LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeplus: goed product en ethische MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door ruud_a »

mlm betekent je buren, je vrienden en familie geld uit de zak kloppen, om er zelf beter van te worden.
vaak betekent dat uiteindelijk het einde van een vriendschap.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door trail46 »

ruud_a schreef:mlm betekent je buren, je vrienden en familie geld uit de zak kloppen, om er zelf beter van te worden.
vaak betekent dat uiteindelijk het einde van een vriendschap.
En dat onder het mom van, ''ik wil je ( de mensheid) helpen''. De uitkomst is ook zo voorspelbaar, wij zijn allemaal dom en daarom geeft hij/zij geen verdere uitleg of onderbouwing omdat we het toch niet begrijpen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door encore »

ach, over een jaar of twee horen we er niks meer over. Laat maar gaan.
Als mensen nu gaan goegele komen ze ook bij dit topic uit en ik neem aan dat ze ook wel de conclusie trekken dat Laif+ niet zo lekker ruikt.

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door ruud_a »

ruud_a schreef:mlm betekent je buren, je vrienden en familie geld uit de zak kloppen, om er zelf beter van te worden.
vaak betekent dat uiteindelijk het einde van een vriendschap.
beste barentszman even ter herhaling.

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

barentszman schreef:
ruud_a schreef:
ruud_a schreef:mlm betekent je buren, je vrienden en familie geld uit de zak kloppen, om er zelf beter van te worden.
vaak betekent dat uiteindelijk het einde van een vriendschap.
beste barentszman even ter herhaling.
niet als je bij een spotschool werkt en je klanten toch al om supplementen vragen! kan je alsjeblieft serieus ingaan op mijn vorige post?
Ongelooflijk! Je verhaalt verandert ook nog elke keer.
Eerst ben je een ' normale' sporter die supplementen nodig heeft en nu ineens ben je een medewerker van een sportschool met klanten? Je bent dus gewoon een verkoper en ondernemer!

Daarnaast rammelt je verhaal ook aan alle kanten.
Je komt met een link van het voedingscentrum terwijl zij juist supplementen afwijzen en zeggen dat je GEEN vitamines en eiwitten extra nodig hebt tenzij er heel bijzondere situaties zijn.
Hetzelfde voedingscentrum zegt ook dat additieven bij vitamines nog nooit bewezen iets doen en dus je hele verhaal over kruiden en fruit en groente die bij de supplementen als vulmiddel worden gebruikt ( en ze zo duur maakt ) is volslagen kul volgens dit voedingscentrum. Je kan dan net zo goed een multivitamine van het kruidvat nemen ( veel goedkoper ook nog ).

Je verhaal rammelt echt aan alle kanten, maar dat wil je niet horen, want dan verdien je niets meer.

Je vraag of dit een goede zaak is?

Nee, dit is helemaal geen goede zaak.
Zowel de methode van verkoop ( MLM ) als de prijs van de produkten ( veel en veel te duur ) is een heel slechte zaak.
Dat is ook al meerdere malen op een serieuze manier tegen je verteld, maar dat weiger je stelselmatig te accepteren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Jolijn »

barentszman schreef: net zoals jullie visie niet betrouwbaar is, omdat jullie die baseren op oude ervaringen/andere bedrijven)
En natuurlijk op gezond verstand en logisch redeneren.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door encore »

ik heb geen ervaringen met andere MLM dinges omdat ik daar gewoon niet in mee ga. En verder hebben we nog Google:
If it was a valid product, why would the manufacturer rely on the untrained populace as thier sales force?
.. en dat haal ik van een forum

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator] En over LifePlus: het wordt gerund door maar TWEE personen... waarvan er 1 alle stofjes maakt (?!) en de ander ooit begon met het kopen van een failliete supplementen-fabriek...Gaat er echt nog geen lichtje branden? [Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2014 14:11, 8 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Maypole »

Ik zag ergens een verwijzing naar "de farmaceutische industrie". Als Lifeplus het moet hebben van een complottheorie tegen "de farmaceutische industrie" dan kunnen ze beter direct inpakken. Alle MLM bedrijven met slechte supplementen, shakes, zalfjes, enzovoorts, kwamen met zulke complottheorieen waaruit zou moeten blijken dat hun MLM product goed was en dat wetenschappelijk onderbouwde en geteste medicijnen van de gewone apotheek schadelijk zouden zijn. De industrie zou de mensheid bewust ziek maken zodat ze meer geld zouden verdienen. Als je dat denkt dan kan je beter naar Niburu toe en lekker met andere gekkies aliens gaan spotten, je zorgen maken om chemtrails en nulpuntsenergie gaan bespreken.

Inhoudelijk;
barentszman schreef: Aanbevelingsbonussen: Directe aanbeveling (5%), tweede niveau (25%), derde niveau (10%). Plus wat bonussen van 3-12% van jouw groepsvolume als je het echt heel goed doet. Dus van iedereen die drie of meer mensen boven zich heeft, gaat 61% van wat hij betaalt voor zijn producten naar andere klanten (aanraders). Dan heb je 39% voor de fabrieks- en transports- en overige kosten (niet heel anders bij winkelproducten lijkt mij).
(nadruk toegevoegd)

Op het eerste gezicht zou je denken dat die verdeling niet heel anders is dan bij gewone winkels. Totdat je gaat beredeneren wat er voor die vermeerdering in waarde van het product gedaan wordt.
Bij een gewoon winkelproduct wordt er door elke schakel in de keten waarde toegevoegd aan het product. Het product wordt bijvoorbeeld verscheept, er wordt reclame gemaakt, het product wordt op voorraad gehouden zodat winkels er snel over kunnen beschikken enz.
Bij MLM, zo ook bij LifePlus, wordt het leeuwendeel van de omzet afgestaan aan mensen die parasitair zijn op het systeem. Ze krijgen geld, maar ze doen niets waardoor het product daadwerkelijk meer waard zou worden. Ja, ze hebben ooit 1x iemand ingeschreven en opeens moeten ze daar -blijkbaar- duizenden euro's voor krijgen (er van uit gaande dat de producten daadwerkelijk verkocht worden).
Daaruit kan je alleen maar concluderen dat MLM producten per definitie duurder zijn dan producten die in een gewone (web)winkel liggen, want dan zit er geen piramide van mensen boven die als een parasiet van de omzet snoepen.

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

jij hebt een beeld van een MLM verkoper die iedereen probeert op te lichten. als je verder kijkt en begrijpt dat ik naar niks meer op zoek ben dan de waarheid rond Lifeplus (niet MLM in het algemeen of supplementen in het algemeen), kan je misschien normaal antwoorden
Dit is wederom onzin.
Je hebt je beeld al lang gevormd en zoekt hier naar mogelijkheden om je produkt te promoten. Het feit dat je je ' vriendjes' opgetrommeld hebt om mede reclame te maken onderschrijft dat ook nog eens.

Je schrijft dat je bereid bent meer te betalen voor kwaliteit en dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, echter er is nog nergens gebleken dat het kwaliteit is. Het is niets beter dan elke multivitamine bij het kruidvat.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Maypole »

barentszman schreef: ook met het systeem rond producten in winkels zijn genoeg mensen die "parasiteren" omdat ze ergens een relatief kleine bijdragen hebben gedaan. ik vindt je argument goed, maar laten we wel wezen: bij andere verkoop/marketing systemen, kan je dit soort kritiek ook toepassen
Bedoel je met mensen, medewerkers van bedrijven in dat systeem? Ja, ongetwijfeld zullen er daar ook mensen zijn wiens functie en/of bijdrage overbodig is. Voordeel is daarbij dat zulke mensen gewoon ontslagen kunnen worden en/of overgeplaatst kunnen worden naar een functie waar ze wel bijdragen.

Bij MLM is iedereen per definitie parasitair omdat de massa van hun omzet moet komen van omzet die door andere mensen gerealiseerd wordt. Ga maar na, als de massa van hun omzet zou moeten komen door de verkopen die ze zelf doen, dan hadden ze beter zelf een winkel kunnen beginnen. Stel je daar overigens niet direct zo'n stenen gebouw bij voor met allemaal onhandige kosten en nadelen zoals personeel. Je kan je handel prima via internet of op een ambulante manier verkopen.

Deze redenatie kan je trouwens verder doortrekken. Als het werkelijk goede producten zouden zijn, waarom liggen ze niet in de winkels? Goed, je zult waarschijnlijk zeggen dat dat niet MLM zou zijn. Maar waarom zou jij als MLM-er niet gewoon een Etos onder jou inschrijven? Of waarom zou zo'n drogisterij keten niet gelijk zelf enorme hoeveelheden van LifePlus afnemen?

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door gilas »

barentszman schreef:Deze discussie is een kinderachtige forum discussie geworden, terwijl mijn hoofdvraag was: is dit een goede zaak? Waarbij ik mijn eigen visie heb gegeven (die niet betrouwbaar is door mijn positieve ervaring en het feit dat ik wil dat het werkt, net zoals jullie visie niet betrouwbaar is, omdat jullie die baseren op oude ervaringen/andere bedrijven). Maar, ik sta zeker ook open voor de vraag: is dit een slechte zaak? Kunnen we samen naar vorige informatie kijken en conclusies trekken aan de hand van Lifeplus (niet MLM in het algemeen) of het een waterdicht verhaal is of dat er toch addertjes onder het gras zitten? Even heel oprecht... Dit forum heeft me wel aan het denken gezet.
Je wilt helemaal geen discusssie want je zet kritische mensen opzij zonder enige goede argumenten.
Jij wil gewoon je gelijk halen en reclame maken voor een product.
Je probeert nu ook weer te doen alsof je aan het denken gezet bent maar een paar post later draai je weer hetzelfde verhaal om.
[Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator]
Je haalt er zaken bij die kant noch wal raken,je draait alsof Lifeplus HET middel is en dat de rest maar slecht is,zonder degelijk bewijs.
Je kan blijven ontkennen,weglopen en kritische mensen opzij zetten,het is en blijft gewoon een verkooppraatje.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mei 2014 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik verwijderd

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

gilas schreef:Je kan blijven ontkennen,weglopen en kritische mensen opzij zetten,het is en blijft gewoon een verkooppraatje.
Hoho, hier moet ik toch even bezwaar maken. Je hebt iets gemist met jouw tekst.
Dit had er moeten staan: "... het is en blijft gewoon slecht een verkooppraatje."

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door gilas »

kuklos schreef:
gilas schreef:Je kan blijven ontkennen,weglopen en kritische mensen opzij zetten,het is en blijft gewoon een verkooppraatje.
Hoho, hier moet ik toch even bezwaar maken. Je hebt iets gemist met jouw tekst.
Dit had er moeten staan: "... het is en blijft gewoon slecht een verkooppraatje."
Oops,je hebt helemaal gelijk :wink:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door encore »

Recent ben ik begonnen met het gebruik van voedingssupplementen van Lifeplus en ze bevallen erg goed. Lifeplus gebruikt een risicoloos MLM systeem en ik hoor graag jullie ervaring of mening.
Nou, daarvoor had je geen nieuw topic hoeven openen. MLM is niet bepaald geliefd hier. En daar ook niet. Dat "risicoloos" is overigens ook een ononderbouwde uitspraak van je. En daar begin je zelf met het uitlokken van "kinderachtig" gedrag
Ik kom ook even terug op een post uit 2004 die bij het zoeken van Lifeplus bovenaan in Google verschijnt.
Afbeelding
Waarom weerleg je resultaat nummer drie niet?
Als chemicus ben ik van Lifeplus overtuigd geraakt...
Nergens laten ze zien waarvan het spul is gemaakt en nergens geven ze aan waar het allemaal te controleren is. Moeilijke woorden gebruiken duidt overigens op een poging tot overtuiging van het gelijk. En "synergie" van stoffen...LifePlus doet ook aan kernfusie?
Tot zover lijkt het mij dus prima om kwaliteitssupplementen zoals Lifeplus te verspreiden ...
Tja, wat zal ik daar nou eens op zeggen. Dat het niets met gezondheid heeft te maken?
Alleen daar komt het… Als ik het er met kennissen over heb is het eerste wat ze tegenkomen op het internet deze oudere post op dit forum – naar mijn mening onterecht.
Nou, wij vinden van niet. En ook na jouw relaas vinden wij nog steeds van niet.
Na het zorgvuldig te checken zijn dit de redenen waarom ik er niet mee eens ben:
1) Lifeplus wordt met een slecht piramidespel vergeleken, wat het niet is. .

Fout, en ook op de site van LifePlus geven ze aan dat er een up- en downline is: Pyramide.
Het MLM systeem van Lifeplus lijkt mij juist de enige manier waarop dit ethisch kan...
Fout, de ware kosten worden zelfs verzwegen. Daar krijg je pas mee te maken als je zelf wil gaan "sponsoren"
2) Er wordt gezegd dat Lifeplus simpelweg geen licentie in Nederland kon krijgen, maar dat zit anders. Toen Lifeplus een succes in Duitsland werd, heeft een slimmerik in Nederland de naam bezet, en 1 miljoen geëist aan Lifeplus om het over te kopen. Dat vond Lifeplus te veel van het goede. In 2011 is Lifeplus voor 25.000 euro gesetteld om de naam te kopen en in Nederland te kunnen beginnen. Daarom is het hier relatief laat begonnen.
Volgens mij bedoel je hier een domeinnaam, maar goed...ook dan is het fout. Lifeplus.com is er "pas" sinds 2003, ik denk dat je je verhaaltje hier en daar moet aanpassen
3) Ze hebben het over een lage fabrieksprijs, wat door het MLM systeem zou komen.
Dit mag je me uitleggen. Wat hebben productiekosten met het MLM-systeem te maken?
de vraag was: is dit een goede zaak?
Wij vinden van niet, jij bent anders van mening. Dat mag uiteraard, maar je kunt ons niet overtuigen dat wij er naast zitten.
Het feit dat dit bedrijf tientallen jaren actief is...
De site zegt
Tegen 2001 besloot Dr McKee, overtuigd door Bob Lemon van het...zich full-time bij het bedrijf aan te sluiten...
Het is nu 2014... net 13 jaar is in mijn ogen wat anders dan "tientallen jaren" .. Maar goed dat je niet meer op mij reageert, of begint het nu toch weer te jeuken?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

encore schreef:
3) Ze hebben het over een lage fabrieksprijs, wat door het MLM systeem zou komen.
Dit mag je me uitleggen. Wat hebben productiekosten met het MLM-systeem te maken?
Die wil ik wel beantwoorden.

Als je een MLM-systeem runt zijn je gehersenspoelde, hyperpositieve 'verkopers' in principe je enige 'klanten'. Aangezien de dollartekens in hun ogen elke kritische beoordeling van zowel het product als de 'opportunity' in de weg staan kun je dus mooi van al je goedkope, overbodige meuk af komen door ze in deze voedingssupplementen te gooien. De producten dienen uiteindelijk toch alleen maar als opleuking van het piramidespel wat er achter steekt en belanden de facto toch alleen maar in de garages van de wannabe-miljonairs die je als tandenstokers verslijt. Zou toch wel zonde zijn om daar een kwaliteitsproduct aan te wagen, bovendien verklein je dan je eigen winstmarges, en dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze 'ethiek-goeroes'.

Al met al moet ik het onze MLM-vrienden nageven; het lijkt me sterk dat je bij veel bedrijven lagere 'fabrieksprijzen' tegenkomt dan bij MLM-bedrijven, wat dus de hypothese ondersteunt dat MLM leidt tot lagere productiekosten.

Of je daar ook trots op moet zijn is natuurlijk weer een heel ander verhaal...

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door encore »

Fraai beantwoord. Alleen jammer dat dit topic nu niet meer door een LifePlusser wordt ge-update. De MLM-ers gooien altijd een balletje op, reageren een tijdje heel consequent en heel fel en zijn daarna *poef* weg... alsof ze ineens wakker zijn geworden :mrgreen:

Gesloten