LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interessante mlm data

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

chocolate schreef:een minimum aan respect
Voordat jij over respect gaat praten, begin het eerst eens te tonen door voortaan eerst de forumregels te lezen en niet oude topics te bumpen met off topic gezwets.

chocolate schreef:Het recessievraagstuk heb ik zelfs 2 x beantwoord.
Je mist nog stééds het punt. De hele wereld verkeert in een recessie. Waarom zou mlm daar dan geen last van hebben?
En kom nu a.u.b. niet weer met zo'n nietszeggend onzin stukje. Kom nou eens met een echte gedegen, onderbouwde, economische analyse.

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Toolboy »

Soms zijn mensen die alles omver willen werpen echt onbegrijpelijk hoor!
Beter gezegd ze weten zelf niet echt wat ze willen.

Neem nou de vraag "Waarom heeft mlm geen last van de recessie"

Antwoord voor de vragen steller : "Omdat het niet werkt natuurlijk" (Haha)
Serieus antwoord
- mlm producten zijn voornamelijk verbruiksproducten (recessie ongevoelig)
- daarnaast hebben de distributeurs (verbruikers) groothandelsprijzen.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Ga ik het toch opnemen voor Kuklos, hoe raar kan een dag verlopen.

Ook verbruiksproducten zijn zeker gevoelig voor de recessie. Je hebt namelijk high end en luxe verbruiksartikelen. Kun je deze makkelijk vervangen door een goedkopere gevoelsmatig (!) gelijkwaardig product zullen mensen wanneer ze moeten bezuinigen kiezen voor de goedkopere variant.

Van een teruglopende consumentenbesteding heeft iedereen die verkoop last. De een iets meer of minder dan de ander. Dat ligt aan verschillende factoren.

Een ondernemer kijkt vanuit een ander perspectief.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Toolboy schreef: Serieus antwoord
- mlm producten zijn voornamelijk verbruiksproducten (recessie ongevoelig)
- daarnaast hebben de distributeurs (verbruikers) groothandelsprijzen.
Wat een onzin! Waarom zouden verbruiksproducten recessieongevoelig zijn?! Mensen gaan niet besparen op peperdure vitaminepreparaten, wat meer letten op de telefoonkosten, etc.? Mogen wij hier dan ook het bewijs van zien, alstublieft?

Hoe verhoudt het feit dat MLM-distributeurs tegen groothandelsprijzen hun producten kunnen inkopen zich ook maar enigszins tot welke effecten de recessie op MLM zal hebben? En in de vergelijking met de rest van het bedrijfsleven: kopen andere 'verkopers' tegen retailprijzen in? :S

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Toolboy »

Niels2010 schreef:Wat een onzin! Waarom zouden verbruiksproducten recessieongevoelig zijn?! Mensen gaan niet besparen op peperdure vitaminepreparaten, wat meer letten op de telefoonkosten, etc.? Mogen wij hier dan ook het bewijs van zien, alstublieft?
Welk bewijs wil je?
een filmpje dat ik afwas of schoonmaak misschien?
Ondanks de recessie poetst nog iedereen de tanden, wordt er nog steeds schoongemaakt of afgewassen, toch?
Niels2010 schreef:Hoe verhoudt het feit dat MLM-distributeurs tegen groothandelsprijzen hun producten kunnen inkopen zich ook maar enigszins tot welke effecten de recessie op MLM zal hebben? En in de vergelijking met de rest van het bedrijfsleven: kopen andere 'verkopers' tegen retailprijzen in? :S
wat een onzin niels iedere verkoper koopt voordeliger in dan dat het wordt verkocht.
detail is wel dat als je traditioneel verkoopt bulk zal moeten inkopen om voordeel te halen.
binnen mlm kun je ook met korting los inkopen, probeer dit maar eens als ondernemer bij de makro of sligro.
daar lachen ze je keihard uit als je vraagt om korting bij 1 tube tandpasta.

Traditionele handel is gebaseerd op volume met steeds minder service
steeds meer mensen klagen hierover
maar rijden zelf wel om als brood elders 10 cent voordeliger is.
MLM daartegenin is gebaseerd op losse verkoop en service

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

Toolboy schreef:
Niels2010 schreef:Wat een onzin! Waarom zouden verbruiksproducten recessieongevoelig zijn?! Mensen gaan niet besparen op peperdure vitaminepreparaten, wat meer letten op de telefoonkosten, etc.? Mogen wij hier dan ook het bewijs van zien, alstublieft?
Welk bewijs wil je?
een filmpje dat ik afwas of schoonmaak misschien?
Ondanks de recessie poetst nog iedereen de tanden, wordt er nog steeds schoongemaakt of afgewassen, toch?
Klopt. Maar dat is geen bewijs dat verbruiksproducten recessie ongevoelig zijn. je ziet mensen naar goedkopere middelen grijpen. En niet alle verbruiksproducten zijn noodzakelijk voor het dagelijks leven. Dus het bewijs is nog niet geleverd.


Toolboy schreef:
Niels2010 schreef:Hoe verhoudt het feit dat MLM-distributeurs tegen groothandelsprijzen hun producten kunnen inkopen zich ook maar enigszins tot welke effecten de recessie op MLM zal hebben? En in de vergelijking met de rest van het bedrijfsleven: kopen andere 'verkopers' tegen retailprijzen in? :S
wat een onzin niels iedere verkoper koopt voordeliger in dan dat het wordt verkocht.
Waarom zijn dan die mlm producten zo duur? En, dan komen we weer bij de originele vraag uit, waarom zou mlm recessiebestendig zijn? Voor de dure mlm producten zijn ook goedkope alternatieven beschikbaar.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

chocolate schreef:Ga ik het toch opnemen voor Kuklos, hoe raar kan een dag verlopen.

Ook verbruiksproducten zijn zeker gevoelig voor de recessie. Je hebt namelijk high end en luxe verbruiksartikelen. Kun je deze makkelijk vervangen door een goedkopere gevoelsmatig (!) gelijkwaardig product zullen mensen wanneer ze moeten bezuinigen kiezen voor de goedkopere variant.

Van een teruglopende consumentenbesteding heeft iedereen die verkoop last. De een iets meer of minder dan de ander. Dat ligt aan verschillende factoren.

Een ondernemer kijkt vanuit een ander perspectief.
@chocolate, dank voor je steun. Doch, het zijn niet alleen high end luxe producten. Het betreft zelfs simpele dingen waarvoor mensen een goedkoper alternatief zoeken en overgaan op het huismerk van een supermarkt of naar de Aldi gaan.

Maar hierdoor staat nog steeds de vraag open waarom mlm geen last zou hebben voor de recessie. Overal worden mensen ontslagen en houden de consumenten de hand op de knip. Waarom zou mlm dan de oplossing zijn als consumenten gewoon geen geld uitgeven?

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Oja hoor natuurlijk iedere bedrijfstak heeft last van recessie, mlm is daar geen uitzondering op. Vertrouw niemand die dit zegt, bekijk het alleen vanuit de mindset waarbinnen het gezegd heeft. De top van Org. Gold heeft er geen enkele baat bij om te zeggen dat zij er geen last van hebben. Net zoals Shell niet wanneer jij tankt tegen je zegt dat Nigeria inmiddels ecologisch een puinhoop is dankzij de vervuilingen. Dat wil je trouwens ook niet horen, tenzij je mindset milieulobby is.

Alleen werk ik met een structuur binnen een mlm strategie die minder kwetsbaar is voor conjuctuur gevoelige bewegingen zoals een recessie en een neerwaartse economie. Om je wind uit de zeilen halen, nee je gaat nu niet een waslijst aan dooddoeners lezen.

Voor mij is dit forum geen plaats om business te verwerven. Alleen ontzettend leuk om van gedachte te wisselen over MLM. Wat het geheim van mijn succes is hou ik voor me


ps ik ben niet zo dom als je denkt hoor :lol:

By the way, speciaal voor diegene die ergens in zijn commentaar riep, vent doe niet zo dom. Sorry, je mag me best dom noemen, maakt mij niet uit. de rest van de opmerking is niet van toepassing hahaha

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door trail46 »

chocolate schreef: By the way, speciaal voor diegene die ergens in zijn commentaar riep, vent doe niet zo dom. Sorry, je mag me best dom noemen, maakt mij niet uit. de rest van de opmerking is niet van toepassing hahaha
Heb even terug gekeken en deze opmerking is of niet gemaakt of ik kan hem niet terug vinden!! Dus Quote de uitspraak dan maar (laat zien waar dat zo staat) of probeer je de underdog te spelen en verzin je maar wat?

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

chocolate schreef: Alleen ontzettend leuk om van gedachte te wisselen over MLM.
Dit staat nogal haaks op:
chocolate schreef:Alleen werk ik met een structuur binnen een mlm strategie die minder kwetsbaar is voor conjuctuur gevoelige bewegingen zoals een recessie en een neerwaartse economie.
..........
Wat het geheim van mijn succes is hou ik voor me
Jij wil hier over mlm praten. maar als wij vragen waarom mlm nu wel een goed idee zou zijn in deze recessie blijft het antwoord uit. Keer op keer op keer weer.
Laten we het netjes zeggen door te stellen dat je jouw woorden (dat je over mlm wil praten) voorlopig absoluut niet waar maakt.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Oja hoor natuurlijk iedere bedrijfstak heeft last van recessie, mlm is daar geen uitzondering op. Vertrouw niemand die dit zegt, bekijk het alleen vanuit de mindset waarbinnen het gezegd heeft. De top van Org. Gold heeft er geen enkele baat bij om te zeggen dat zij er geen last van hebben. Net zoals Shell niet wanneer jij tankt tegen je zegt dat Nigeria inmiddels ecologisch een puinhoop is dankzij de vervuilingen. Dat wil je trouwens ook niet horen, tenzij je mindset milieulobby is.

Hoi Kuklos Dit stond in het vorige bericht. staat toch heel duidelijk in dat MLM vanzelfsprekend last heeft van de recessie.

chocolate
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:32

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door chocolate »

Jouw andere opmerking. ik geloof volledig in MLM als volwassen marktstrategie. Ik ben wel van mening dat heel veel mensen niet begrijpen waarom dit zo is.

Daarbinnen heb ik een formule gevonden om met behulp van een MLM strategie slagvaardig aan de slag te gaan. En dan ga ik natuurlijk niet om dit forum plaatsen.

Lijkt me logisch. het blijft ondernemen en de concurrentie net even voor zijn.

Mijn hemel!
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2012 22:50

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Mijn hemel! »

Mijn hemel!
Ik kwam even kijken na een jarenlange afwezigheid op dit mlmforum.
Nog steeds dezelfde mensen die dezelfde onzin over mlm verkopen.
De namen zijn veranderd, maar de rare conclusies zijn hetzelfde.
Nog steeds zo dat niemand van de tegenstanders van mlm het verschil weet tussen een premie krijgen óver een omzet of ván een omzet.
Nog steeds zo dat in hun vreemde gedachte gang de "bovenste" altijd meer verdient dan de "onderste".
Nog steeds zo dat iemand die tegen leugens is het niet zo nauw neemt met de waarheid.
Nog steeds de vergelijking met fulltime banen.
Nog steeds is de gedachtegang dat een mlm man verplicht is fulltime te werken voor een fulltime inkomen.
Nog steeds wordt een bijverdienste van een € 100 / maand gebagatelliseerd.
Nog steeds wordt het voordeel van de inkoopwaarde van producten die men fijn vindt, gebagatelliseerd.
En nog steeds wordt gesteld dat wereldbekende mensen die positieve zaken zien in mlm niet goed bij hun hoofd zijn..... omdat ze er zélf niet mee werken.
Mijn hémel!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik kwam even kijken na een jarenlange afwezigheid op dit mlmforum.

Dan had je toch met je oude account kunnen inloggen, tenminste als je geen ban had. :lol:
Niets zeggen, je hebt de gegevens vergeten! :lol: :lol:


Afbeelding

Helaas is de andere account al weer verdwenen.

Bekijk profiel - MAO SHANG

Gebruikersnaam:
MAO SHANG
De gebruiker is inactief:
Profieldetails gewijzigd

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door antileugens »

Net gekeken, profiel is gewoon actief.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door nevermind »

antileugens schreef:Net gekeken, profiel is gewoon actief.

Bekijk profiel - MAO SHANG

Gebruikersnaam:
MAO SHANG
De gebruiker is inactief
Profieldetails gewijzigd

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Mijn hemel! schreef: Nog steeds dezelfde mensen die dezelfde onzin over mlm verkopen.
De namen zijn veranderd, maar de rare conclusies zijn hetzelfde.
Ha Jan!!

Nee, het zijn steeds anderen; Zoals jaren geleden al de conclusie was: There's born one every minute!
Dezelfde onzin die over mlm verkondigd wordt is niet veranderd, alleen de mensen die in de gaten krijgen dat het niet werkt vallen af, en worden vervangen door nieuwe generaties naïevelingen die weer in precies dezelfde beloftes zijn gestonken, en dus ook er goed aan denken te doen om met precies dezelfde verhalen naar de fora te komen. Mensen uit jouw tijd, zoals eh... jij, hebben inmiddels wel in de gaten dat alle inspanning in MLM ze geen dag eerder bij hun pensioen brengt (geniet je er een beetje van, of ben je solidair met hen die nog een paar jaartjes door moeten?). Ach ja, so be it...

Maar aan jou is er wel wat veranderd. Weet je de weg naar de smilies niet meer te vinden?

Mijn hemel!
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2012 22:50

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door Mijn hemel! »

Hoi Piet,
Wel nog steeds dezelfde naam? zózó!
Er is niet veel veranderd hier, Enicomotrist.
Er loopt nog steeds een verrader rond en zelfs jij weet nog steeds niet dat de onderste altijd, naar verhouding, meer verdient en dat je bonussen krijgt van het moederbedrijf óver een omzet.... en niet ván een omzet.
Eéns zie je het licht.
Gegroet.
Mijn hémel!

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door kuklos »

@Mijn hemel!, het is zeer duidelijk wie jij bent. Jouw volledige naam zal ik niet noemen, maar jouw voornaam wel: Jan. De rest kunnen mensen zelf wel opzoeken in oudere discussies.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Interessante mlm data

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Mijn hemel! schreef:Eéns zie je het licht.
Net als jij, bedoel je?

Met alle respect voor de details waar jij je zo blind op navelstaart, maar zie die hele MLM nou eens in grote lijnen. Marketing in de kortst mogelijke omschrijving is het aan de man brengen van een produkt op de markt. Waar zie jij nou één voorbeeld uit de afgelopen 60 jaar die MLM claimt te bestaan, dat er een MLM-produkt zich een serieuze positie op de markt heeft verworven? Alleen 13-in-een-dozijn meuk waar nauwelijks een mens ooit van heeft gehoord wordt via deze kanalen verhandeld.

Ik weet dat jij helemaal lyrisch wordt van de kwaliteit van de schoonmaakmiddeltjes die jij probeert te slijten aan je vrienden en bekenden, maar denk je ook niet dat zulke geweldige produkten eigenlijk door heel Nederland gebruikt zouden moeten worden? Is dat op zichzelf dan al geen indicatie dat MLM dan misschien niet de meest voor de hand liggende marketing methode is als de winkels dan blijkbaar vol liggen met tweederangs spul, en de hollandse keukenkastjes net zo?

Who cares wat het verschil is tussen ván of óver, als de omzet zélf geen drol voor stelt?
Who cares dat er tóch wel mensen héúl erg rijk mee worden als die MLM-meuk alleen terug te vinden is in de huizen van de MLM-ers zélf?
Who cares dat er maar liefst 2 miljard wordt omgezet, als blijkt dat daar ruim 3,3 miljoen mensen in ruim 80 landen voor nodig zijn?

De conclusie is dat het wel hele slechte produkten moeten zijn als zo'n goeie marketingmethode maar zo'n marginaal effect resulteert, of dat de marketingmethode toch wel erg beroerd moet zijn als het zo'n geweldig produkt niet op de markt weet te positioneren. Kies maar welke situatie van toepassing is...


Overigens, wel mijn oprechte complimenten voor de nieuwe opzet van jouw website. Van je échte bedrijf wel te verstaan. Alleen wil ik je wel de tip geven de bouwer ervan te vragen zich te verdiepen in het verhogen van de security. Momenteel biedt je hackers de mogelijkheid zich erover te ontfermen, en dan doel ik met name op regel 219 in het script ....\com_dfcontact\dfcontact.php. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, want jij zal toch zeker de eerste zijn die met mij eens zal zijn hoe belangrijk het is je beveiliging te borgen, nietwaar....? (Denk hier maar een knipoog-smiley achter)

Gesloten