LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe scam: FAN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door newmikey »

of "Fortunity Alliance Network" van een ons reeds bekende (of eerder beruchte) Belg.

Vóór dat de gebruikelijke mensen hier komen juichen, een reality check:

http://behindmlm.com/companies/iriscall ... -offering/

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door newmikey »

Jullie zullen het nooit geloven, maar ik heb het onderstaande video'tje ècht helemaal afgekeken - ik kan nog steeds niet stoppen met schuddebuiken hoe iemand er in slaagt zóveel onzinnigheid met een straight face in te spreken.
https://www.youtube.com/watch?v=7xbykj4zudY

Bottom line: dit is niet eens een product-based MLM maar gewoon een simpele (en dus strafbare) piramide met 100% geld-kwijt garantie.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door encore »

een half uur kunnen kijken? Wow, da's een nieuw record. FAN werkt echt! :lol:

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door trail46 »

Afbeelding


Het spijt me maar ik kan ( en wil ) deze totale onzin niet afkijken. Na een minuut of 10 had ik echt genoeg flauwekul aangehoord. Zal wel aan mij leggen maar ik begrijp al die domme ( bij elkaar gezochte dooddoeners) pardon,marketing-termen niet eens. :mrgreen:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door newmikey »

:lol: Vooral de onnavolgbare en unieke "Fibonacci methode" waarbij 1+1 gelijk staat aan 2 - ik stond ervan te kijken :lol:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door encore »

[quote="newmikey] ...de onnavolgbare en unieke "Fibonacci methode" waarbij 1+1 gelijk staat aan 2 ...[/quote]
Wow...Maar dan blijft er dus niks over voor het volk? :shock: :mrgreen:

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Ik was al vrij snel in het filmpje de draad kwijt, maar ik wacht wel op de filmpjes die er van Rob Buser gaan komen. Ongetwijfeld is die in staat om mij met enkele simpele handbewegingen het concept uit te leggen van de reeks van Fibonacci die perpetual marketing gaat bewerkstelligen.

Ik zit er al helemaal klaar voor....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij heeft die gast een spelletje scrabble met woordenboek gewonnen, een fles vodka soldaat gemaakt, en vervolgens dit in elkaar geknutseld. Pijnlijk vermakelijk.

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

ik snap helemaal niks van het filmpje maar dat is de kunst van mlm bedrijven.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door czarczar »

haantjedevoorste schreef:ik snap helemaal niks van het filmpje maar dat is de kunst van mlm bedrijven.
Nee.
De kunst van een MLM-bedrijf is dat ze jou overhalen een belachelijke prijs te betalen voor een product en dat je dat ook doet, omdat ze je wijs maken dat als jij vrienden en familie ook zover krijgt jij daar zelf uiteindelijk (financieel) rijker van wordt.
Als jij er niets van snapt, dan werkt dat MLM dus niet. Je moet snappen dat door de aanschaf van belachelijk dure producten je er zelf beter van wordt. Oftewel: ik doe iets doms, maar ik wordt er wel beter van als ik anderen kan overhalen net zo stom te zijn als ik.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door kuklos »

czarczar schreef:Je moet snappen dat door de aanschaf van belachelijk dure producten je er zelf beter van wordt. Oftewel: ik doe iets doms, maar ik wordt er wel beter van als ik anderen kan overhalen net zo stom te zijn als ik.
Doch in de mlm word je rijk als je anderen overhaalt NOG dommer te zijn dan je zelf bent.

Met je doel ik uiteraard niet op jou czarczar, maar als algemene term.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door newmikey »

kuklos schreef:
czarczar schreef:Je moet snappen dat door de aanschaf van belachelijk dure producten je er zelf beter van wordt. Oftewel: ik doe iets doms, maar ik wordt er wel beter van als ik anderen kan overhalen net zo stom te zijn als ik.
Doch in de mlm word je rijk als je anderen overhaalt NOG dommer te zijn dan je zelf bent.

Met je doel ik uiteraard niet op jou czarczar, maar als algemene term.
Op zich ben ik het niet helemaal met je eens Kuklos. Weet je dat verhaal nog van ene Hans in het Euphony topic? Het grote geheim was dat hetzelfde recept altijd onveranderd kon worden "afgespeeld" en juist dat zou voor grote winsten en een succesvolle beursnotering zorgen. Ze zijn dus gewoon allemaal exact even dom.

Als het alleen maar om domheid zou gaan, zou het nog wel meevallen. Het wordt pas gemeen, kwaadaardig zelfs, als exact dezelfde mensen keer op keer weer opduiken in het zoveelste ponzischeme dat zich voor de grap verkleedt als produkt-MLM en gewoon hun laakbaar handelen bij een vorige scam proberen goed te maken door voor een volgende club slachtoffers te maken. De tweede keer weten ze dat het erom gaat zoveel mogelijk mensen erin te luizen om hun eigen verliezen uit het verleden goed te maken.

Deze mensen zijn niet gewoon dom maar misdadig en kwaadaardig.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door czarczar »

kuklos schreef:Doch in de mlm word je rijk als je anderen overhaalt NOG dommer te zijn dan je zelf bent.
Juist, jij begrijpt het :-)
Die anderen zitten immers weer een leveltje onder jou en zijn nog weer een beetje dommer.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Nieuwe scam: FAN

Ongelezen bericht door czarczar »

newmikey schreef:Deze mensen zijn niet gewoon dom maar misdadig en kwaadaardig.
Die mensen worden misdadig en kwaadaardig omdat ze in het nauw gedreven worden door dit soort systemen. Ze denken uit hun misère te komen door de mooie verhaaltjes, maar geraken verder in de misère. Dan heb je bijna geen andere uitweg meer. Dat is nu juist het verraderlijke van die MLM. Eenmaal ingestapt ben je feitelijk de pineut, maar je komt er bijna niet meer uit.

Gesloten