LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeplus: goed product en ethische MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

En ook deze MLM'er laat zien perfect in het rijtje te passen.
Beloften zijn NIETS waard.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door ruud_a »

barentszman schreef:
newmikey schreef: "In 2001 heeft de Amerikaanse Food and Nutrition Board (FNB) onderdeel van het Institute of Medicine (IOM) voedingsvezel als volgt gedefinieerd: Voedingsvezel bestaat uit niet-verteerbare koolhydraten en lignine welke fysiologische effecten bij mensen hebben. De totale hoeveelheid vezel is de som van de hoeveelheid voedingvezel en wat daaraan nog wordt toegevoegd.[2] Deze definitie maakte een onderscheid tussen in voedsel aanwezige vezel (voedingsvezel) en vezel die geëxtraheerd en/of gesynthetiseerd is (functionele vezel) en als supplement op de voeding wordt ingenomen. Dit om de bewezen gezondheidsvoordelen van een vezelrijke voeding te onderscheiden van de veel minder onderbouwde gezondheidsvoordelen van suppletie met voedingsvezels."

"Witte koolhydraten" is een verzonnen term maar als daarmee bedoeld wordt koolhydraten met een hoge GI dan hebben die weer buitengewoon weinig te maken met onverteerbare vezels die in het geheel géén GI hebben (Ze worden immers niet door het lichaam opgenomen en daarmede dus ook niet omgezet in glucose). Dat suikers en snelle koolhydraten zouden leiden tot een ongezonde darmflora is al helemaal uit de lucht gegrepen.

Er wordt weer van alles met de haren bijgesleept en door elkaar gehusseld om het verhaaltje rond te krijgen, typisch MLM gedrag. Ga ergens anders neuzelen a.u.b. - wij kopen dit soort nonsens niet.
Het staat er als 'Witte koolhydraten' (let op: tussen ' ' ), omdat het een term is die gewoon gebruikt wordt voor makkelijk afbreekbare koolhydraten. En er is genoeg bewijs dat het de balans tussen jou lichaam en mond- en darmflora negatief beïnvloedt. En dat complexe koolhydraten een positief effect hebben op de darmen/darmflora.
Jeff Leach - The Human Food Project schreef:So what should you eat to improve the diversity and possible resilience of your gut microbiome to reduce the risk to invading pathogens, unnecessary inflammation, leaky gut and so forth? Nobody really knows for sure and the answer is likely different for different age groups and populations. But at a minimum, you want that ecosystem service of SCFAs to keep churning along at high levels – so eat as many plants a week as you can (30-50 is a good number to shoot for – keep track and see how you do) – that is, keep the fiber (non-starch polysacchrides, resistant starch etc) flowing to your colon. And maybe cut back a bit on the easy to digest and hyper-cooked and processed foods – letting your stomach do a little extra-somatic work every now and then. Maybe even open a window every now and then, and for god’s sake, get your hands and food a little dirty. But if we ever hope to get a better handle on what a ‘normal’ or ‘healthy’ gut (or skin, oral etc for that matter) microbiome looks like, we will need to look at less westernized populations who are still undergoing the epidemiological transitions most of us have already undergone.
Bron 2012: http://humanfoodproject.com/an-eaters-g ... icrobiome/

Diëtisten raden gewoon suppletie met voedingsvezels aan (bijvoorbeeld psyllium seed husks - "They are also used as a regular dietary supplement to improve and maintain regular GI transit."). Dat jij het een door elkaar gehusseld verhaal vindt, is helaas omdat je er niks van af weet. Bespreek het met een expert, want mij ga je toch nooit geloven.
of gewoon volkorenbrood natuurlijk, in plaats van wit brood.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

barentszman schreef:Dat jij het een door elkaar gehusseld verhaal vindt, is helaas omdat je er niks van af weet. Bespreek het met een expert, want mij ga je toch nooit geloven.
Het blijft toch maar aanmodderen met zo'n zelfbenoemde MLM "expert" maar geinig is het wel. Opvallend dat er toch nog mensen in zo'n makkelijk door te prikken kulverhaal tuinen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

barentszman schreef:Diëtisten raden gewoon suppletie met voedingsvezels aan (bijvoorbeeld psyllium seed husks - "They are also used as a regular dietary supplement to improve and maintain regular GI transit.").
Hadden we de rest van de pagina ook even doorgelezen, meneer de "expert"?

"Possible adverse reactions include allergic reactions, especially among those having had regular exposure to psyllium dust. Gastrointestinal tract obstruction may occur, especially for those with prior bowel surgeries or anatomic abnormalities, or if taken with inadequate amounts of water.

Psyllium seed husk consumption has noteworthy negative and positive attributes. A properly trained person can address the potential side-effects between prescription medications and psyllium seed husk, and the potential interactions between herbs or supplements and psyllium seed husk.

The U.S. FDA has published that psyllium, among other water-soluble gums, have been linked to medical reports of esophageal obstruction (Esophageal food bolus obstruction), choking, and asphyxiation.
"

Vooral zo door blijven gaan met jezelf begraven in meer en meer linkjes waar je expertise klaarblijkelijk te kort schiet!

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Maypole »

barentszman schreef: Even een quote van een andere topic “Forever Living Products?” (wat me overigens niet zo'n fris zaakje lijkt...)
Even nog het feit ondersteunen dat sommige mensen hier maar zitten om willekeurig wat af te kragen. De reactie van Encore van 02 mei 2014 00:05, waarom ik Google resultaat nummer 3 negeer ofwel het youtube filmpje “Is Lifeplus a scam? WARNING…”. Dat is omdat de conclusie is dat het GEEN scam is, en het filmpje je vervolgens bij iets anders (wel zeer waarschijnlijk een scam) probeert te betrekken. Volkomen non-sense dus. Echt een waardeloze actie.
(nadruk toegevoegd)

Typisch dat je hier bij hoog en laag, aan de hand van pseudo-wetenschappelijk geklets, probeert te ontkrachten dat Lifeplus een scam is, terwijl je concurrentie wel af doet als zijnde 'niet zo'n fris zaakje' of 'zeer waarschijnlijk een scam'.

Bij die andere scams zitten mensen die precies zoals jij zijn. Bij hoog en laag beweren dat wat zij promoten géén scam is, aan de hand van pseudo wetenschappelijk geklets, zonder enige sluitende onderbouwing. Wat zij verkopen, aanbevelen en aansmeren is natuurlijk ubergezond, uniek en revolutionair. En je houdt er zelfs nog geld aan over ook! Ondertussen roepen ze dat de rest natuurlijk wel een scam is, maar dat wat zij promoten is absoluut geen scam hoor!!

Snap je niet dat alle MLM bedrijven van tegenwoordig, dus ook lifeplus, per definitie een scam zijn??

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

En ook deze belofte zult je waarschijnlijk wederom breken zoals de vorige en net als alle mlm'ers

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door ruud_a »

barentszman schreef: Het blijft toch maar aanmodderen met zo'n zelfbenoemde MLM "expert" maar geinig is het wel.
Ik heb mijzelf nooit expert genoemd, maar 1 ding weet ik zeker: ik ben met mijn ervaring in de microbiologie meer expert dan jij (daar hoefde ik maar een korte discussie met je voor te voeren) en dat het hele vezel/darmflora verhaal klopt als een trein.

[/quote]

uw ervaring in microbiologie?
als u een kunstmatige zoetstof een vulmiddel noemt, denk ik dat uw ervaring met microbiologie toch niet veel verder gaat dan een ontstoken vinger en een neusverkoudheid.
overigens een kloppend verhaal ophangen over darmflora, zegt op zich helemaal niets over mlm.
dat is zoiets als een goede vangst bij het vissen koppelen aan het feit dat de trein een keer op tijd was.
allebei positief (voor de visser althans, voor de vissen wat minder), maar het heeft niets met elkaar te maken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

barentszman schreef:Indien je niet inziet dat het anders en veel beter is dan het gemiddelde MLM systeem wat hier besproken wordt, dan wil je dat simpelweg niet inzien.
Dat laatste klopt inderdaad. Ik wil het niet inzien omdat het gewoon niet klopt. Een MLM is per definitie gebaseerd op het geven van geld aan mensen die niets, maar dan ook niets toevoegen in de hele produktieketen van fabriek tot consument. Dat kan een bedrijf zich maar op één enkele manier veroorloven: een doodnormaal produkt verkopen voor het tienvoudige van de gangbare prijs en allerlei bijzonder werkingen claimen die er òf niet zijn òf toegeschreven kunnen worden aan alle produkten op de markt. Het is gewoon een economische waarheid als een koe - jouw meerwaarde voor het bedrijf is nul komma noppes tenminste als we even niet meewegen dat jij allerlei onzin kunt spuien, zelfs gezondheidsclaims kunt maken, waar het bedrijf niet op aangesproken kan worden.
1 ding weet ik zeker: ik ben met mijn ervaring in de microbiologie meer expert dan jij (daar hoefde ik maar een korte discussie met je voor te voeren)
Ja, ja...buitengewoon interessant. Je zou een TV show moeten hebben, die techniek is goud waard!
Maypole, mijn “pseudo-wetenschappelijk geklets” heb ik gewoon onderbouwd met wetenschappelijke bronnen van goede klinische studies en The Human Food Project (een zeer betrouwbare bron) als het om supplementen ging.
Ik moet dat berichtje van je gemist hebben waarin je een wetenschappelijke studie liet zien dat het produkt wat jij zo triest aan de man probeert te brengen ook maar iets van effect heeft.

Ik zal ze nog eens teruglezen maar wat ik gezien heb waren heel veel linkjes naar websites met algemene kretologie, de gebruikelijke youtube filmpjes die bij alle scams zo razend populair zijn en een paar websites met wel héél algemene informatie die niets met jouw produkt te maken hebben.

"Goede prijs/kwaliteit voor supplementen" - ik heb géén prijsvergelijking met andere gelijkaardige produkten gezien - zeker ook gemist. Ook al geen onafhankelijke analyse van de inhoud van die troep gezien.
"Kwaliteitsgarantie (controles die vervuiling uitsluiten die andere supplementenleveranciers te kort komen)" - Ook dit is gebakken lucht. Jij zegt dat zij het zeggen maar dat maakt dit nog niet waar.
Lifeplus is dus vrij uniek in MLM: goede producten en een goed, eerlijk marketing systeem.
En die hadden we hier al zoveel voorbij zien komen dat ik het in ieder geval niet meer geloof - elke MLM zegt dat ie "uniek" is "eerlijk" is en dat de marketing goed in elkaar zit, desondanks falen de MLM bedrijfjes allemaal na enkele maanden tot een paar jaar.
het was de laatste keer dat ik de discussie aanging met dit vaste groepje negatieve lui op dit deel van het TROS Radar forum. In tegenstelling tot wat Angel hierboven een belofte van mij noemde, is dit er wel één. Succes nog!
Goed, nu wel aan houden hè? Niet meer komen spammen over je MLM.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door sjoegel »

Goed, nu wel aan houden hè? Niet meer komen spammen over je MLM.
Ook deze belofte zal hij wel weer breken. :wink:

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Maypole »

barentszman schreef: Helaas is mijn screenshot verwijderd, want het is wel een belangrijk punt. Zoals er benadrukt wordt dat de mensen die Lifeplus ervaring hebben (en het dus verdedigen) hier aankomen met een nieuw account, is het ook belangrijk om in te zien dat de mensen die hier alles geven om Lifeplus klein te krijgen, hetzelfde doen bij alle andere MLM posts.
Je punt was vrij zwak en sloeg bovendien niet op de discussie die wij hier voeren.

Alle MLM bedrijven die op dit forum besproken worden, zijn ontworpen om het overgrote deel van de deelnemers financieel te benadelen. Zodoende dat wij 'alles geven' om ze 'klein te krijgen', zoals jij het noemt. Naar mijn idee ratelen we slechts feiten op waardoor deze MLM bedrijven blijkbaar klein gekregen worden. De MLM bedrijven, zo ook lifeplus, hebben steeds hun feiten niet op orde. Dat komt omdat ze eigenlijk ter kwader trouw zijn. Iets dat krom is kan je niet recht lullen.

Mocht je willen zeggen dat het slechts een paar mensen zijn die de moeite nemen om die feiten telkens weer te benoemen, dan kan ik je melden dat de rest van dit forum, zelfs de rest van Nederland, het vrij weinig kan schelen wat MLMers elkaar wijsmaken. Je gemiddelde medemens wordt er niet warm of koud van dat jij je geld verliest aan een MLM bedrijf of dat jij mensen geld aftroggelt door ze voor te spiegelen dat wat jij aanbiedt een goede business opportunity is. Zij zullen niet de moeite nemen om dat steeds aan jou te vertellen.

Mocht je me niet geloven, praat eens tegen een neutraal iemand of op een ander forum over dit bedrijf en bekijk de reacties dan eens.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door encore »

ik reageer niet hoor. Ik kwam alleen een leuk artikel tegen van iemand met ervaring in LifePlus, of hoe dat dan ook gezegd mag worden.
Hierrrr te lezen. En ze sluit af met
... Let me also state categorically that LifePlus is a pyramid scheme
En ze meent het ook. Ervaringsdeskundige. Alleen jammer dat JanWillemBarentszscman niet meer reageert.

Nightflyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2015 02:06

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Nightflyer »

Niet mijn gewoonte om hier te reageren, maar op de negativiteit van Newmikey wil ik toch even wat kwijt.

Ik heb in ieder geval door, dat je totaal geen sjoege hebt hoe marketing of economie in elkaar zit. Je kunt BLIJVEN beweren, dat een MLMr alleen geld uit je zak/portomonnee wilt troggelen, maar als je het zwart/wit bekijkt, hoe anders is dat van enig andere manier van marketing. Iedere handelaar, of het nu de marktkoopman, de winkelier of eem zzp'r is, staat er om geld te verdienen; geld, dat uit jouw portomonnee komt. Zelfs de artsen proberen dit, door je zo lang mogelijk te behandelen. Onder welke noemer moet je al deze groepen dan plaatsen???

Je kunt de produkten (van welke MLM dan ook) te duur noemen. Ook hier is totaal geen verschil met een normaal fabricage-proces. Een heel duidelijk voorbeeld voor je:

De kosten voor het fabriceren van een gemiddelde gloeilamp bedraagt ongeveer 2 - 10 cent.
In de winkel koop je die alweer voor 2,50 - 4 euro. Waar komt dat nu vandaan??
De volgende lijn wil er aan verdienen: Fabrikant, groothandelaar, vertegenwoordigers, detaillist.
Dit is helemaal het geval, wanneer we hier praten over een franchiseconstruktie, want het gros van de bedrijven daarbuiten werkt op deze methode.. voorbeelden zijn bijvoorbeeld, DA, AH, Jumbo, en noem ze allemaal maar op.

Vergelijken we de lijn met MLM, zoals jij dat maar blijft noemen:
Fabrikant, Hoofdsponsor, sponsor, klant <<-- Laat jij nu maar eens het grote verschil zien in de lijnen. De gevolgde stappen zijn precies hetzelfde, alleen geven ze er een andere naam aan.

Zoals ook op de zgn. "reguliere" markt bedrijven op de fles gaan, door wat voor oorzaak dan ook, zo gebeurt dit vanzelfsprekend ook in MLM. Door diverse oorzaken, verdien je niets of en/of stop je er mee.

O, en even tussen haakjes, IK ZIT NIET IN DE MLM!!!


Nu even over de ADH van de vitaminen en mineralen.
Het klopt, dat, wanneer men toegevoegde vitamines en mineralen slikt, dat men van bepaalde soorten hiervan een overdosis kunt krijgen. Dit is mede afhankelijk van lichaam en gezondheid en fabricageproces van deze vitamines en mineralen.

Uit het voedsel wat wij tot ons nemen, krijgen we NATUURLIJKE vitaminen binnen. De meeste toegevoegde vitamines en mineralen, die we binnen krijgen, zijn gefabriceerd in een chemisch proces, waarbij ook warmte vrij komt. Deze toegevoegde vitamines en mineralen, nemen de plek in van de natuurlijke vitamines, die daardoor hun natuurlijke werking verliezen.

De vitamines en mineralen van Lifeplus (gebruik ik zelf niet, heb ik niet nodig) worden gefabriceerd in een koud proces op een natuurlijke wijze. Bovendien zijn deze allemaal synergetisch, en dit betekent, dat ze elkaar aanvullen en samenwerken.

Iemand, die er een gezonde levenstijl op na houdt en ook nog eens een volledig uitgebalanceerde voeding heeft, heeft totaal geen supplementen nodig!!!!

Nightflyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2015 02:06

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Nightflyer »

Geachte Barentzman,

Als ik U was zou ik stoppen, met het concept van Lifeplus en hun produkten te verdedigen. Zoals ik al in een eerdere reactie heb aangegeven, hoe marketing werkt, kan ik voor U hier ook aangeven, dat de produkten van Lifeplus idd werken. Ik heb het gezien aan de vriendin van mijn beste maat en aan haar vriendinnen.

Nogmaals, ik gebruik het zelf niet omdat ik het niet nodig heb, maar bij een gemiddelde Nederlander kan iets niet werken, dat niet in zijn straatje past. Overal ter wereld werkt iets, maar een Nederlander stelt er toch zijn vraagtekens bij. Het is ook niet voor niets, dat de gemiddelde Nederlander ook continu klaagt. We zijn nu eenmaal een land van klagers. Hebben we niets te klagen, dan vinden we wel iets.

Ik ben vertegenwoordiger geweest en heb daar ook vele landen voor afgereisd. Waar diverse bevolkingsgroepen zeer enthousiast reageren op wat dan ook, staat de gemiddelde Nederlander skeptisch met zijn vingers te draaien en durven zij de enthousiastelingen te bestempelen als gekken. Alleen op festivals gaat een gemiddelde Nederlander uit zijn dak, maar dan hebben ze vaak ook nog de hulp nodig van diverse stimuli, want anders lukt het ook niet omdat de remmingen dan te groot zijn.

Gesloten