LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee hoor, er staat onderaan een een hokje 'Meld mij wanneer een reactie is geplaatst' dat je kunt aanvinken. Enne....slaat die reactie ook niet op jou?! Aha, weer eens bewezen dat ons Jorretje uitspraken doet die zeker zoveel op zichzelf slaan als op mij.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 20 Jun 2008 12:23 door antileugens

Niet dat ik het met die stelling eens ben maar ik stookte het vuurtje ff lekker op en gehapt dat er word. Dit laat maar weer eens zien hoe de tegenstanders van MLM elk argument aangrijpen om hun gelijk te krijgen, ook al is het kolder.
En jij beschuldigt anderen van chat-gedrag en off-topicreactie's?. Het valt ook op dat zodra er problemen zijn het ineens geen mlm meer is.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Moet ik dan ff een stukje neerzetten over Global Pension Plan? Ook geen MLM en ook daar zul je geen bewijzen kunnen vinden dat het MLM is.

Of is het meer een kwestie van "Laten we vooral zorgen dat er in het MLM topic een stuk staat over een slecht bedrijf en doen alsof het MLM is omdat we de echte MLM bedrijven niet onderuit kunnen halen?"

Aangezien Cobra geen MLM is is deze thread heel duidelijk off-topic

Wanneer komen jullie eens met bewijzen van jullie stellingen? Of moeten jullie alles uit de kast trekken omdat je geen bewijzen hebt?!

En ja, ik heb dat stukje neergezet en je haalt het op je gebruikelijke insinuerende manier weer helemaal uit de context.
Maar goed, dat had ik kunnen verwachten....Een kat in het nauw....

:wink:

En niet weer op je gebruikelijke manier gaan reageren dat ik me niet aan mijn woord hou. Ik heb eerder gezegd dat als er leugens verteld worden ik wél zou reageren, vandaar mijn nick.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

Daar denken sommige anders over.

http://www.themlmtricksthatwork.com/


http://www.secretsofmarketing.info/?gcl ... 1Qod5hCLlQ

De waarheden die jij verkondigt zijn jou waarheden en niet perse de waarheid!.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ja, dat zijn mensen die geld proberen te verdienen aan anderen die JULLIE verhalen geloven.
Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik persoonlijk, haat het om dingen te verkopen aan mijn vrienden en familie.
Daar ga je al, een van de basisregels van MLM wordt hier met handen en voeten getreden en als je gelooft dat dat waar is zit je bij het verkeerde bedrijf. Je moet een bedrijf zoeken waar je zo achter de producten staat dat je het graag aan je vrienden en kennissen vertelt. MLM is namelijk niks meer en niks minder dan mond-tot-mond reklame waar je voor wordt betaald. En mond-tot-mond reklame maak je NIET voor producten waar je niet achter staat maar automatisch, zonder er bij stil te staan, voor producten waar je WEL achter staat.

Je bent echt de wanhoop nabij dat je nu dat soort oplichters gaat aanhalen om je standpunt te verdedigen. Maarschalk deed dat ook al met die oplichter uit Tilburg (die zelf toegaf personeelsdossiers te vervalsen). Pas op: Soort zoekt soort.


Hahaha, en dat probeert MLM'ers neer te zetten als oplichters (niet dat er helemaal geen oplichters in MLM zitten maar da's een ander verhaal dan dat het ALLEMAAL oplichters zijn).
Laatst gewijzigd door antileugens op 24 jul 2008 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

http://www.tijd.be/artikel/Kettingverko ... ad.6181086
Waarom wordt er niet opgetreden? Als iedereen alles weet en er gebeurt niets, dat is heel raar. Ik ken ook zo een bedrijfje "euphony" telefoon aanbieder. Die doet juist hetzelfde. Je betaalt om te kunnen beginnen en je zoekt bij je vrienden naar nieuwe klanten. Daaruit probeer je opnieuw een verkoper te recruteren. kassa, kassa, maar de top krijgt van iedereen. Als dat geen piramideverkoop is!Geplaatst door William op

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

En de eerste rechtzaak is al in voorbereiding tegen Belgacom vanwege koppelverkoop wat ook niet mag.

Mag ik van jou ff de definitie van kettingverkoop zoals die in Belgie geldt? En mag ik aub ook de gehele uitspraak? Ik heb begrepen dat ACN al in beroep is gegaan dus dit is zeker geen definitieve uitspraak en het valt ook op dat Belgacom hierbij betrokken is.
Ga voor je eigen lol eens ff kijken hoeveel rechtzaken Belgacom op dit moment TEGEN zich heeft lopen en kijk dan eens hoeveel alle andere telecomaanbieders in Belgie tezamen tegen zich hebben lopen!

Overigens brilliant van je hoe je de discussie afleidt van de discussie die je inmiddels niet meer kon winnen.
Waarom wordt er niet opgetreden? Als iedereen alles weet en er gebeurt niets, dat is heel raar. Ik ken ook zo een bedrijfje "euphony" telefoon aanbieder. Die doet juist hetzelfde. Je betaalt om te kunnen beginnen en je zoekt bij je vrienden naar nieuwe klanten. Daaruit probeer je opnieuw een verkoper te recruteren. kassa, kassa, maar de top krijgt van iedereen. Als dat geen piramideverkoop is!Geplaatst door William op
Wat ik begrepen heb kun je bij Euphony heel goed zonder een netwerk een topinkomen opbouwen. En als het waar is dat de top van iedereen wat krijgt is het geen goede MLM. In een goede MLM kan iemand die later begint altijd meer verdienen dan de personen boven hem/haar.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

Het bedrijf is in hoger beroep veroordeeld en gaat nu in cassatie, in cassatie word meer gekeken naar vormfouten en niet naar de zaak zelf.
Toch is er nu een eerste strafrechtelijke veroordeling. Die bedenkelijke eer is weggelegd voor ACN Communications Belgium, een onderdeel van de Amerikaanse telefoniegroep ACN International. Het Antwerpse hof van beroep veroordeelde de firma tot een boete van 55.000 euro en een symbolische schadevergoeding van 1 euro voor burgerlijke partij Belgacom.

De Antwerpse openbaar aanklager Eric Van Dooren opende het baanbrekende strafdossier opende midden 2004 met een huiszoeking op een meeting van ACN in Brasschaat. Ruim drie jaar later bevestigt het hof van beroep de aantijgingen van de openbaar aanklager.

Het dossier in een notendop. ACN ontwikkelde het verkoopsysteem 'Team Trainer Succes System'. Elke klant kon mits betaling van een toetredingsvergoeding 'verkoper' worden door nieuwe klanten aan te brengen. Als verkoper verdien je meer naarmate het netwerk van verkopers dat jij genereerde groter wordt. ACN beloofde zo 'oneindige inkomensmogelijkheden'.
Je kunt toch hoop ik lezen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

Zodra het fout loopt is het geen mlm of geen goede mlm, zo lust ik er nog wel wat.
Het gaat er niet om dat er naar de letter van de wet gesproken kan worden over piramideverkoop of Multi-level-Marketing (what's in a name?). Het gaat erom dat door het gebruik van zeer persoonlijke relaties van klanten in een handelstransactie andere klanten of andere klantenzoekers worden verleid om hun privérelaties op het spel te zetten om zelf een materieel voordeel te halen uit een korte kleine materiele opbrengst. Door gebrek aan ervaring en inlevingsvermogen zetten ze voor deze firma's hun vriendschappen op het spel. Veel vriendschappen zijn zo al afgekoeld want een vriend iets weigeren geeft meestal een slechte nasmaak. Dat gaat heel wat verder dan een handelsverkoop in een neutrale relatie met uw verkoper. Geplaatst door P. Machiels

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Dan zijn er zat reguliere bedrijven die heel erg mogen oppassen.

Want in het reguliere bedrijfsleven komen dit soort zaken zeer vaak voor.

Overigens is je tweede quote een interpretatie van de uitspraak en in het geheel niet gedaan door de rechtbank. Grappig hoe je wel die indruk probeert te wekken.

Ook grappig is hoe je de indruk probeert te wekken dat ik ergens onderuit probeer te komen door te zeggen dat, als het waar is wat je zegt, het geen goede MLM is:

1. Je hebt nog helemaal niet bewezen dat je uitspraak ook waar is
2. Ik heb nooit gezegd dat ELKE MLM goed is. Nou snap ik wel dat je van mij dolgraag een voorstander wilt maken, maar dat lukt je helaas niet omdat het niet zo is.

En nog steeds ben je niet teruggekomen op de punten waarom je deze afleidingsmaneuvre hebt ingezet. Probeer je ergens onderuit te komen?!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

De voorbije twee jaar verbaliseerde de federale overheidsdienst Economie een 30-tal bedrijven omdat ze zich bezondigden aan 'kettingverkoop', ook bekend als 'piramideverkoop'. Daarbij worden klanten ertoe aangespoord nieuwe klanten te ronselen, die steeds meer geld kunnen verdienen naarmate het netwerk van ronselaars groter wordt. Hoewel de wet op de handelspraktijken zulks uitdrukkelijk verbiedt (artikel 84), merken de inspecteurs geen terugval in het aantal overtredingen, zelfs integendeel.

Verschillende bedrijven kregen van de rechtbank het bevel hun praktijken te staken, nadat een concurrent een burgerlijke rechtszaak was begonnen tegen de kettingverkoop. Maar nog nooit moest een bedrijf zich verantwoorden voor de correctionele rechtbank. Het is een soort gentlemen's agreement dat concurrenten hun twisten niet uitvechten voor de strafrechter.

Toch is er nu een eerste strafrechtelijke veroordeling. Die bedenkelijke eer is weggelegd voor ACN Communications Belgium, een onderdeel van de Amerikaanse telefoniegroep ACN International. Het Antwerpse hof van beroep veroordeelde de firma tot een boete van 55.000 euro en een symbolische schadevergoeding van 1 euro voor burgerlijke partij Belgacom.

De Antwerpse openbaar aanklager Eric Van Dooren opende het baanbrekende strafdossier opende midden 2004 met een huiszoeking op een meeting van ACN in Brasschaat. Ruim drie jaar later bevestigt het hof van beroep de aantijgingen van de openbaar aanklager.
Moet toch voor jou een koud kunstje zijn het dossier te vinden.Of is het nu ineens te moeilijk.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Precies. Jij bent degene die hier mee aankomt dus waarom kom je niet ook met dat dossier? Zonder dat dossier is het onmogelijk conclusies te trekken, zeker al niet omdat de rest van het artikel duidelijk aangeeft dat de journalist niet bepaald neutraal is.

Of ligt de bewijslast van al je uitspraken altijd bij anderen?!
Hm, ik meen toch echt begrepen te hebben dat het altijd de tegenstanders zijn die beweren dat de voorstanders niet met bewijzen komen maar de laatste 2.5 weken heb ik niets anders gezien dan gewurm van de tegenstanders om onder de bewijslast uit te komen.

Of ga je nu weer over op iets anders om onder dit hekele punt uit te komen? Jij beweert dat het makkelijk is dat dossier te vinden, jij doet een niet goed onderbouwde uitspraak en nou wil jij anderen voor de bewijslast op laten draaien?!
Geen wonder, met zo'n houding van 'de ander moet het doen', dat je niet in MLM geslaagd bent.

Ook zeer bijzonder is dat je niet reageert op mijn reactie op die oplichterssites die je aanhaalde als bewijs materiaal. Of probeer je ons dat maar te laten vergeten?!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door jor »

Ach gut, ons ventje kan het niet vinden en de journalist was niet neutraal.Hoe verzin je het toch. Toen ik het TNO-rapport niet kon vinden wist jij het ( volgens eigen zeggen en niet op de site van www.tno.nl ) zo te achterhalen.Iedereen die iets slechts over mlm zegt is in jou ( verblinde ) ogen niet neutraal.Zoek het lekker op, ik ga heerlijk met mijn kleinkinderen naar buiten en laat jou achter je pc. :D
Nog belangrijker is dat het hof het 'irrelevant' vindt dat ACN niet te kwader trouw zou zijn geweest, geen oplichting of bedrog pleegde. 'Een bijzonder opzet is niet vereist', meent het hof. Dat een bedrijf 'wetens en willens' een kettingverkoop opzet, volstaat voor een strafrechtelijke beteugeling, luidt het.

Ondanks een ultiem cassatieberoep van ACN, zal deze eerste strafrechtelijke veroordeling het openbaar ministerie er ongetwijfeld toe aanzetten sneller strafonderzoeken op te starten voor kettingverkoop. Kwaad opzet moet immers niet aangetoond worden. Wie de toepast, riskeert een geldboete en bovenal een bevlekt strafblad.

12:38 - 31/01/2008
Copyright © De Tijd

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Jor, jor, jor toch, het leek de goede kant op te gaan met je maar nou moet je weer kleinerend doen terwijl het enige wat je hiermee aantoont is dat je niet lezen kan. JIJ bent degene die zogenaamd met bewijs aankomt en JIJ bent degene die dan zoeken moet naar dat rapport. Het heeft niks te maken met dat ik het niet vinden kan (dat TNO rapport IS heel makkelijk te vinden via de instructies die gegeven werden) maar met het feit dat ik jouw werk niet ga doen.

Maar natuurlijk is het weer een hele mooie manier om te doen of het aan mij ligt omdat je het zult niet kunt vinden.

Ik heb gewoon medelijden met je pathethische gedrag. Al kan ik het wel begrijpen; je hebt gewoon geen bewijzen enkel de mening van een niet-neutrale journalist. En als die journalist op dezelfde wijze positief over deze uitspraak zou schrijven zou je ook van mij horen dat hij niet neutraal is. Dat jij je dat niet kunt voorstellen is een beperking van jezelf, niet van mij. Ik heb jou nog geen enkel positief verhaal over MLM zien neerpennen terwijl ik al meerdere negatieve opmerkingen over MLM heb gemaakt. Maar ja, je wil zo graag dat ik die telecomvent ben dat je dat niet meer zien kunt. Beetje wat je ook ziet in sektes=> tunnelvisie

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Kettingverkoop bevlekt strafblad

"Toch is er nu een eerste strafrechtelijke veroordeling. Die bedenkelijke eer is weggelegd voor ACN Communications Belgium, een onderdeel van de Amerikaanse telefoniegroep ACN International. Het Antwerpse hof van beroep veroordeelde de firma tot een boete van 55.000 euro en een symbolische schadevergoeding van 1 euro voor burgerlijke partij Belgacom."

BRON: http://www.tijd.be/artikel/Kettingverko ... ad.6181086

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Hahahahaha, wat een doorzichtig truucje om een discussie die allang gevoerd is weer op te rakelen omdat je in alle andere discussies het onderspit delft. Zodirekt die van Euphony ook nog zeker.

8 maanden later:
Ondanks een ultiem cassatieberoep van ACN, zal deze eerste strafrechtelijke veroordeling het openbaar ministerie er ongetwijfeld toe aanzetten sneller strafonderzoeken op te starten voor kettingverkoop. Kwaad opzet moet immers niet aangetoond worden. Wie de toepast, riskeert een geldboete en bovenal een bevlekt strafblad.
en er lijkt weinig van de conclusie van deze partijdige journalist terecht gekomen te zijn.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Het is een artikel dat ik tegenkwam en dat relevant is voor iemand die informatie over ACN opzoekt. Iedereen kan het doorlezen en er het zijne van denken.

Maar goed, als je een positief artikel uit onafhankelijke bron kent over ACN, niemand belet je hier de link te plaatsen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Leuke smoes. Waarom heb je dan maar een stukje van het artikel geplaatst? Als het waar was wat je nu beweert had je óf het hele artikel geplaatst óf enkel de link.

Deze truuc heb je al vaker uitgehaald; je moet echt wat nieuws bedenken.

Maar zeg eens, waarom ga je niet in op mijn opmerking:
en er lijkt weinig van de conclusie van deze partijdige journalist terecht gekomen te zijn.
?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Omdat ik het nemen van een conclusie over dat artikel aan de lezer overlaat.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Hoe zit dat met klanten van ACN ?

Ongelezen bericht door antileugens »

Maar goed, als je een positief artikel uit onafhankelijke bron kent over ACN, niemand belet je hier de link te plaatsen.
Goed, jij je zin :wink:
http://www.australianalliance.com/inthe ... enews.html

Gesloten