LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
AndrevanLuijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016 21:56
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door AndrevanLuijk »

kuklos schreef:
AndrevanLuijk schreef:Als je je geld erin stopt dan is het risico mogelijk extreem, maar het rendement eventueel ook.
Waarop baseer je dit?
Dat is het basisprincipe van investeren/gokken/etc https://beleggen.info/beleggen/verband- ... -rendement

AndrevanLuijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016 21:56
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door AndrevanLuijk »

kweenie schreef:Bij bijna iedere investering is het rendement mogelijk extreem. Maar mogelijk ook extreem negatief...

Het is altijd mooi om achteraf te praten. Bijvoorbeeld dat je toen in bitcoins had moeten stappen. Maar had je dat dan bij alle (blijkbaar ruim 700) cryptovaluta gedaan waar je tegenaan liep? Je weet immers van tevoren niet wat succesvol wordt en wat niet.
Dat probeer ik ook duidelijk te maken. Ik ben nu aan het kijken als ik in de top 20 overal euro 1000,- in zou stoppen of er dan een gemiddeld rendement is. Dit doe ik fictief om dit op termijn mogelijk daadwerkelijk te doen.

AndrevanLuijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016 21:56
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door AndrevanLuijk »

berndv schreef:
AndrevanLuijk schreef:Jammer dat goede argumenten gecombineerd worden met persoonlijke aanvallen.
Dat goede argument zit ik nog steeds op te wachten. Vreemd dat u die wel leest.

De analyse van de bezoekers van de website vond ik wel een mooie. Toezichthouders doen gedegen hun werk en gaan niet snel iets melden. Veel van de overige argumenten doen mij niet zoveel. Ik heb al veel keuzes gemaakt tegen de heersende mening.
AndrevanLuijk schreef:Zelfs het financieel dagblad zag het als een pyramidespel.
bron? Heb gezocht, maar kan het artikel niet vinden, wellicht kijk ik er overheen.

https://fd.nl/beurs/1125991/piramidespe ... ijnwerpers
AndrevanLuijk schreef:Achteraf is het enorm logische dat ik had moeten investeren in bitcoin. Dom dat ik dat niet heb gedaan.
Ik zou zeggen, stap in onecoin en probeer het.

Heb ik gedaan. Naast ook de gulden. Betekend niet dat ik na aanschaf ineens enorm positief heb. Mogelijk heb ik een verkeerde keus gemaakt.
AndrevanLuijk schreef:In plaats van decentraal doen zij het centraal minen.
En kan je ook aangeven wat de voordelen zijn van deze manier van mining?

Toegankelijk voor iedereen en niet alleen voor een select aantal miners. Alleen eens stuk transparantheid mis ik.
AndrevanLuijk schreef:De combinatie geld en MLM maakt de verdenking wel sterk.
Zijn er ook MLM's die niet met geld werken? Zijn er überhaupt MLM's die eerlijk zijn?
Ik ken niet alle MLM, dus ga geen generiek oordeel vellen over alle MLM systemen.

AndrevanLuijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016 21:56
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door AndrevanLuijk »

JohnTheBassist schreef:
AndrevanLuijk schreef:Leuk om deze topic te starten.
Het topic is al een tijdje gaande hoor en u bent volgens mij niet de TS.
OneCoin is géén crypto-currency. Hij komt in deze lijst van ruim 700 vormen van crypto-currency niet voor:

https://coinmarketcap.com/all/views/all/

Maar zoals iemand anders al opperde: probeer het vooral en meld ons uw bevindingen. Er is nu één (lees: 1) bedrijf in Nederland waar je met OneCoin zou moeten kunnen betalen en dat is http://www.freshcatering.nl/

Bestel daar eens een barbeque of iets dergelijks en probeer daar met uw OneCoin te betalen.
Wat is TS?
martinoamsterdam schreef:Maak melding bij de AFM (http://www.afm.nl) en ga naar het klachteninstituut Kifid (http://www.kifid.nl) en als de adviseur daar niet ingeschreven staat maak dan ook melding bij de politie. De politie heeft een aparte afdeling, die een onderzoek kan instellen naar foute adviseurs of organisaties. Maar maak er op zoveel mogelijk plaatsen melding van.

Adviseurs zonder vergunning zijn strafbaar en moeten alle verliezen terugbetalen.
Het is formeel geen geld, dus dit valt buiten de Wet Financieel Toezicht. Zou je een mandje van digitale valuta maken en dit mandje aanbieden dan val het wel onder de WFT. Melden bij de AFM of Kifid heeft dan ook geen zin als iemand rechtstreeks een niet geaccepteerde munt aanbied. Zie de nieuwsbrieven van de AFM op dit punt.

AndrevanLuijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2016 21:56
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door AndrevanLuijk »

berndv schreef:
AndrevanLuijk schreef:Jammer dat goede argumenten gecombineerd worden met persoonlijke aanvallen.
Dat goede argument zit ik nog steeds op te wachten. Vreemd dat u die wel leest.
AndrevanLuijk schreef:Zelfs het financieel dagblad zag het als een pyramidespel.
bron? Heb gezocht, maar kan het artikel niet vinden, wellicht kijk ik er overheen.
AndrevanLuijk schreef:Achteraf is het enorm logische dat ik had moeten investeren in bitcoin. Dom dat ik dat niet heb gedaan.
Ik zou zeggen, stap in onecoin en probeer het.
AndrevanLuijk schreef:In plaats van decentraal doen zij het centraal minen.
En kan je ook aangeven wat de voordelen zijn van deze manier van mining?
AndrevanLuijk schreef:De combinatie geld en MLM maakt de verdenking wel sterk.
Zijn er ook MLM's die niet met geld werken? Zijn er überhaupt MLM's die eerlijk zijn?
Dit zijn de verschillen. Ik ben benieuwd naar de reacties. Dit plaatje is uiteraard niet opgemaakt door een onafhankelijke partij, maar dit is ook precies het kritiekpunt waarom veel partijen het geen digitaal geld vinden. Rechts is Bitcoin en links is Onecoin.
IMG_0780.JPG
(93.27 KiB) 917 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_0780.JPG
(93.27 KiB) 917 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

TS is TopicStarter. U bent niet de TopicStarter terwijl u zegt dat u het leuk vindt dit topic te starten. Dit topic loopt al een tijdje.

En zelden heb ik zo'n hoop bij elkaar geraapte nietszeggende termen in één plaatje gezien als in uw plaatjes over de zogenaamde verschillen tussen Bitcoin en Onecoin.
- Kunt u wat bronnen geven voor de onderbouwingen in die plaatjes?
- Waar haalt u het vandaan dat 22% van de BitCoins verloren of gestolen zijn? Of dat een transactie van BitCoins 10 minuten zou duren?
- In het plaatje van OneCoin staat het een stabiele muntwaarde heeft, maar OneCoin is nog steeds niet te gebruiken en heeft derhalve ook nog geen enkele waarde. En in de uitgebreide lijst van 705 verschillende vormen van crypto-currencies staat OneCoin niet eens genoemd. Hoe komt u er dan bij dat OneCoin een stabiele muntwaarde heeft?
- Er kan nog nergens betaald worden met OneCoin, dus waar haalt u het vandaan dat een transactie korter dan een minuut zou duren? Heeft u een bron waar uit blijkt dat je al ergens met OneCoin kunt betalen?
- En vindt u het werkelijk een voordeel dat OneCoin centraal gemined kan worden? Dat maakt het hartstikke fraudegevoelig namelijk.

Kortom: kunt u wat meer onderbouwing geven voor de door u aangedragen punten? Want ik heb het idee dat u maar wat termen in het luchtledige roept om interessant over te komen, terwijl u inhoudelijk eigenlijk niets zegt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

AndrevanLuijk schreef:
kuklos schreef:
AndrevanLuijk schreef:Als je je geld erin stopt dan is het risico mogelijk extreem, maar het rendement eventueel ook.
Waarop baseer je dit?
Dat is het basisprincipe van investeren/gokken/etc https://beleggen.info/beleggen/verband- ... -rendement
Wat een onzin. De potentie voor rendement wordt niet bepaald door 1+1 = 2, maar door relevante aspecten van hetgeen waarin je denkt te investeren.

One-coin is géén cryptocurrency, maar een ordinaire MLM piramide scam.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

AndrevanLuijk schreef:
kuklos schreef:
AndrevanLuijk schreef:Als je je geld erin stopt dan is het risico mogelijk extreem, maar het rendement eventueel ook.
Waarop baseer je dit?
Dat is het basisprincipe van investeren/gokken/etc https://beleggen.info/beleggen/verband- ... -rendement
Investeren dan wel beleggen en gokken zijn totaal verschillende dingen. Zolang je dat al niet begrijpt heeft een discussie over de Ponzischeme van Onecoin weinig nut.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door stfwlk »

Hier heet-van-de-naald Onecoin nieuws: http://behindmlm.com/companies/onecoin/ ... ept-wires/

Onecoin beschikt niet meer over een bankrekening. Geen enkele financiële instelling wil het ponzispel nog bankdiensten verlenen omdat er zoveel onderzoeken lopen naar fraude / oplichting. Een bank die daarmee helpt, kan dan medeverantwoordelijk worden gesteld.

Het ponzispel opende tientallen bankrekeningen (meestal onder valse naam) over de hele wereld. Die werden telkens na enkele dagen, weken of maanden gesloten. Nu is ook de laatste account bij Bank of Africa gesloten en kan er geen echt geld meer in of uit het piramidespel vloeien.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kweenie »

AndrevanLuijk schreef:
kweenie schreef:Bij bijna iedere investering is het rendement mogelijk extreem. Maar mogelijk ook extreem negatief...

Het is altijd mooi om achteraf te praten. Bijvoorbeeld dat je toen in bitcoins had moeten stappen. Maar had je dat dan bij alle (blijkbaar ruim 700) cryptovaluta gedaan waar je tegenaan liep? Je weet immers van tevoren niet wat succesvol wordt en wat niet.
Dat probeer ik ook duidelijk te maken. Ik ben nu aan het kijken als ik in de top 20 overal euro 1000,- in zou stoppen of er dan een gemiddeld rendement is. Dit doe ik fictief om dit op termijn mogelijk daadwerkelijk te doen.
Dat is een van de bekende beleggingsstrategiën. Daar is bv. ook de AEX op gebaseerd. Maar het is niet noodzakelijk een winstgevende strategie, aangezien je in feite dan altijd achter de feiten aanloopt. Je stapt dan in op een moment dat het al groot is en dan heb je dus vaak juist de grote winstsprongen gemist.

Wat ik wel fascinerend vind, is dat over onecoin aan de ene kant wordt gezegd dat je nu moet instappen omdat je dan flinke winst kunt maken, maar aan de andere kant wordt geschermd met een stabiele waarde. Dat is met elkaar in tegenspraak. Als de waarde stabiel is, dan kun je niet tegelijk flinke (koers-)winsten maken.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door absent »

Maar Andrevanluijyck doet vooral fictief mee en is daarmee ook al fictief miljardair geworden. Wankoin doet nu officieel helemaal niks meer, dus de waarde is inderdaad stabiel. Nul blijft nul.
"My imaginary friend thinks you have mental issues"....

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Sinds nu ook de allerlaatste bankrekening van deze scam in China opgerold is en de kopstukken in dat land gearresteerd, blijft het hier akelig stil van de zijde van de enthousiaste "beleggers" - ze zijn er achter gekomen dat uitbetaalopdrachten al zo'n 8 weken niet meer verwerkt worden en dat ze, zoals al voorzien was, slechts monopoliegeld in handen hebben (weten we nog hoe dat ook al weer ging met PlanB4You?).

Zoals met alle MLM draadjes op dit forum wordt het nu ook hier héél rustig. Op naar de volgende scam dan maar, keep 'm coming!

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

newmikey schreef: Zoals met alle MLM draadjes op dit forum wordt het nu ook hier héél rustig. Op naar de volgende scam dan maar, keep 'm coming!
Ik vraag me af wanneer dit besef ook door gaat dringen tot het enige bedrijf in Nederland dat OneCoin als betaalmiddel accepteert: FRESH! Catering Apeldoorn. Ik begreep dat de man achter dit bedrijf, Erik Jan Brummel ( https://www.linkedin.com/in/erik-jan-brummel-87935b41 ), "co-founder of Onelife Academy & into Cryptocurrencie" is. Ik zou toch nog steeds graag willen zien dat iemand de proef op de som neemt en een catering-aanvraag doet bij dit bedrijf en er op staat om met OneCoin te betalen.

http://www.freshcatering.nl/onecoin-als-betaalmiddel/

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door absent »

JohnTheBassist schreef: Ik zou toch nog steeds graag willen zien dat iemand de proef op de som neemt en een catering-aanvraag doet bij dit bedrijf en er op staat om met OneCoin te betalen.

http://www.freshcatering.nl/onecoin-als-betaalmiddel/
Waarom doe je dat zelf niet? Mensen voor karretjes spannen is niet zo netjes.

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

absent schreef: Waarom doe je dat zelf niet? Mensen voor karretjes spannen is niet zo netjes.
Omdat ik niet 'geïnvesteerd' heb in OneCoin, misschien?

Je kunt wel vragen "kan ik hier betalen met OneCoin?" (en dat had ik al gedaan, zij zeiden van wel), maar dan weet je nog niet of het praktisch gezien wel of niet kan. Daarom zou iemand die wel OneCoin gekocht heeft eens moeten kijken of ze met hun gekochte OneCoin bij dit bedrijf voor een bestelling kunnen betalen.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door absent »

Dan raad ik je aan om alles nog eens te lezen. Er bestaat geen Wankoin. Nul. Ze zijn er niet , da's ook een beetje waarom ze "investeerders" zochten. Echte pecunia voor een "geweldig idee waar je superrijk van wordt". En daar blijft het bij.

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

absent schreef:Dan raad ik je aan om alles nog eens te lezen. Er bestaat geen Wankoin.
Dan zou ik als ik jou was ook alles nog eens lezen: ik weet dat het niet bestaat. Ik heb hier zelfs een lijst gepost met alle 708 cryptovaluta waar Wankoin niet op voor komt. Mijn oproep is dan ook enerzijds vooral aan de mensen die ondanks alle reacties hier nog steeds heilig geloven in hun 'investering' in OneCoin en anderzijds is mijn oproep bedoeld voor Fresh Catering, het enige bedrijf in Nederland die nog steeds op hun website heeft staan dat je daar met OneCoin kunt betalen. Mijn advies zou zijn om die 2 groepen eens bij elkaar te brengen.

Eduardcoin
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2016 02:58

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Eduardcoin »

Ik las dit topic en wil toch graag mijn mening delen om schade van toekomstige investeerders te beperken.

Onecoin is geen cryptocurrency. Bitcoin wel.

De reden waarom Bitcoin waarde heeft is door haar eigenschappen: open source, decentraal, unforgeable, blockchain technologie en double-spend prevention middels gesigneerde, cryptografische transacties. Dit noemt men cryptocurrency. Cryptocurrency is revolutionair. Gezien bijvoorbeeld zaken als het double spending probleem zijn nooit eerder opgelost. Er kan niet gesjoemeld worden met cijfers en , er is geen sprake van inflatie, alles is inzichtelijk.

Onecoin heeft dit niet, geen van deze eigenschappen.. Geen open ledger, centraal beheerd, bedrijfsmatig en closed source..

Het is niets anders dan Monopolygeld, en de blockchain die Onecoin beweerd te gebruiken is vergelijkbaar met een Excelsheet waarin het bedrijf bepaald wie welke waarde heeft, hoeveel coins er zijn, etc.

En PRECIES om die reden is Onecoin niet revolutionair, niet nodig, zit er geen toekomst in, kan je er niks mee, is het niet te vertrouwen en is het niks anders dan geldsystemen die allang bestaan. Zoals paypal, de bank, cadeaukaarten of online poker chips.

Onecoin beweert continue dat ze crypto zijn, dat is niet het geval, en dus zal het nooit wat waard worden.

Het is een beetje vergelijkbaar met roepen dat je miljarden knikkers gaat verkopen voor 7$ Per stuk, en elke 10 minuten komen er 100,000 knikkers bij, en dus vertegenwoordigen die knikkers een waarde van miljarden in marketcap..! Nee dus.

Er is per definitie niet veel mis met mlm als het om producten gaat. Maar Onecoin is geen product. Het is een leugen. Gezien het geen cryptocurrency is. Pas op waar je aan begint.

Bitcoin heeft een waarde die ergens op gebaseerd is. Onecoin niet. Verdiep je in de eigenschappen van cryptocurrencies om dit te begrijpen.

Suc6

zeitgeist88
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:35
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door zeitgeist88 »

Dag allen, na een tijd onderzoek over Bitcoin kwam ik ook OneCoin tegen en ik zelfs iemand ontmoet die mij vroeg om in OneCoin te investeren. Ik heb eigenlijk nog nooit ergens een euro ingestopt met de bedoeling er rendement over te maken hoewel monetaire vraagstukken mij erg interesseren.
Gisteren was er een uitzending van het VPRO programma "Tegenlicht" over het bijdrukken van 80 miljard euro per maand door de ECB. Dit geld wordt uit het niets gecreeerd en heeft geen enkele dekking, bijvoorbeeld van goud zoals het voor de jaren 70 was. In de uitzending was te zien dat dit "geld" gewoon
kan bestaan omdat wij het vertrouwen geven aan de mensen van de ECB. Dit vertrouwen rust op de expertise van een voormalig Goldman Sachs bankier met de naam Mario Draghi. Hij heeft de macht om de koopkracht van de 2300 euro per maand die ik verdien te veranderen. Daarmee bedoel ik dat als hij zoveel miljarden per maand er bij schept mijn geld in waarde afneemt.
Na de financiele crisis van 2008 ben ik gaan onderzoeken over wat geld nou is en hoe het werkt. Ik wist dus ook niet dat commerciele banken zoals de ABNAMRO ook geld uit het niets creeren. Ik dacht altijd dat rijke mensen geld hun geld via de bank uitlenen aan mensen die geld willen lenen. Nee dus!!!
Banken hebben dus een monopolie om geld uit het niets te schapen en dus niet onze Nederlands overheid.

Toen ik eind 2013 hoorde van Bitcoin, een "internetmuntje" dat een bedrag van 1000 Dollar bereikte had ik zoiets van "Hoe kan het, dat een stukje code op internet z'on waarde heeft? "
Door mijn onderzoek naar banken en geld had ik al snel door waarom Bitcoin iets zal zijn wat voor heel veel verandering gaat zorgen en de macht van banken zal terug dringen.
Wat geeft Bitcoin nou zijn waarde?

Bitcoin is geld waarvan de afspraken van te voren bekend zijn en ze zijn schaars. Er komen 21 miljoen Bitcoins in omloop voor heel de wereld, momenteel zijn er 16 miljoen in omloop. De volgende 5 miljoen komen in omloop door het " minen",dat is het proces waarin duizenden computers over de hele wereld de Bitcoin blockchain runnen. Dit runnen oftewel uitvoeren van elke transactie laten we nu uitoefenen door computers van ons allemaal in plaats van de computers van banken. Hier zit een enorme kostenbesparing vergeleken met het banken systeem. De nieuw geschapen Bitcoins zullen in een vaste van te voren bekende snelheid in omloop worden gebracht, de komende 3.5 jaar zullen er dagelijks 1800 nieuwe Bitcoins bijkomen daarna 4 jaar lang 900 per dag daarna 4 jaar lang 450 daarna 4 jaar lang 225 enz.
Het decentrale systeem vergelijkbaar met peer to peer is ook een enorme innovatie dit betekend dat er een nieuwe manier van vertrouwen is ontstaan, daarmee bedoel ik dat we van een model waarin wij de banken vertrouwen om iets te verifieren we dit nu kunnen laten doen door dit "computervertrouwingssysteem". Wat het Bitcoin vertrouwingssyteem is voor geld zal in de toekomst bijvoorbeeld worden worden gebruikt voor stemmen voor de Tweede Kamer maar dan lekker vanaf thuis op de bank, of je mavo diploma voor altijd vastgelegd in dat decentrale computersysteem.

Vanaf januari 2014 ben ik aan het sparen in Bitcoin, elke maand spaar ik 100 euro in Bitcoin en ik ga hier mee door tot mijn pensioen. Wanneer dat is? Eerst was het 65 jaar en nu 67? Misschien tegen die tijd wel 71. Dit ook wel een mooie om aan te halen om het verschil tussen fiatgeld (euro,dollar,etc) en Bitcoin aan te tonen. Bij Bitcoin blijven het aantal eenheden gelijk en bij fiatgeld blijven deze eenheden er maar bijkomen (80 miljard van Draghi)
Het is een afspraak die zit vast in code en die code wordt constant geverifieerd door de grootste supercomputer ter wereld. Deze code is transparant en iedereen op de wereld kan in dit grootboek van transacties kijken.

Ok nou de OneCoin is een bedrijf die zegt dat ze in 2018 een computer aanzetten die dit OneCoin betalingssysteem zal activeren. Deze computer zal worden beheerd door alleen OneCoin dus heeft een centraal karakter. De in omloop gebrachte coins kunnen om geen enkele wijze worden ingezien door in het grootboek te kijken. Er was zelfs een dag dat bestaande OneCoin bezitters hun aantal verdubbeld kregen. De afspraken worden dus door de mensen van OneCoin zo op de een op andere dag veranderd. De CEO van OneCoin is afgetreden onlangs, vreemd.
Mijn advies is blijf van OneCoin af beste mensen, de belofte in gouden bergen omdat je de Bitcoinboot hebt gemist is hun moto en meer niet.

Wilt u echte innovatie op het gebied van sociale en economische vraagstukken, koop een stukje Bitcoin voor uw kinderen of kleinkinderen of spaar erin zoals ik doe. Bitcoin nu is vergelijkbaar met internet in 1994, ik denk dat we aan het begin staan van een stap in de goede richting om de macht van banken te doorbreken door deze voor een Nobelprijs genomineerde bedenker van de Bitcoin.

Groeten aan u allen

Gesloten