LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Utopianissimo schreef:By the way, nog nooit gehoord van subway ?
Subway accepteert ze niet. Slechts een drietal vestigingen, aldus de site van die guldencoin. Maar vanaf de kant van Subway zelf is dit nergens te vinden.
Utopianissimo schreef:De inhoud van dit forum doet me overigens meer denken aan 100 tegen 1 (wieckse witte), ëen beetje sneu om met iemand te argumenteren die in een soort sekte verzeild is geraakt; een beroep op ratio werkt dan niet, dat is wel gebleken.
Dus er mag geen tegengas gegevens worden als iemand hier begint over een Ponzi scheme? Omdat het zo zielig is voor die persoon?
Utopianissimo schreef:Genoeg liefhebbers volgens mij in deze brexit tijden. Onecoin is toch alleen maar trekken aan een dood paard.
Wat heeft de Brexit te maken met een onbekende cryptocurrency die de term gulden gebruikt, maar niks te maken heeft met de oude munteenheid?
Onecoin is geen dood paard, maar een ponzischeme.

===========

@Utopianissimo, nogmaals, wat heeft Bill Gates dan gezegd waardoor wij die cryptocurrency moeten omarmen?

Utopianissimo
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2016 10:53

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Utopianissimo »

Volg de link kuklos en bekijk het filmpje, je verwacht toch niet dat ik het voor je ga vertalen ?

Utopianissimo
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2016 10:53

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Utopianissimo »

oh ja, en wat het verband tussen brexit en de terugkeer van de gulden betreft: brexit,... nexit, ...gulden, valt het kwartje ?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Utopianissimo schreef:oh ja, en wat het verband tussen brexit en de terugkeer van de gulden betreft: brexit,... nexit, ...gulden, valt het kwartje ?
kuklos schreef:Wat heeft de Brexit te maken met een onbekende cryptocurrency die de term gulden gebruikt, maar niks te maken heeft met de oude munteenheid?
Daar heb ik al op gereageerd. Dus guldencoin is GEEN gulden en heeft dus niks met een Brexit te maken. Enkel de echte gulden, wat dit dus NIET is en nooit zal worden.

Feitelijk kom ook jij dus niet veel verder dan hier iets spammen met wat vage zaken aan elkaar proberen te linken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Utopianissimo schreef:oh ja, en wat het verband tussen brexit en de terugkeer van de gulden betreft: brexit,... nexit, ...gulden, valt het kwartje ?
Nee, eigenlijk niet. Dat kan ook niet want ze hebben niet echt iets met elkaar te maken. Er zijn zat EU lidstaten die niet in de Eurozone zitten. Het VK heeft er nooit aan meegedaan, niet voor de brexit en ook niet erna. Het verband wat je lijkt te leggen bestaat niet. Als ik een broodje wil kopen kan ik cash betalen of contactloos pinnen - daar heb ik eigenlijk geen cryptocurrency voor nodig en met mij blijkbaar 99.99% van alle Nederlanders.

Wat lijkt het toch moeilijk voor mensen te zijn, het onderscheid tussen Europa en de EU, Schengen en de EU en de Euro en de EU.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door harkja »

Wat stelt de EU en de Euro nog voor ? Alle landen moeten akkoord gaan met besluiten als 1 land tegenstemt gaat een voorstel niet door. Is Brexit wel zo slecht?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat een 'rekeneenheid' (nog) een lage koers heeft is natuurlijk een totaal nietszeggend argument. Als je bijvoorbeeld alles van euro's om gaat rekenen naar centen, dan heb je ineens ook een munteenheid met een 100 keer lagere koers. Maar dat heeft absoluut geen gevolgen voor het perspectief of 'koerswinstpotentieel' van de munt. Volgens die redenering zouden in het verleden veel mensen dus bijvoorbeeld in italiaanse lires moeten hebben geïnvesteerd en daar flink veel winst mee hebben gemaakt, omdat die zo lekker goedkoop waren...

Het is prima als je met andere mensen wilt ruilen in iets anders dan Euro's. Of dat nou in een andere reguliere valuta is (dollars, yen, yuan, rand of van mijn part pesos), of dat je het wilt doen in bitcoin, guldencoin. Of dat het het in bijvoorbeeld ruilhandel-eenheden zoals bijvoorbeeld Lets wilt doen of het bij wijze van spreken in Big Macs of goud of kilo's rijst wilt omrekenen. Wat het grote bezwaar is, is de onjuiste veronderstelling van heel veel mensen dat alleen het omrekenen of omruilen van Euro's naar een andere eenheid op zich al een manier zou zijn om winst te kunnen maken. "Verkoop al je Euro's en koop er 'pepernoten' voor, die hebben veel koerswnistpotentieel en zijn de valuta van de toekomst, dus dan maak je vette winst!!"

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
Moneyman schreef:
kuklos schreef:Vertel ons eens, wat zegt Bill Gates dan hierover? Graag met ondersteunende link!
Staat al lang in dit topic: https://youtu.be/rAcsOQLtZdo
Zucht. Ik heb die link zelf geplaatst. Je mist het punt. Iemand komt refereren aan een "goeroe" en dus is het goed. Dan wil ik graag uit de mond van de persoon die refereert aan de goeroe horen wat die goeroe gezegd zou hebben en hoe het op het onderwerp van toepassing is. Er wordt nogal snel verwezen naar bekende personen. En onze vriend die naar Bill Gates verwees begon vervolgens een andere coin te spammen.
Helder - met deze toelichting. Je eerdere post is zo kort dat het punt inderdaad gemist wordt - je moet wel héél erg tussen de regels door kunnen lezen om dat punt eruit te destilleren. Dus of dat gezucht nou zo terecht is... :roll:

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hier trouwens een overzicht van alle 709 verschillende soorten cryptocurrencies. OneCoin is in geen velden of wegen te bekennen:

https://coinmarketcap.com/all/views/all/

martinoamsterdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2016 13:35

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door martinoamsterdam »

Hoi, ik was ook benaderd door iemand van onecoin, maar ik vertrouw het niet. Google maar eens op internet met het woord toezichthouders :
De Belgische toezichthouder FSMA waarschuwt voor onecoin. De adviseurs hebben geen vergunning om te mogen adviseren / bemiddelen. Ook in Nederland is adviseren en bemiddelen met belegging / investeringen bij wet verboden, als je niet bij de AFM staat ingeschreven. Zowel voor het bedrijf, als voor alle medewerkers (ook freelance) met klantcontact. Daar staan zeer hoge boetes op. In Duitsland en Engeland stellen de toezichthouders een onderzoek in.

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat de (freelance) aviseurs/ bemiddelaars illegaal werken. Ze houden zich niet aan de wettelijk voorgeschreven eisen. Elke klant dient een beleggers- klantprofiel in te vullen, waarin hun behoeftes en wensen in moeten worden vastgelegd. Ga maar eens bij uw bank langs vraag maar eens hoe dat allemaal zit!

martinoamsterdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2016 13:35

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door martinoamsterdam »

Maak melding bij de AFM (www.afm.nl) en ga naar het klachteninstituut Kifid (www.kifid.nl) en als de adviseur daar niet ingeschreven staat maak dan ook melding bij de politie. De politie heeft een aparte afdeling, die een onderzoek kan instellen naar foute adviseurs of organisaties. Maar maak er op zoveel mogelijk plaatsen melding van.

Adviseurs zonder vergunning zijn strafbaar en moeten alle verliezen terugbetalen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

martinoamsterdam schreef:Maak melding bij de AFM (http://www.afm.nl) en ga naar het klachteninstituut Kifid (http://www.kifid.nl) en als de adviseur daar niet ingeschreven staat maak dan ook melding bij de politie. De politie heeft een aparte afdeling, die een onderzoek kan instellen naar foute adviseurs of organisaties. Maar maak er op zoveel mogelijk plaatsen melding van.

Adviseurs zonder vergunning zijn strafbaar en moeten alle verliezen terugbetalen.
Het zijn überhaupt geen adviseurs maar niet zo snuggere lui die al dan niet (on)bewust onderdeel zijn van dit piramidespel.

Goed dat je er weg blijft. Het is namelijk niets minder dan een scam.

AndrevanLuijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016 21:56
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door AndrevanLuijk »

Leuk om deze topic te starten. Toen Bitcoin op euro 10,- stond heb ik getwijfeld of ik er in wilde investeren. Ik heb toen gezocht op internet en kon vooral veel reacties vinden om het niet te doen. Zelfs het financieel dagblad zag het als een pyramidespel. Als zo'n kwaliteitskrant het al als een pyramidespel zag moest ik het zeker niet doen.

Nu zie ik bij onecoin een vergelijkbare discussie. Achteraf is het enorm logische dat ik had moeten investeren in bitcoin. Dom dat ik dat niet heb gedaan. Nu is het de vraag of onecoin daadwerkelijk scam is. Veel lijkt erop dat dit klopt. Ze doen alles anders dan de rest. In plaats van decentraal doen zij het centraal minen. Het proces in niet transparant. Doordat ze de verkoop doen via MLM hebben ze een sterke verdenking op een pyramidespel. Alleen een MLM op zich is geen bewijs. De combinatie geld en MLM maakt de verdenking wel sterk.

Als je je geld erin stopt dan is het risico mogelijk extreem, maar het rendement eventueel ook. In deze discussie is het bijna allen tegen een. Jammer dat goede argumenten gecombineerd worden met persoonlijke aanvallen. De analyse van de website icm het aantal downloads vond ik een goede. Ook diverse links naar toezichthouders. Van dit soort partijen mag je verwachten dat ze goed onderzoek doen. Ben ik nu voor of tegen? Ik vind het wel interessant en ben benieuwd hoe het afloopt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

AndrevanLuijk schreef:Leuk om deze topic te starten. Toen Bitcoin op euro 10,- stond heb ik getwijfeld of ik er in wilde investeren. Ik heb toen gezocht op internet en kon vooral veel reacties vinden om het niet te doen. Zelfs het financieel dagblad zag het als een pyramidespel. Als zo'n kwaliteitskrant het al als een pyramidespel zag moest ik het zeker niet doen.

Nu zie ik bij onecoin een vergelijkbare discussie. Achteraf is het enorm logische dat ik had moeten investeren in bitcoin. Dom dat ik dat niet heb gedaan. Nu is het de vraag of onecoin daadwerkelijk scam is. Veel lijkt erop dat dit klopt. Ze doen alles anders dan de rest. In plaats van decentraal doen zij het centraal minen. Het proces in niet transparant. Doordat ze de verkoop doen via MLM hebben ze een sterke verdenking op een pyramidespel. Alleen een MLM op zich is geen bewijs. De combinatie geld en MLM maakt de verdenking wel sterk.
Je maakt een denkfout. MLM is per definitie slecht nieuws.

Als je een beetje Engels kan is deze voor jou: https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI
AndrevanLuijk schreef:Als je je geld erin stopt dan is het risico mogelijk extreem, maar het rendement eventueel ook.
Absoluut niet. Het is overduidelijk een scam en géén cryptocurrency.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

AndrevanLuijk schreef:Als je je geld erin stopt dan is het risico mogelijk extreem, maar het rendement eventueel ook.
Waarop baseer je dit?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij bijna iedere investering is het rendement mogelijk extreem. Maar mogelijk ook extreem negatief...

Het is altijd mooi om achteraf te praten. Bijvoorbeeld dat je toen in bitcoins had moeten stappen. Maar had je dat dan bij alle (blijkbaar ruim 700) cryptovaluta gedaan waar je tegenaan liep? Je weet immers van tevoren niet wat succesvol wordt en wat niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door berndv »

AndrevanLuijk schreef:Jammer dat goede argumenten gecombineerd worden met persoonlijke aanvallen.
Dat goede argument zit ik nog steeds op te wachten. Vreemd dat u die wel leest.
AndrevanLuijk schreef:Zelfs het financieel dagblad zag het als een pyramidespel.
bron? Heb gezocht, maar kan het artikel niet vinden, wellicht kijk ik er overheen.
AndrevanLuijk schreef:Achteraf is het enorm logische dat ik had moeten investeren in bitcoin. Dom dat ik dat niet heb gedaan.
Ik zou zeggen, stap in onecoin en probeer het.
AndrevanLuijk schreef:In plaats van decentraal doen zij het centraal minen.
En kan je ook aangeven wat de voordelen zijn van deze manier van mining?
AndrevanLuijk schreef:De combinatie geld en MLM maakt de verdenking wel sterk.
Zijn er ook MLM's die niet met geld werken? Zijn er überhaupt MLM's die eerlijk zijn?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
AndrevanLuijk schreef:Jammer dat goede argumenten gecombineerd worden met persoonlijke aanvallen.
Dat goede argument zit ik nog steeds op te wachten. Vreemd dat u die wel leest.
Ik lees heel veel goede argumenten. Tégen Onecoin, wel te verstaan.

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

AndrevanLuijk schreef:Leuk om deze topic te starten.
Het topic is al een tijdje gaande hoor en u bent volgens mij niet de TS.
OneCoin is géén crypto-currency. Hij komt in deze lijst van ruim 700 vormen van crypto-currency niet voor:

https://coinmarketcap.com/all/views/all/

Maar zoals iemand anders al opperde: probeer het vooral en meld ons uw bevindingen. Er is nu één (lees: 1) bedrijf in Nederland waar je met OneCoin zou moeten kunnen betalen en dat is http://www.freshcatering.nl/

Bestel daar eens een barbeque of iets dergelijks en probeer daar met uw OneCoin te betalen.

Gesloten