LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM Telexfree

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door kuklos »

@MLM-er, in deze discussie is al genoeg geschreven over Telexfree. We hoeven geen presentatie te bekijken om kritiek te hebben. Die kritiek is duidelijk en killing voor eventuele interesse zou ik denken. Heb jij die kritiek al wel gelezen?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door newmikey »

MLM-er schreef:Heb je wel de presentatie bekeken, het bedrijf nagekeken om extra informatie op te doen voor dat je gaat klagen ?
En ja hoor! We hebben er weer één die de vaste MLM-riedel op het forum plempt. Net als met alle (letterlijk alle) mlm-adepten die hier reeds door de draaideur zijn gekomen en er linea recta weer door verdwenen zijn zal ook deze weer in de anonieme massa mislukkingen verdwijnen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door puma73 »

newmikey schreef:
MLM-er schreef:Heb je wel de presentatie bekeken, het bedrijf nagekeken om extra informatie op te doen voor dat je gaat klagen ?
En ja hoor! We hebben er weer één die de vaste MLM-riedel op het forum plempt. Net als met alle (letterlijk alle) mlm-adepten die hier reeds door de draaideur zijn gekomen en er linea recta weer door verdwenen zijn zal ook deze weer in de anonieme massa mislukkingen verdwijnen.
Of hier komen klagen dat de tent op de fles is, zoals die van eufonie verhaal

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

Nou ja, het meest vreemde aan Telexfree vind ik dat de "producten" niet in Nederland werken en ook niet kunnen functioneren. Toch roepen de slachtoffers allemaal dat ze direct gingen verdienen... maar aan wie verkopen ze de rotzooi dan? Oh wacht... Telex koopt het terug, voor meer geld dan dat ze het verkochten aan de slachtoffers. Want zo maak je winst als fatsoenlijk bedrijf...toch?

Ik ben blij dat ik een normaal bedrijf heb met normale collegae...

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

MLM-er schreef:Ik zit er nu ook 2 maanden in en ben zeker tevreden.
Bewijs jezelf een gunst en lees dit topic nou gewoon eens door.
Amway is daar ook verboden
Het zwarte garen is door jou niet uitgevonden, zo te lezen. Het gaat hier helemaal niet over Amway. Waarom voel jij de behoefte om over Amway te beginnen?
en dit geld ook voor TelexFree ook MLM... En daarbij is TelexFree niet veroordeeld voor oplichterij er is enkel een verbod gelegd over het MLM..
Dat is niet waar. Telexfree zelf is juist uitdrukkelijk verboden en veroordeeld. Klik nou die site van Telexfree zelf eens aan in het Portugees, vertaal dat stukje tekst en lees nou gewoon eens wat je dan te zien krijgt!! Zo moeilijk is dat toch niet? Zelfs in dit topic is dat al voor jou vertaald. Mijn god, waar trekken ze mensen zoals jij toch telkens vandaan?
TelexFree is nog steeds als bedrijf daar gevestigd en doet ook nog steeds zaken met internet kabel t.v. en telefonie Voip.
Is ook niet waar. Wijs jij maar eens op de site van Telexfree aan waar hun kantoor in Brazilie staat. Kan je zoeken totdat je een ons weegt.

Telexfree is helemaal exit, weg, vertrokken en verboden in Brazilie. Hoe moeilijk kan het zijn om dat gewoon te snappen en te aanvaarden? Het is allemaal zo ontzettend duidelijk en simpel, zelfs Telexfree zelf geeft al keurig aan dat ze veroordeeld zijn en dat je een boete krijgt als je Telexfree promoot. Werkelijk waar, je kan het niet duidelijker gepresenteerd krijgen.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

Maypole schreef:.... Mijn god, waar trekken ze mensen zoals jij toch telkens vandaan?...
Dat bedoel ik dus. Probeer zelf maar eens een randdebiel in te huren. Ik heb het geprobeerd, maar het uitzendbureau had ze niet... Maar ze worden duidelijk door MLM-ers aangetrokken

unbelievable
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2014 07:47

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door unbelievable »

Mijn broer( een echte gokker maar ook een realist) is sinds begin 2013 bezig met Telexfree en hij verdient er heel erg goed aan. (voor zo lang het duurt zegt hij!) Telexfree is nu wereldwijd aktief en de aanmeldingen stromen nog steeds binnen. Het is een bewezen feit dat ze ook daadwerkelijk uitbetalen. Met de pakketten die mijn broer inmiddels aangemaakt heeft, verdient hij op dit moment op maandbasis 1800 euro hetgeen ook trouw uitbetaald wordt door de organisatie.

Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat dit systeem nog in de lengte van jaren blijft werken. Als de aanmeldingen opdrogen dan stopt het systeem gewoon. Het verkopen van advertenties door de deelnemers is een dekmantel voor het Piramide ofwel Ponzi-systeem dat Telexfree in werkelijkheid is! Het systeem is geraffineerd opgezet en juridisch goed afgedekt en het wijkt af van andere MLM bedrijven in die zin dat je geen anderen (derden) hoeft te interesseren voor T.F. en dat je niet verkochte advertenties kunt terugverkopen aan de organisatie.

De mensen die aan T.F. meedoen geloven er heilig in en dat is ook logisch verklaarbaar omdat men altijd uitbetaald wordt. Ze realiseren zich alleen niet goed dat het van de 1 op de andere dag kan stoppen.

De gok die je neemt is dat als je een pakket koopt en het systeem stopt binnen drie maanden vanaf de aankoop dat je dan je geld kwijt bent. Na drie maanden speel je quitte en daarna verdien je negen maanden lang heel goed. Er zijn deelnemers met heel veel pakketten en die lopen echt binnen maar je moet je blijven realiseren dat je gokt op het voortbestaan van de organisatie.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door stfwlk »

Er is een verschil tussen een "bewezen feit" en "anoniem persoon met één post op internetforum komt ons vertellen dat zijn broer wordt uitbetaald". Een ponzi-systeem leeft van de onnozelaars die er in stappen, wees niet die onnozelaar.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

nu kan ik wel de weer de vraag stellen of de broer het zelf ook gebruikt en of hij het ook in Nederland verkoopt, maar ach.. na 1 hele ongeloofwaardige post zien we die personen nooit meer...
( en stèl dat er personen zijn die inderdaad verdienen met dit geMLM, dan mogen ze oppassen voor de fiscus. 1800 euri in de maand zonder belastingafdracht als zzp-er, daar blijft niet veel van over ...)

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

unbelievable schreef:(voor zo lang het duurt zegt hij!) (...)

Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat dit systeem nog in de lengte van jaren blijft werken. Als de aanmeldingen opdrogen dan stopt het systeem gewoon. Het verkopen van advertenties door de deelnemers is een dekmantel voor het Piramide ofwel Ponzi-systeem dat Telexfree in werkelijkheid is!
(...)
De mensen die aan T.F. meedoen geloven er heilig in en dat is ook logisch verklaarbaar omdat men altijd uitbetaald wordt. Ze realiseren zich alleen niet goed dat het van de 1 op de andere dag kan stoppen.
(...)
De gok die je neemt is dat als je een pakket koopt en het systeem stopt binnen drie maanden vanaf de aankoop dat je dan je geld kwijt bent.
Dat is dus precies hetzelfde als met elke andere criminele activiteit. Het is leuk voor zo lang het duurt, totdat je gepakt wordt.
Het systeem is geraffineerd opgezet en juridisch goed afgedekt en het wijkt af van andere MLM bedrijven in die zin dat je geen anderen (derden) hoeft te interesseren voor T.F. en dat je niet verkochte advertenties kunt terugverkopen aan de organisatie.
Juridisch gezien niet echt afgedekt, want ze faalden tientallen keren om gewoon hoger beroep aan te tekenen in Brazilië. Waarschijnlijk boeide dat Telexfree ook niet zo, want Brazilie zat wel zo'n beetje aan zijn max met ongeveer een miljoen deelnemers aan het illegale gokspelletje. Telexfree had waarschijnlijk al bedacht dat er nog zat te verdienen viel aan mensen in het buitenland die er in geloven.

En zoals ik al veel vaker gezegd heb, het verhaaltje van het terugverkopen slaat helemaal nergens op.

chandler01
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2014 15:40

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door chandler01 »

voor de insider
wie trekken de kar bij T.F Nederland?
oude bekenden...
Beatrijs & Dave zitten/zaten altijd al in geldspelletjes
en als T.F klapt zitten ze er niet mee - dan hebben ze zo weer
de volgende te pakken... check deze website en doe je eigen onderzoek!
http://behindmlm.com/companies/telexfre ... more-14261
er is een kleine harde kern in NL die elkaar steeds inschrijven
het maakt ze niet uit legaal of niet - het zijn gokkers en geen
mlm gasten - ze zijn te lui om met een goed fysiek product te werken
iedereen die hier aan mee doet weet dit (on)bewust!
men maakt zelf de keuze om op het randje te leven - het mooie is
de overheid kijkt nu ook mee - in Zuid/Noord Amerika komen de leiders
op TV met naam en toenaam - en worden leeg geclaimd door stichtingen
die de slachtoffers helpen - dit zie ik ook wel in de EU gebeuren.
De eerste stap is gezet in de UK - burgers melden zich bij de politie..
veel lees plezier!
http://behindmlm.com/companies/telexfre ... more-14261

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

Maar echt lezen doe jij ook niet. Ze hebben het over MADEIRA.. niet de UK...

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door De Econometrist »

bokkel schreef:Ze hebben het over MADEIRA.. niet de UK...
Nou... dat ook niet. Het gaat over de Madeirese gemeenschap die er op Jersey is en waar TF zich blijkbaar op richt. Jersey is één van de kanaaleilanden die inderdaad niet bij de UK horen, maar wel eigendom zijn van de Britse kroon. Het is daarom wel de Britse politie die er de scepter zwaait.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

Ik weet dat Engelsen behoorlijk vreemd zijn, maar Madeira hoort bij de Kanaaleilanden en valt voor zover ik weet in/onder district Jersey....Kan natuurlijk allang weer aangepast zijn hoor.

Jgb
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2012 15:53

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Jgb »

Madeira is een eiland in de Atlantische oceaan ca. 700 km ten westen van Marokko en ca. 1000 km ten zuid-westen van Portugal. Deze eiland behoort tot Portugal. Behoort helemaal niet tot GB.
Dit moest mij, als Engelse, even van het hart.
Ik heb net via de link het bericht gelezen en daarin wordt aangegeven dat de oplichters zich voornamelijk richten op de Madeirees gemeenschap op Jersey.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

Ondertussen gaat het in de Verengde Staten ook helemaal de verkeerde kant op met Telexfree.

Woensdag moeten ze zich verantwoorden tegenover de SEC omdat die vermoed dat het een ponzischema is. Telexfree is daarop een grote schoonmaak begonnen en probeert zichzelf opnieuw uit te vinden om te verdoezelen dat ze eigenlijk een ponzischema zijn.

Behind MLM heeft al een aardig dossier opgebouwd. Zie hier alle publicaties mbt. Telexfree:

http://behindmlm.com/category/companies/telexfree/

semson
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:02

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door semson »

Ik heb zo'n vermoeden dat veel deelnemers aan deze ponzi straks niet meer zo blij zullen zijn.

Het nieuwe compensatieplan is namelijk een stuk lastiger als ik het zo lees in dit artikel:
http://behindmlm.com/companies/telexfre ... -0-review/

Telexfree wil namelijk eerst dat deelnemers zich kwalificeren om geld te verdienen. Zo moet je minimaal 10 VOIP-pakketten verkopen, en zijn er nog wat regeltjes om een beetje commissie te verdienen.

Kijken of mensen nu nog zo positief zullen blijven.

Johan_Six
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2014 11:24

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Johan_Six »

Het is redelijk zinloos om deelnemers te overtuigen van het feit dat het hele verhaal niet klopt.
Beter is het om NIET aan te sluiten bij Telexfree omdat je het geld nou eenmaal beter op een spaarrekening kan laten staan, daarenboven zijn de meeste die hier commentaar leveren al zo verstandig om niet "in te stappen".
Misschien kan Tros Radar dit onderwerp eens oppakken ten einde een groter publiek te bereiken en ze te behoeden voor dergelijke organisatie`s.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door kuklos »

Johan_Six schreef:Misschien kan Tros Radar dit onderwerp eens oppakken ten einde een groter publiek te bereiken en ze te behoeden voor dergelijke organisatie`s.
Het idee is leuk, maar zal niet helpen. Mensen die niet nadenken en niet kritisch zijn dan wel willen zijn worden dit ook niet als je er een uitzending van maakt.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

als het in een uitzending aan de kaak wordt gesteld dan zijn er natuurlijk weer van die mensen die het ineens een geweldig idee vinden en er dan toch aan gaan meedoen...en als ze dan al het geld kwijt zijn krijgt de de tv ook nog eens de schuld...

Gesloten