LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interessante mlm data

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Neem jij hierbij dan dus aan dat elke verkoper die omzet draait? is dat niet een beetje weinig om het realistisch te noemen? Ik bedoel een zzp'er verdient meer afhankelijk van wat diegene doet natuurlijk.
Nee, ik reken uit wat een mlm distributeur gemiddeld aan omzet draait. Sommigen zullen meer en sommigen zullen minder verdienen. Doch, als er gemiddeld zo weinig omzet wordt gedraaid, dan zullen er wel heel veel distributeurs weinig inzet hebben en echt niet willen. Althans, volgens jouw redenatie. Of wellicht is mlm toch niet die geweldige kans.
MLMvoorstanderNL schreef:MLM is gewoon niet te vergelijken met traditioneel geaccepteerde manieren van werken...daarom ook dit topic.
Daar ben ik het wel mee eens. met traditioneel geaccepteerde manieren van werken heb je een echte kans. In de mlm niet, anders waren de cijfers toch wat beter geweest.
MLMvoorstanderNL schreef:En er is gewoon geen gemiddelde. Er zijn mensen in MLM die langzamer gaan dan andere en er zijn mensen die misschien wel veel meer doen dan het gemiddelde..

Afhankelijk van hun eigen inzet

Ik snap dat alle tegenstanders het graag willen becijferen maar dat is gewoon niet realistisch verbonden met de praktijk.

Kom er dus niet meer mee aandraven want de berekening klopt niet
Er is altijd een gemiddelde. de vraag is hoe de cijfers die het gemiddelde samenstellen verdeeld zijn. Een gemiddelde geeft iets aan, het geeft een aanzet tot welke je kant je verder moet gaan zoeken. Het is een startpunt en referentiepunt. In het geval van mlm geeft het gemiddelde aan dat de bewering dat je van mlm een bestaan kan opbouwen voor heel veel mensen niet geldt. dat het niet zo'n geweldige kans is.

Tenslotte, ik hou niet zo van geboden. En ik zal dus door blijven gaan met rekenen. Omdat die berekeningen ons zullen laten zien hoe aantrekkelijk mlm echt is.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Er zijn voldoende mensen die er anders een goed passief inkomen van hebben. De vraag is alleen wanneer ben jij tevreden wat moet het goede aantal zijn?
Draai jouw vraag eens om. Hoeveel procent van hen die deelnemen aan mlm houdt er een goed inkomen aan over. Goed definiëren we dan als meer dan een modaal maandsalaris.

En daarna, hoeveel procent van hen die deelnemen verdienen er zo goed mee dat ze vervroegd met pensioen kunnen. Na 10 jaar bijvoorbeeld.
MLMvoorstanderNL schreef:De rest is welkom bij een MLM bedrijf om dat pensioen aanzienlijk te vervroegen
Laat maar zien hoeveel procent van de mlm distributeurs hun pensioen aanzienlijk vervroegt.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Heb even opgezocht wat een modaal inkomen is tegenwoordig en dat is ongeveer €1700 netto en daarvan moet je kunnen rondkomen.. Boven modaal is dus wat erboven zit...

Dit is haalbaar in MLM... En daar komt vervolgens bij dat je over het groepsvolume maar 1,2% belasting betaald..

[stukje tekst weggehaald]

Allemaal mogelijk in MLM...de vraag is alleen... doe je genoeg je best en zit je bij het goeie systeem ;)
Opvallend is dat je nu opnieuw komt met "het is mogelijk in mlm" maar schijnbaar niet in staat bent om ons te laten zien hoeveel mensen dan een modaal inkomen genereren met hun mlm activiteiten. De bewering dat het mogelijk is is daarmee compleet krachteloos en waardeloos geworden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door antileugens »

met andere woorden: zowel voor- als tegenstanders kunnen hun uitspraken hierover niet waar maken. Al is er voldoende bewijs dat er een heel aantal mensen een goed inkomen uithalen (dat kan ook niet anders als je het concept bekijkt; het is alleen de vraag hoeveel mensen dit bereiken en daar kunnen zowel de voor- als de tegenstanders geen onderbouwde uitspraken over doen).

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

En welke uitspraken kunnen de tegenstanders dan niet waarmaken antileugens?

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Nog even over de tegenstelling omzet en verdiensten. De WFDSA claimt dat in de Verenigde Staten ongeveer 13 miljoen mensen actief zijn in MLM en dat zij 7 miljard dollar per jaar verdienen aan commissies en bonussen (op een omzet van 29.5 miljard = 23,7%).

Nog steeds geen cijfers over de inzet, maar we kunnen wel wat meer zeggen over de verdiensten, zodat we zelf geen marges hoeven aan te nemen. Gemiddelde verdiensten per geregistreerde distributeur zijn dan ongeveer 540 dollar per jaar. Nogmaals, over inzet weten we nog niets.

Bron: http://www.wfdsa.org/library/?fa=socio- ... itedStates

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

540 dollar per jaar is minder dan 50 dollar per maand.
Omzet in personal care is $6,9 miljard per jaar. En de mlm omzet maakt 0,9% van alle retail omzet.
Al met al nog steeds geen cijfers die mij doen zeggen dat mlm zo'n geweldige kans is op een normaal inkomen, laat staan op financieel onafhankelijk worden. En ook niets wat mij nu doet overtuigen dat mlm werkt.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:540 dollar per jaar is minder dan 50 dollar per maand.
Omzet in personal care is $6,9 miljard per jaar. En de mlm omzet maakt 0,9% van alle retail omzet.
Al met al nog steeds geen cijfers die mij doen zeggen dat mlm zo'n geweldige kans is op een normaal inkomen, laat staan op financieel onafhankelijk worden. En ook niets wat mij nu doet overtuigen dat mlm werkt.
Dat claim ik ook niet en je weet dat het ook niet direct mijn insteek is om dat te bewijzen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

@Niels2010, ik bedoelde niet dat jij me daarvan wil overtuigen. Ik doelde op mlm in zijn algemeenheid en ook op MLMvoorstanderNL.
De cijfers overtuigen mij niet en ik snap dan ook niet waarom al die mlm-ers zo heilig overtuigd zijn dat het gaat werken.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:@Niels2010, ik bedoelde niet dat jij me daarvan wil overtuigen. Ik doelde op mlm in zijn algemeenheid en ook op MLMvoorstanderNL.
De cijfers overtuigen mij niet en ik snap dan ook niet waarom al die mlm-ers zo heilig overtuigd zijn dat het gaat werken.
Weet ik, maar wilde het voor iedereen ook even duidelijk maken. Ik blijf zoeken naar statistieken, want het zou me daar voor iedereen toch een verlichting opleveren als we nou eindelijk eens echt gegronde conclusies konden trekken.

http://www.wfdsa.org/statistics/index.c ... s&number=1

Opnieuw geen informatie over de inzet in termen van uren per week of iets dergelijks, maar wel de distinctie tussen parttime en fulltime. Als we naar het totaal ('grand total') kijken, zien we dat 79% van de distributeurs parttime werkzaam is. Als we die allemaal buiten beschouwing zouden laten (en dus alleen met de fulltime distributeurs rekenen), komen we op een gemiddelde omzet per distributeur van: 7566 dollar per jaar (in 2009). Ook dat lijkt me nog niet genoeg voor een bovenmodaal inkomen (zie berekening onderaan in de post). Zeker niet als we dan ook nog eens het eerder berekende inkomstenpercentage hanteren: 23,7% -> 23,7% van 7566 = 1793 dollar per jaar per fulltime distributeur. Fulltime is 40 uur per week, 45 weken per jaar. Dat komt op een uurloon van 1 dollar.

Moet wel bij worden opgemerkt dat er nog steeds een mogelijkheid is dat die fulltime-distributeurs nog maar net begonnen zijn (en daarom nog geen downline hebben) of dat in die 21% toch ook nog mensen zitten die helemaal niets doen - een statistische fout. Desalniettemin stemmen de gemiddelden niet echt positief.

Berekening gemiddelde per fulltime distributeur:

Totale omzet 2009: 117.597.700.000

Totaal aantal 'sales rep.': 74.013.441

Waarvan parttime: 79%, dus fulltime waarschijnlijk: 21%

21% van 74.013.441 = 15.542.823

117.597.700.000/15.542.823 = 7566,05

Dit is dus de gemiddelde omzet per jaar per fulltime distributeur als alle parttime distributeurs helemaal niets zouden doen.

Hiervoor uitgerekend dat ongeveer 23.7% van de omzet wordt uitgekeerd aan bonussen en commissies, dus:

23.7% van 7566,05 = 1793,15

Edit = typfoutje in berekening gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door Niels2010 op 27 mei 2011 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:[Ongepast taalgebruik verwijderd door de moderator]
Dit soort taal slaat natuurlijk nergens op en ik zal dit dan ook - tegen mijn zin, want dat doe ik anders nooit - bij de moderator moeten melden.

Dan over de inhoud:
MLMvoorstanderNL schreef:Heel simpel, mind set is erg belangrijk. Niemand begint toch ergens aan als diegene dat niet denkt? Weetje er zijn gewoon ook bewijzen dat personen dit snel kunnen bereiken wat men wil.
Elke keer kom je weer ergens anders mee, maar het snijdt zelden hout. Je hebt op verschillende plaatsen op dit forum beweerd dat als iedereen zich voldoende zou inzetten en voldoende zou geloven in het systeem, dat er dan voor iedereen de mogelijkheid ligt om rijk te worden. Nadat dit door zo'n beetje iedereen is weggehoond, kom je er nu ineens weer mee dat we het wel moeten geloven, want er zijn incidenten te noemen waar mensen rijk geworden zijn van MLM. Zo werkt het natuurlijk niet. De mogelijkheid dat deze succesverhalen (net als meestal in de reclamewereld) zijn aangedikt, overdreven of verzonnen daargelaten, is het ook nog eens zo dat één zwaluw nog geen zomer maakt, dat als je ooit één gele bus hebt gezien dat alle bussen dan automatisch geel zijn en dat als één of verscheidene mensen ooit rijk zijn geworden door het engageren in MLM-activiteiten, iedereen die zich met deze handelsvorm in laat dan ook automatisch rijk wordt.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:Niels: Dit verhaal is niet verzonnen, je kan alle feiten checken en de beste man is Zaterdag in Hoevelaken ;)
Ik zeg ook niet dat het verhaal verzonnen is. Toch kun je niet met zekerheid stellen dat die man zo rijk is, op basis van wat ie zelf zegt. Ik kan ook wel zeggen dat ik een studiebeurs van 40.000 per maand ontvang, maar dan geloof jij me toch zeker ook niet?
MLMvoorstanderNL schreef:Als ik het goed begrijp zeg je nu dat het net vanzelfsprekend is dat iedereen die met MLM begint er ook rijk van wordt? Want dit klopt namelijk.. zeg ik ook.


Nogmaals, dat geloven is niet het belangrijkste en nee, je begrijpt het niet goed. Mijn punt is dat je je stelling dat er voor iedereen voldoende te verdienen valt in MLM, niet kunt bewijzen door enkele voorbeelden aan te halen die rijk zijn geworden. Dan zou je ook kunnen stellen dat de staatsloterij iedereen rijk maakt, daar zijn immers ook enkelen miljonair mee geworden. Je voorbeelden bewijzen hoogstens dat er voor enkelen inderdaad de mogelijkheid is om rijk te worden met MLM, maar dit voorbeeld is nog eens hoogst ongelukkig gekozen ook, aangezien deze man één van de eersten was in zijn eigen land (Spanje), waardoor het zelfs nog niet eens het argument van de tegenstanders dat 'alleen de eersten er aan verdienen' weerlegt.
MLMvoorstanderNL schreef:Overtuiging in wat je doet is belangrijk toch? Je gaat niet aan de start staan bij een wedstrijd als je niet denkt dat je kans maakt te kunnen winnen. Als je dit niet doet met enige (naive) vorm van overtuiging. Je geloof is alles en dit meen ik.
Dat is absoluut een belangrijke voorwaarde, maar ik geloofde als vijfjarig kind altijd stellig dat ik ooit voor Feyenoord zou voetballen en toch lukte dat niet (waarschijnlijk omdat ik twee linkerbenen heb..). Je moet inderdaad vertrouwen hebben in wat je doet, maar er komt meer bij kijken dan dat.
MLMvoorstanderNL schreef:Iemand die begint met MLM maar het eigenlijk niet vertrouwt en overal aan twijfelt... zal falen.
Dat zal ongetwijfeld. De vraag is echter: zal iemand die er stellig van overtuigd is dat hij het wel gaat halen, zal die het ook altijd halen?
MLMvoorstanderNL schreef:Mindset is alles ;) Google maar op Mindset
Niet zo denigrerend.

Gesloten