LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Info over Organo Gold

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Kan iemand mij iets vertellen, liefst uit eigen ervaringen, over Organo Gold? Het schijnt ook een soort MLM te zijn met koffieproducten.

Graag objectieve informatie. Geen veroordelingen of betogen waarom het niet of wel te doen.

Dank je!

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Organo Gold is een vrij nieuwe MLM, in koffie en andere warme dranken. Volgens haar eigen website zijn ze bezig aan een enorme opmars in Canada en de VS en zijn ze één van de snelstgroeiende MLM.

Bovenstaande is het resultaat van een vluchtige google-zoektocht. Hier staan nog wat meningen over Organo Gold:

http://www.scam.com/showthread.php?t=122764

En hier een 'review' van Organo Gold:

http://www.buzzle.com/articles/organo-gold-review.html

Heb de review zelf niet gelezen, dus kan niet beoordelen of het een onafhankelijke review is.. Succes ermee!

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Dank je wel.

Ik heb ze beiden bekeken. De eerste is een Engelstalig forum. Ik lees positieve, enthousiaste reacties, terughoudende en wantrouwende reacties en negatieve reacties. Zoals overal dus. Zelfde als hier. Wat mij opvalt is, dat, misschien omdat het een Engels/Amerikaans forum is, de reacties vaker positief zijn dan hier, over MLM. Misschien toch een mentaliteitsprobleem tegenover MLM in Nederland? Zijn wij te nuchter voor MLM? laten wij misschien vaker kansen liggen door te denken "Dat kan niet waar zijn", "Dat zal wel niks zijn"? Niet alle MLM's kunnen slecht zijn. Een aanzienlijk deel van de wereldhandel geschiedt door middel van MLM.

Er staat onder andere, dat OrGano Gold ISO 9000 gecertificeerd is.

De tweede is een link naar een info site met objectieve info. Er staat dat 80 tot 90% faalt. Maar dat is vrij normaal denk ik. Ik stoor me daar ook niet aan. In alle branches zijn mensen die ergens aan beginnen en na verloop van tijd de motivatie verliezen, door omstandigheden ermee stoppen, gevoelig zijn voor weerstand vanuit de kennissen-, familie- en vriendenkring of het ronduit te licht oppakken. Bovendien kom ik zelf uit de verkoop. Er wordt over die beroepsgroep ook vaak door nieuwkomers gedacht "dat doe ik wel even". Maar helaas, niet iedereen is een verkoper. Ieder zijn vak denk ik dan. En zo is dat hier ook. En in een fabriek ook. Niet iedereen die in een fabriek werkt heeft de capaciteiten om directeur te worden.

Ik denk dat je mensen als ik moet hebben. Dat klinkt arrogant, maar dat bedoel ik anders. Iemand die je aanspreekt op straat over een zakelijke kans, die kan dat interessant vinden, misschien spreek je ermee af en als je het goed doet, dan kan hij het zo interessant vinden, dat hij het wil proberen. Maar op dat moment wordt die meneer of die mevrouw ermee overvallen. Voordat jij hem of haar aansprak, was hij of zij helemaal niet bezig met zoiets. Er was geen sprake van ook maar het kleinste gedachtespinsel om iets te gaan doen buiten de werktijd, anders dan kindertijd en TV kijken. Ik daarentegen, ben er zelf naar op zoek. Ik heb al een soort knop omgezet bij mezelf, dat ik iets wil gaan doen en zelfs dat ik het moet zoeken, niet zozeer specifiek in de MLM, maar wel in een nieuwe manier van geld verdienen. Wees eerlijk, ik ben een prospect waarvan je er wel vijf per dag wil hebben! Het geheim voor succes is volgens mij ook om zoveel mogelijk prospects te spreken, die al hebben aangegeven interesse te hebben en een gesprek te willen. Je moet alleen een efficiënte manier vinden, om die mensen naar jou toe te halen.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Amarandus schreef:Dank je wel.
Geen dank. Meer kan ik je niet vertellen, heb geen persoonlijke ervaring met het bedrijf (en ook niet met MLM in het algemeen overigens).

Nog even ingaand op (delen van) je reactie:
Amarandus schreef:Wat mij opvalt is, dat, misschien omdat het een Engels/Amerikaans forum is, de reacties vaker positief zijn dan hier, over MLM. Misschien toch een mentaliteitsprobleem tegenover MLM in Nederland?
Is dat zo? Opvallend! Vergeet niet dat TrosRadar een consumentenprogramma is, gericht op de bescherming van consumenten. Logischerwijs komt er meer negativiteit dan positiviteit aan de orde.
Amarandus schreef:Een aanzienlijk deel van de wereldhandel geschiedt door middel van MLM.
Dat zie je hier vaak voorbij komen, maar ik zou niet zo goed weten welk deel van de wereldhandel dat moet zijn? Het lijkt erop dat jij weet waar je over praat, dus wellicht kun je ons eens vertellen welk deel van de wereldhandel (welke sectoren) het betreft en hoe groot het aandeel in de wereldhandel is?
Amarandus schreef:Er staat onder andere, dat OrGano Gold ISO 9000 gecertificeerd is.
Daar ben ik ooit in een oud forum iets over tegengekomen, met betrekking tot een waterfiltersysteem van Amway, als ik me niet vergis. De conclusie was dat
zo'n certificering relatief nietszeggend is, aangezien het ISO 9000 certificaat iets zegt over de variantie van de kwaliteit en niet over de mate van kwaliteit (zie ook: http://www.keurmerk.nl/Certificatie/Keu ... ml#ISO9000). Met andere woorden: als een bedrijf zich bijvoorbeeld voornamelijk wil richten op minder draagkrachtige consumenten en daarom zo goedkoop mogelijk produceert en de laagst mogelijke kwaliteit levert (binnen de minimale eisen uiteraard), dan kan dat bedrijf een ISO-certificering voor haar producten aanvragen. Een ISO-certificering garandeert dus geen hoge kwaliteit, maar het garandeert dat elk geleverd product ongeveer dezelfde kwaliteit heeft (om het even of die kwaliteit laag of hoog is).
Amarandus schreef:De tweede is een link naar een info site met objectieve info. Er staat dat 80 tot 90% faalt. Maar dat is vrij normaal denk ik. Ik stoor
me daar ook niet aan. In alle branches zijn mensen die ergens aan beginnen en na verloop van tijd de motivatie verliezen, door omstandigheden ermee stoppen,
gevoelig zijn voorweerstand vanuit de kennissen-, familie- en vriendenkring of het ronduit te licht oppakken.
Toch vind ik 80-90% wel een heel groot deel. Is dat in elke branche zo?

Over de 'weerstand vanuit kennissen-, familie- en vriendenkring': je zei in een eerdere reactie al dat tijdens MLM-bijeenkomsten de nadruk wordt gelegd op
persoonlijk geluk. Ze zullen best een punt hebben, maar ik vind het wel vaak jammer dat er zo misbruik wordt gemaakt van het ego van mensen en hun
onstopbare drang om rijk te worden; ten koste van alles en ten koste van iedereen. Dat is overigens een persoonlijke mening; no offense.
Amarandus schreef:Maar helaas, niet iedereen is een verkoper.
Ik weet niet of dat 'helaas' is; er zijn ook mensen nodig die kopen, anders heb je ook geen verkopers nodig.
Amarandus schreef:Niet iedereen die in een fabriek werkt heeft de capaciteiten om directeur te worden.
Het grappige is dat alle mensen op de werkvloer dat vaak wèl denken. Ze klagen altijd over de directie en vinden dat ze het zelf veeeeel beter zouden doen.
Amarandus schreef:Je moet alleen een efficiënte manier vinden, om die mensen naar jou toe te halen.
De vraag is: hoe ga je dat doen? Uiteraard ben je de ideale prospect voor een MLM-er, maar hoeveel mensen zoals jij (die zelf supergemotiveerd zijn om MLM te doen), lopen er rond?

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Hoi Niels,

Ik reageer even terug:
Is dat zo? Opvallend! Vergeet niet dat TrosRadar een consumentenprogramma is, gericht op de bescherming van consumenten. Logischerwijs komt er meer negativiteit dan positiviteit aan de orde.
Of je nou op Radar kijkt, of op GeenStijl, of op Fok, overal wordt op Nederlandse forumsites MLM grotendeels de grond in geboord. Ook in België trouwens. Met name in Noord-West Europa wordt het niet echt met open armen ontvangen, terwijl ex-Oostblok landen vaak veel enthousiaster zijn. En zeker in Azië bijvoorbeeld zijn er heel veel Diamond Distributeurs van Amway. In de VS is het een hele normale zaak om op deze manier handel te drijven.
Dat zie je hier vaak voorbij komen, maar ik zou niet zo goed weten welk deel van de wereldhandel dat moet zijn? Het lijkt erop dat jij weet waar je over praat, dus wellicht kun je ons eens vertellen welk deel van de wereldhandel (welke sectoren) het betreft en hoe groot het aandeel in de wereldhandel is?
Helaas, ik kan geen site vinden waarop dat staat. Maar ik kan ook geen site vinden waarop staat, hoe groot het totale marktaandeel wereldwijd is van e-marketing, direct sales of welke andere handelsvorm dan ook. Feit is wel dat het één van de handelsvormen is, die genoemd wordt op grote sites die gaan over de wereldhandel. Voornamelijk persoonlijke verzorgingsproducten, afslankproducten en vitamines worden veel verkocht en gekocht via MLM.

Dit vond ik op Wikipedia:
MLM en piramidespelen

Multi Level Marketing wordt wel eens vergeleken met (in Nederland verboden) piramidespelen. In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen, werd het volgende daarover gezegd:

Cquote1.svg

Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevelmarketing" of "netwerkmarketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.

Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop van producten centraal. De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van consumentenkoop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.
Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen.

Cquote2.svg

Op vragen van de Tweede Kamer naar aanleiding van de memorie van toelichting aangaande multilevel marketing antwoordde de minister:

Cquote1.svg

Op het moment dat een deelnemer aan een piramidespel geld inlegt, verwerft hij geen voordeel, doch slechts de kans op voordeel in de toekomst. Dat mogelijkerwijs te behalen voordeel is echter afhankelijk van de inleg door latere deelnemers. Is er echter sprake van de verkoop van producten tegen een reële prijs, dan is er geen sprake van een piramidespel.

Cquote2.svg

In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen en multilevelmarketing heeft de Hoge Raad deze lijn gevolgd en bevestigd.

Met andere woorden: het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing organisatie is dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM-systeem worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eindconsument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants. Het begrip reële prijs is daarbij cruciaal in de beoordeling van een en ander. Dit betekent dat multilevelmarketingorganisaties en deelnemers duidelijk moeten kunnen maken dat de kosten die zij in rekening brengen aan deelnemers die direct of indirect voor hen verkopen redelijk zijn. In de praktijk ontbreekt die transparantie echter nogal eens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Natuurlijk staan ook hier negatieve berichten op, maar het geheel is objectief te noemen. De laatste regel van bovenstaand stuk "In de praktijk..." zegt dus ook, dat in sommige gevallen de transparantie er wèl is. Die bedrijven moet je zien te vinden.

Het verhaal over het ISO certificaat neem ik zelf ook niet hoog op. Maar dat zie je in de gewone industrie en handel ook. In de dagen van de audit is alles spik en span, waarna het weer een grote rotzooi is.
Toch vind ik 80-90% wel een heel groot deel. Is dat in elke branche zo?
Ik denk dat in andere branches dat niet echt gemeten wordt. Feit is natuurlijk, dat iedereen die aan MLM begint, naar de top wil. Niet iedereen die ergens traditioneel solliciteert wil naar de top. Dus het aandeel dat "faalt" in de tradionele markt zal aanzienlijk lager zijn. De meesten hebben een baan die ze aankunnen.
Over de 'weerstand vanuit kennissen-, familie- en vriendenkring': je zei in een eerdere reactie al dat tijdens MLM-bijeenkomsten de nadruk wordt gelegd op
persoonlijk geluk. Ze zullen best een punt hebben, maar ik vind het wel vaak jammer dat er zo misbruik wordt gemaakt van het ego van mensen en hun
onstopbare drang om rijk te worden; ten koste van alles en ten koste van iedereen. Dat is overigens een persoonlijke mening; no offense.
Eigenlijk zie je dit in alle commerciële functies. Vertegenwoordigers willen altijd veel verdienen, altijd een mooiere auto en er heerst vaak veel competitie tussen collegae in de verkoop. Dit wordt ook aangemoedigd door bedrijven. Als je zelf eigenlijk niet veel wil verdienen, wat onwaarschijnlijk is, dan zul je ook geen goede verkoper zijn. Van alle vakgebieden vereist de verkoop de grootste "drive".
Hoe vaak wordt je niet geconfronteerd met een figuurlijke "voet tussen de deur" bij telefoontjes over een nieuwe energieleverancier of een televisiegids?

Wat vaak een rol speelt bij MLM, is dat de upline zelf de fout maakt, de prospect bepaalde verwachtingen op te leggen. De upline vind het super dat hij je kan aansluiten en wil je ertoe bewegen zoveel mogelijk te doen, want dat is ook voor hem of haar goed. Het is dan vaak niet het moederbedrijf dat over lijken gaat, maar de mensen zelf.
De vraag is: hoe ga je dat doen? Uiteraard ben je de ideale prospect voor een MLM-er, maar hoeveel mensen zoals jij (die zelf supergemotiveerd zijn om MLM te doen), lopen er rond?
Er moet een manier zijn, door middel van het juiste tekstgebruik, een goede website of hoe dan ook, om die mensen te trekken. Van de zes miljard wereldbewoners hoef ik er maar twee per maand. Dat zijn er 24 per jaar. Als van die 24 mensen er 3 zijn, die het echt willen, al was het maar omdat ze het gevoel hebben dat ze het aan zichzelf verplicht zijn, omdat ze te laat waren met het terugsturen van hun startpakket, dan heb je er 6 op twee jaar, die een bepaald niveau kunnen halen. Hou het vol en na vijf jaar heb je 15 mensen die jouw werkwijze als een automatisme hebben overgenomen. Zonder leuren, zonder familie en vrienden lastig te vallen met verhalen en overtuigingsgesprekken. Maar wel met het juiste resultaat. En ik ben een super sceptische Zeeuw. Met mij zijn er vast nog veel meer mensen, alleen al in Nederland, die enthousiast zijn over een systeem. Waar ik echter op dit moment tegenaan loop, en wat me opvalt en verbaast, is dat ik geen distributeurs tegen kom. Niet op straat, niet op het internet. Teleurstellend en onhandig. Ik moet zelf actie ondernemen om iemands gegevens te pakken zien te krijgen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door trebelski »

Als van die 24 mensen er 3 zijn, die het echt willen, al was het maar omdat ze het gevoel hebben dat ze het aan zichzelf verplicht zijn, omdat ze te laat waren met het terugsturen van hun startpakket, dan heb je er 6 op twee jaar, die een bepaald niveau kunnen halen.
En dat vind jij netjes zakendoen? Afhankelijk willen zijn van de fouten die anderen maken en zij er zo voor een jaar ( of langer? ) aan vastzitten. Vreemde manier van werken maar goed, weet er dan ook erg weinig vanaf en met deze handelswijze spijt me dat niets.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Er staat "al was het maar...". Mensen dragen soms ook kleren, omdat ze vergeten zijn ze binnen de acht dagen terug te brengen. Weet je hoe vaak het bedrijfsleven profiteert van klanten die hun order niet binnen de 8 dagen die gelden voor colportagewet annuleren? Of van fouten die klanten maken?

Ik woon nu een jaar waar ik nu woon. Toen ik hier kwam wonen, is er een nieuwe ketel geplaatst en de oude huurboiler is in de schuur gezet. Ik heb dat ding nooit gebruikt en ging ervan uit dat alles geregeld was. In dat jaar heb ik herhaaldelijk telefonisch contact gehad met betrokken bedrijven, om de boiler op te komen halen. En scheen geen prioriteit aan te zitten. Deze maand kreeg ik mijn jaarafrekening van de energiemaatschappij. Er stond op een post op van meer dan 100 euro, kosten huurboiler. Die ik nooit gebruikt heb! Maar ik krijg het geld niet terug. Weet je waarom niet? Omdat ik, toen ik hier kwam wonen een brief heb gehad met de posten die ik afnam bij de energieleverancier. In de drukte heb ik die brief terzijde gelegd. Gewoon niet goed bekeken. Ik had toen moeten reageren. Dit foutje kost mij 100 euro.

De maatschappij profiteert continu van de onwetendheid van de consument. Van het feit dat velen de voorwaarden niet lezen, de kleine lettertjes niet kennen, laks zijn of een foute procedure volgen en hun rechten niet kennen. Het aankopen van extra garantie is daar zo'n voorbeeld van. Bangmakerij, terwijl je als consument van een redelijkerwijs minimaal te verwachten levensduur van een apparaat uit kunt gaan. 1 Jaar garantie is echt flauwekul. Als jouw TV van 1500 euro na drie jaar vanwege een fabrieksfout de geest geeft, dan krijg jij gewoon garantie. Het bedrijf zal zeggen van niet, maar als je het aanvecht krijg je gelijk.

En nee, dat is niet mijn opzet. Mijn opzet is werken met gemotiveerde mensen. Maar iemand die zijn startpakket vergeet terug te sturen en dan opeens zichzelf bedenkt en er voor gaat, omdat ie anders definitief die 75 euro kwijt is, of gewoon zomaar, omdat dat pakket "daar" anders ook maar staat, kan ook erg gemotiveerd worden.

Bij bijvoorbeeld Amway heb je drie maanden om het te proberen. Sowieso heb je op al je producten drie maanden terugstuurrecht. Ook op je startpakket. Zelfs op geopende verpakkingen en half lege flessen LOC of andere schoonmaakmiddelen.

Die boiler kostte mij 100 euro. Een startpakket van Amway (bijvoorbeeld) kost je ongeveer 75 euro. Verschil is, dat Meneer 2 van zijn fout iets positiefs kan maken. De 100 euro die ik kwijt ben, leveren mij helemaal niets op en geven ook geen mogelijkheid daartoe.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door trebelski »

Een moeilijk verhaal over boilers om recht te praten wat krom is werkt bij mij in ieder geval niet. Je schrijft dat je haast niemand kan vinden en met een dergelijke werk-zakeninstelling verbaasd me dat ook helemaal niet.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Ik ga deze discussie niet verder voeren. De discussie is totaal overbodig en er duidelijk op gericht iemand op een paar woorden te pakken, die onbelangrijk zijn maar opeens heel belangrijk gemaakt worden.

Ik wil terug on-topic komen en objectieve informatie over OrGano Gold vragen.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kuklos »

Amarandus schreef: Een aanzienlijk deel van de wereldhandel geschiedt door middel van MLM.

Daarvan zie ik dan graag bewijs. Omdat je het woord aanzienlijk gebruikt.
Er staat onder andere, dat OrGano Gold ISO 9000 gecertificeerd is.
Dit is er een uit de categorie "ja en". ISO 9000 is een certificaat wat je aan kan vragen. Er komt een consultant langs stelt enkele vragen, bekijkt wat processen en je hebt zo'n certificaat. Het zegt niets over de kwaliteit van de opportunity.
De tweede is een link naar een info site met objectieve info. Er staat dat 80 tot 90% faalt. Maar dat is vrij normaal denk ik.
Dat ben ik niet met je eens. 1e vraag, wat is falen, hoe definieert men dat. 2e vraag is of je 80% falen wel als normaal en dus acceptabel moet beschouwen.
En in een fabriek ook. Niet iedereen die in een fabriek werkt heeft de capaciteiten om directeur te worden.
Ook hier weer zo'n mlm dood doener. Het verschil is dat mlm iedereen gouden bergen belooft en voor een directeursfunctie in een fabriek men heel specifiek werft en niet zomaar iedereen tot zo'n sollicitatie toelaat. De schifting vooraf is veel groter.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kuklos »

Amarandus schreef:terwijl ex-Oostblok landen vaak veel enthousiaster zijn. En zeker in Azië bijvoorbeeld zijn er heel veel Diamond Distributeurs van Amway. In de VS is het een hele normale zaak om op deze manier handel te drijven.
Opnieuw zo'n mlm dooddoener. Ga je nog bewijs leveren?
Feit is wel dat het één van de handelsvormen is, die genoemd wordt op grote sites die gaan over de wereldhandel.
Dit is nogal een andere stelling. Van "een aanzienlijk aandeel in de wereldhandel" naar "het is 1 van de handelsvormen". Over welke sites heb je het trouwens?
In de dagen van de audit is alles spik en span, waarna het weer een grote rotzooi is.
Weer zo'n lasterende uitspraak zonder bewijs.
Als je zelf eigenlijk niet veel wil verdienen, wat onwaarschijnlijk is, dan zul je ook geen goede verkoper zijn. Van alle vakgebieden vereist de verkoop de grootste "drive".
Je blijft maar doorgaan hè, met al die boude uitspraken zonder bewijs.
Met mij zijn er vast nog veel meer mensen, alleen al in Nederland, die enthousiast zijn over een systeem. Waar ik echter op dit moment tegenaan loop, en wat me opvalt en verbaast, is dat ik geen distributeurs tegen kom. Niet op straat, niet op het internet. Teleurstellend en onhandig. Ik moet zelf actie ondernemen om iemands gegevens te pakken zien te krijgen.
Dat je zelf actie moet ondernemen lijkt me niet meer dan terecht. Je bent heel erg positief over mlm, maar waarom nu eigenlijk? Wat maakt mlm nu zo geweldig dat het de moeite waard is om te doen?
Ik ga deze discussie niet verder voeren. De discussie is totaal overbodig en er duidelijk op gericht iemand op een paar woorden te pakken, die onbelangrijk zijn maar opeens heel belangrijk gemaakt worden.

Ik wil terug on-topic komen en objectieve informatie over OrGano Gold vragen.
Dan moet je geen loze uitspraken doen over mlm of andere dingen die je niet kan onderbouwen. Het systeem (mlm) komen promoten betekent dat je daar ook discussie over zal krijgen.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Ik promoot helemaal niks. De links die ik heb gekregen heb ik doorgekeken en daar heb ik wat over gezegd, dat in mijn ogen noch positief, noch negatief is.

Ik heb geen zin om op al die dingen antwoord te geven. Wat ik met mijn antwoorden wil zeggen, is dat je vaak in de gewone economie te maken hebt met dezelfde situaties als die je in MLM tegenkomt. En omgekeerd.

Het enige dat ik wil in dit draadje, is objectieve informatie over OrGano Gold. Da's alles. Ik had in het begintopic al aangegeven, dat ik niet het zoveelste draadje wilde starten met voors en tegens van MLM en waarom je het wel of niet moet doen en wat er allemaal wel niet zo slecht aan is.

OBJECTIEVE INFORMATIE OVER ORGANO GOLD A.U.B.!

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kuklos »

Amarandus schreef:Ik heb geen zin om op al die dingen antwoord te geven. Wat ik met mijn antwoorden wil zeggen, is dat je vaak in de gewone economie te maken hebt met dezelfde situaties als die je in MLM tegenkomt. En omgekeerd.

Het enige dat ik wil in dit draadje, is objectieve informatie over OrGano Gold. Da's alles. Ik had in het begintopic al aangegeven, dat ik niet het zoveelste draadje wilde starten met voors en tegens van MLM en waarom je het wel of niet moet doen en wat er allemaal wel niet zo slecht aan is.
Als je alleen daarover wil praten moet je hier geen uitspraken doen.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Je hebt alleen maar gekraak geleverd op wat ik heb gezegd. Ga jij ook iets toevoegen aan dit draadje of alleen commentaar leveren? In mijn eerste reactie heb ik zoveel mogelijk objectief gereageerd op ene reactie waarin mij twee objectieve links werden gegeven. Da's alles.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Je vraagt info?

Even verder zeg je, ik wil samen werken met gemotiveerde mensen en die iemand die zijn startpakket niet terug stuurt worden er toch een aantal enthousiast want ze willen die € 75.00 niet kwijt.

Jij hebt een huur boiler en die heb je in de schuur staan en dat kostte je
€100.00, als je nou echt zo slim was geweest? Had je de huur van die ketel af kunnen kopen en klaar was je! En even een boiler afkoppelen ?

Wat is nou helemaal € 100.00 joh?
die € 75.00 zal ik me besparen en tros Radar, dit is pure spam!

Aan het werk komen hoeft geen geld te kosten!
Je bent hier gewoon reclame aan het maken en zieltjes aan het winnen!

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Ik verbaas me echt over de manier waarop sommigen een stuk tekst interpreteren.

Mens, ik ben er zelf niet een uit wat ik ga doen! Hoe kan ik zieltjes winnen als ik niet eens aangesloten ben, of bezig ben met wat dan ook?

Het is duidelijk dat je niet gelezen hebt. Dat verhaal over die boiler is je volledig ontgaan. Bovendien...

Ik wilde gewoon wat objectieve info over Organo Gold, omdat ik er wat over gelezen heb op het internet toen ik een beetje aan het rondkijken was voor mogelijkheden. Het schijnt nieuw te zijn in Nederland. Vandaar. Ik wilde graag ervaringen lezen. Verder niets. Ik ben er niet positief over, ik ben er niet negatief over want ik weet er eenvoudigweg niks over, dan alleen dat wat ik gezien heb op hun eigen website en de sites die ik hier kreeg.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

hou toch op ajb, je weet precies wat het kost, wat de voorwaarden zijn, wat je wel en niet kan retourneren! Lees je eigen teksten nog eens na.

Ik ben een mens ja, maar ik heb ook een naam, daar had je me beter mee kunnen aan spreken! Je vraagt info, ondertussen geef je die zelf wat wel en wat niet kan.

Een boiler noemen we hier een ketel, een hr ketel etc,

Maar ik heb je verhaaltje er over gelezen hoor en ik denk niet dat ik de enigste ben! Ik hoop dat je een nek hebt, want je kan goed lullen.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

De zaken waar ik over praat en waar ik mee vergelijk, zijn ervaringen uit mijn tijd bij Amway. Daar kan ik inderdaad redelijk gedetailleerd over praten, al heb ik geen idee hoe op dit moment de kosten liggen en of er dingen veranderd zijn. Over OrGano Gold zeg ik niks, want ik heb geen idee hoe het werkt.

En verder zeg je mijn verhaaltje gelezen te hebben, maar sorry, ik betwijfel het echt. Je trekt het verhaal over de boiler en of ketel helemaal uit zijn verband en als het zo doorgaat, dan waarschijnlijk over een berichtje of twee zal ik in jouw optiek boilers of ketels verkopen in een MLM, want die kant zie ik het al op gaan. Terwijl ik het alleen als voorbeeld gebruikte voor hoe de maatschappij voordeel haalt uit fouten die consumenten maken. Elke dag duizenden keren.

En als je goed leest of gelezen hebt, dan zou je de waanzin van jouw reacties inzien. Er is helemaal geen sprake van reclame maken voor wat dan ook, of zieltjes winnen(!!) voor wat dan ook. Er staat inderdaad, dat ik met gemotiveerde mensen wil werken. ALS ik iets doe, DAN wil ik inderdaad met gemotiveerde mensen werken. Maar dat wil iedereen. Dat wil Shell, dat wil SieMatic Keukens, dat wil Van der Valk en ga zo maar door.

Het is verdomd jammer, dat ik door reacties als die van jou in een heel kwaad daglicht kom te staan, terwijl ik alleen info wil over een bepaald product of systeem, waar ik oprecht tot op heden niets over weet dan alleen dat het bestaat. Sommige lezers zullen alleen de laatste post lezen en daarop doorgaan. Die laatste post is dan van iemand die het totaal niet snapt of zomaar wat brult en zo is mijn topic volledig verloren.

Dus laatste keer bij deze:

Ik, totaal onafhankelijk en op geen enkele wijze op dit moment bij welke MLM organisatie dan ook betrokken, wil graag OBJECTIEVE informatie over OrGano Gold. Ik weet dat het een MLM organisatie betreft, die in zogezegd gezonde koffie handelt, en dat het vrij nieuw is. Maar verder weet ik niets.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Bedankt dat je me gemeld hebt, heel fijn!

Ook al kost het me een ban, ik kan heel begrijpend lezen, geloof me! Je komt met berichten over je ketel, die je € 100.00 koste.

Maar we gaan wel wel voor je concept hoor en dan dan later komen we elkaar tegen in Tros opgelicht!
:wink:

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Amarandus »

Voor de goede orde, ik heb niemand "gemeld".

Gesloten