LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Informatie over MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jeroenrad
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:33

Informatie over MLM

Ongelezen bericht door Jeroenrad »

Als je met een MLM bedrijf in zee wilt gaan (zoals ik ooit eens deed)

ZOEK DAN EERST UIT OF HET WAT VOOR JE IS!

Tijdens je onderzoek kom je automatich op forums als deze en hier gaat het (bijna) altijd tussen twee groepen mensen, de ene is helemaal pro MLM en de andere groep is helemaal tegen MLM en ieder scheeuwd om het hardst om je te overtuigen van het goede van MLM of om je te behoeden voor een vreselijke blunder.

Ik heb veel onderzoek gedaan naar MLM omdat ik van mening ben dat voor je met MLM begint ZEKER moet weten of je de juiste keuze hebt gemaakt. Een keuze overigens die je voor jezelf moet maken en die niemand andersvoor je kan maken.

Bij het zoeken naar informatie liep ik steeds weer tegen dezelfde problemen op, of de informatie is altijd gekleurd. De "tegenstanders" van MLM hebben er geen goed woord voor over en de voorstanders zijn helemaal enthousiast en proberen je vaak te winnen voor "hun" MLM bedrijf.
Allemaal erg lastig als je goed wil onderzoeken of MLM wat voor jou is. Onderzoek doen of MLM wat voor jou is is het meest belangrijke wat er is, MLM is namelijk niet iets waarin iedereen zijn/haar heil zal vinden.

MLM kan het beste zijn dat je kan overkomen, maar het kan ook meer kapot maken dan je lief is (en alles wat hier tussen zit) wat MLM voor jou kan betekenen weet je pas na goed onderzoek, dus stap niet zomaar in het avontuur, maar wijs het ook niet meteen af: doe onderzoek!

Als je hulp nodig hebt bij je onderzoek en je niet weet waar je (onpartijdige) hulp kan vinden mag je me best een mailtje sturen, misschien dat ik je op weg kan helpen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zo jeroenrad, jij hebt iets belangrijks te melden zeg.
Misschien moet je ook eens gaan vermelden dat de mensen die jij "tegenstanders" noemt, mensen vooral aanraden om eerst eens vragen te gaan stellen, bij de mensen die je proberen te werven.
En dat het succespercentage extreem laag is.

Maar het mooiste is nog dat jouw verhaaltje uiteindelijk niks meer is dan een poging om mensen te werven.
"Doe onderzoek" Hoe dan? Naar mensen luisteren is blijkbaar al niet goed.

Jeroenrad
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:33

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door Jeroenrad »

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest....
Dan nu om het duidelijker te maken (hoop ik)
Het is heel belangrijk om (kritische) vragen te stellen aan de mensen die je proberen te werven, dit is iets wat ik duidelijk probeerde te maken, wat ik echter ook duidelijk probeerde te maken is dat de antwoorden op de vragen door deze mensen vaak eenzijdig beantwoord worden (ze willen je immers "inlijven"). Ik probeer alleen maar te zeggen dat het (ook) verstandig is om met andere mensen te praten die neutrale of minder positieve ervaringen hebben (gehad) met MLM.

Ik ben het helemaal met je eens dat het succespercentage van de MLM bedrijven die ik bekeken heb in mijn onderzoek erg laag is (en ik denk dat dit in de toekomst niet veel zal veranderen)

Wat ik probeer is zo neutraal mogelijk informatie te geven zodat iemand die wel geinteresseerd is om met een MLM bedrijf in zee te gaan voor zichzelf een goede afweging te maken.

En ja ik ben zelf ingeschreven bij een MLM bedrijf, en nee ik ben geen miljonair geworden en kan er ook niet van leven.Toch heb ik geen moment spijt gehad van mijn weloverwogen beslissing. En nee het is niet mijn bedoeling om via dit forum mensen te werven (sterker nog, ik zal dit nooit via dit forum of in reacties op mail die ik krijg doen) Mijn doel is om mensen met vragen een zo objectief mogelijk antwoord te geven, zonder dat daar iets tegenover moet staan en zonder verborgen agenda. Als ik die mogelijkheid had gehad voordat ik begon met MLM had mijn onderzoek niet zo lang geduurt en als andere mensen die mogelijkheid hadden gehad zouden ze waarschijnlijk nooit met MLM begonnen zijn.

Dus doe onderzoek door te luisteren naar verschillende mensen (en dat kan best genoeg zijn) die succesvol zijn, maar ook naar die die mindersuccesvol zijn of waar MLM zelfs een flop is geworden, en probeer achter elk argument de voor jou juiste waarde te halen en doe dan een beroep op je gezonde verstand en neem dan een weloverwogen beslissing.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Zonder nu meteen op de persoon te willen spelen, doe je de achternaam wel eer aan! Het de mensen een rad voor de ogen draaien. Je geeft zelf aan dat jij dus verbonden bent met een mlm bedrijf en 1 zin later zeg je dus werkelijk onafhankelijk advies te kunnen geven? Je vind het toch niet erg als de voor jou dus,, tegenstanders,, dit allemaal wel heel vreemd vinden? :?:

Joopataa

ps, Was het niet de vos die de passie preekt?
Ofwel op het kippenhok wil passen?

Jeroenrad
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:33

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door Jeroenrad »

Ten eerste ben ik de laatste die advies zal geven over MLM, het enige wat ik wil doen is Onafhankelijk informatie geven en vragen beantwoorden zodat iedereen voor zichzelf kan bekijken of MLM wat voor hem of haar is.
En als je denkt dat dit niet kan omdat ik toevallig met een MLM concept werk is dat natuurlijk je goed recht. Maar als er mensen zijn die wel denken dat ik een onafhankelijk en eerlijk antwoord kan geven dan krijg ik vanzelf vragen, als niemand dit denkt krijg ik ook geen mailtjes, geen probleem...

En blijkt trouwens een groot misverstand over MLM de ronde te doen dat je de waarheid niet kan/mag zeggen, een stom misverstand trouwens waar veel mensen (helaas ook die zich met MLM bezig houden) een hoop schade mee aanrichten

S. ;-)

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hmmm, wanneer je echt je onderzoek op feiten wilt baseren, zul je inlichtingen in moeten winnen bij de kamer van koophandel of iets dergelijks.

Mij werd in ieder geval veel duidelijk toen iemand een bepaalde gerechtelijke uitspraak op dit forum plakte en linkte.
Een slecht bedrijf dat erop uit is om de eigen zakken te vullen, zal opereren binnen de kaders van de wet en pretenderen dat het om verkoop gaat, terwijl de achterliggende gedachte een piramide-spel is.

Wanneer men vaag doet, is er naar mijn idee al veel duidelijk.
Ieder bedrijf heeft een sociaal en financieel jaarverslag. Dat moeten ze ook kunnen tonen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door So be it »

S:';# ennogwat........^,

Rare ideeen houd je er op na.
Het is erg simpel.

Wordt er premie betaald over omzet van een echt product? (geen rapporten of zo...)
Dan is het MLM. (marketing van producten)
Wordt er premie betaald over ''inschrijfgeld''.....?
Piramidespel. (De -goedgelovigheid van mensen- is het product!)

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik vind de gedachtegang van S.;-) helemaal niet raar en kan hierin met hem mee gaan. Als het allemaal zo fantastie''s is waarom geen info vooraf? Waarom moet men naar een bijeenkomst waar de nadelen uiteraard niet worden verteld! Zoek eerst info via het internet, Toets de naam van het bedrijf ( als men dat tenminste wil zeggen vooraf ) op de site van www.google.nl en kijk naar de voor, maar ook de nadelen. Vraag en kijk op fora waar mensen soms bepaalde produkten ( denk aan herbalife ) te koop aanbieden soms voor nog geen 30% van de inkoop en vraag naar de reden van stoppen. Als je dan wil ga je naar de infoavond wetende OOK de nadelen en beslis dan pas.Vraag jezelf af waarom meer dan 90% zogenaamde losers worden genoemd, zijnde mensen die het geprobeerd hebben maar zijn mislukt en door de voorstanders steevast ,, losers,, worden genoemd.

succes Joopataa :idea:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Waarom moet men naar een bijeenkomst waar de nadelen uiteraard niet worden verteld!
Nadelen?
Hoezo? Noem er eens een paar.
Wat ik hier zoal heb gehoord ben ik nog niet tegengekomen.
Ik zorg voor een omzetje.
En anderen die ik de mogelijkheid heb uitgelegd, zorgen ook voor een omzetje.
Dat wordt bij elkaar opgeteld en daar krijg ik een klein percentage van als beloning voor mijn werk.
Ik zie niet wat daar nou zo moeilijk aan is.
Ik ben er niet hard mee aan het werk, verdien dus ook niet veel.
Ga daar niet over klagen, want ik werk er weinig aan.

So be it

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door Jonjo »

So be it, misschien kan je helpen, ik ken iemand die voor de eerste 120 jaar een voorraad schoonmaakmiddelen heeft staan die goed is voor een gemiddeld dorp. OK hij is een beetje labiel maar hij is er wel ingestonken. Leuk he dat systeem.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Leuk om dingen uit hun verband te trekken! En ook heel fijn dat jij vind dat er geen nadelen te vinden zijn in mlm. Praat eens met die 90% die gefaald hebben, Of bij jij ook zo iemand die deze mensen als ,, losers,,
afschilderd? Waarom zouden mensen niet EERST zich compleet op de hoogte stellen van alle voor of nadelen? Als er geen nadelen zijn zoals jij beweert , hoef je jezelf toch geen zorgen te maken dat mensen verder kijken dan die infoavond? Nogmaals , voor welk produkt je ook gaat , kijk eerst op www.google.nl , Vraag door bij anderen die er positief, maar ook negatief over zijn , en maak dan pas een keuze. :arrow:

Joopataa

ps Ook ik heb al eens een stukje op het forum gezet van mijn buurman
Die werkelijk een kamer vol met herbalife-artikelen heeft en op marktplaats .nl en speurders.nl nog niet eens een bod kreeg toen hij ervan af wilde en 30% van de inkoopsprijs vroeg!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door So be it »

So be it, misschien kan je helpen, ik ken iemand die voor de eerste 120 jaar een voorraad schoonmaakmiddelen heeft staan die goed is voor een gemiddeld dorp. OK hij is een beetje labiel maar hij is er wel ingestonken. Leuk he dat systeem.
Zou niet weten over welk bedrijf je het dan zou hebben.
25 Jaar geleden kon dat nog.
Toen had je een piramideverkoop in zeep. ''GoldenProducts''.
De enige die ik kan bedenken die verder met zeep en nog veel meer werken zijn FLP, Herbalife en Amway.
En ik heb nog nooit opo Internet gezien dat er klachten zijn dat ze hun voorrraad niet terug kunnen geven! Laat anders maar even zien!
Dus zo te horen is ''hij'' inderdaad een beetje labiel, maar vlak jezelf dan ook niet uit door zulke woeste verhalen te geloven.
Leuk om dingen uit hun verband te trekken! En ook heel fijn dat jij vind dat er geen nadelen te vinden zijn in mlm.

Was er iets verbonden dan?
En fijn dat jij het fijn vindt.
Praat eens met die 90% die gefaald hebben, Of bij jij ook zo iemand die deze mensen als ,, losers,, afschilderd?
Snap niet zo best dat je geirriteerd raakt.
90% Gefaald? Weet van niks.
Weet dat veel mensen stoppen. Het is hun pakkie-an niet geweest!
Losers? Waarom?
Waarom zouden mensen niet EERST zich compleet op de hoogte stellen van alle voor of nadelen? Als er geen nadelen zijn zoals jij beweert , hoef je jezelf toch geen zorgen te maken dat mensen verder kijken dan die infoavond?
Tja, waarom ook niet....
Maar compleet? 2 Jaar studie of zo?
Je hebt toch je eigen gezonde verstand?
Weet in ieder geval dat er hier toch een vreemd soort kruistocht tegen de basisprincipes van mlm aan de gang is.
Nogmaals , voor welk produkt je ook gaat , kijk eerst op www.google.nl , Vraag door bij anderen die er positief, maar ook negatief over zijn , en maak dan pas een keuze.

Krijg je betaald door Google?
Ook ik heb al eens een stukje op het forum gezet van mijn buurman Die werkelijk een kamer vol met herbalife-artikelen heeft en op marktplaats .nl en speurders.nl nog niet eens een bod kreeg toen hij ervan af wilde en 30% van de inkoopsprijs vroeg!

Heeft jouw buurman een erg grote duim?
Maar zal eens informeren. En waarschijnlijk loopt er hier toch ook wel iemand rond van Herbalife die op de hoogte is van de terugkoopgarantie?
Bovendien weet ik dat Herbalife vertegenwoordigers ook veel klanten hebben.
Als die nu 30% over de inkoop kunnen betalen ipv 100 % over de verkoopsprijs........?
Geloof jij dan dat hij het niet kwijt kan?
Wacht je nog op je Assepoetser in je leven?

IK geloof niet meer in sprookjes.

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Je vind het vast niet erg als ik zeg dat ik op jou domme en aggresieve praat niet meer reageer! Ik vraag helemaal niet dat iemand twee jaar studeert , alleen of ze de voor en de nadelen eerst afwegen en dan naar die infoavonden zodat het meer evenwichtig is. Ik kan begrijpen dat jij daar weerstand tegen hebt want dat zou mensen wel eens op andere gedachte kunnen brengen. De term ,,losers,, kan je op veel forums tegenkomen en dan word daar dus inderdaad de mensen mee bedoelt die niet slagen, En dat er veel. Over mijn buurman met zijn zogenaamde grote duim kan ik je vertellen dat wat eerlijkheid betreft je nog niet eens in zijn schaduw mag lopen en dat meerdere vrienden en buren wel beter weten! Voor de rest wens ik je veel geluk ( je hebt het nodig ) en is dit voor mij de laatste reactie tegenover jou. :arrow:

Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Je vind het vast niet erg als ik zeg dat ik op jou domme en aggresieve praat niet meer reageer!

Erg vind ik het inderdaad niet.
Maar wat is er agressief aan mijn gepraat?
Je moet alleen niet denken dat iedereen zo licht gelovig is als jijzelf....

Herbalife heeft toch zeker 15 à 20 duizend (Ik schat even erg laag!) klanten die die handel NU voor bijv. €100 in de maand kopen.
En die zouden het dan niet voor maar € 20 euro willen kopen????
Iemand klets uit zijn nek. Jij ..... of je buurman.......
En als jij zéker weet dat het je buurman niet is.......?!?!
Ik vraag helemaal niet dat iemand twee jaar studeert , alleen of ze de voor en de nadelen eerst afwegen en dan naar die infoavonden zodat het meer evenwichtig is. Ik kan begrijpen dat jij daar weerstand tegen hebt want dat zou mensen wel eens op andere gedachte kunnen brengen.
Nee hoor.
een goed idee. Maar laten ze er geen 2 jaar over doen om het naadje van de kous te weten.
Veel mensen die TEGEN mlm zijn.... weten er geen bal vanaf. Sorry.
(Als jij het v erhaaltje van je buurman gelooft...... weet je er dus geen bal van af.... Nogmaals sorry!
De term ,,losers,, kan je op veel forums tegenkomen en dan word daar dus inderdaad de mensen mee bedoelt die niet slagen, En dat er veel.
Erg veel domme mensen zijn er dan.
Schijnbaar ook onder mlm mensen.
Over mijn buurman met zijn zogenaamde grote duim kan ik je vertellen dat wat eerlijkheid betreft je nog niet eens in zijn schaduw mag lopen en dat meerdere vrienden en buren wel beter weten! Voor de rest wens ik je veel geluk ( je hebt het nodig ) en is dit voor mij de laatste reactie tegenover jou.
Is dit een kenmerkende reactie voor mensen die tegen mlm zijn?
Mijn cijfers kloppen aardig. Ben je nu boos op de cijfertjes of op mij.?
Of op je buurman omdat hij je maar wat wijs heeft gemaakt?

Misschien kom je er nog op terug in commentaren op anderen.

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Zomaar even een paar voorbeelden , te controleren Op Marktplaats .nl
25-03-06 Wegens beeindiging herbalife voor weinig! Minder dan ik inkoop betaalde.!.Marktplaats 9-03-06 Tekoop herbalife wegens stoppen nu voor 50%.. marktplaats 27.02.06 te enthousiast ingekocht
herbalife F1 aarbeien kosten bij importeur €41.20.- mogen weg voor €27.50.-. . marktplaats,nl 13-02-06. Hallo ik heb heel veel produkten van herbalife te koop , ben helaas gestopt weg voor 50% inkoop op-op.
Speurders.nl.wegens beeindiging heb ik herbalife prod. nieuw en onaangebroken, vraagprijs 40% van de kostprijs. Dit zijn dus een paar voorbeelden van mensen die op het net hun herbalife spullen ook voor weinig willen slijten.Dus zouden in ieder geval al deze mensen ook niet op de hoogte zijn geweest van een terugkoopregeling. Gezien in dit licht is het verhaal van mijn buurman voor mij in ieder geval meer geloofwaardig geworden. Simpel na te zoeken voor iedereen en er staan er nog veel meer op.


joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Zomaar even een paar voorbeelden , te controleren Op Marktplaats .nl
25-03-06 Wegens beeindiging herbalife voor weinig! Minder dan ik inkoop betaalde.!.Marktplaats 9-03-06 Tekoop herbalife wegens stoppen nu voor 50%.. marktplaats 27.02.06 te enthousiast ingekocht
herbalife F1 aarbeien kosten bij importeur €41.20.- mogen weg voor €27.50.-. . marktplaats,nl 13-02-06. Hallo ik heb heel veel produkten van herbalife te koop , ben helaas gestopt weg voor 50% inkoop op-op.
Speurders.nl.wegens beeindiging heb ik herbalife prod. nieuw en onaangebroken, vraagprijs 40% van de kostprijs. Dit zijn dus een paar voorbeelden van mensen die op het net hun herbalife spullen ook voor weinig willen slijten.Dus zouden in ieder geval al deze mensen ook niet op de hoogte zijn geweest van een terugkoopregeling. Gezien in dit licht is het verhaal van mijn buurman voor mij in ieder geval meer geloofwaardig geworden. Simpel na te zoeken voor iedereen en er staan er nog veel meer op.
Mooi......!
Dan zal IK eens even onderzoek doen.
Eens kijken of die terugkoopregeling van Herbalife wat voorstelt!
Maar waarom reageert er geen persoon die bezig is met Herbalife????
Dat is toch geen reclame voor hen?

Nou staat er NOG niet dat het wordt aangeboden voor 30% van de inkoopsprijs, maar dat vergeef ik jou... en je buurman.

So be it.

S. ;-)

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hoewel het hier wel een theekrans lijkt gezien het aantal reacties.....

So be it schreef:S:';# ennogwat........^,

Rare ideeen houd je er op na.
Het is erg simpel.

Wordt er premie betaald over omzet van een echt product? (geen rapporten of zo...)
Dan is het MLM. (marketing van producten)
Wordt er premie betaald over ''inschrijfgeld''.....?
Piramidespel. (De -goedgelovigheid van mensen- is het product!)
Rare ideeën??

Ik??

Navraag doen bij kamer van koophandel vreemd?
Wat zou anders het nut zijn van zo'n instantie.

Kortom, ik denk heel simpel:
* Wanneer iets vaag; niet vertrouwen.
* Wanneer iemand snel op de kast; niet vertrouwen.
* Wanneer iemand niet openstaat voor vragen/commentaar.......
.....
...
..
Ach, het leven is simpel wanneer het verstand nuchter en goed is.

Wanneer JOUW verstand ook nuchter was, dan had je mijn stukje beaamd i.p.v bekritiseerd.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat is dus ook mijn standpunt. Waarom altijd als mensen commentaar hebben hun als tegenstanders afschilderen ? Waarom zou men niet uitgebreid onderzoek doen naar de werkmethode van het bedrijf waar je voor wil gaan werken. Waarom eerst naar een infoavond en voor die tijd vrijwel geen enkele info? Als het een goed bedrijf is met een open en eerlijk produkt zou men toch verwachten dat men blij zou zijn om zoveel mogelijk informatie te verspreiden op welke manier dan ook.Als iemand gaat vragen naar getallen of bedrijfsinformatie word men een achterdochtig en denkt meteen dat iemand of de naam of het produkt in een kwaad daglicht wil plaatsen en dat hoeft niet perse zo te zijn.


Joopataa :idea:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Dat is dus ook mijn standpunt. Waarom altijd als mensen commentaar hebben hun als tegenstanders afschilderen ?
Wanneer het praat als een tegenstander.....
Commentaar geeft als een tegenstander....
IS het naar alle waarschijnlijkheid, een tegenstander....!
Waarom eerst naar een infoavond en voor die tijd vrijwel geen enkele info? Als het een goed bedrijf is met een open en eerlijk produkt zou men toch verwachten dat men blij zou zijn om zoveel mogelijk informatie te verspreiden op welke manier dan ook.Als iemand gaat vragen naar getallen of bedrijfsinformatie word men een achterdochtig en denkt meteen dat iemand of de naam of het produkt in een kwaad daglicht wil plaatsen en dat hoeft niet perse zo te zijn.

Mooi.
Dus waarom NIET naar een info avond?
Toch gebrek aan zelfvertrouwen?

Waarom zou ik met iemand een uur aan de telefoon gaan zitten, ipv een half uur naar een plaatje te kijken.
En een plaatje ''zegt meer dan hoeveel woorden''?

''Oh, toch wel erg eng hoor!
Straks heb ik wat getekent wat ik helemaal niet wil!!!!''

Bij een mlm bedrijf hebben ze geen haast om je te laten tekenen....!

Dus het draait TOCH om zelfvertrouwen?

So be it.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Informatie over MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dus het draait TOCH om zelfvertrouwen?
Nee het draait om fatsoen, openheid en eerlijkheid.
Als ik interesse heb kan je me vooraf info geven. Daarna ga ik wel naar zo'n meeting toe, als ik nog steeds interesse hebt. Tijdens zo'n meeting kan je een groepsgevoel en peer pressure creeeren waardoor mensen eerder zullen tekenen en eerder ja zullen zeggen.

Laten we de zaken eens omdraaien, waarom niet de mogelijkheid om te tekenen tijdens zijn zo'n meeting weg te halen en mensen pas na 4 weken bedenktijd de kans geven om te tekenen. Als het zo geweldig is zullen mensen na die 4 weken dat ook nog zien? Of niet? Het draait toch ook om de kwaliteit van het aanbod wat het mlm bedrijf doet?

Gesloten