LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van mlm naar franchise

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Franchisenemer

van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Franchisenemer »

Na jaren met mlm gewerkt te hebben heb ik kort geleden een overstap gemaakt naar franchise.
Ik was gewoon de negativiteit een beetje zat en mijn MLM-organisatie is voor mij groot genoeg om elke maand een aardig inkomen te generen.

Het steeds weer uitleggen dat het geen piramideSPEL is kwam mijn oren uit.

Nu wil ik weleens weten wat de pro's en de anti's ( student misschien ) vinden van mijn overstap.

De franchise waar ik mee begonnen ben is de vrijehuizenmarkt.
www.vrijehuizenmarkt.nl

Ik merk wel dat ik van MLM veel geleerd heb en sommige facetten kan toepassen. Een belangrijk ding is : luisteren naar de klant.
Omdat dit concept werkt met no cure no pay is het voor de klant ook interesant.

Nogmaals : wat vinden jullie van deze overstap. Ik stel die vraag niet omdat ik onzeker ben, maar vind het gewoon leuk om meningen te horen.

Graag wel onderbouwen.

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Slimme zet!

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Slimme zet!
Wie ben jij dan wel om dat te roepen. Vertel me wat je doet in het leven vriend!

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Wie ben jij dan wel om dat te roepen. Vertel me wat je doet in het leven vriend!

Een mlm-er. Ik vind het een goede zet als iemand niet meer lekker werkt met mlm.
Beter dan iemand die na 2 maanden stopt en de hele boel bij elkaar jankt.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door student26 »

Nu wil ik weleens weten wat de pro's en de anti's ( student misschien ) vinden van mijn overstap.
Franchising heeft goede voordelen, maar ook nadelen. Uiteraard hangt het volledig af van de voorwaarden die door de franchise worden gesteld.

Ik vind persoonlijk dat de site er niet ontzettend professioneel uitziet, staat ook weinig informatie op (kun je wel opvragen overigens). Op basis van wat er wel staat ziet het er wel aardig uit. Klopt het dat je beedigd makelaar moet zijn om hiermee aan de slag te gaan? Zo ja, dan is er een minimum bekwaamheids-eis die alleen maar goed is.

Grootste verschillen met MLM: regiobescherming en het inkomen is volledig gebaseerd op eigen inspanning/verkopen, voor zover ik kan bepalen is dat bij deze franchise het geval. Daarmee zijn de grootste problemen zoals ik die aan MLM toeschrijf tenietgedaan.

ondernemer2007

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door ondernemer2007 »

Ik heb zowel een franchise als een mlm-business. Ze vullen elkaar perfect aan.

Verschillen:
mlm: investering minder dan 1000 euro, breakeven binnen 1 maand
Franchise: investering ter grootte van een audio S4, breakeven na 18 maanden.

ps heb mijn franchise wel gefinancierd met mn mlm-inkomsten ;)

Na jaren met mlm gewerkt te hebben heb ik kort geleden een overstap gemaakt naar franchise.
Ik was gewoon de negativiteit een beetje zat en mijn MLM-organisatie is voor mij groot genoeg om elke maand een aardig inkomen te generen.

Het steeds weer uitleggen dat het geen piramideSPEL is kwam mijn oren uit.

Nu wil ik weleens weten wat de pro's en de anti's ( student misschien ) vinden van mijn overstap.

De franchise waar ik mee begonnen ben is de vrijehuizenmarkt.
www.vrijehuizenmarkt.nl

Ik merk wel dat ik van MLM veel geleerd heb en sommige facetten kan toepassen. Een belangrijk ding is : luisteren naar de klant.
Omdat dit concept werkt met no cure no pay is het voor de klant ook interesant.

Nogmaals : wat vinden jullie van deze overstap. Ik stel die vraag niet omdat ik onzeker ben, maar vind het gewoon leuk om meningen te horen.

Graag wel onderbouwen.

ondernemer2008

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door ondernemer2008 »

Ik vind persoonlijk dat de site er niet ontzettend professioneel uitziet, staat ook weinig informatie op (kun je wel opvragen overigens). Op basis van wat er wel staat ziet het er wel aardig uit. Klopt het dat je beedigd makelaar moet zijn om hiermee aan de slag te gaan? Zo ja, dan is er een minimum bekwaamheids-eis die alleen maar goed is.
Nee, je hoeft geen beeidigd makelaar te zijn, die markt is vrijgegeven. Lang leve de liberalisering

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door student26 »

Van de site:

"Vrijehuizenmarkt is zeer actief in de acquisitie voor haar opdrachtgevers en werkt met de laagste courtages van Nederland. Onze bemiddelaars zijn beëdigd makelaars en commerciële ondernemers."

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

en commerciële ondernemers."
allebei dus. Je hoeft geen papieren meer te hebben.

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Onze bemiddelaars zijn beëdigd makelaars en commerciële ondernemers."


Hai student,

Ik begrijp je vraag. Het is hoe je het de zin ziet.
a) Ze zijn zowel beëdigd makelaar als com. ondernemers.
b) Het zijn of beëdigd makelaar en werken met VHM, of het zijn com. ondernemers.

Daarom stelde je de vraag?

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begin nattigheid te voelen. Er zijn dus twee soorten bemiddelaars; beëdigde makelaars en commerciële ondernemers. Als het zo moet worden opgevat vraag ik me af wat die makelaars dan zijn, filantropen?
Eén ding is duidelijk, mijn huis zal ik nooit kopen of verkopen via deze club. 'Start binnen 3 weken een makelaardij', en gaat zo iemand mij wijzen op verborgen gebreken die mijn nieuwe droomhuis heeft?
Is deze toko aangesloten bij de NVM? Zie ik nergens op de site.
Wel een erg hoog 'succes bepaal je zelf', 'maak dromen waar', 'bewezen concept' gehalte.
Quote van de oprichter van die club:
Ik heb maandelijks dertigduizend euro nodig om een beetje aardig te kunnen leven. Je hebt als mens toch een leuk huisje, een leuk autootje en een leuk bootje nodig.
Ik geloof niet dat ik hem zou laten bemiddelen bij de aan- of verkoop van mijn huis.

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geloof niet dat ik hem zou laten bemiddelen bij de aan- of verkoop van mijn huis.

Hoeft ook niet. Jij valt buiten de doelgroep. Jij valt onder de mensen die liever hum huis 3x zo lang te koop hebben en ook nog 1.5% teveel betalen.

En geborgen gebreken? Deze toko heeft alles in huis. van A tot Z. Dus ook bouwkundige rapporten maken is geen probleem.

Binnen 3 weken een makelaardij geeft al aan dat het beroep makelaar simpel is. Het gaat om de verkoop en niet om dure papiertjes waar een huizebezitter niets aan heeft.

Lid van nvm? Natuurlijk niet. Als je hier lid van bent betaal je 25.000 euro per jaar en dat wordt doorberekend aan de klant. Niet erg fair als je opmerkt wat je ervoor krijgt om lid te zijn van de NVM.

Lid van

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

waarom zou je ingodsnaam lid moeten zijn van NVM.
Dat is een club die zijn eigen leden beschermd ,de aangesloten makelaars. Dan kun je beter lid zijn van EIgen huis.

Lid bent van NVM , zegt niks meer. Het moet een gevoel geven dat het meer lijkt,blijkbaar geven ze dat ook anders waren er niet zo'n reacties.

Ja mensen trappen er weer in.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door student26 »

Daarom stelde je de vraag?
Ik las hem dus als beide tegelijk. In geval het inderdaad zo is dat je niet een beedigd makelaar moet zijn valt deze zaak weer ontzettend door de mand. De andere reacties spreken wat dat betreft voor zich denk ik. Aangesloten zijn bij een branchevereniging als NVM zorgt wel voor een kwaliteitswaarborg, waar ook de consument iets aan heeft. Ook vind ik het een behoorlijk onzinnige uitspraak dat je huis langer te koop staat bij andere makelaars. Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn.

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Hoeft ook niet. Jij valt buiten de doelgroep. Jij valt onder de mensen die liever hum huis 3x zo lang te koop hebben en ook nog 1.5% teveel betalen.
Er is maar één manier waarop je de snelheid van het kwijtraken van je huis kan versnellen, en dat is een lagere prijs bemiddelen. Als mensen die dat willen tot de doelgroep behoren, hoor ik daar inderdaad niet bij.
En geborgen gebreken? Deze toko heeft alles in huis. van A tot Z. Dus ook bouwkundige rapporten maken is geen probleem.
En bouwkunde, leert men dat in week 1, 2 of 3?
Binnen 3 weken een makelaardij geeft al aan dat het beroep makelaar simpel is. Het gaat om de verkoop en niet om dure papiertjes waar een huizebezitter niets aan heeft.
De vraag begint me te rijzen in welke hoedanigheid jij eigenlijk schrijft. Huisbezitter? Stel je ook geen belang aan het bezit van dure papiertjes als je naar de garage of de apotheek gaat?
Lid van nvm? Natuurlijk niet. Als je hier lid van bent betaal je 25.000 euro per jaar en dat wordt doorberekend aan de klant. Niet erg fair als je opmerkt wat je ervoor krijgt om lid te zijn van de NVM.
Bij de VHM betaal je alleen aan Egbert Hennen al 10% van je omzet. Je mag hopen dat dit ook zo in die buurt komt, en wat zie je daar voor terug? En wie betaalt dat uiteindelijk?
Als ik het goed beschouw, is er één voordeel aan deze club en dat is een procent minder courtage. Maar dan worden je belangen ook behartigd door een ongeschoolde buitenstaander. Als die 5 mille teveel op de prijs toelegt, of juist te hoog bemiddeld (als je aan de vraagkant zit), ben je dat verschil al dubbel en dwars kwijt. Wat is nu je winst?

Nee, ik ben blij dat ik niet tot de doelgroep behoor. Hoewel dit eigenlijk niet in een mlm-discussie thuis hoort denk ik wel dat Egbert Hennen het daar ook goed zou doen. Het lijkt me een zeer handig zakenmannetje, zoals je eens in de zoveel tijd ziet. Zoiets copieer je niet zo maar even, dat heb je of dat heb je niet.
Terug naar de orde van de dag.

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Van de ene dubieuze business naar de andere. Slecht idee. Nog even en je wordt bij radar uitgenodigd.

BTW.: Geen enkel huis in mijn woonplaats, 2 huizen in mijn vorige woonplaats Eindhoven. Ter vergelijking: 997 huizen in eindhoven bij funda. Het loont de moeite niet voor huizenzoekers bij u te zoeken.

Maakt u dit ook duidelijk aan uw klanten, (ik geloof er niks van) of zetten ze tegen meerkosten hun huis toch maar op funda?

Sterkte met uw onderneming.

Fundag

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Fundag »

Wat sla je nou toch voor een onzin uit, gast?
Dubieuze business? Man toch, wat is er mis gegaan in jouw leven?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zullen we vast afscheid nemen van dit franchise concept of blijven we ook hier 60 jaar lang geloven dat het volgend jaar gaat doorbreken?

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Er is zeker wat positiefs te melden over de overstap naar deze franchise: Het is GEEN MLM :lol:

Maar dan hebben we het ook gehad. Kijk eens op hun site, link naar "laatste nieuws, VHM Oprichter Hennen", dan weet je waar het geld naartoe vloeit. De enige die er rijk van wordt is Hennen. (Toch een beejte MLM? Maar nu met franchisers ipv distributeurs?) :wink:

Gast

Re: van mlm naar franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Maar nu met franchisers ipv distributeurs

Ja, net als de eigenaar van MC Donalds, Hema, The Phone House, Shoeby fashion, Huis& hyphotheek, Febo, Jamin, Gall& Gall, AH, Etos, DA, Primira, The Body Shop, First Lady, Mexx, Vobis, Burger King, enz enz enz.

Ik krijg een beetje de indruk dat tegenstanders van ondernemen in alles iets negatiefs zien. Hoe staan deze mensen in het leven, vraag ik mij af. Gewoon zielig als je zo je leven moet slijten. Een leven vol gemekker en gezeik op alles en nog wat.

Sterkte.

Gesloten