LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] indepentdent busines owners (alticor)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
hesi

indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door hesi »

Wat weten jullie over het fenomeen "independent business owner" Van het bedrijf alticor. Op de internetsite www.global-enterprises.nl staat eea hier over uitgelegt maar ik heb er eigenlijk geen goed gevoel over. Hebben jullie er ervaringen mee?

Ze zeggen dat het geen piramide is maar dragen eigenlijk alleen maar voorbeelden uit de VS aan en niet uit Nederland.

Citaat van de site af gehaald;
"Juridisch gezien is het geen piramide volgens deze site
Alticor had de misbruiken van een piramidale opzet vermeden door 1) geen wervingspremie te hanteren, 2) het verkopen van producten als voorwaarde te stellen voor het verkrijgen van een prestatiebonus, 3) niet-verkochte voorraden terug te kopen, en 4) te eisen dat een bepaald percentage van de producten tegen detailhandelsprijs aan klanten verkocht moest worden."

vr.gr.hesi

student26

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door student26 »

Alticor = Amway

Een Amerikaans MLM bedrijf (overigens met Nederlandse voorouders), een van de grootste. Geschatte jaaromzet is zo'n 5 miljard. In veel landen actief. Ook al in veel landen aangeklaagd wegens piramide-praktijken. Amway staat regelmatig ter discussie en persoonlijk vind ik ze behoren bij de ergste van de ergsten. Zoek maar eens met Google op "Amway", er is informatie zat over dit bedrijf te vinden...

betweter

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door betweter »

Sommige van hun producten zijn uitstekend,maar qua ethiek schort het er bij veel IBO's nogal eens wat aan.

student26

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door student26 »

Dat is ook mijn ervaring. Een aantal mensen die ik zeer goed ken zijn er momenteel ook min of meer mee bezig (de 1 wat serieuzer dan de ander).

De producten zijn in het algemeen wel goed, dit hoor ik niet alleen van hen maar ook van mensen die een aantal producten wel eens gebruiken (shampoo, schoonmaakmiddelen). Ze zijn wel relatief duur maar zouden volgens Amway langer meegaan dan vergelijkbare producten. In hoeverre dit waar is vraag ik mij af. Bij wasmiddel bijvoorbeeld gaan de meeste mensen niet met een schepje zitten werken, je gooit gewoon wat poeder in het ding en klaar. Daarnaast is het natuurlijk zo dat als een product zeer lang meegaat, de herhalingsaankopen automatisch laag zijn!

Voor wat betreft de ethische kant van het verhaal ligt de fout niet alleen bij de verkopers, maar zeker ook bij het bedrijf zelf. Er zijn rechtszaken geweest over pure fraude (had iets met verkopen in Canada te maken geloof ik), maar zeker ook over vermeende piramide-praktijken.

Bij presentaties komt het er vaak op neer dat de presentator aanraadt om niet aan retailverkopen te gaan doen, maar om een netwerk van product-gebruikende IBO's op te bouwen. Dit is in veel landen illegaal (kettingverkoop) en is ook in strijd met de richtlijnen die Amway zelf hanteert (maar niet afdwingt of controleert). Gezien de vele negatieve verhalen die een rare smaak aan Amway hebben gegeven, en het feit dat het echt moeilijk is om dit type producten op wat grotere schaal te verkopen zou ik het niet doen, tenzij je gewoon gek bent op de producten zelf en het de meerprijs (hoge prijs + inschrijving) waard vindt.

betweter

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door betweter »

Volledig mee eens. Er is slechts een product dat ik zondermeer zou adviseren, van de rest vind ik dat de meesten wel goed zijn, maar te duur. Als je je aan de gebruiksaanwijzingen houd niet, maar hoe vertel je je kinderen dat ze maar een ietsiepietsie tandpasta op hun borstel moeten doen?! Dus dat argument houd in praktijk geen stand en dat is ook een van de redenen dat ik er niet aan begin. Plus natuurlijk dat ik voor 'feestjes' werd uitgenodigd door 'vrienden' om voor de zoveelste keer te ontdekken dat het weer een Amway presentatie betrof.
Dus je antiMLM argumenten gaan mi wel op voor dit bedrijf.

Jan van Eechoud

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Deskundigheid is het laatste wat we nodig hebben voor een levendige discussie hè?

Voor diegene die een eerlijke kijk op die materie wil, kijk eens op www.amway.startkabel.nl .

Wanneer multi-multi-nationals met zo'n bedrijf in zee gaan moeten we ons dan iets aantrekken van Pietje, het hulpje van de klusjesman, want die z'n zus heeft het -ook wel eens gedaan-?

En wanneer een produkt 2x zo duur is en je doet er 4x zo lang mee?

Je hebt je kinderen toch ook geleerd niet de hele tube in een keer leeg te spuiten?
En niet iedereen kan zich permiteren voordelig uit te zijn?
Hoeveel mensen kopen er bij de Makro? Niet altijd even goedkoop...., maar gemakkelijk en verrekte leuke aanbiedingen.
Heeft Mercedes geen bestaansrecht meer omdat er lada's zijn?

Vr.gr. Jan van Eechoud

student26

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door student26 »

Wie doet er mee met een spelletje Oud-Hollandsch Reactie Voorspellen? Je mag mijn website (http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/) als bron gebruiken!
Deskundigheid is het laatste wat we nodig hebben voor een levendige discussie hè?
We zijn dan ook zeer verheugd dat jij je deskundigheid hier in de strijd komt gooien!
Voor diegene die een eerlijke kijk op die materie wil, kijk eens op www.amway.startkabel.nl .
En voor iedereen die er hier niet intrapt: doe eens een Google op "Amway" en bezoek de eerste 10 hits. Begin bij de Amway website en probeer deze eens met het kritische consumentenoog te lezen. Amway Japan mag je overslaan. Als je hiermee klaar bent, probeer dan eens een oordeel te vellen...
Wanneer multi-multi-nationals met zo'n bedrijf in zee gaan moeten we ons dan iets aantrekken van Pietje, het hulpje van de klusjesman, want die z'n zus heeft het -ook wel eens gedaan-?
Onwaarheid 11: Onze onderneming werkt samen met onderneming X.
Bij mij op de zaak staat een Coca-Cola machine, heeft dat bedrijf nu een samenwerkingsverband met Coca-Cola? Nee dus, er is enkel sprake van een verkoopkanaal. Meer info op de website.
En wanneer een produkt 2x zo duur is en je doet er 4x zo lang mee?
Ten eerste is dit al niet het geval (zoek eens met Google op productvergelijkingen Amway versus concurrerende producten).

Ten tweede betekent dat dat je herhalingsaankopen laag zijn en je inkomsten dus dalen.
Hoeveel mensen kopen er bij de Makro? Niet altijd even goedkoop...., maar gemakkelijk en verrekte leuke aanbiedingen.
Inderdaad een stuk makkelijker dan 2 dagen op je producten moeten wachten...
Heeft Mercedes geen bestaansrecht meer omdat er lada's zijn?
Wat is dat toch een rare vergelijking. Amway als de Mercedes van de huishoudartikelen. Tuurlijk...

Jan van Eechoud

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi,
Zinloze argumenten,
Als dat zo zou zijn zou alles worden teruggestuurd en zou niemand iets verdienen.
Gewoon hersens gebruiken en uittesten en niet naar kletskoek verhaaltjes luisteren.
Het heeft geen enkele zin in dit verhaal iemand te overtuigen want niemand kan financieel risico lopen....en dat zijn mijn laatste opmerkingen...ik heb wel wat beters te doen.
Vr.gr. Jan van Eechoud

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door student26 »

Een bijzonder vaag bericht. Zonde, ik had iets meer deskundigheid verwacht :-(
Als dat zo zou zijn zou alles worden teruggestuurd en zou niemand iets verdienen.
Welnee joh, bij Amway zijn het toch vooral de IBO's zelf die de producten gebruiken? Die gaan het echt niet terugsturen hoor, want dan verdienen ze niks meer...
Gewoon hersens gebruiken en uittesten en niet naar kletskoek verhaaltjes luisteren.
Wat ik al zei, sommige producten zijn naar verluid van hoge kwaliteit. Dat je daar behoorlijk wat geld voor op tafel moet leggen is misschien niet meer dan logisch, maar de vraag is of de prijs/kwaliteit verhouding nog goed genoeg is.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door mee eens »

Beste mensen, besteed je kostbare tijd toch aan een hobby of sporten of je gezin.
Dat geneuzel is voor verjaardagsfeestjes en in de kantine. Je kan het ergens over hebben en het hoeft geen inhoud te hebben.

Een leek kan nooit iets zinnigs zeggen over het onderwerp.
Een kenner kan vertellen wat hij weet, maar de leek zal niet willen luisteren.

Zo heb je een pat-stelling.
1.Het systeem werkt, anders was het niet zo wijd verspreid.
2.Het moet legaal zijn, want in 80 landen ter wereld weet de regering/justitie en fiscus dat het bedrijf zo werkt.
Rechtzaken over piramide-praktijken? onzin-statements. En als het waar zou zijn is het bedrijf blijkbaar legaal, want ze blijven in die landen actief en succesvol.
3. Het moet succes opleveren, want anders stopte iedereen er mee.

Dus die vragen hoeven jullie niet meer te beantwoorden. De enige vraag blijft:
maak jij er een succes van of ga je falen.
Net als in je huwelijk, je sport of je baan.

Nu vraag je je af of ik recht van spreken heb? Jazeker: al 14 jaar werk ik met veel plezier in de Amway-wereld.
Dus nu lekker de pc uitzetten en je tijd nuttiger gaan besteden, of de tuin in.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door jor »

Dus nu lekker de pc uitzetten en je tijd nuttiger gaan besteden, of de tuin in.

Naar boven
Laatste reactie op 05 Jun 2004 23:01 door student26

Zo, Jij zet jezelf voor Joker om in meer meer dan 3 jaar stilliggend topic te reageren!Lekker , Nu mogen ze hun pc uitzetten, NA drie Jaar en 4 maanden. 8)

Jor.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door mee eens »

Mijn schrijven was niet een reaktie op het laatst geschrevene, maar op het onderwerp.
Aangezien nog steeds mensen op die site info denken te lezen (ik had vandaag een belletje erover).

En zie jij hebt het ook gelezen! Ha, Ha, Ha, best grappig.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door joopataa »

Ongelovelijk , wat een oetl*l ben jij zeg, Stom reageren en dan nog proberen je vege lijf eruit te redden met een enorme smoes. Als je net zo vlug op je klanten reageerd als ze iets bestellen heb je nog 40 jaar nodig voor je hier kan meepraten.Nu ja, Als mosterd na de maaltijd dan he.

Joopataa :?:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door joopataa »

Dus nu lekker de pc uitzetten en je tijd nuttiger gaan besteden, of de tuin in.

Naar boven
Vreemde opmerking dan, De vraag de computer uit zetten na 3 jaar en tig maanden
En dan nog durven zeggen dat je het wist. !! Je hebt de gouden eikel verdient Dud.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 15 Sep 2007 15:54 door mee eens


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn schrijven was niet een reaktie op het laatst geschrevene, maar op het onderwerp.
Aangezien nog steeds mensen op die site info denken te lezen (ik had vandaag een belletje erover).

En zie jij hebt het ook gelezen! Ha, Ha, Ha, best grappig.

Naar boven
Als je mensen vraagt hun pc uit te zetten en je beweerd dan dat je wist dat het een meer dan 3 jaar oud topic was, Lijkt me niet.


Nu vraag je je af of ik recht van spreken heb? Jazeker: al 14 jaar werk ik met veel plezier in de Amway-wereld.
Dus nu lekker de pc uitzetten en je tijd nuttiger gaan besteden, of de tuin in.
Laatst gewijzigd door jor op 15 sep 2007 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 15 Sep 2007 15:54 door mee eens


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn schrijven was niet een reaktie op het laatst geschrevene, maar op het onderwerp.
Aangezien nog steeds mensen op die site info denken te lezen (ik had vandaag een belletje erover).

En zie jij hebt het ook gelezen! Ha, Ha, Ha, best grappig.

Dit is dus een reactie van een paling in een emmer snot!. Draaien maar.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

emmer snot
Allemaal 2x slikken.... dan is de emmer leeg....! :lol:

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

Wanneer je de reacties leest uit 2004... is het wél lachen.....
Vooral het commentaar van "student26" vind ik kenmerkend....:

"De producten gaan wél lang mee.... maar in hoeverre we dat geloven kunnen???", of iets in die trant.

Suggestiever kan moeilijk...... :(

SBI

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door jor »

Student26 zette in JUNI 2004,
Wat ik al zei, sommige producten zijn naar verluid van hoge kwaliteit. Dat je daar behoorlijk wat geld voor op tafel moet leggen is misschien niet meer dan logisch, maar de vraag is of de prijs/kwaliteit verhouding nog goed genoeg is.

Naar boven
En wij weten dat de prijs/kwaliteit prima in orde is. :wink: . Neemt niet weg dat( mee eens )een reactie geeft na 3 jaar en nog wat later, Vrij dom overkomt en zeker als je nog een excuus gaat zoeken ook.

Jor.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: indepentdent busines owners (alticor)

Ongelezen bericht door So be it »

nog steeds mensen op die site info denken te lezen
Welke site bedoelde je trouwens, "meeeens"...?

Deze is toch ook wel leuk....:
Onwaarheid 11: Onze onderneming werkt samen met onderneming X.
Bij mij op de zaak staat een Coca-Cola machine, heeft dat bedrijf nu een samenwerkingsverband met Coca-Cola? Nee dus, er is enkel sprake van een verkoopkanaal. Meer info op de website.

ook toendertijd maakte hij al kromme vergelijkingen.....

Ik vind het ff wat ánders wanneer het CocaCola concern zélf een verkooppunt maakt IN het "gebouw" (Website van A/A) van een bedrijf en daar réchtstreeks aan de klant levert......
Maar ook toen was hij geen licht!!!:wink:....

SBI
Er zal nu wel een smoesje aankomen....! :twisted:.....:lol:

Gesloten