LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeplus: goed product en ethische MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

Recent ben ik begonnen met het gebruik van voedingssupplementen van Lifeplus en ze bevallen erg goed. Lifeplus gebruikt een risicoloos MLM systeem en ik hoor graag jullie ervaring of mening.

[Edit: Ik gebruik Lifeplus al een tijd niet meer, want ik kies nu voor vers fruit en groenten ipv supplementen. Als je niet gezond eet*, is het misschien beter om een supplement te nemen dan niks. De reden dat ik gestopt ben: er waren dingen die geclaimd werden, die ik niet kon achterhalen. Ik kan nog steeds niet anders zeggen dat het MLM-systeem risicoloos was, maar het is wel MLM en ik ging wel mijn vrienden te veel als potentiële businesspartners zien en daarmee lastig vallen. Alles bij elkaar: een vrij neutraal oordeel. Ik wil niet meer bijdragen aan deze discussie en/of het product wel of niet aanbevelen.]

*Gezond eten: http://www.hsph.harvard.edu/nutritionso ... ing-plate/
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:54, 10 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

barentszman schreef: Dus… zie ik nu iets niet, omdat het mij leuk lijkt om geld met een goed product te verdienen?
Yup, je hebt het in één keer goed.

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

barentszman schreef:
newmikey schreef: Yup, je hebt het in één keer goed.
Bedankt voor je snelle reactie newmikey. Zou je die ook kunnen onderbouwen? Hier hebben we natuurlijk niks aan. Ik zeg je eerlijk dat als ik een addertje onder het gras had gevonden, ik er al lang mee gestopt was. Dat is me dus niet gelukt... Ik sta zeker open voor een tegenargument, maar wel onderbouwd graag.
onderbouwd?
hoeveel topics met MLM onzin heb je daarvoor nodig?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

barentszman schreef: Bedankt voor je snelle reactie newmikey. Zou je die ook kunnen onderbouwen? Hier hebben we natuurlijk niks aan. Ik zeg je eerlijk dat als ik een addertje onder het gras had gevonden, ik er al lang mee gestopt was. Dat is me dus niet gelukt... Ik sta zeker open voor een tegenargument, maar wel onderbouwd graag.
Nee, we gaan niet die héle riedel opnieuw afdraaien hier. MLM is een vorm van boerenbedrog, het feit dat ji erin getuind bent wil nog niet zeggen dat je er dan ook maar anderen in zou moeten mogen luizen. De linkjes staan allemaal op dit forum. Zoek maar even, doe je ook nog wat moeite.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik wil hier toch even zeggen dat gebruik van vitamine supplementen met 100% van de aanbevolen dagelijkse dosering technisch betekent dat je dus niets meer mag eten, anders loop je het risico op een hypervitaminose (te veel aan vitamine) en dat kan tot heel vervelende zaken leiden en daar kun je behoorlijk ziek van worden.

isabel

kemperpad
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2014 16:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door kemperpad »

Dag Barentszman,
fijn dat eindelijk iemand die post van 2004 eens rechtzet. Ook ik ben van mening dat Lifeplus een heel eerlijk model is. Ik begrijp ook dat het wel eens verkeerd begrepen kan worden. Stel dat de productie kosten inderdaad 15 euro zijn, en dat er dus 50 euro naar mensen die het doorvertellen gaat. Normaal denken we daar niet over na: het verschil tussen productieprijs en verkoopprijs. Als iemand onwetend is over hoe marketing normaal gaat en hij krijgt zijn eerste marketing uitleg tijdens een MLM presentatie, dan kan dat raar overkomen, dat er zo'n groot deel van de waarde van een product naar mensen in de 'upline' gaat. Maar als je het vergelijkt met hoe het er in winkels aan toegaat, waar het meeste geld gaat naar tussenschakels, zoals groothandel, distributeurs en winkels, dan is het veel beter te begrijpen. Bij Lifeplus wordt het geld verdeeld over de gewone mensen en ook je vrienden van wie jij het hebt gehoord, en kan jij ook een deel krijgen, als jij het door vertelt. Bij de winkels echter ben je altijd het volle pond kwijt, wat naar slechts een paar eigenaren, CEO's en hoge managers gaat, die je niet kent.
En wat ik ook heel fair vind bij Lifeplus specifiek (vergeleken met andere MLM modellen) is dat je niet geld hoeft te betalen om het door te kunnen vertellen en bonussen te mogen ontvangen. Dus in die zin verliest niemand, en heb je alleen maar te winnen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een product koopt voor een eerlijke en zelfs voordelige prijs (voor wat je ervoor krijgt), net zoals in de winkel. Alleen via dit marketingmodel kan je als jij reclame maakt voor het product door er over te praten, wat geld terug krijgen, of er zelfs wat mee verdienen als je wilt. Ik ben voor!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door encore »

Isabel1 schreef:ik wil hier toch even zeggen dat gebruik van vitamine supplementen met 100% van de aanbevolen dagelijkse dosering technisch betekent dat je dus niets meer mag eten, anders loop je het risico op een hypervitaminose (te veel aan vitamine) en dat kan tot heel vervelende zaken leiden en daar kun je behoorlijk ziek van worden.

isabel
Nou, dan zit je er behoorlijk naast..Maar MLM-ers hoeven nooit wat te bewijzen, dus doe ik dat ook maar niet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

kemperpad schreef:Dag Barentszman,
fijn dat eindelijk iemand die post van 2004 eens rechtzet. Ook ik ben van mening dat Lifeplus een heel eerlijk model is. Ik begrijp ook dat het wel eens verkeerd begrepen kan worden. Stel dat de productie kosten inderdaad 15 euro zijn, en dat er dus 50 euro naar mensen die het doorvertellen gaat. Normaal denken we daar niet over na: het verschil tussen productieprijs en verkoopprijs. Als iemand onwetend is over hoe marketing normaal gaat en hij krijgt zijn eerste marketing uitleg tijdens een MLM presentatie, dan kan dat raar overkomen, dat er zo'n groot deel van de waarde van een product naar mensen in de 'upline' gaat. Maar als je het vergelijkt met hoe het er in winkels aan toegaat, waar het meeste geld gaat naar tussenschakels, zoals groothandel, distributeurs en winkels, dan is het veel beter te begrijpen. Bij Lifeplus wordt het geld verdeeld over de gewone mensen en ook je vrienden van wie jij het hebt gehoord, en kan jij ook een deel krijgen, als jij het door vertelt. Bij de winkels echter ben je altijd het volle pond kwijt, wat naar slechts een paar eigenaren, CEO's en hoge managers gaat, die je niet kent.
En wat ik ook heel fair vind bij Lifeplus specifiek (vergeleken met andere MLM modellen) is dat je niet geld hoeft te betalen om het door te kunnen vertellen en bonussen te mogen ontvangen. Dus in die zin verliest niemand, en heb je alleen maar te winnen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een product koopt voor een eerlijke en zelfs voordelige prijs (voor wat je ervoor krijgt), net zoals in de winkel. Alleen via dit marketingmodel kan je als jij reclame maakt voor het product door er over te praten, wat geld terug krijgen, of er zelfs wat mee verdienen als je wilt. Ik ben voor!
En hop daar is nummer 2 al met heel toevallig exact dezelfde info.
Marketingoffensief gesponsord?

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je bent hier gewoon om reclame te maken. Niet meer en niet minder.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

barentszman schreef:Dit zal zeker discussie op gang brengen waar ik naar op zoek was.
Oh vast! Mensen zijn dat hele MLM gezwets zó verschrikkelijk spuugzat dat er vast nog wel discussie komt. Ik zou zeggen: geniet er van!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@encore, bedoel je dat je ontkent dat hypervitaminose bestaat? of begrijp ik je verkeerd?

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Via MLM worden vaak producten verkocht die je zouden helpen met afvallen, die goed voor je gezondheid zouden zijn of die allerlei ziektes genezen. Al deze claims blijken steeds niet waar te zijn en/of het blijkt dat je voor een fractie van de prijs die voor een MLM product gevraagd wordt, een product met dezelfde voedingswaarde kan kopen bij je lokale supermarkt of drogist.

De American Institute for Technology and Science Education heeft daar een mooi artikel over geschreven: No your MLM does not work. In dat artikel staat beschreven dat alle claims die MLM distributeurs doen onwaar zijn en dat het slechts placebo’s zijn die verkocht worden, of op zijn minst een veel te duur aangeprezen voedingssupplement/pil. De enige beweegreden die MLM heeft is je geld aftroggelen voor een te duur product dat in de regel nog niet eens werkt. Je bent goedkoper uit door bij de drogist een multivitamine te kopen of door ‘normale’ proteineshakes, afslankmiddelen of wat dan ook te kopen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Isabel1 »

het zou je verbazen als je ziet hoeveel mensen zich per jaar bij ons komen melden met klachten die bij een hypervitaminose horen (ik werk in een ziekenhuis) in heel enkele gevallen is dat heel ernstig, zeker bij A D E en K, kalium en ijzer. Ik heb zelfs leverfalen en een overlijden meegemaakt. (gebeurt niet vaak maar dan nog)

Nu ben ik het zeer zeker met je eens dat de ADH minder is dan de UTL (de maximale dosis) maar dan nog, veel mensen slikken meerdere supplementen tegelijk zonder dat ze in de gaten hebben dat dat gevaarlijk kan zijn. Op het moment dat iemand gezond is met een gezond voedingspatroon is het af te raden extra vitaminen in te nemen.

isabel

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door stfwlk »

Ach wéér MLM-oplichters. Toch goed dat dit forum hoog genoeg scoort op Google zodat mensen die info opzoeken niet in de dure fabeltjes van deze hebberige, gladde verkopertjes trappen.

barentszman
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 apr 2014 15:28

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door barentszman »

[Edit: zie eerste bericht]
Laatst gewijzigd door barentszman op 21 mei 2015 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door Jolijn »

barentszman schreef:
Isabel1 schreef:ik wil hier toch even zeggen dat gebruik van vitamine supplementen met 100% van de aanbevolen dagelijkse dosering technisch betekent dat je dus niets meer mag eten, anders loop je het risico op een hypervitaminose (te veel aan vitamine) en dat kan tot heel vervelende zaken leiden en daar kun je behoorlijk ziek van worden.

isabel
Bedankt voor deze info Isabel, het klopt niet echt wat je zegt... ADH is "minimumhoeveelheid is van een voedingsstof die nodig is om deficiëntie te voorkomen". Enigszins schadelijke dosissen zitten daar hoog boven. De schadelijke dosis verschilt erg per vitaminen en ook dit heb ik al gecheckt bij de producten die ik zelf gebruik en aanraad. Geen enkele stof komt in de buurt van een gevaarlijke dosis. Je kan er gewoon normaal bij blijven eten ;) en als je (zoals ik zelf) door de drukte een keer niet aan gezonde voeding komt, kan je beter een supplement nemen dan niks. Al helemaal als je intensief sport naast een full-time baan.
Misschien is intensief sporten naast een fulltime baan een beetje te druk. Zeker als je daardoor juist extra vitaminesupplementen moet nemen.
Wat er ethisch aan dit product is, snap ik niet? Er wordt toch gewoon geld mee verdiend?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Lifeplus: goed product en ethische MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

barentszman schreef:Als hier goede tegenargumenten komen, dan zou het niet echt reclame zijn hé ;) maar dat lukt jullie niet echt.

Stel: iemand komt hier met een goed tegenargument en kan mij overtuigen... Dan hoor ik dat graag want dan stop ik er meteen mee. Maar dan moet je wel je best doen, omdat ik al een maand op zoek ben naar tegenargumenten...

Ontkracht dat maar met feiten over Lifeplus als je wil.
MLM en omgekeerde bewijslast:

De MLMer vindt dat het maar aan de tegenpartij is om te bewijzen dat het niet goed is wat hij doet, in plaats van dat hij moet bewijzen dat zijn MLM opportunity daadwerkelijk een goede business of een goed produkt is. Deze vlieger gaat helaas ook al niet op.

De MLMer wilt immers jouw geld hebben. Jij hoeft helemaal geen reden te hebben om je geld in je portemonnee te houden. De MLMer moet maar aantonen dat het inderdaad geoorloofd is dat jij je portemonnee trekt en hem geld geeft. Daarom ligt de bewijslast bij de MLMer en niet bij diegene die kritiek op hem uit.

Gesloten