LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] granton marketing.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jasper538
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2003 11:36

granton marketing.

Ongelezen bericht door jasper538 »

help vertrouw het niet. help me. zoek het voor me uit

www.granton is de site.


groetjes jasper

Eddepet70
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2003 13:48

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door Eddepet70 »

Granton is toch zo´n bedrijf dat van die bonnenkaarten uitgeeft van bepaalde bedrijven zoals bioscopen en restaurants?

Ik heb zelf drie keer zo´n kaart gekocht. 1e keer voor een restaurant, maar dat was niet zo´n succes, want ik wil niet telkens bij hetzelfde restaurant eten. De laatste twee waren kortingsbonnen voor onze bioscoop. Dit was wel interessant, want ik ga regelmatig naar de film. Het kan dus voor mij wel uit.

Wat het verkopen betreft: ze komen bij je aan de deur en hebben toch best wel een glad verkooppraatje (vooral die eerste). De laatste keer wist ik wat voor vlees ik in de kuip had, dus heb ik weer zo´n kaart gekocht. Bij de bioscoop nemen ze die bonnen gewoon aan, dus verder geen probleem.

Wat ik laatst van een kennis hoorde was dat de manier om verkopers te werven wel wat vaag was. Je krijgt een introductiegesprek waarbij het niet duidelijk wordt wat er van je verwacht wordt en daarna nemen ze je mee naar de plaats van de verkopen, waar je dan pas hoort wat voor dingen je moet gaan verkopen. Die kennis had meteen zoiets van daar heb ik op zo´n manier geen zin in en is meteen weer naar huis gegaan, want hij vertrouwde het niet.

Kortom, het produkt wat ze verkopen is blijkbaar wel oke, maar de manier van verkopers werven is wel wat vreemd.

jasper538
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2003 11:36

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door jasper538 »

ik heb er zelf 7 weken gewerkt. ik kreeg per verkochte kaart van 15 euro, maar 4 euro. de rest gaat naar de baas. openbaar vervoer moet je ook zelf betalen en eten. Byv: ik ga naar Sneek. kost 14 euro retour met korting. wil wat eten, 4 euro. Is bijelkaar 16 euro. ik moet dus al 4 kaarten te zien verkopen. Als je zonder korting reist ben je meer kwijt, dus meer kaarten moet ik dus verkopen.
dit zijn dan wel de simpele kaarten van 15 euro. maar ze zijn ook duurder, restaurant kaarten dan. zijn 25 euro.

ik verdien geld voor hun en zelf heel weinig of ik schiet er bij in.ik zoek mensen die hierbij ook hebben gewerkt of dat gaan doen.
ik vertrouwd het hele sooitje niet, er zijn ook 3 anderen die het ook niet vertrouwen, het schema zoals men dat uitlegd is een soort pyramide stelsel.
help me of ons bedoel ik.


groetjes

Eddepet70
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2003 13:48

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door Eddepet70 »

Granton staat gewoon ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Als het trouwens zo slecht verdient doordat je zelf je reiskosten en eten moet betalen, dan kun je er toch beter gewoon mee stoppen? Lijkt me niet fijn om er zelf steeds bij in te schieten.

Ik begrijp overigens niet wat je bedoelt met pyramidestelsel. Je verkoopt toch alleen die kaarten huis aan huis? Of moet je zelf ook verkopers gaan werven? Kun je eens uitleggen hoe dat zit met dat schema van hun?

kennis

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door kennis »

piramide, mooi want ik heb liever 1% van de omzet van meerdere verkopers dan 100% over me zelf.
net zoals franchisegevers. Nu mag jij het doen inplaast van de hoofdkantoor die alle winst genereert . nu kun je meedelen.

Dit systemen gaan we steeds meer zien.maar bij vele mensen is het nog onbekend.maar dat is logisch bij nieuwe ontwikkelingen op het gebied van maketing.De massa bijft de kat uit de boom kijken en geven er een mening over zonder kennis van te hebben.

jasper538
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2003 11:36

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door jasper538 »

help me dan a.u.b. ik sta samen met drie anderen . we zijn van plan om een rechtzaak aan te spannen tegen Granton marketing, Jadim uit Assen is de baas samen met ene Boyd en Collin.

groetjes jasper

Eddepet70
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2003 13:48

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door Eddepet70 »

Rechtzaak aanspannen? Maar waarom dan? Leg nou eens uit wat er precies aan de hand is, want het is allemaal vrij onduidelijk. Betalen ze niet uit of hebben ze een systeem opgezet wat een pyramidespel lijkt?

jasper538
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2003 11:36

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door jasper538 »

:oops:

het zit heel raar in elkaar, teneerste krijg je een contract. dit al de eerste dag. nou ja ze zeggen dat dit geen contract is maar een distributieovereenkomst. 's Morgens teken je dan een leeg blaadje (dit is voor hun administratie zeggen ze?) en dean krijg je een aantal bonnen mee die jij moet verkopen op een aangewezen plek in een stan of in een dorpje. dit moet je met het openbaar vervoer doen of als je mazzel hebt met de auto. dit alles moet je zelf bekostigen. dus je moet al ongeveer 5 kaarten zien te verkopen om dit eruit te hebben.

ik raad aan om gewoon eens een keertje te solliciteren bij Granton en dan weet je ongeveer hoe ze werken. De eerste dag is een meeloopdag. dus daar schiet je niets mee in. Probeer het maar eens.

groetjes

gekkenhuis

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door gekkenhuis »

hallo Jasper538,
zelf heb ik een hele tijd bij die club rondgelopen, het is complete hersenspoeling (alle direct sales) Jadim was mij heel bekend (erfgename Phillips???). ja je gaat een dag mee (ze mogen je niet verliezen anders worden Jadim en Boyd boos. Als je dan binnen bent blijven ze ja paaien met allerlei beloften. Dus wees wijs en vergeet die gekken gewoon, Heb teveel mensen in de goot zien belanden bij die lui.
zoek gewoon een baan waar je eerlijk geld kan verdienen en waar je mens mag zijn en waar je geen verkoopmachine bent.

ik weet er alles van en als je distributie-overeenkomst goed leest zul je zien dat je ook niets kan.

Dribbel

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door Dribbel »

Ik snap het probleem niet. Het is gewoon huis-aan-huis verkoop en dus is het logisch dat e betaald krijgt naar omzet. Als jij niet genoeg kan verkopen om je treinkaartje eruit te halen ga je toch ergens anders werken? Erg simpel lijkt me.

jasper538
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2003 11:36

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door jasper538 »

ik be nu ook wel weg, maar het maakt mij toch druk . ik probeer zoveel mensen daarvoor te waarschuwen voor hun d.m.v. van dit o.a. ik hoop dat ik hier nog meer reacties over krijg, zodoende. alvast bedankt hiervoor.
waar heb jij dan gewerkt ???
:roll:

Dribbel

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door Dribbel »

Waar ik heb gewerkt? Overal en nergens maar dat heeft weinig met dit onderwerp te maken. :)

Kijk, Granton zoekt jongens/meisjes met een vlotte babbel. Ik denk dat je geen opleiding gevolgd hoeft hebben want het is natuurlijk maar dom werk. Omdat het meer verdient/kan verdienen dan werken in de supermarkt/benzinestation zijn er mensen die dat interessant vinden.

Hoe die procedure gaat weet ik niet. Het is vast legaal, misschien wel onaangenaam zoals jij het in ieder geval ervaren hebt. Maar wat is het probleem? Jij bent er bij de wervingsprocedure achter gekomen dat het niks voor je is, anderen zullen dat op hun beurt ook wel doen.

Zolang je niks hoeft te betalen en niet met je baas naar bed hoeft is er geen reden tot paniek/waarschuwingen/melding bij radar/opgelicht denk ik.

WQB

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door WQB »

Ik werk sinds 4 maanden voor Granton. Ik kan er redekijk van leven. Maar het is wel eerlijk. Het is een kwestie van hard willen werken om iets te bereiken, zonder geld te hoeven investeren. Mijn doel is om manager binnen de organisatie te worden en een eigen kantoor te gaan runnen. Ook Jadim, Boyd en Collin zijn ooit onderaan begonnen, door deur aan deur te verkopen en hebben nu iets bereikt. (lees: een eigen bedrijf en veel geld verdient)

Het geboden produkt is sowieso eerlijk. Als een verkopen liegt over het produkt dat hij je verkoopt, kan je het gratis nummer bellen en krijg je je geld terug. Wij werken ook met grote klanten als American Express, Casema en Wegener. Denkt je dat zulke grote bedrijven zouden samenwerken met een bedrijf dat op wat voor manier dan ook de boel besodemieterd?

Als je bij Granton werkt/wil werken, moet je bereid zijn hard te werken om iets te bereiken, als je niet van (hard) werken houdt, moet je maar gaan vakken vullen bij de AH of bij parkeerbeheer gaan werken.

rms70
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2003 11:52

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door rms70 »

ik ben het helemaal eens met dribbel, waar maakt die jasper zich druk om, de direkte verkoop is gewoon niet het makkelijkste wat er is, dus je gaat het uitproberen en je komt er dan achter dat het niks voor je is en dan stop je en ga je wat anders doen, daar is toch niks mis mee zo leer je tenminste wat je wel en niet kunt en bij jasper is het dus wel duidelijk dat de direkte verkoop niks voor je is, ik heb twee vrienden die via granton werken en ik denk dat ik dat zelf ook ga proberen mischien ben ik er wel goed in en mischien niet daar kom ik vanzelf achter, maar ik weet wel dat ze grote klanten hebben en dat er heel veel mensen zijn die er wel enthousiast over zijn, dus dat zal wel niet voor niks zijn, en dat gelul over hersenspoelen, ben je zelf dan zo'n sukkel om je te laten hersenspoelen, it takes two to tango......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rms70
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2003 11:52

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door rms70 »

ik ben het helemaal eens met dribbel, waar maakt die jasper zich druk om, de direkte verkoop is gewoon niet het makkelijkste wat er is, dus je gaat het uitproberen en je komt er dan achter dat het niks voor je is en dan stop je en ga je wat anders doen, daar is toch niks mis mee zo leer je tenminste wat je wel en niet kunt en bij jasper is het dus wel duidelijk dat de direkte verkoop niks voor je is, ik heb twee vrienden die via granton werken en ik denk dat ik dat zelf ook ga proberen mischien ben ik er wel goed in en mischien niet daar kom ik vanzelf achter, maar ik weet wel dat ze grote klanten hebben en dat er heel veel mensen zijn die er wel enthousiast over zijn, dus dat zal wel niet voor niks zijn, en dat gelul over hersenspoelen, ben je zelf dan zo'n sukkel om je te laten hersenspoelen, it takes two to tango......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

erik23
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2003 12:21

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door erik23 »

ten eerste wil ik even duidelijk maken dat ik niet werk of heb gewerkt voor dit bedrijf, maar ik ken het wel want ik koop al zeker 4 jaar kortingsbonnen voor restaurants, bioscoop en ook een keer vooer een sauna, al deze bonnen heb ik met mijn gezin met plezier gebruikt, de laatste keer heb ik een bon gekocht voor een bioscoop zo'n drie maanden geleden, mijn dochter werkt nu wel voor dit bedrijf in Assen, ik kan me niet vinden in al deze verhalen, zij werkt inderdaad wel lange dagen maar verdient haar centjes en leert veel op gebied van communicatie, ik had ook mijn twijfels in het begin want het is toch vreemd om zulke lange dagen te werken, maar nu ik het snap en zie dat mijn dochter geld verdient, het naar haar zin heeft en veel leert kan ik niets anders zeggen dat tripple dutch group een goed bedrijf is, mijn dochter krijgt op haar donder als ze zich verslaap dat stimuleer ik alleen maar, teveel jeugd denkt te makkelijk na,

anne2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2003 12:42

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door anne2000 »

hallo, ik heb ook 5 maanden vvor dit bedrijf gewerkt maar toen zat het in groningen ik heb veel gewerkt met jadin en dennis.
ik ben gestopt omdat ik zwanger was, ik heb tot mijn zesde maand doorgewerkt, op mijn laatste dag heb ik een bonus gekregen als bedankje voor de prettige samenwerking...........als ze echt op elke cent uit zouden zijn zou de eigenaresse jadin dit niet hebben gedaan. ik verdiende de eerste twee weken ook niet veel want ik had geen ervaring jadin vertelde mij dat als ik veel luister en bereid was om me 100% in te zetten het wel goed zou komen en na twee weken ging het inderdaad beter. en dat doorgroeiverhaal klopt wel want ik weet dat dennis zijn eigen kantoor heeft bereikt het is gewoon niet voor iedereen weggelegd. ik heb voor een gezin gekozen en een ander kiest voor een carriere. ik vind het een goed en eerlijk bedrijf en als ik weer zou willen/kunnen werken zou ik zo weer naar hun terug gaan :D :D :D

superstar

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door superstar »

in 1 van de stukjes staat dat het hier om dom werk gaat, ik wil toch even zeggen dat ik dit 6/7 maand heb gedaan en beter kan communiceren dan de meesten, en als het echt zulk dom werk is dan zijn er wel heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel DOMME MENSEN (zie negatieve reakties) die dus TE DOM zijn voor dit DOMME werk want die kunnen dus niet verkopen dussssssssssssssssss wie is er nou TE DOM voor DOM WERK....................................JASPER SOWIESO anders blijf je daar toch niet zo lang werken mischien is lopende band werk met een vast salaris beter voor jasper.............

jasper

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door jasper »

Dit is allemaal heeel leuk voor jullie, maar waarom drijgen ze met een rechtzaak tegen mij ???? Ze hadden toch niets te verberge. lees je statuten maar eens, je mag je gebied zelf bepalen ect... nou dat mag je dus in weze niet he. eb hoe zit het met de belasting ===
:oops: :lol: :cry: :wink: :roll: :idea: :shock: :( 8) :D

respects

Re: granton marketing.

Ongelezen bericht door respects »

Ik heb zelf ook een aantal maanden gewerkt met Granton, vanuit een kantoor in amsterdam.

De mensen die hier nu zo lopen te huilen over granton en de kantoren, zijn de mensen die niet logisch nadenken. Ik vraag altijd precies wat het inhoud, wat ik moet doen, en ik begin niet voordat ik absoluut weet wat het inhoudt. Bovendien....de introductiedag is toch perfect om te kijken of het wat voor je is, voordat je meteen nee zegt als vooroordeel.

Dan ff over het gebied dat je niet zelf zou mogen kiezen. Ik vraag me af wat je er mee bedoelt Jasper. Het is niet erg logisch om met een restaurantkaart uit Amersfoort, deur aan deur te gaan lopen in Alkmaar. Of wel?? En natuurlijk kan je niet overal gaan lopen...je hebt te maken met collega's, DIE JOU OOK STEUNEN. Anders verpest je je marktgebied, het gebied voor je collega's.
Het is niet meer dan logisch dan de verkopers onderling met elkaar afspraken waar iedereen loopt...dan kan je elkaar tenminste ook nog eens helpen, en heeft iedereen een eerlijke kans om zijn geld te verdienen.

Je gezeur om je kosten, was lachwekkend. Je bent toch zelfstandig ondernemer of niet? Bijna alles is aftrekbaar van de belasting...als je je inschrijft tenminste. Ik lag helemaal dubbel om mijn kmvergoeding. Alleen daar al verdiende ik gem 50 euro per dag mee.

Kijk...als je geen verkoper bent, en niet het doorzettingsvermogen om het te leren, dan houd het gewoon op. Ik was binnen een week zonder vooropleiding of ervaring 1 van de highrollers en verdiende elke dag meer dan 100 euro. Is geen kwestie van geluk of mazzel...maar van hard doorzetten, je goals in zicht houden en weten waar je voor werkt.

Maar dat is eigenlijk met alles in het leven zo.

Gesloten