LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel verdienen MLM'ers?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.,
Eigenlijk ben je geen zelfstandig ondernemer wanneer je bij een MLM-bedrijf ingeschreven staat.
Er is maar weinig wat je zelf mag beslissen.
Is al uitgebreid besproken, S..
Een mlm-er mag véél en véél meer dan een "franchiser"....!!!!!
En vind je een franchisenemer een "ondernemer"....?
(De wat vreemde reacties van Walter zal ik maar niet behandelen. Een bonk nonsens...! :roll: )
Feitelijk kun je het vergelijken met een 0-uren contract. Geen werk, geen omzet, geen verdiensten.

Hmmmmmm. Lijkkt wel een ondernemer!!! :lol:
Je kunt wél proeven van het ondernemersschap, dat wel. En dat zou een voordeel en goede leerschool voor sommigen kunnen zijn; is dit iets voor mij? Een echt eigen bedrijf opstarten?
Helemaal waar!
Mijn eigen ervaring is ook dat velen nooit een eigen bedrijf zouden zijn begonnen wanneer ze niet éérst met een mlmbedrijf in zee zouden zijn geweest!!!!

So be it

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door Econometrist »

"HET"' altijd vastloopt????????
Vooruit met de geit. Econometrist.
Noem maar op dan, allllll die mlm bedrijven die van de markt zijn omdat het "doodbloedt"....! Amway, Herbalife, LR, zelfs NSA, (slecht product voor mlm) bestaat nog steeds!
Dat 'het' vastgelopen is betekent niet dat het bedrijf niet meer bestaat, maar ik geef je één allesverhelderend voorbeeld; namelijk die van jouw eigen club, Amway:

Begonnen 35 jaar geleden in Nederland met één kerel die in een heel jaar maar één iemand zoekt voor in zijn downline. 34 jaar geleden waren ze dus met z'n tweeën op zoek naar twee nieuwe mensen in hun downline. 33 jaar geleden naar 4, etc. etc. Dan hebben we het over een groei zo traag dat je het rekenvoorbeeld nooit op de websites tegen komt.
Desalniettemin zou dat betekenen dat er op dit moment 17179869184 distributeurs zouden moeten rondlopen als die groei continu was doorgezet. In plaats van deze, afgerond, 17 miljard, zijn het er maar 10.000. Dat betekent dat er 16 miljard 999 miljoen 990 duizend geen downliners meer hebben kunnen vinden. Het systeem IS dus al lang en breed vastgelopen, jaren geleden in de 70's al, en de plaatsen van de stakkers die dit inmiddels hebben begrepen worden ingenomen door de sukkels zoals jij. Er is al lang geen sprake meer van groei, alleen nog maar van vervanging. En het vinden van nieuwe downline is een snowball's chance in hell.

En ik vraag je geenszins om dit verhaal maar van mij aan te nemen. Enkel om maar eens in je eigen portemonnee te kijken wat het voor jou de afgelopen 27 jaar heeft opgeleverd. En maak eens een schatting hoelang het duurt voor je je winkel achter je op slot kan doen om er nooit meer terug te komen en alleen nog maar te leven van je inkomsten uit mlm? En wat zou jouw inschatting zijn in mijn situatie, als ik er nu nog mee moet beginnen, wanneer zou het me dan iets op gaan leveren?

Nogmaals, probeer eens wat meer realiteitszin te ontwikkelen is het enige advies dat ik je mee kan geven.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door Walter van V »

ronselen erg zwaar en negatief
daarom staat ie ook tussen haakjes! ehhh ik bedoel natuurlijk aanhalingstekens..:wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist,
Om even te kunnen lachen zal ik weer op je bizarre beweringen op gaan....
Begonnen 35 jaar geleden in Nederland

Fout
met één kerel

Fout.
die in een heel jaar maar één iemand zoekt voor in zijn downline. 34 jaar geleden waren ze dus met z'n tweeën op zoek naar twee nieuwe mensen in hun downline. 33 jaar geleden naar 4, etc. etc. Dan hebben we het over een groei zo traag dat je het rekenvoorbeeld nooit op de websites tegen komt.
Desalniettemin zou dat betekenen dat er op dit moment 17179869184 distributeurs zouden moeten rondlopen als die groei continu was doorgezet. In plaats van deze, afgerond, 17 miljard, zijn het er maar 10.000. Dat betekent dat er 16 miljard 999 miljoen 990 duizend geen downliners meer hebben kunnen vinden. Het systeem IS dus al lang en breed vastgelopen, jaren geleden in de 70's al, en de plaatsen van de stakkers die dit inmiddels hebben begrepen worden ingenomen door de sukkels zoals jij. Er is al lang geen sprake meer van groei, alleen nog maar van vervanging. En het vinden van nieuwe downline is een snowball's chance in hell.

En ik vraag je geenszins om dit verhaal maar van mij aan te nemen. Enkel om maar eens in je eigen portemonnee te kijken wat het voor jou de afgelopen 27 jaar heeft opgeleverd. En maak eens een schatting hoelang het duurt voor je je winkel achter je op slot kan doen om er nooit meer terug te komen en alleen nog maar te leven van je inkomsten uit mlm? En wat zou jouw inschatting zijn in mijn situatie, als ik er nu nog mee moet beginnen, wanneer zou het me dan iets op gaan leveren?

Nogmaals, probeer eens wat meer realiteitszin te ontwikkelen is het enige advies dat ik je mee kan geven.
En de rest is weer het bewijs dat niemand iets verdient in mlm?????
Er komen geen nieuwe mensen meer bij die er 1000, 2000 per maand uithalen?
Wat weet jij toch veel! Oh, oh, wat weet je veel!
Niks dus......! :roll:
Je weet lettrelijk NIETS van mlm.....
Blijf lekker vol houden.

Je geliefde cijfertjes updaten..... en door gaan.
Wel vergeten natuurlijk dat een vermeerdering van 1 naar 2.... een verhoging is van 100% en dat het niet zo gemakkelijk is een uitbreiding te realiseren van 6000 naar 7000.
Dat is maar een verhoging van pakumbeet 16%, maar het zijn er WEL duizend meer..... :wink:

Toen jouw baas, toen hij nog alleen werkte, ging uitbreiden met één personeelslid, zat er een verrekte grote groei in zijn bedrijf.......
En? Jullie bedrijf ingekrompen dit jaar?
Of ook het personeelsbestand weer verdubbeld? :lol:

Ze hebben je schijnbaar NIET geleerd hoe het gaat met cijfertjes in de praktijk.
Maar daar ben je dan ook maar een student voor!
Alles blindelings slikken wat je docent zegt, anders lig je er uit! :wink:

So beat it

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door S. »

FF checken...... :wink:
Toch ff benieuwd hoe je dit wilt aanpakken. :D

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door So be it »

Hééé .S......, :)

Nog ff terugkomen dan op het volgende.....:
Graag een voorbeeld, (liever nog voorbeelden) van een produkt wat JIJZELF hebt gebruikt en dat van van "bedroevende"kwaliteit vond en veel te duur!


En vind je een "franchisenemer" een "ondernemer"?

Natuurlijk heb je recht op een mening, maar wanneer we een mening ventileren, moeten we er toch achter kunnen staan met een argument. :wink:

So be it

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door Walter van V »

wat heeft dit:
En vind je een "franchisenemer" een "ondernemer"?
te maken met dit??
Nog ff terugkomen dan op het volgende.....:
Quote:
Graag een voorbeeld, (liever nog voorbeelden) van een produkt wat JIJZELF hebt gebruikt en dat van van "bedroevende"kwaliteit vond en veel te duur!
weer geen antwoord c.q. echte inhoudelijke reactie.

Hier moet ik inderdaad erg hard om lachen ja! :mrgreen:

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door Azalea »

Nee S, mlm is géén franchise.

Een franchisenemer is een eigen ondernemer die een eigen toko (winkel, restaurant e.d.) heeft, die onderdeel van een franchiseformule is. Je koopt bij de centrale je spullen in, en je toko moet voldoen aan alle richtlijnen van de formule. In Nederland zijn er ontzettend veel franchiseformules en zeg maar alle bekende winkelketens en zo werken als franchise.
Er zijn ontzettend veel regeltjes waaraan je, je moet houden. Aan de andere kant stelt de franchiseformule ook veel eisen voordat je kunt toetreden. Locatie, grootte, opleiding en investering bijvoorbeeld.
De investeringen zijn vaak hoog: als je een hamburgerrestaurant wilt starten moet je al snel 1,5 tot 2,5 €-ton eigen geld meebrengen Tel daar nog de opstartkosten en zo bij en je zit tegen de 3,5 ton aan. Verder heb je flinke lasten: een franchise betaald al snel 3-5% over zijn omzet aan de centrale voor alle marketing en reclame. Een zelfde bedrag wordt vaak gevraagd als abonnement op de formule.
Aan de andere kant heeft de franchise ook duidelijke (wettelijke) rechten. Daarnaast hebben Franchisers meestal een eigen ‘vereniging’ die de belangen richting de centrale formule behartigt.

Franchisers zijn dus ‘professionele’ ondernemers die behoorlijk moeten investeren en niet over één nacht ijs (kunnen) gaan. Ze stappen in een succesformule (met veel regeltjes) die om goed ondernemerschap vraagt. Ondanks de hoge kosten, zijn de opbrengsten zeer interessant.
Mlm’ers zijn vaak startende ondernemers die hun eerste ervaring opdoen. Ik heb de indruk dat de meeste vrij impulsief instappen. Ze beginnen onderaan. Investeringen zijn (meestal) nihil, de opbrengsten zijn daarmee in verhouding.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mlm’ers zijn vaak startende ondernemers die hun eerste ervaring opdoen. Ik heb de indruk dat de meeste vrij impulsief instappen. Ze beginnen onderaan. Investeringen zijn (meestal) nihil, de opbrengsten zijn daarmee in verhouding.
Dat het startende ondernemers zijn betwist ik. Argeloze gelukszoekers lijkt me een betere typering. Maar als de investeringen zo laag zijn, waarom stoppen dan zoveel mensen zo snel?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door mlmangel »

SBI, Waar staat dat Blair MLM steunt? Hij heeft zich uitgesproken over directe verkoop. Waar? Wanneer? En wat heeft hij gezegd? JIJ hebt dit aangehaald, nu ga JIJ aangeven waar dit terug te vinden is.

Quote:
... Better Business bureau, Heb nog ergens een "testimonial" van een verantwooredelijke van Microsoft ...


SBI, wie heeft wat gezegd, en waar kan dit gecheckt worden?

SBI, je hebt geschreven dat je 20 namen zou geven van personen uit de politieke en/of zakelijke wereld die MLM ondersteunen, inclusief uitspraken en bronvermelding. We wachten nog steeds ...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door S. »

SBI,

ERG goed er in thuis ben ik niet, maar het schijnt weldegelijk verschil te maken of het product bestaat uit "veld-vitamientjes" of chemische vitamientjes.?
Ik ken wel mensen die nog veel duurdere producten uit de States laten komen (géén mlm!).
Dan laten ze zeker een fruitmandje overvliegen. :wink:
veldvitamientjes groeien in het veld.
En dit was een mlmproduct?
Yep, van amway?? zou 't kunnen?
Maar ook al kwam het van V&D, het werkte gewoon niet en was errug duur. :lol:
Toch heb je, als het goed is, te horen gekregen dast je een maand of zo, de tijd hebt het te retuorneren en je geld terug te krijgen....!
Ze dronken/aten het op (ik niet, die cliënten). Weet niet of het mogelijk is om lege verpakkingen te retourneren en dan je geld terug te claimen?
(Maar..... echt veel mlmproducten echt gebruikt, heb je dus niet?)
Hmm, nee. :D
Maar maakt ook geen verschil, wanneer het puur om het product gaat.
Ik kan een mobiele tel. bij de 1001 euro shop kopen of bij V&D.
Maakt voor de kwaliteit nix uit, wanneer het om dezelfde nokia gaat.


En Azalea,

Bedankt voor de uitleg over het begrip franchiser.
Ik hou het er dan maar op dat een MLM-er een soort mini ondernemertje is. :wink:
@ SBI
Stralend weer, mooie gelegenheid om eendjes te gaan voeren met de kleinkinderen. :D

Herziene omschrijving van MLM:

Een niet nader omschreven vorm van werk, werkeloosheid, zotheid, meligheid.
Er is haast geen andere manier van leven/werken te noemen wat zoveel stof doet opwaaien en waar zo weinig over bekend is.
Tja, je kunt ook naar een kerk gaan, maar is misschien een tikkie uit de tijd. :wink:

En beste mensen, dit is Humor, voordat jullie weer als bezetenen beginnen te quoten. :wink:

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door Azalea »

Bedankt S. :wink:
Ik hou het er dan maar op dat een MLM-er een soort mini ondernemertje is.
Een prachtige omschrijving wat een mlm'er is, heerlijk relativerend...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door S. »

Dingen uitproberen is een mooie methode om iets te ervaren.

Maar....zoals moeders dat leert: nooit iets zomaar proefondervindelijk in je mond stoppen.
Geen paddo's, rare bessen en kruidenpillen die energie geven, en die stijf staan van de efedrine. :shock:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.....,
nooit iets zomaar proefondervindelijk in je mond stoppen.
Wat zal jij veel zaligs missen....! :lol:

Maar vaak weet men niet wat men mist!
Je kunt het ook niet weten.........!

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door mlmangel »

It's been just over a year since I first discussed my experiences with Arbonne, the multi-level marketing skin-care company. ... My take on the company remains the same. They have good product, albeit overpriced... and an unfair Internet marketing model that favors those who joined the company early and stymies those who would otherwise succeed online.
Anyhow, I was just perusing their official company website and came across some interesting numbers. According to their site, the company paid out over $147 million in overrides and bonuses to independent consultants in the US. They state that the average override and bonus paid to all registered Consultants in the United States was $101.16 per quarter and $404.63 on an annualized basis.
During the four quarters in 2005, an average of 12,798 registered Consultants (3.50% of all registered Consultants) received an override or bonus check from Arbonne. The average quarterly override and bonus paid to registered Consultants in the United States that qualified for an override and bonus check was $2,887.74 or $11,550.94 on an annualized basis. They also note that these numbers do not represent total profits as expenses are not considered.

In other words, the majority of the consultants don't make anything worth noting. A very small percentage make the major moolah.

And of those at a managerial level, approximately 6% earn what I would consider to be a good income. I still think there is plenty of opportunity with Arbonne, especially for someone who is highly motivated and fits the Arbonne model. Youthful... pretty... outgoing... But for the majority of people who get involved, it's just another MLM sinkhole.

BRON: http://www.technorati.com/search/mlm?fr ... elcomm.com
Laatst gewijzigd door mlmangel op 10 sep 2006 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door mlmangel »

An extensive statistical study by PSA has revealed that 99% of all sales representatives each year in a sample of major MLM companies suffered a significant financial loss.

Additionally, the report shows that on average no net income is earned by MLM distributors from door to door "retail" sales.

BRON: http://www.pyramidschemealert.org/PSAMa ... eport.html
Laatst gewijzigd door mlmangel op 10 sep 2006 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door mlmangel »

In Nederland werd in 2002 door ruim 36.000 distributeurs voor 12 MLM bedrijven een omzet gemaakt van €109 miljoen.
BRON http://www.holland-shop.info/documents/ ... er_mlm.pdf

109.000.000/36.000= €3.027,78 = jaarlijkse omzet per distributeur ...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door So be it »

Hmmmmm,
Ik heb hier een verslag (door mijzelf geschreven..., maakt dat wat uit?) dat er slechts één mlm-er in Nederland bestaat en die heeft een omzet van € 0,50 per jaar!

Dus ik denk dat die andere verslagen wat overdrijven! :oops:

SBI
Jouw beurt voor lariekoek.... Hoewel.... € 3.000,00 per jaar? per persoon?
Niet gek!!!!!
Als ik jullie was zou ik gauw instappen... voor het te laat is!!!

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Hoeveel verdienen MLM'ers?

Ongelezen bericht door Azalea »

Mlmangel quote:
An extensive statistical study by PSA has revealed that 99% of all sales representatives each year in a sample of major MLM companies suffered a significant financial loss.
Mlmangel, de PSA is een organisatie tegen piramide constructies en dus ook anti-mlm. Dat is hun goed recht. In het rapport waar je naar verwijst zijn ze kritisch op verdiensten en dat is ook hun goed recht. Alleen hebben ze m.i. nogal de neiging om door te slaan en alles rond mlm als negatief en verwerpelijk te bestempelen. Dat is m.i. een stap te ver.
Ik quote niet voor niets bovenstaande conclusie van ze: er staat namelijk met veel dure woorden eigenlijk niets. Het wordt ook niet echt onderbouwd in het rapport. Nergens heb ik kunnen lezen wat mlm’ers nu precies verloren hebben. De brei aan cijfers, in dat rapport, is nauwelijks te volgen en regelmatig een wat kromme vertaling wat in de bronnen vermeld is. Samengevat bevat het de bekende (en soms terechte) kritiek alleen verder niets nieuws, toch? :wink:

Gesloten