LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nova Lusus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat kun je je inderdaad afvragen.
Ga je ook dat soort post plaatsen als blijkt dat de politie een oplichter oppakt tijdens een vergadering van de VEB?!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Sorry, maar dat is een stupide vergelijking. Over ondersneeuwen gesproken. Maar ja, altijd blijven verdedigen al is het nog zo krom, het is tenslotte mlm he.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Ondersneeuwen?! Oh, je wilt dat ik de vragen die ik aan je had gesteld weer naar boven haal omdat je niet de kans kreeg ze te beantwoorden omdat je per ongeluk ze zelf had ondergesneeuwd?

Je weet wel....vragen...dat zijn van die dingen die ik elke keer beantwoord en jij ontwijkt. Dat zijn van die dingen waardoor jij door de mand valt omdat je, als je ze al een keer beantwoord, vaak een antwoord geeft dat, zonder dat dat je bedoeling is, je er je medestanders in de wielen rijdt.

Maar inderdaad, het is een stupide vergelijking, net als die van jou dat is. Daarom plaatste ik hem ook.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Rustig maar ventje. Je mag gerust het laatste woord hebben.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=308
De meest bekende 'piramideconstructie' in ons land was in handen van Rene van den Berg. Ons programma besteedde al eerder aandacht aan deze Gooise 'wonderbelegger' die met behulp van een klein groepje vertrouwelingen schuldbekentenissen uitschreef aan zo'n 1400 mensen, hen hoge rentes voorspiegelden en daarvoor ook in hoger beroep op 20 juli van dit jaar tot 5 jaar cel werd veroordeeld. De geschatte schade volgens de gedupeerden: 127 miljoen euro.

Als Opgelicht?! met de verborgen-camera een bijeenkomst bezoekt van Nova Lusus staan we opmerkelijk genoeg bijna meteen oog in oog met Hans van der Meer, een van de naaste vertrouwelingen van 'wonderbelegger' Rene van den Berg. Van der Meer blijkt lid te zijn van de 'World Leader's Group' en vormt met een aantal andere personen de harde kern van Nova Lusus.

De bezoekers van de bijeenkomst worden door Nova Lusus warm gemaakt voor deelname in het bedrijf, waarbij enorme winsten worden voorgespiegeld. Er wordt echter wel door Nova Lusus benadrukt dat de uitbetaling van de winst pas mogelijk is nadat er minimaal 2 nieuwe, betalende leden zijn aangebracht. En dat is dus een piramidespel. Ook beweren de sprekers van Nova Lusus dat het bedrijf de potentie heeft 'om groter te worden dan Microsoft', als zij 1% van de gaming-industrie in handen krijgt.' En er zou binnen 3 jaar een Engelse beursgang zijn gepland waarvan, opmerkelijk genoeg, binnenkort al een prospectus wordt uitgegeven.
Wel ontopic blijven hoor.Dit topic gaat over NovaLusus.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Inderdaad, en de politie pakte die man op vanwege iets dat in het geheel niets met NL te maken had.

Wel on topic blijven he?! Da's nou al de tweede keer vandaag. Je kwam ook al aanzeilen met MPG in caps in een verkeerde topic.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Als Opgelicht?! met de verborgen-camera een bijeenkomst bezoekt van Nova Lusus staan we opmerkelijk genoeg bijna meteen oog in oog met Hans van der Meer, een van de naaste vertrouwelingen van 'wonderbelegger' Rene van den Berg. Van der Meer blijkt lid te zijn van de 'World Leader's Group' en vormt met een aantal andere personen de harde kern van Nova Lusus.
Voor de wat meer neutrale lezer (ben ik niet)is het absoluut duidelijk hoe de situatie in elkaar zit. Nu 600euro betalen om in 2008 pardon 2009 pardon 2010 pardon 2011 geld te gaan verdienen door een beursgang waar opvallend genoeg al een prospectus aanwezig was begin 2008. Volgens beursmensen heel ongebruikelijk want niemand kan zover vooruit kijken en de beurs al helemaal niet.Voor jou maakt het allemaal niets uit.Het is mlm en je moet het dus kennelijk verdedigen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Waar haal je die 600 Euro vandaan?

Overigens is een beursgang plannen doodnormaal evenals het uitstellen ervan.

En je switch van een oplichter die opgepakt is voor iets dat niets met NL te maken heeft naar een beursgang en weer terug wat het volgen van je gedachtengangen er niet makkelijker op maakt

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door mlmangel »

Tja, het is toch duidelijk dat het hier om oplichting gaat?! Al jaren wordt er gesproken van een beursgang, maar hij komt er nooit van. Zal er ook nooit van komen. En ondertussen blijven er maar mensen intrappen en kopen ze die pakketen van 600 euro. Dat gekende oplichters daar op afkomen verbaasd me niets.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Omdat er gesproken wordt van een beursgang gaat het om oplichting?! Jeetje, dan zijn er nogal wat oplichtende bedrijven in het reguliere bedrijfsleven.
Of heb je bewijzen (weet je wel, dat is het soort info waarmee ik jou heb ontmaskerd als leugenaar) want dan zou het wel prettig zijn als je die hier plaatst.
En waarom geen antwoord op de vraag waar die 600 Euro vandaan komt?

Of wacht...antwoorden, die gaven jullie niet, da's waar ook, die ontwijken jullie.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Nee hoor, luister zelf dan maar even. Hij noemt toch echt het bedrag van €600.-.

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=ui ... start=true


De man noemt op 20.46 11.50 driekwart van de uitzending wel degelijk dat bedrag van €600.-. maar ach, het is MLM en dus moet jij het verdedigen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Okt 2008 11:12 door antileugens

Omdat er gesproken wordt van een beursgang gaat het om oplichting?! Jeetje, dan zijn er nogal wat oplichtende bedrijven in het reguliere bedrijfsleven.
Toch geloof ik dat ik met NL een stuk voorzichter zou zijn met mijn geld.De organisatoren van NL zijn bepaald geen onbeschreven blad.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Geld dat niet voor elk bedrijf?
En als we dat doortrekken naar hier, houdt dat dan ook in dat de lezers voorzichtig moeten zijn met het advies van de tegenstanders. Daar zitten namelijk ook een paar niet bepaald onbeschreven bladen tussen. Eentje ervan is vorige week, en niet voor de eerste keer, betrapt op een fors aantal leugens.

Waar blijft overigens je antwoord op hoe je aan die 600 Euro komt?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Okt 2008 15:11 door antileugens

Waar blijft overigens je antwoord op hoe je aan die 600 Euro komt?
Kom op zeg! Ik geef je de link waarin het filmpje staat en hij noemt dat bedrag.Luister er dan naar of komt dat niet goed uit? Hij zegt het namelijk duidelijk!!!.In de eerdere reactie staat ook de tijd ( driekwart van het filmpje ).

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Je hebt volledig gelijk. Ik had over die link van dat filmpje heen gelezen omdat je, in plaats van je post aan te passen, je op jezelf reageert.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Okt 2008 15:11 door antileugens

Geld dat niet voor elk bedrijf?
En als we dat doortrekken naar hier, houdt dat dan ook in dat de lezers voorzichtig moeten zijn met het advies van de tegenstanders.
Dat geld uiteraard voor elke bedrijf.Echter een bedrijf dat begin 2008 een prospectus maakt voor een beursgang in 2010/2011 maakt zich bij beurskenners volkomen belachelijk. Er kan en mag nooit zoveel tijd tussen zitten,de situatie veranderd daar te vaak voor.
Je moet met elk advies voorzichtig wezen, zowel de tegenstanders als de voorstanders zijn niet neutraal en geven dus per definitie gekleurde informatie.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Heb jij die prospectus al gezien dan?! Want vaak wordt over een beursgang gepraat en wordt een prospectus beloofd maar komt ie er niet omdat de beursgang wordt uitgesteld.

En wat voor- en tegenstanders betreft: Ik ben geen van beiden. Is mijn advies dan wel neutraal?!
Nee dus, het maakt niet uit van welke hoek je komt; ieders realiteit is gebaseerd op zijn/haar eigen uitgangspunten. Ik denk echter dat iemand die overduidelijk laat merken een persoonlijke vete te voeren tegen MLM zeker geen goede adviseur is, net zo min als een MLM'er dat is als hij het over enkel zijn eigen toko en niet over MLM in het algemeen heeft.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

De prospectus is er wel hoor, alleen moet je member zijn om hem te lezen. :D
We are offering free bonus shares to Nova Lusus Members and Management under a Prospectus approved by the United Kingdom Financial Services Authority on the 6th of February, 2008 (‘the Offer’).

The Prospectus can be downloaded here.


The Prospectus is being ‘passported’ to EU countries under the Prospectus Directive, and Members in Europe qualify for free bonus shares as soon as the Prospectus gets a ‘passport’ in their home country. The status of passport approvals can be seen here.



The Company intends to obtain passport approvals in every significant market in Europe where Nova Lusus MLM operations.



This Prospectus is the first link in a chain which will pass up to 70%ownership and control of the Nova Lusus Group from private hands to Nova Lusus Members.



The Prospectus offer has two primary objectives.


The first is to give Nova Lusus Members the right to accumulate as many free Share Entitlements as they can before the 31st of December, 2010 or a market valuation of €500m.
Maar goed, het maakt niet uit wat ik zeg.Jij blijft het allemaal normaal vinden. Let op, bovenstaande datum is intussen alweer verschoven naar medio 2011.
http://www.novalusus.co.uk/Corp.aspx

PS, geld voor alle EU-landen.( volgens hun eigen website ).

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door antileugens »

Uit je smilie concludeer ik dat je jezelf nogal slim vind. Helaas moet ik je teleurstellen.
Een prospectus is pas waardevol op het moment dat de beursgang doorgaat. En op dat moment zal hij ook de correcte informatie moeten bevatten. Als de info die nu in de prospectus staat dan niet meer klopt kan de beursgang niet doorgaan.
Op dit moment is de prospectus niks meer en niks minder dan een infofoldertje waarin de intentie van het bedrijf wordt duidelijk gemaakt en heeft de prospectus geen enkele rechtsgeldigheid.

Maar ja, het was een leuke poging van je om te laten zien hoe weinig verstand je hebt van financiele zaken

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Okt 2008 17:03 door antileugens
Een prospectus is pas waardevol op het moment dat de beursgang doorgaat. En op dat moment zal hij ook de correcte informatie moeten bevatten. Als de info die nu in de prospectus staat dan niet meer klopt kan de beursgang niet doorgaan.
Op dit moment is de prospectus niks meer en niks minder dan een infofoldertje waarin de intentie van het bedrijf wordt duidelijk gemaakt en heeft de prospectus geen enkele rechtsgeldigheid
Je bent toch eigen maar een zielig figuur, je zeurt over waar de prospectus is en als je hem dan hebt is hij ineens niets waard!. Nu, dat wist de rest van ons al maanden en alleen de stumperds die denken hun centen in NL te steken op basis van dit waardeloze vod zijn nog erger dan jij bent. Op persoonlijke aanvallen na breng je van het verdedigen van mlm-bedrijven totaal niets terecht.Ga toch spelen knulletje.

Gesloten