LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Trouwens, wat ik zo surfend wel grappig vind, is dit plaatje van de facebookpagina van Fresh Catering: ze presenteren hier vol trots hun nieuwe website terwijl in de bladwijzerwerkbalk bladwijzers en mapjes te zien zijn met de titels "MLM", "OneCoin" en "MoneyMachine".

https://www.facebook.com/freshcateringa ... =3&theater

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door stfwlk »

Fresh Catering is ofwel fout ingelicht, ofwel liegen ze.

De app maakt helemaal geen Onecoin betalingen mogelijk. Ruja (tot voor kort aan het hoofd van Onecoin) heeft pas gemeld op een Onecoin event dat het pas medio 2018 gaat mogelijk zijn om met Onecoin te betalen. Maw uitgesteld tot Sint Juttemis.

Hier meer info over de App voor geïnteresseerden. http://behindmlm.com/companies/onecoin/ ... -platform/

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door gemist »

Dit komt toch echt op mij over als een Flexkom-kopie.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Maypole »

stfwlk schreef:Fresh Catering is ofwel fout ingelicht, ofwel liegen ze.
Nee het is nog veel leuker.

Op de over ons pagina van Fresh Catering staat de naam van de eigenaar. Ivm. privacy wetgeving zal ik zijn naam hier niet noemen, maar je kan die naam daar dus vinden.
Als je die naam dan door Google heen haalt dan kom je op zijn linked in profiel uit.
Ik neem aan dat linken geen privacy wetgeving schaad, dit is de link naar zijn Linkedin:
https://nl.linkedin.com/in/erik-jan-brummel-87935b41
Overdag is hij de eigenaar van Fresh Catering, maar snachts is hij de "Co-founder of OneLife Acadamy" en "Into cryptocurrency".
OneLife is het programma via welke je je moet aanmelden voor OneCoin :lol:

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ah! Thanks Maypole, voor die extra info. Dat schept wat meer duidelijkheid over hoe de vork in de steel zit. Fresh Catering is dus wel gewoon een bestaand bedrijf, maar de oprichter daarvan zit zelf vuistdiep in OneCoin.

En dat uitstelgedrag klinkt inderdaad érg Flexkom en typisch voor deze vorm van MLM. Het is wachten tot de OneCoin-gelovigen zich weer hier melden dat ze hun geld kwijt zijn.

Flexkom heet nu overigens ̶W̶e̶e̶C̶o̶n̶o̶m̶y̶ ...oh nee.... inmiddels heten ze wee (https://wee.com/) ;)

http://wouterhol.nl/weeconomy-de-nieuwe ... om-heette/

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Wiecksewitte schreef:Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?
Er is nog helemaal geen "onecoin". Wat je hebt aangeschaft zijn z.g. "tokens" die na eventuele toekomstige lancering van een nieuwe cryptocurrency recht zouden geven op die "onecoins" (dit alles volgens onecoin zèlf trouwens) maar het zal nooit zo ver komen.

Voor de nabije toekomst zijn je tokens niets waard, ze hebben tenminste géén enkele waarde in geld uitgedrukt - je kan er niet mee betalen, je kunt ze alleen aanschaffen maar je kan er niet in handelen op een exchange. Je kunt ze alleen terugverkopen aan onecoin zelf (onder buitengewoon stringente voorwaarden trouwens) waarna je mag hopen een deel van je oorspronkelijke inleg te kunnen redden. Die voorwaarden blijken overigens practisch onhaalbaar te zijn: je moet eerst nieuwe klanten aanbrengen t.w.v. ca. €10K voordat je zelf een withdrawal mag doen.

Zèlfs voor de èchte cryptocurrencies zijn de acceptatiemoeglijkheden trouwens ook zeer beperkt, de doorsnee business laat zich niet graag betalen in een nogal volatiel en risicodragend betaalmiddel. Mocht onecoin zich ooit ècht ontpoppen als cryptocurrency al dat niet veel anders zijn - cryptocurrencies zijn vooralsnog vooral populair bij internationaal opererende terroristen en georganiseerde drugs/misdaad syndicaten - die zijn gek op het feit dat het betaalmiddel vrijwel ontraceerbaar is en dat zo ook veel illegaal verkregen geld witgewassen kan worden.

Voorlopig zijn je "tokens" ongeveer net zoveel waard als schelpen of zandkorrels - net als op een strand spoelen er steeds meer aan en worden ze dus ook alleen maar minder waard.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door gemist »

Wiecksewitte schreef:Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?
Dan lees eerst het verhaal van WouterHol over Flexdom. Daar wordt haarfijn uitgelegd dat het gewoon niet kan. Een niet-monetair bedrijf dat uiteindelijk extra geld in roulatie brengt : on-mo-ge-lijk. De grote geldstroom is nu, met goed gelovige mensen. Ze geloven in een leuk idee, dat al vele malen is ontkracht. Als er minder tot geen aanwas meer is dan wordt het product zogenaamd uitgesteld, inleg wordt aangepast en blahblahblah. Scam. Niet "maar wat als". Als mijn grootmoeder wieltjes had was ze een lijkenwagen. Als mijn moeder wieltjes had was het een hoerensloep. Als. Dus. Scam, einde, haal je geld terug.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Voorwie het trouwens gemist heeft: op http://behindmlm.com/companies/onecoin/ ... -platform/ staat een weergave van een vraag van een onecoin-adept aan de onecoin EU support desk een paar dagen geleden (18 oktober). Vrij vertaald:

Vraag: ik kan op zijn minst 7 businesses aansluiten op de app maar wil weten of ze dan ook met onecoin betaald kunnen worden
Antwoord van onecoin: onecoin kan niet gebruikt worden als betaalmiddel omdat het nog steeds niet publiek verkrijgbaar is. Op dit moment kunnen businesses hun eigen app ontwikkelen maar dit betekent niet dat ze in onecoin kunnen betalen of betaald kunnen worden. Het onecoin platform voor businesses is nog steeds in ontwikkeling. Pas daarna zullen de specifieke terms en conditions bekend gemaakt worden waarmee gehandel kan worden.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wiecksewitte schreef:Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?
Keep on dreaming?

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Wiecksewitte schreef:Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?
Dan moet je je zorgen gaan maken en als de wiedeweerga ergens in gaan beleggen dat gekte bestendig is. Meerdere malen hier is aangetoond dat onecoin geen cryptocurrency is, maar een Ponzi scheme. Dus als winkeliers ooit een Ponzi scheme gaan accepteren als betaalmiddel hebben we pas echt een probleem.
Zelfs dat zogenaamde bedrijf dat onecoins zou accepteren wil ze niet als de bestelling van de klant groot genoeg is. En die persoon daarachter is nog wel een van de grote(re) jongens achter de onecoin.

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wiecksewitte schreef:Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?
Aangezien jij op dit forum de enige bent die heeft "geïnvesteerd"...ik bedoel...betaald voor OneCoins zou jij degene zijn om de proef op de som te nemen en een bestelling te doen bij Fresh Catering en te vragen of je hen in OneCoin kunt betalen. Dan zie je direct hoeveel je nu precies aan die OnCoin hebt. Zou je dat eens willen proberen? Ik heb overigens nog steeds geen reactie op mijn barbeque-aanvraag...

Ik weet zelf niet veel af van de manier waarop Cryptocurrency in de markt wordt gebracht, maar het feit dat er vooral om gaat zoveel mogelijk andere mensen te laten instappen volgens hun 'Netwerkconstructie' doen bij mij al alle alarmbellen rinkelen. Dit is gewoon een piramidespel of een Ponzi-scheme (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude). Ook het feit dat enkele hoge piefen van OneCoin al opgepakt zijn (zie linkjes die door dit hele topic doorgegeven zijn) doet het ergste vermoeden.

Lees hier maar eens goed hoe het met FlexKom ging: viewtopic.php?f=57&t=126741
Er zijn genoeg overeenkomsten.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 07 nov 2016 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Utopianissimo
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2016 10:53

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Utopianissimo »

Als ik zo de reacties bekijk is het duidelijk dat Onecoin oplichterij is, en dat de weg naar beneden inmiddels is ingezet. De CEO van Onecoin is onlangs opgestapt, zogenaamd om zich te concentreren op de blockchain. (die er niet is) De waarheid is dat het haar te heet onder de voeten wordt. Steeds meer landelijke instanties waarschuwen voor Onecoin, en de cryptocurrency die wel deugt, laat geen gelegenheid voorbijgaan om Onecoin te ontmaskeren, zie de meest recente: news.bitcoin.com/bruce-fenton-letter-onecoin. Logisch ook, want Onecoin bezorgt cryptocurrency onterecht een zeer slechte naam. Ik heb gelukkig de druk van familie en vrienden kunnen weerstaan om aan Onecoin deel te nemen, met als resultaat dat je toch een beetje als paria wordt beschouwd, bizar gewoon. Als je dan hoort dat sommige mensen extra hebben geleend (via doorlopende kredieten, persoonlijke leningen of zelfs het nemen van een extra hypotheek), dan rijzen de haren me te berge. Wat een drama's gaan dat worden. Onecoin heeft er wel voor gezorgd, dat ik me meer ben gaan verdiepen in cryptocurrencies, en mijn conclusie is, dat deze vast en zeker de toekomst hebben, zeker als ik een visionair als Bill Gates mag geloven, een referent die staat als een huis. In dat verband kwam ik guldencoin tegen (eindelijk de gulden weer terug :) ), een currency die de wind in de zeilen heeft, geaccepteerd wordt door de cryptocurrencygemeenschap, die transparant is (coinmarketcap), verhandelbaar met koerswinstpotentieel), en geaccepteerd door een toenemend aantal merchants (pay.gulden). Verder is de koers nog laag, en niet zo hoog als bv bittcoin, wat drempelverlagend werkt om hier wat van aan te schaffen. (zie ook guldenweb) Onecoin zou hieraan een voorbeeld kunnen nemen hoe het wel moet. Ik zou zeggen bekijk en vergelijk wiecksewitte, en laat ons weten wat je ervan vindt. Haal de helft van je investering weg bij Onecoin (weet je meteen of en hoe het werkt), en wissel dit om naar guldencoin (en wissel weer terug naar euro's) Meer interessante info op http://www.onemorething.nl/2016/06/guld ... t-met-app/
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2016 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Utopianissimo schreef:...verhandelbaar met koerswinstpotentieel)
en uiteraard ook met "koersverliespotentieel". Mooi woord heb je daar trouwens, bijna een woord waarmee je valse verwachtingen zou kunnen scheppen.
en geaccepteerd door een toenemend aantal merchants
Echt? Wel 43 (volslagen onbekende) bedrijfjes in héél Nederland die dingen verkopen die bijna niemand wekelijks nodig heeft! Wat super handig is dat!
Verder is de koers nog laag
Hoe zou dat nou komen? Te weinig vertrouwen? Te beperkte markt (Nederland)?
Meer interessante info op http://guldenspamadres
Haal even je commerciele linkjes weg, dat heet reclame maken en dat is hier niet echt de bedoeling. Bericht gemeld.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Utopianissimo schreef:Onecoin heeft er wel voor gezorgd, dat ik me meer ben gaan verdiepen in cryptocurrencies, en mijn conclusie is, dat deze vast en zeker de toekomst hebben, zeker als ik een visionair als Bill Gates mag geloven, een referent die staat als een huis.
Vertel ons eens, wat zegt Bill Gates dan hierover? Graag met ondersteunende link!

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
Utopianissimo schreef:Onecoin heeft er wel voor gezorgd, dat ik me meer ben gaan verdiepen in cryptocurrencies, en mijn conclusie is, dat deze vast en zeker de toekomst hebben, zeker als ik een visionair als Bill Gates mag geloven, een referent die staat als een huis.
Vertel ons eens, wat zegt Bill Gates dan hierover? Graag met ondersteunende link!
Staat al lang in dit topic: https://youtu.be/rAcsOQLtZdo

Utopianissimo
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2016 10:53

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Utopianissimo »

Dank voor je reactie newmikey, met name je compliment en nuttige tips. Ik krijg er veel energie van. Je bent duidelijk iemand die kiest voor de benadering "het glas is half vol in plaats van half leeg". By the way, nog nooit gehoord van subway ? De rest van de bedrijven ken ik ook niet echt, toegegeven, maar guldencoin heeft in ieder geval 43 meer merchants dan Onecoin er heeft (0). Alle begin is moeilijk, en begint klein. De inhoud van dit forum doet me overigens meer denken aan 100 tegen 1 (wieckse witte), ëen beetje sneu om met iemand te argumenteren die in een soort sekte verzeild is geraakt; een beroep op ratio werkt dan niet, dat is wel gebleken. Dus denk ik laat ik er eens een positieve draai aangeven. Maak er anders gulden coin zou ik zeggen. Onecoin de deur uit en de digitale gulden terug. Genoeg liefhebbers volgens mij in deze brexit tijden. Onecoin is toch alleen maar trekken aan een dood paard.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
kuklos schreef:
Utopianissimo schreef:Onecoin heeft er wel voor gezorgd, dat ik me meer ben gaan verdiepen in cryptocurrencies, en mijn conclusie is, dat deze vast en zeker de toekomst hebben, zeker als ik een visionair als Bill Gates mag geloven, een referent die staat als een huis.
Vertel ons eens, wat zegt Bill Gates dan hierover? Graag met ondersteunende link!
Staat al lang in dit topic: https://youtu.be/rAcsOQLtZdo
Zucht. Ik heb die link zelf geplaatst. Je mist het punt. Iemand komt refereren aan een "goeroe" en dus is het goed. Dan wil ik graag uit de mond van de persoon die refereert aan de goeroe horen wat die goeroe gezegd zou hebben en hoe het op het onderwerp van toepassing is. Er wordt nogal snel verwezen naar bekende personen. En onze vriend die naar Bill Gates verwees begon vervolgens een andere coin te spammen.

Utopianissimo
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2016 10:53

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Utopianissimo »

Aardig dat je me als vriend betitelt kuklos. Het grappige vind ik dat ik een appel doe aan wieckse witte doe om te reageren, en ik reacties krijg van andere mensen die de kern van mijn boodschap niet (willen of kunnen) begrijpen.

Gesloten