LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stfwlk schreef:Natuurlijk moet je je zorgen maken. Voor je het weet klinkt je dochter als de gebrainwashte éénpost MLM-sekteleden in dit topic.

Volgens cijfers van NuSkin zelf, verdient 93% van de verkopers helemaal niks in een gemiddelde maand (zie John Oliver). Jouw dochter is haar tijd aan het verdoen en loopt het risico dat haar sociale kring haar gaat mijden als de ambetante, opdringerige verkoopster van dure troep.
Correct.
Nu Skin staat in het lijstje van voorbeelden van Last Week Tonight. Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI
De cijfers betreffende Nu Skin: https://youtu.be/s6MwGeOm8iI?t=24m30s

Het is dus een piramidespel, illegaal, en zal je uiteindelijk veel geld kosten. Als het mijn dochter betrof zou ik daar direct iets aan doen en zorgen dat ze mijlen ver blijft van dit soort "bedrijven".

Verder mag het voor zich spreken dat de positieve reacties over Nu Skin natuurlijk onbetrouwbaar zijn. Ze zijn hier allemaal gepost met daarvoor blijkbaar speciaal gemaakte accounts (1 post per stuk) en hebben nul onderbouwing.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door kuklos »

Julie4444 schreef:Nu Skin staat in het lijstje van voorbeelden van Last Week Tonight. Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI
De cijfers betreffende Nu Skin: https://youtu.be/s6MwGeOm8iI?t=24m30s

Het is dus een piramidespel, illegaal, en zal je uiteindelijk veel geld kosten. Als het mijn dochter betrof zou ik daar direct iets aan doen en zorgen dat ze mijlen ver blijft van dit soort "bedrijven".
Correctie, NuSkin is geen piramidespel en niet illegaal. Ze verdienen geld aan productverkoop. De distributeurs wat minder zogezegd, maar hun hoofdproduct is niet inschrijfgeld wat het wel tot een piramidespel zou maken.

Dat vet verschrikkelijk onethisch is, ongetwijfeld veel voorliegerij en vooral kanslozen aantrekt moge duidelijk zijn.

Sandervandam1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:38

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Sandervandam1972 »

Ik zou me zeker zorgen maken. Ik maak van dichtbij mee wat deze organisatie met mensen doet en hoe ze mensen inpalmen en manipuleren. Ik kan een heel verhaal neerzetten hier over wat ik zie en meemaak maar ik zal jullie de details besparen. Stoppen met die sekte en het direct verbieden..

Maximum
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2019 17:17

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Maximum »

Nuskin is een beursgenoteerde organisatie!
Inmiddels 35 jaar in 50 landen actief. 75 wetenschappers van wereldformaat in vaste dienst.
Het bedrijf voed dagelijks 180000 kinderen die in hongersnood verkeren en jaarlijks worden er circa 250 open-hart operaties
uitgevoerd in landen waar de medische stand te wensen over laat.

MOET IK ME ZORGEN MAKEN?
Nee niet over het bedrijf of over de vraag of het bedrijf wel of niet betrouwbaar is.... Dat is feitelijk.
(zie laatste nieuws Bloomburg 25 april 2019, "Nuskin honored as a TOP company in Direct Selling)

Nuskin is een commercieel platform waar jij aan deel mag nemen zonder investeringen en zonder risico's
Natuurlijk moet je kunnen ondernemen en het leuk vinden om andere mensen te helpen. Dat is niet voor iedereen
weggelegd. Dus ga goed bij jezelf te rade of je een ondernemer bent of niet. En weet: het ligt nooit aan de persoon in
kwestie maar altijd aan het bedrijf :|

Mensen die negatief zijn over Nuskin en nog steeds denken dat het een pyramide systeem betreft realiseren zich niet dat alles een
pyramide is. Dus ja ook het bedrijf waar jij werkt. Dus ja ook een ING, een Rabo Bank een kerk genootschap of een supermarkt. Alles heeft de vorm van een piramide. Daar gaat het dus niet om..... Waar gaat het wel om? wat gebeurt er IN die piramide.
Wanneer je een goede MLM organisatie hebt dan kan iedereen evenveel verdienen. Degene die dus boven aan staat en ooit is begonnen, kan gewoon financieel voorbij worden gestreefd door iemand die b.v. een jaar later begint. Hoe dat kan? Omdat deze persoon harder werkt, ondernemender is en waarschijnlijk over een groter netwerk beschikt.

Zijn er ook verkeerde MLM bedrijven? Jazeker. Vooral die bedrijven waar moet worden geïnvesteerd.
MLM oftewel Business platformen zijn het business model van de toekomst. Dus verdiep u zelf goed in de materie en lees
niet alleen de ongenuanceerde "koppen"

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Mensen die negatief zijn over Nuskin en nog steeds denken dat het een pyramide systeem betreft realiseren zich niet dat alles een
pyramide is. Dus ja ook het bedrijf waar jij werkt. Dus ja ook een ING, een Rabo Bank een kerk genootschap of een supermarkt. Alles heeft de vorm van een piramide. Daar gaat het dus niet om.....
Hé, je had me bijna overtuigd... :lol: :lol:

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mij ook niet een klein beetje, bericht even gemeld wegens Spam/ goedpraten van een overduidelijk vreemd onbetrouwbaar systeem (MLM)

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door stfwlk »

Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
MOET IK ME ZORGEN MAKEN?
Nee niet over het bedrijf of over de vraag of het bedrijf wel of niet betrouwbaar is.... Dat is feitelijk.
(zie laatste nieuws Bloomburg 25 april 2019, "Nuskin honored as a TOP company in Direct Selling)
Ten eerste is het Bloomberg, ten tweede gaat dit om een persbericht vanuit NuSkin zelf, niet om een nieuwsbericht.

Als dat het bewijs moet voorstellen dat NuSkin betrouwbaar is, dan is dit heel zorgelijk.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, denkend aan Maslov is het leven een piramide.

Vijenzeventig wetenschappers van wereldformaat in vaste dienst, zegt u? Op welk gebied? Direct marketing, misschien? Of sociale psychologie? Heeft u ook wat namen en voorbeelden van dat wereldformaat? Misschien zelfs linkjes naar een paar publicaties in tijdschriften van wereldformaat, zoals Science, Nature, The Lancet, BMJ? Scientific American of New Scientist, mag ook nog.

Wat die hongerige kindertjes betreft, daarover vond ik heel snel deze informatie op de website van deze weldoeners:
Nu Skin schreef: WHAT IS NOURISH THE CHILDREN?
Nourish the Children (NTC) is an initiative that applies business principles to address the problem of childhood hunger in a sustainable manner. The program begins with a highly nutritious food developed by Nu Skin’s nutritional scientists, known as VitaMeal. The company’s sales leaders, customers and employees can purchase VitaMeal and choose to donate the food to a third-party nonprofit organization that specializes in distributing relief to those suffering from malnutrition and famine.
Laat goed tot u doordringen wat Nu Skin hier schrijft. Ronduit schaamteloos.

Openhartoperaties in een land waar de gezondheidszorg te wensen over laat, lijkt mij overigens een slecht idee. En als de gezondheidszorg dan inderdaad zo beroerd is, dan zijn er andere problemen die eerst aangepakt zouden moeten worden: meer gezondheidswinst voor meer mensen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door kuklos »

Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Nuskin is een beursgenoteerde organisatie!
Ja en?
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Inmiddels 35 jaar in 50 landen actief. 75 wetenschappers van wereldformaat in vaste dienst.
ja en, en daarna, waar is het bewijs voor het aantal wetenschappers?
Volgens Yahoo Finance hadden ze een omzet van $2,679 miljard in 2018. Moeten we dan van onder de indruk zijn van de claimvan zowaar 75 wetenschappers in dienst? Een claim die je trouwens niet bewijst.
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Het bedrijf voed dagelijks 180000 kinderen die in hongersnood verkeren en jaarlijks worden er circa 250 open-hart operatiesuitgevoerd in landen waar de medische stand te wensen over laat.
Ook hier weer, geen bewijs. Maar zelfs als dit waar zou zijn wat heeft dit te maken met hun producten en hun verkoopsysteem?
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Nee niet over het bedrijf of over de vraag of het bedrijf wel of niet betrouwbaar is.... Dat is feitelijk.
(zie laatste nieuws Bloomburg 25 april 2019, "Nuskin honored as a TOP company in Direct Selling)
Feitelijk zeg je, maar de feiten lever je niet. En je bent schijnbaar niet eens in staat om ons de link naar het desbestreffende Bloomberg artikel te leveren. Het artikel staat hier. En wat blijkt,
Nu Skin was recognized as one of
the best places to work by Direct Selling News for the fourth consecutive year at the publication's annual awards dinner.
Bloomberg zelf zegt dus helemaal niets.
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Nuskin is een commercieel platform waar jij aan deel mag nemen zonder investeringen en zonder risico's
Dus je hoeft geen inleggeld te betalen, hoeft niet eerst zelf de producten te kopen?
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Natuurlijk moet je kunnen ondernemen en het leuk vinden om andere mensen te helpen. Dat is niet voor iedereen
weggelegd. Dus ga goed bij jezelf te rade of je een ondernemer bent of niet. En weet: het ligt nooit aan de persoon in
kwestie maar altijd aan het bedrijf :|
Waarom laten jullie dan iedereen meedoen? En zijn jullie niet selectief in welke mensen uitgenodigd worden?
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Mensen die negatief zijn over Nuskin en nog steeds denken dat het een pyramide systeem betreft realiseren zich niet dat alles een
pyramide is. Dus ja ook het bedrijf waar jij werkt. Dus ja ook een ING, een Rabo Bank een kerk genootschap of een supermarkt. Alles heeft de vorm van een piramide. Daar gaat het dus niet om..... Waar gaat het wel om? wat gebeurt er IN die piramide.
Ach. Deze leugen hadden we al even niet gezien. Bij een gewoon bedrijf heeft iedereen een andere functie. De receptioniste doet iets anders dan de administratief medewerker, die weer iets anders doet dan de persoon in het magazijn. Bij NuSkin, althans de geworven mlm-ers, doen allemaal hetzelfde. Dat is een cruciaal verschil.
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42

Wanneer je een goede MLM organisatie hebt dan kan iedereen evenveel verdienen. Degene die dus boven aan staat en ooit is begonnen, kan gewoon financieel voorbij worden gestreefd door iemand die b.v. een jaar later begint. Hoe dat kan? Omdat deze persoon harder werkt, ondernemender is en waarschijnlijk over een groter netwerk beschikt.
En nu ga jij ons uitleggen, met het bewijs erbij, waarom zo weinig mensen dan niets tot bijna niets verdienen bij NuSkin.
Hé, wat leuk, er is een review van NuSkin, met daarbij ook een analyse van de verdiensten van de deelnemers. Zie deze review van The Finance Guy.
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
Zijn er ook verkeerde MLM bedrijven? Jazeker. Vooral die bedrijven waar moet worden geïnvesteerd.
Goh, bekijk die review nog maar een keer en kom dan terug op je claim aangaande niets hoeven te investeren.
Maximum schreef:
05 jun 2019 17:42
MLM oftewel Business platformen zijn het business model van de toekomst. Dus verdiep u zelf goed in de materie en lees niet alleen de ongenuanceerde "koppen"
Nu zou ik een analyse hebben verwacht waarom mlm het business model van de toekomst is, en voila, deze blijft uit. Net zoals bij al die anderen die je voorgingen en bijna woord voor woord dezelfde quatsch schreven als jij.
Wat ik ook verwacht is een heel precieze uitleg met stappenplan over hoe we ons moeten verdiepen in de materie, en inderdaad, ook dit blijft net als bij je voorgangers uit.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Top Kuklos, helaas zijn er nog steeds te veel stumpers die in deze gladde zwetspraatjes trappen

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door kuklos »

Laat ik gelijk dat voorspelling doen dat Maximus, net als tig voorgangers die dezelfde quatsch geplaatst hebben, hier niet meer terugkomt om te reageren op onze vragen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk komen die niet terug. Waar dit soort deelnemers van MLM een enorme hekel aan hebben is tegenspraak en vragen om bewijs voor hun loze beweringen.
Als we ook maar 1 potentiele deelnemer door dit topic kunnen weerhouden aan deze onzin mee te doen heeft dit topic al zin gehad

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik denk dat het zelfs nog erger is. Meestal zijn het de nieuwelingen die net begonnen zijn die dergelijke quatsch plaatsen. Enthousiast geworden, proberen te bedenken waar ze nog meer mensen kunnen werven, komen hier terecht en plaatsen hetgeen aan hun is voorgekauwd. Hebben zelf de vragen die wij stellen niet gesteld en beseffen nu dat ze de bietenbrug op zijn gegaan, of steken de kop in het zand nadat hun upline zegt dat wij negatieve mensen zijn en je daar geen aandacht aan moet besteden.
Maar over 1 à 2 jaar behoren ze ook tot de groep van meer dan x% die jaarlijks afhaakt.

Het exacte percentage weet ik niet, maar ik geloof dat het meer dan 50% is dat jaarlijks afhaakt.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk eerlijk gezegd dat 50% veel te laag is ingeschat

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hun hele omgeving kan ze niet meer pruimen door hun hinderlijke verkoop activiteiten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door witte angora »

De hele omgeving die er niet ingetrapt is bedoel je? ;)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik bedoel familie, vrienden, en kennissen aan wie getracht wordt die spullen te slijten.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Die uit goed fatsoen de eerste keer iets kopen maar je dan van de vriendenlijst schrappen, je wordt niet meer uitgenodigd op verjaardagen ( vind ik persoonlijk wel een groot voordeel) en langzaam vereenzaam je

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Ongelezen bericht door kuklos »

Het hoeft je niet je vrienden en familie te kosten, als je een nee accepteert, maar de meesten blijven zo drammen dat het ze wel vrienden en familie kost. In het verleden hebben we hier wel eens een discussie gehad met een mlm-er wiens mening was dat nee betekende nee, nu nog niet, maar later wel. En een die van mening was dat elke keer als werd gevraagd hoe het met je gaat dit belangstelling betekent voor je mlm activiteiten.
Tja, zo jaag je mensen wel weg ja.

Gesloten