LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nova Lusus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Weer zo'n stelling die ik je graag ergens mee zou willen zien onderbouwen.
Dat is nu precies wat hier aan jou gevraagd word, onderbouw nu al die prachtige verhalen van NV eens en geef antwoord op de door E gestelde vragen. Zal nooit gebeuren want je bent goed in het ontwijken van vragen door er niet op in te gaan en een wedervraag te stellen. Mlm -trucje van het eerste uur.Succes bij je baas morgen.al wil je ons anders laten geloven.

gamer
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:21

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door gamer »

Dat is nu precies wat hier aan jou gevraagd word, onderbouw nu al die prachtige verhalen van NV eens en geef antwoord op de door E gestelde vragen. Zal nooit gebeuren want je bent goed in het ontwijken van vragen door er niet op in te gaan en een wedervraag te stellen. Mlm -trucje van het eerste uur.Succes bij je baas morgen.al wil je ons anders laten geloven.

Hee wacht even, ik ben nu zo'n twee weken bezig met beantwoorden van vragen en één keer vraag ik jou iets te onderbouwen en je gaat meteen als een klein kind tekeer.

Dat kinderachtige gedoe heb ik weinig zin in, stop je wel in mijn "ignore" hokje. :-)

Het beste verder met je heksenjacht.

gamer
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:21

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door gamer »

Om precies te zijn doet me het meeste zeer dat ik als beursbelegger waarvan het geld in de zakken brandt om enkele stukjes van jullie mooie onderneming te mogen verwerven blijkbaar standaard zes keer moet vragen naar de financiële positie die me dit straks oplevert.
Als dat je ware intentie was geweest Eco, dan was je al lang in het bezit geweest van Het Prospectus, net zoals andere geinteresseerden deze keurig opvragen.

Je weet dat jouw antwoorden daar allemaal instaan, maar kennelijk is het niet voldoende om je uit te leggen hoe je in het bezit komt van dat ding.
Zo had ik graag willen weten hoeveel statutaire aandelen de onderneming heeft, en hoeveel daarvan zijn geplaatst, en hoe de stemverhouding op de algemene vergadering over de aandelen is verdeeld. Hoeveel aandeelhoudersvergaderingen zijn er al belegd, en wat is het uitgekeerde dividend tot nu toe geweest?
Geef me je adresgegevens even, dan stuur ik hem op. En niet zo gek kijken nu, want dat is de gebruikeleijke gang van zaken. Ik heb nog nooit een prospectus digitaal aangereikt gekregen. Dus als je het écht wilt weten, zie ik je gegevens wel verschijnen hier.
Nu de business zo booming is, is de vraag naar jullie aandelen zeker wel groot? Hoeveel nieuwe aandeelhouders heb jijzelf bijvoorbeeld al aangebracht? En hoeveel aandelen in de onderneming heb jijzelf zo ongeveer in portefeuille? Hoeveel deelnemers met het pakket van 600 euro heeft novalusus al?
Je weet toch dat je geen antwoord krijgt van mij op deze vragen? AL je vragen worden beantwoord in Het Prospectus en je weet nu ook hoe je hem moet krijgen. Adresgegevens van onze accountant staan hier ergens boven, wat kan ik verder nog voor je betekenen?

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

Knap van je dat je zo mooi om een paar simpele vragen heen kunt draaien. De prospectus is toch voor iedereen verkrijgbaar? Dan kun je hier toch wel zonder problemen even die antwoorden neertypen?
Allemaal te vinden op de eerste paar pagina's.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Econometrist »

Als dat je ware intentie was geweest Eco, dan was je al lang in het bezit geweest van Het Prospectus, net zoals andere geinteresseerden deze keurig opvragen.
De gegevens waarnaar ik vroeg zijn slechts zinvol onder bankaire verantwoordelijkheid, en het document waarnaar jij verwijst is door goedwillende amateurs opgesteld van wie de ratificering geen waarde heeft. Het heeft voor de beantwoording van mijn vragen daarom geen enkele zin om het document op te vragen dat jij als 'prospectus' omschrijft.
Ik heb nog nooit een prospectus digitaal aangereikt gekregen. Dus als je het écht wilt weten, zie ik je gegevens wel verschijnen hier.
Een engels bedrijf dat zich richt op nederlandse aandeelhouders en opereert vanuit de antillen en administratief wordt geleid vanuit Brazilië zou zijn belangrijkste stukken alleen op papier de wereld rondsturen? Dat werpt toch wat vraagtekens op omtrent de efficiëncy van de leiding van de onderneming. In ieder geval zullen de deelnemers wel een droge tong hebben van het postzegels likken.
wat kan ik verder nog voor je betekenen?
Betrekkelijk weinig, en je bent blijkbaar ook niet van plan iets te betekenen. Je hebt in geen enkele zaak duidelijkheid gegeven, en je bent alleen uit op het verkrijgen van privéadressen waar je direct om vraagt of die je via een omweg denkt te krijgen door mensen je reclamefolder te laten aanvragen waarvan je al hebt laten weten dat die in zijn aard volstrekt geen waarde heeft doordat hij niet is opgemaakt in samenwerking met een bevoegde bank die effecten kan uitgeven. Van wat iemand dan ook krijgt die zijn adresgegevens bij jou inlevert is daarmee één ding duidelijk; je hebt er totaal niets aan. De juiste formulering van jouw vraag had dan ook moeten luiden: "Wat kunnen jullie voor míj betekenen?!"
Je weet toch dat je geen antwoord krijgt van mij op deze vragen? AL je vragen worden beantwoord in Het Prospectus

Een prospectus dat de portefeuille gegevens van individuele aandeelhouders vermeldt? Dat is hoogst opmerkelijk. Als dat dan ook nog eens als drukwerk de wereld rond moet dan is het in ieder geval wél duidelijk waarvoor de investeringen worden aangewend.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Zo makkelijk om iets te roepen zonder gehinderd te worden door enige kennis over deze industrie. Ik zal jou in het vervolg maar onder het kopje: Negatief tegen MLM, wat er ook gezegt wordt" zetten. Tunnelvisie, zo jammer van een goede discussie.

Naar boven
Zelfs op dit forum (al vanaf 2004 )reageren mlm.ers precies gelijk als het moeilijk word, je bent dan negatief tegenover mlm en men gaat je negeren. Is vrijwel altijd een gebrek aan goede argumenten en dat zie je hier bij NV ook weer.E kan het allemaal wat beter verwoorden maar ook hij krijgt geen antwoorden op de door hem gestelde vragen.Jammer van de discussie? hm, dat weet ik zo net nog niet, gezien jou luizige antwoorden word het steeds duidelijker dat NV schimmig bezig is en je er beter ver van kunt blijven. Kijk dus altijd eerst op oa www.google.nl en gebruik de zoekterm ( oplichting of niet ).Aan jou om het dan wel of niet te doen.

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

Econometrist > het prospectus is digitaal te verkrijgen op http://www.novalusus.co.uk/Corp.aspx

Laat ons weten wat er niet meer duidelijk is! Dan neem ik dat nog in overweging voor ik me aanmeld.

gamer
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:21

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door gamer »

Econometrist > het prospectus is digitaal te verkrijgen op http://www.novalusus.co.uk/Corp.aspx

Laat ons weten wat er niet meer duidelijk is! Dan neem ik dat nog in overweging voor ik me aanmeld.
Bedankt Martijn, je was me net voor. Ik heb niet eerder willen zeggen dat deze website vandaag online zou komen, want wilde het eerst zeker weten, ik hou niet van beloftes die we niet nakomen. Maar idd bij deze voor iedereen die er interesse in heeft.

Ben benieuwd naar de reacties :-)

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

Net even vluchtig de eerste pagina's doorgekeken.

Het verhaal was toch dat nova lusus naar de beurs zou gaan?

Wat mij dan eerst opvalt, is dat de aandelen niet vrij verhandelbaar zijn, maar alleen te krijgen zijn als je lid bent van het nl-clubje.

Daarna lees ik het volgende:
Share entitlements not listed on any stock exchange

Share entitlements will not be listed on any stock exchange or recognised investment exchange
Beursgang? Wat voor beursgang?

Ik zal later wel eens verder kijken wat er nog meer voor eigenaardigheden in staan, nu eerst even een paar deuren schilderen.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

Business risks: Het kan zijn dat in bepaalde landen NL in de toekomst illegaal is, in dat geval heb je pech.

Erg vertrouwenwekkend. Oh ja, ik zou gaan schilderen.

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

Of je dan ook werkelijk pech hebt is natuurlijk te betwisten maar zeker een overweging waard. In die zin heb je natuurlijk altijd de nodige risico's. Ben nog benieuwd naar de reactie van Econometrist. Het lijkt er toch op dat dit een eerlijk bedrijf is. In ieder geval het geheel tegenovergestelde van wat de Tros ons heeft doen geloven. In dat geval zou een rectificatie op zijn plaats zijn.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

Hoe zit het dan met die vermeende beursgang, als de waarde van de aandelen op geen enkele beurs wordt genoteerd?

Wat is bij nova lusus de definitie van een beursgang?

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

SE's kunnen gratis worden vergaard door leden. Deze SE's worden omgezet in echte aandelen op het moment van beursgang aan de engelse beurs.

Dit gebeurd of op 31 januari 2011 of als het bedrijf €500mln euro waard is.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

Waar kan ik informatie vinden over Tawarri investments ltd en Charope investments ltd?

Zoeken op google levert helemaal geen resultaten op.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Mrt 2008 15:24 door Martijnsteven

Het lijkt er toch op dat dit een eerlijk bedrijf is. In ieder geval het geheel tegenovergestelde van wat de Tros ons heeft doen geloven. In dat geval zou een rectificatie op zijn plaats zijn.

Naar boven
Dat is jou invulling van eerlijk zijn.Zolang niet duidelijk is waarom de man op het podium tegenover een zaal met mensen heel iets anders verteld dan hier word neergepent door de voorstanders ( nu ja 2stuks dan ) zal er van een rectificatie geen sprake zijn.Het was erg troebel en je kunt de tros niet de schuld geven van de woorden van iemand van NV, of mocht een wildvreemde op het podium vertellen hoe het zat! Ik ben niet geleerd genoeg om soep te maken van de prospectus maar volgens mij zien de betrouwbare die eigenlijk altijd ook een financieel inzicht geven en waar de banken ook bij betrokken zijn. Ook ik ben benieuwd naar de bevindingen van E. Kenmerkend voor de grootspraak van gamer is wel dat JIj met die info kwam, bedankt daarvoor.Ik zei het al eerder, als een forum als dit je motivatie is om het wel of niet te doen zit er iets flink fout ( bij jou dan :wink: )

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door mlmangel »

De goedkeuring van een prospectus door het AFM houdt geen waardeoordeel in van het AFM over het bedrijf zelf. Maw, als de indiener van een prospectus zich houdt aan de regels opgelegd door het AFM, wordt elke prospectus goedgekeurd.

Anyway, aandelen die enkel door leden te verkrijgen zijn, zijn op dit ogenblik niet al te veel waard. Of ze in de toekomst wat waard zijn, zal de, euh, toekomst uitwijzen. In deze is het net als eender welke investering, je moet de voor en tegens afwegen.

gamer
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:21

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door gamer »

Waar kan ik informatie vinden over Tawarri investments ltd en Charope investments ltd?

Zoeken op google levert helemaal geen resultaten op.
Dan zoek je verkeerd, want waarom zouden particuliere investewerder persé op Google moeten staan?

Deze bedrijven kan je vinden op dezelfde plek waar alle andere Ltd's waar dan ook ter wereld zijn ingeschreven: Company house in de UK.
Net zoiets als de Nederlandse kamer van koophandel, maar laat me raden: Je gaat ze niet bellen, je snapte alleen niet wat je las.

Het is zo simpel allemaal.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Jij bent echt iemand van nul en generlei waarde. Je komt met allerlei antwoorden die niets inhouden en en dan komt notabene MartijnS met de juiste info en dan roep je dat hij je net voor was, doorzichtig als glas noemt men dat.En ook hier weer verwijzen zonder antwoord te geven op de gestelde vraag. Of jij wel zo'n licht bent en of NV eigenlijk blij moet zijn met de non-info die jij geeft weet ik zo net nog niet. Door jou onwil om normaal en direct te antwoorden schaad je NV meer dan de paar tegenstanders hier want mensen die jou bijdrage lezen zullen na het lezen van jou reactie's niets wijzer worden.Kortom mijn stelling blijft , zoek vooral EERST via oa www.google.nl en haal de info dan maar zelf. Krijg je via deze kanalen onvoldoende informatie wend je dan maar niet tot gamer want die helpt echt niet en slaakt alleen reclame-kreten.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

Dan zoek je verkeerd, want waarom zouden particuliere investewerder persé op Google moeten staan?

Deze bedrijven kan je vinden op dezelfde plek waar alle andere Ltd's waar dan ook ter wereld zijn ingeschreven: Company house in de UK.
Net zoiets als de Nederlandse kamer van koophandel, maar laat me raden: Je gaat ze niet bellen, je snapte alleen niet wat je las.

Het is zo simpel allemaal.
Particuliere investeerders---deze bedrijven?
Beetje tegenstrijdig niet?

Ik ben wel nieuwsgierig naar deze LTd's, om de volgende reden:

These LTd's controls wholly directly and indirectly the NL company.

In nederland kun je alle bedrijven bij de KvK vinden. Maar zoals jij ook ongetwijfeld zult weten, zegt een inschrijving bij de KvK helemaal niets over de betrouwbaarheid of wat dan ook over die bedrijven.
Wil je hier bewijzen voor? Lees het radar forum eens door.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Lawman »

Als je een beetje verstand van zaken hebt, weet je dat het uitbrengen van een prospectus inclusief leges en alle kosten van accountants etc. veelal meer dan 3 tot 500.000 euro kost om te maken, dus doe een beetje minder denigrerend a.u.b.
Waarin verschilt jullie prospectus dan met een stripverhaal?? Vooralsnog zie ik geen verschil. Een mooie fantasie....... Schijnbaar wordt het uitbrengen van voornoemde louter ingezet om een "schijnzekerheid" te bewerkstelligen.

The board of Directors maakt wel een gedegen indruk op mij....Eentje was ook al betrokken bij 1001euro. Volgens zijn eigen woorden: een geweldige oppertunity, wereldveroverend, succesvol etc....inmiddels is de Toko failliet....

Stromannetjes??????

Gesloten