LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM met dagelijkse boodschappen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik ken de producten van FM zelf niet maar heb wel gehoord dat ze van zeer goede kwaliteit zijn. Voor de rest gewoon een blablaverhaal. Ik kan, als zou ik willen, niet minder shampoo gebruiken dan ik nu doe en mijn kinderen kan ik niet aanleren minder op hun tandeborstel te doen.

Les 1 in verkoop: De klant wil, als hij daarvoor de keuze heeft, zijn gedrag niet veranderen. En juist dát probeer jij te doen. En als de klant dat niet wil gaat je verhaaltje dat het goedkoper is doodsimpel niet op. Op een enkele sukkel na die na een tijdje ook ophoud te kopen.

Zoals algemeen bekend op dit forum heb ik niks tegen MLM maar wel tegen dit soort onzin verhalen.

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

RTD-Z schreef:Zoals ik al zei je probeert zieltjes te winnen voor je FM group..
Als ik zieltjes zou proberen te winnen, dan zou ik hier mijn gegevens open en bloot in een bericht neerzetten, en dat doe ik niet.

Ik probeer een open discussie te voeren over het waarom en waarom niet kiezen voor bepaalde bedrijven terwijl ze een goed en betaalbaar product leveren, dit in tegenstelling tot bedrijven als Herbalife en Amway, die belachelijk dure producten leveren.

Nogmaals, dan kan je niet meer praten over echte MLM.

Of het nu gaat om FM Group of Melaleuca, bekijk eens het marketingplan en ordeel dan. En zeker bij Melaleuca, want dan zul je nog tot verrassende ontdekkingen komen hoe betaalbaar dit eigenlijk is. Kijk vooral niet alleen naar de productprijs, maar eens wat verder.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Eerlijk gezegd heb ik nog nergens in je verhaal een onderbouwing gezien waarom de producten van Amway en Herbalife duurder zouden zijn dan die van de bedrijven waar jij voor werkt en dan met name Melaleuca. Je hebt zelfs de argumentatie van Amway gekaapt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb je beginpost nog even nagekeken en het valt me op dat je zaken als bijvoorbeeld telefonie in MLM afkraakt terwijl nu juist dát een makkelijk te vergelijken gebruiksproduct is. Iedereen gebruikt het en het is kwalitatief goed of niet. Ook is het goedkoop of niet. En daarmee is het uit.
Zou je jouw argumentatie die je bijvoorbeeld voor shampoo willen toepassen op dat product dan kom je al snel in zaken als "tja, als je je gesprekken maar kort houd dan is het goedkoop, je moet het natuurlijk wel op de juiste manier gebruiken".

En dan word het al snel duidelijk dat je eigenlijk uit je nek kletst.

Ook valt het me op dat je MLM bedrijven die bijvoorbeeld in voedingssupplementen afkraakt, maar Melaleuca de hemel in prijst. En wat is een belangrijke tak van Melaleuca?! Juist....voedingssupplementen!!

Met andere woorden....je meet met twee maten en je kletst uit je nek!!!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door jor »

ekn.......
Ik probeer een open discussie te voeren over het waarom en waarom niet kiezen voor bepaalde bedrijven terwijl ze een goed en betaalbaar product leveren, dit in tegenstelling tot bedrijven als Herbalife en Amway, die belachelijk dure producten leveren.
Ben het met antileugens eens, je probeert de overige bedrijven af te kraken en melaleuca op de voorgrond te duwen.De prijsverschillen zijn helemaal niet zo groot ( als je het over soortgelijke producten hebt ). Over de luchtjes kan ik kort zijn, kies het luchtje dat bij je past en als dat toevallig goedkoop is , niets mis mee.Een geurtje is namelijk zeer persoonlijk en heeft ( weinig ) te maken met de prijs.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Da's natuurlijk niet helemaal juist: Als ik een geurtje lekker vind (ik hou persoonlijk absoluut niet van parfum maar dat doet hier niet ter zake) en ik kan het elders met dezefde kwaliteit goedkoper krijgen en het is niet teveel geharrewar, dan zou de prijs wel degelijk uitmaken.

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

Mag ik een goeie gok doen "antileugens".
Ik krijg namelijk de indruk dat je alles wat maar MLM niet ziet zitten.
Mocht dit zo zijn, wees daar dan open in, mocht dit niet zo zijn, excuus voor de conclusie dan.

Argumentatie van Amway? Ik ken de argumentatie van Amway niet, dus kan daar niet over oordelen. Het enige dat ik wel weet is dat de producten van Melaleuca veel goedkoper zijn dan die van Amway.

Ik zei al, kijk eens naar het totale marketingplan van Melaleuca, en dan kom je tot de ontdekking (als je zelf had gekeken) dat het voor elke consument aantrekkelijk is om lid te worden van Melaleuca. Waarom? Simpelweg, omdat de organisatie structuur zodanig gebouwd is, dat een marketing executive nieuwe klanten onder bestaande klanten moet plaatsen, ook al zijn die bestaande klanten alleen mar kopende klanten. En jawel, het gevolg is dat die bestaande klanten hierdoor ineens ook commissie krijgen tot een maximum van de aankoopgelden die zijn maandelijks doen. Dus kijk nu eens gewoon goed naar de structuur, en zie hoe de gewone cponsument beloond wordt.

Kortom, zo duur is Melaleuca niet.

Ik lees iets over telefooncompanies. Even vanuit de MLM gedachte. Dit zet voor een MLM'er geen zoden aan de dijk. Je moet een te groot volume hebben om een beetje residual inkomen op te bouwen. Denk hierbij aan cijfers van duizenden klanten. 3000 klanten in je organisatie levert gemiddeld bij de telefooncompanies een residual income op van niet meer dan € 250,00. Flinke vetpot.

Voedingssupplementen, ja ook Melaleuca verkoopt deze. Maar vergelijk maar eens de samensteleling van die van Melaleuca met die van Herbalife of Vemma. Daar zit een nogal groot verschil in.

En ja, parfum is persoonlijk. Elke huid is anders, en elke voorkeur is anders, en of je nu € 80,00 voor goede kwaliteit betaalt of € 14,30 voor een nog betere kwaliteit. Wat zou je keuze dan zijn? Of ben je van plan of met het flesje aan een koordje om je nek rond te lopen. Dan kan ik me voorstellen dat je kiest voor die van € 80,00.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik krijg namelijk de indruk dat je alles wat maar MLM niet ziet zitten.
We hebben er weer eentje!! Nadat de tegenstanders van MLM mij de botten hebben volgescholden en voor van alles en nog wat uit hebben omdat ik vóórstander van MLM zou zijn, hebben we er nu weer eentje die me een tégenstander noemt. Het is duidelijk dat hij niet de moeite heeft genomen zich een te orienteren in de topics onder "Multi Level Marketing (MLM)'. Maar dat valt natuurlijk te verwachten van iemand die niet of nauwelijks weet wat er op de MLM markt speelt. Hij kent zelfs Amway niet goed.
Het was dus een slechte gok.
Het enige dat ik wel weet is dat de producten van Melaleuca veel goedkoper zijn dan die van Amway.
Nee dus, ze zijn goedkoper. Kijk alleen maar ff naar de shampoo.
Ik lees iets over telefooncompanies. Even vanuit de MLM gedachte. Dit zet voor een MLM'er geen zoden aan de dijk. Je moet een te groot volume hebben om een beetje residual inkomen op te bouwen. Denk hierbij aan cijfers van duizenden klanten. 3000 klanten in je organisatie levert gemiddeld bij de telefooncompanies een residual income op van niet meer dan € 250,00. Flinke vetpot.
Weer fout. Ik ben inmiddels in contact gekomen met iemand die bezig is met een telecomMLM en bij lange na geen 3000 klanten persoonlijk noch in zijn team heeft. Hij verdient echter tussen de €30 en €70 per zelf aangebrachte klant aan directe commissie en €5 per vaste lijns klant op zijn eerste niveau. En daarnaast krijgt hij 5% commissie over de hele factuur van zijn eigen klanten. Aangezien dat ook voor de abonnementskosten opgaat zou jouw verhaaltje van 3000 klanten met een gemiddelde rekening van maar €20 (en dan bel je eigenlijk vrijwel niet) al uitkomen op zo'n €3000,- per maand (naast de minimaal 3000 x €10 die je aan direkte inkomsten al hebt ontvangen). Dat is wel even een ander verhaaltje dan wat jij ons probeert wijs te maken met je onkunde.

Kortom, je weet eigenlijk niet goed waar je het over hebt maar je doet je wel als een expert voor. Terwijl ik, die zelf niet aan MLM doe maar er zeker niet onsympathiek tegenover sta, er veel meer over weet. Doe je huiswerk voor je andere bedrijven afkraakt. Ik sta namelijk wel heel onsympathiek tegenover een ieder die onzin uitkraamt en dat probeert te verkopen als de waarhied.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door jor »

ekn...........
Mag ik een goeie gok doen "antileugens".
Ik krijg namelijk de indruk dat je alles wat maar MLM niet ziet zitten.
je hebt je dus helemaal niet ingelezen en roept zomaar wat. Iedereen die hier al wat langer komt ( of de moeite neemt zich in te lezen ) weet waar antileugens voor staat, hij is namelijk een voorstander van mlm maar wel 1 die zelf nadenkt ( en niet alles wat zich mlm noemt voor zoete koek slikt )en daarbij niet op de mening van anderen afgaat. Je hele argumentatie is heel zwak en je vliegt je doel mijlenver voorbij.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door amelissen »

Leuk deze discussie.

Mijn vraag waarom wordt een product, zoals de veelvuldig genoemde shampoo, viia MLM verkocht en niet gewoon in de supermarkt/drogisterij. Als het zo'n superproduct is, moet het toch niet moeilijk zijn dat in een assortiment te krijgen en de mensen zullen er massaal naar vragen.

Heb wel eens iets gekocht via zo'n make-up party, was aardig spul, niet super goed, niet super slecht en daar was de prijs ook naar. Er zijn vele gelijkwaardige producten in de winkel te koop, op chemische basis, niet chemische basis keus te over.

Ik bestel, ik betaal, ik wacht todat ik het kan ophalen of het wordt thuis gebracht. Daar gaat denk ik een week, 1,5 week overheen.

Ik de winkel bestel ik, betaal ik en neem ik het mee, in minder 5 minuten gepiept.

Ik weet niet veel over MLM, behalve dat het naar mijn mening vaak om een gemiddeld product gaat voor een wat hogere prijs. De verkoopster draagt af aan diegene die haar geworven heeft, die draagt af aan de persoon daarboven enzovoort enzovoort. En daarom wil degene die het bedacht heeft helemaal het product niet in de supermarkt/drogisterij want dan verdient hij veel minder.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

@amelissen: Je argumentatie is absoluut correct.

Een goede MLM zorgt voor de volgende zaken:
#Producten die goed zijn en waarvan een gelijkwaardig product niet in een winkel te krijgen is
#Producten met een goede prijsstelling wat, als het MLM concept goed word toegepast, ook zou moeten kunnen omdat een heel aantal factoren uit het kostenplaatje worden weggehaald. Te denken valt daarbij uit de hele logistieke keten (normaal:fabrikant=>importeur=>groothandel=>detailhandel=>consument; MLM: fabrikant=>distributeur=>consument) met alle kosten die daarmee samenhangen (panden, reklame, vervoer, personeel, etc)
#De levering moet snel zijn. Weliswaar zal het in MLM nooit zo snel kunnen als met een winkel maar zeker zo snel als met internetaankopen moet kunnen. En aangezien internetwinkelen momenteel sterk in opmars is is dit in feite iets wat er voor zou moeten zorgen dat ook MLM verkopen sterk stijgen. Een week tot anderhalve week is veel te lang voor levering; of dat nu bij MLM of bij reguliere bedrijven is.

De meeste goede MLM bedrijven voldoen aan deze eisen (al voldoen lang niet alle MLM distributeurs daaraan) en als consument zou ik je dan ook aanraden daar naar te kijken. Alhoewel, je hoeft er eigenlijk niet eens naar te kijken; je merkt het snel genoeg en dan ben je klant-af. MLM bedrijven die niet aan deze eisen voldoen leggen snel het loodje. Maar dat is óók zo bij reguliere bedrijven.

Overigens draagt de verko(o)p(st)er niet af aan degene die boven hem/haar staat maar gaat dit automatisch. Bij de meeste MLM bedrijven ziet de distributeur nooit geld van de consument.

geka1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2012 10:28

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door geka1964 »

Waarom maken we ruzie over MLM zaken.Of je nu koopt in de winkel of besteld, betalen moeten we toch en je weet nu ,zoals bv. bij de Action , ook niet of je troep koopt of niet ,dat zie je pas als je thuis bent.

Bij Kleeneze gaat het niet anders. je besteld wat ( doe je ook bij Wekkamp,neckermann,etc) en je krijgt het thuis bezorgd. Hoef je dus niet de deur voor uit.
Kleeneze is hetzelfde als Wehkamp,Neckermann,etc . Alleen nu kun je er ook nog aan verdienen door zelf catalogussen te verspreiden(gebeurt ook bij Wehkamp,Neckermann,etc.) ,maar nu kun je ze ook ophalen om ze weer te gebruiken.
Je kunt ook bij Kleeneze producten verkopen via je eigen mailbox, dan geef je gewoon je bestelling door.
Alleen nu verdient niet alleen Kleeneze eraan ,maar ook de bezorger.
Bij de FMgroup gaat dat anders , hier kun je met een geurmap langs de deuren gaan , maar of dat werkt ??
Je kunt het ook via sites doen of via familie,vrienden,sportclubs,je werk,etc.

De luchtjes van FM worden net als luchtjes van Oriflame ,etc . niet vertrouwd , omdat er een onbekende naam / nr. bij op staat , i.p.v. een merk. Maar wie zegt als je een merk koopt , dat je die wel erg lekker vind na een tijdje, misschien koop je daarna wel weer een ander merk.
Nu koop je wel dure flesjes , die je goedkoper kunt verkrijgen , ook al bestel je die online via Wehkamp,Oriflame,FMgroup,etc.
Alleen verdien je bij Oriflame , FMgroup er ook nog zelf aan en heb je net als bij ALLE MLM's geen eigen winkel en personeel voor nodig. In de winkel betaal je dus ook voor deze zaken voor een luchtje.
Is dit dat niet duurkoop.


Ik persoonlijk kies liever voor MLM , dan voor Action(ook troep) zeeman (troep als het gaat om producten buiten de kleding om) en zo kan ik nog wel doorgaan als het om producten uit China,Taiwan,etc gaat.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door puma73 »

Zeker ook net met mlm begonnen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door sjohie »

puma73 schreef:Zeker ook net met mlm begonnen
Les 1, zoek een paar openbare fora, en zet daar een positief verhaal neer.. :D

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door newmikey »

Melaleuca:

Linkje 1 http://www.ripoffreport.com/directory/melaleuca.aspx
Linkje 2 http://www.forbes.com/forbes/2004/1011/089_print.html

Het wordt ééntonig maar wéér idioot hoog geprijsde prutproducten waarvan de exacte samenstelling angstvallig geheim wordt gehouden terwijl dat nu juist illegaal is. Maakt vergelijken onmogelijk. Kretologieën als "niet chemisch" zijn uiteraard ook onzinnig: àlles is chemisch, zèlfs je eigen lichaam en halfvolle melk, gras en stenen, de zee etc.

Het zoveelste "product-gebaseerde MLM" wat gewoon een pyramidespel is dat je van je geld afhelpt. Het eigenlijke "product" van alle MLM's zijn de z.g. business consultants, de verkopers die met beloften van gouden bergen worden binnengehaald en teleurgesteld aan de achterkant worden uitgescheten.

amanda123
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:26

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door amanda123 »

Dagelekse boodschappen kan ook met mlm dus? is dat dan ook met perfums enzo en wie weet waar ik dat kopen en verkopen moetwant kan dat dan ook met die thuispartijtjes bv is wel leuk voor de kersttijd.
alvast dank voor de reactie

Amanda

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door newmikey »

amanda123 schreef:Dagelekse boodschappen kan ook met mlm dus? is dat dan ook met perfums enzo en wie weet waar ik dat kopen en verkopen moetwant kan dat dan ook met die thuispartijtjes bv is wel leuk voor de kersttijd.
alvast dank voor de reactie

Amanda
Gaaap...nog zo ééntje. Enig voor de kersttijd, gewoon doen joh!

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door Prolix »

en het topic was zo heerlijk deaud... :lol:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door dhc »

Geeft niks hoor... "amanda123' is wanhopig op zoek naar een extra centje maar is absoluut niet is staat fictie en werkelijkheid te onderscheiden...

Volgens mij weet ze niet eens wat de term 'mlm' inhoudt...Zie overige berichten van haar.

amanda123
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:26

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door amanda123 »

ja nou iedereen hier wil toch verdienen en zeg niet dat ik nie weet wat mlm is want ik weet heus wel dat je dan kan verdienen met als je vrienden ook kopen. Waarom moet je zeggen zie mijn ande berichten wat is er mis mee. Sorry voor de fouten die ik schijf ik probeer echt wel goed te schrijven maar ben dislexties maar niet gek hoor.

Gesloten