepaalde' feiten die door 'bepaalde' mlms in 'bepaalde' landen "onderuit wordt gehaald"...
Natuurlijk, lekker duidelijk zijn. Maar kan het ook wat specifieker? Over welke feiten heb je het? Door welke mlm's worden die "onderuit gehaald", en in welke landen gebeurt dat dan?

Mijn stelling gaat over mlm over de hele wereld. Wat is volgens jou het getal dat door de DSA als door mlm gerealiseerde wereldomzet wordt genoemd, en wat is het totale bruto wereldprodukt? Zijn ze nog geen 60 jaar aan de weg aan het timmeren, of wil je beweren dat de jongens die de mlm-scams opzetten, waaronder jouw eigen guru, niet slim zijn? Kortom, wat is dan nog het overblijvende 'iets' waar ik het over gehad heb dat volgens jou "onderuit gehaald" wordt?

mrtelecom

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Tjongejonge, wat wordt jij vernijnig als je geen argumenten meer hebt.

Ik zal maar niet meer op zo'n stampvoetende peuter reageren.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Ik zal maar niet meer op zo'n stampvoetende peuter reageren.
"Klemgeluld" noemden we dat vroeger op school...

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Volgens de DSA (http://www.dsa.org/pubs/numbers) bedroeg in 2006 de wereldwijde omzet van directe verkoop (waarvan 95% met mlm bonusstructuur) 190 miljard US dollar.

Ter vergelijking, in 2006 had Shell een omzet van 318,8 miljard US dollar.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mlmangel »

En weer wat er iets aangehaald wordt dat niet door feiten onderbouwd wordt. Sterker nog, het wordt zelfs door feiten in bepaalde landen door bepaalde MLM bedrijven onderuit gehaald.
Welke landen? Welke mlm-bedrijven? Welke feiten?

Gesloten