LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door absent »

Wiecksewitte schreef:Een poosje geleden heb ik via een kennis geïnvesteerd in Onecoin.
Echter blijf ik nog steeds wijfelend of het nu wel of geen perspectief biedt voor de toekomst.
Uiteraard heb ik vooraf het internet afgezocht voor meer informatie maar dit beperkt zich vaak alleen door mensen die het verheerlijken of mensen die het af doen als 'scam.'
Mijns inziens zal de waarheid toch wel ergens in het midden liggen.
Onecoin claimt wereldwijd al 2 miljoen gebruikers te hebben en zal naar verwachting de komende jaren nog groter worden.
Omdat ik buiten reddit verder niet veel discussie heb kun vinden ben ik benieuwd of men hier mensen zijn die er meer van af weten.
Dit was je eerste post.
Onecoin, echt goed spul!
Dit je laatste.
Ridiculiseer je nu je eigen topic? Probeer je misschien toe te geven dat de waarschuwers hier nu toch gelijk hadden met de stellingname dat Bye-coin een scam- of Ponzi zou zijn?
Vreemd.

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

De topic is OneCoin dat weet ik, maar als u een paar filmpjes op YouTube bekijt over OneCoin bijvoorbeeld deze https://www.youtube.com/watch?v=eTqZCjUx1UI zult u zien dat OneCoin zich vergelijkt met Bitcoin daarom dat deze topic misschien ook over Bitcoin gaat. De bedoeling voor Radar is om mensen te behoeden voor fouten en misschien wel om mensen iets te leren. Om de OneCoin scam te begrijpen is juist de uitleg over Bitcoin nodig anders kunnen mensen het verschil niet zien of begrijpen.
Ik geloof niet dat de meeste mensen op zoek zijn naar "innovatie op het gebied van sociale en economische vraagstukken", ik ben op zoek naar rendement en bitcoin lijkt daarmee het karakter van een risicovolle belegging in aandelen te hebben - het kan vriezen maar ook heel erg dooien. Om bitcoin te vergelijken met internet in 1994 is wel héél erg appels met varkensstaarten vergelijken - het slaat nergens op eigenlijk.
De vernieuwing zit hem in het feit dat voor het eerst in de geschiedenis er een mondiaal internet valuta is, een valuta van de mensen van de wereld en niet van de overheden van landen. Om de stelling van het internet te begrijpen is ook wat meer achtergrond kennis van het huidige monetaire stelsel nodig. Fiatgeld (euro,dollar,yen) wordt uit het niets gecreeerd en heeft geen onderliggende waarde meer van goud, omdat er altijd rente is gevraagd over dat uit het niets geschapen geld is er altijd geld te kort in het systeem. Daarom zal er voor altijd geld bijgedrukt worden en de totale wereldschuld zal blijven toenemen. http://www.nationaldebtclocks.org/

Dit wetende en de negatieve rentes die er al zijn zullen de Bitcoin die schaars zijn en gelimiteerd tot 21 miljoen stuks in waarde laten stijgen simpel omdat een schaars goed is en omdat iedereen op de wereld met een mobiele telefoon en internet Bitcoins kunnen ontvangen en verzenden zonder dat er iemand is om dat te voorkomen. Een Bitcoin wallet aanmaken kan iedereen zonder legitimatie of andere persoonlijke informatie. Bitcoin is in veel landen al bestempeld als valuta of asset. Ook op alle grote handelsbeurzen is een Bitcoin ticker te vinden. https://www.iex.nl/Koersen/Valutas.aspx

Bitcoin is de valuta die een balans vindt tussen al de valuta's van heel de wereld zo kunt u dat een beetje zien, dit idee is in mijn ogen de vergelijking waard om het met het ontstaan van internet te vergelijken. Het internet of money.

Groeten

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »


Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wiecksewitte schreef:https://youtu.be/ZPCVmPEA2yU
Een filmpje dat letterlijk niets bewijst met onderstaand bijschrift dat vol staat met spelling- en grammaticafouten....

Het feit dat dit soort idiote misleidende filmpjes aangedragen worden als "bewijs" dat Onecoin legit zou zijn bewijst dat het een scam is.

Waarom blijf je reclame maken voor deze oplichters?

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wiecksewitte schreef:https://youtu.be/ZPCVmPEA2yU
Ik geloof eigenlijk steeds minder in uw initiële vraagstelling hier. U kwam zogenaamd om wat meer te weten te komen over OneCoin, maar het is inmiddels volstrekt duidelijk dat het u nooit om die vragen is gegaan, maar enkel om hier reclame te maken voor OneCoin. Ik wil het u best nog 1 keer vertellen, maar dan houdt het ook wel op: op de lijst van de 708 verschillende vormen van cryptocurrency komt OneCoin niet, en ik herhaal het voor u nog maar een keer, niet voor. Daarnaast hebben anderen al laten zien dat zo'n beetje alle kopstukken die betrokken waren bij deze scam al zijn opgepakt en dat de laatste rekeningen ook gesloten zijn. OneCoin is over en uit. De scam is doorzien en lek geprikt.

Mocht u desondanks volhouden in uw geloof, en die vrijheid heeft u uiteraard, probeer dan eens een catering te bestellen bij het enige bedrijf in Nederland die nog steeds claimt dat je er met deze nepmunt kunt betalen, FRESH! Catering, en betaal die catering met de door u aangeschafte OneCoin. Kom hier dan terug en vertel ons dat het gelukt is.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeitgeistAddendum schreef:De vernieuwing zit hem in het feit dat voor het eerst in de geschiedenis er een mondiaal internet valuta is, een valuta van de mensen van de wereld en niet van de overheden van landen.
Pas sinds 1969 hebben we internet (Arpanet in het begin) en pas sinds de jaren 90 is er het internet zoals wij het kennen. Dit zegt dus niet zoveel op een geschiedenis van duizenden jaren van de mensheid.
ZeitgeistAddendum schreef:Om de stelling van het internet te begrijpen is ook wat meer achtergrond kennis van het huidige monetaire stelsel nodig. Fiatgeld (euro,dollar,yen) wordt uit het niets gecreeerd en heeft geen onderliggende waarde meer van goud, omdat er altijd rente is gevraagd over dat uit het niets geschapen geld is er altijd geld te kort in het systeem. Daarom zal er voor altijd geld bijgedrukt worden en de totale wereldschuld zal blijven toenemen. http://www.nationaldebtclocks.org/
Dit is quatsch. Je haalt wat zaken aan, en rijgt deze aan elkaar zonder welke grond dan ook.
ZeitgeistAddendum schreef:Dit wetende en de negatieve rentes die er al zijn zullen de Bitcoin die schaars zijn en gelimiteerd tot 21 miljoen stuks in waarde laten stijgen simpel omdat een schaars goed is en omdat iedereen op de wereld met een mobiele telefoon en internet Bitcoins kunnen ontvangen en verzenden zonder dat er iemand is om dat te voorkomen.
7 miljard mensen, 21 miljoen bitcoins. Zullen we dan maar oorlog gaan voeren om bitcoins?

ZeitgeistAddendum schreef:Bitcoin is in veel landen al bestempeld als valuta of asset. Ook op alle grote handelsbeurzen is een Bitcoin ticker te vinden. https://www.iex.nl/Koersen/Valutas.aspx
Voor de eerste regel lever je geen enkel bewijs, en de tweede regel zegt helemaal niets, anders dan dat er in gehandeld wordt. In koffie wordt ook gehandeld op beurzen, dat maakt het nog niet tot een betaalmiddel.
ZeitgeistAddendum schreef:Bitcoin is de valuta die een balans vindt tussen al de valuta's van heel de wereld zo kunt u dat een beetje zien, dit idee is in mijn ogen de vergelijking waard om het met het ontstaan van internet te vergelijken. Het internet of money.
Heb je nog meer over the top vergelijkingen? Ik zou het eerder met een Amazon vergelijken dan met het internet zelf, en zelfs de vergelijking met Amazon gaat mank.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door absent »

Offtopiccoin? Nieuw, maar nog steeds niet interessant.

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

kuklos schreef:
ZeitgeistAddendum schreef:De vernieuwing zit hem in het feit dat voor het eerst in de geschiedenis er een mondiaal internet valuta is, een valuta van de mensen van de wereld en niet van de overheden van landen.
Pas sinds 1969 hebben we internet (Arpanet in het begin) en pas sinds de jaren 90 is er het internet zoals wij het kennen. Dit zegt dus niet zoveel op een geschiedenis van duizenden jaren van de mensheid.
De geschiedenis van ruilmiddel of geld gaat wat langer terug dit bedoel ik
ZeitgeistAddendum schreef:Om de stelling van het internet te begrijpen is ook wat meer achtergrond kennis van het huidige monetaire stelsel nodig. Fiatgeld (euro,dollar,yen) wordt uit het niets gecreeerd en heeft geen onderliggende waarde meer van goud, omdat er altijd rente is gevraagd over dat uit het niets geschapen geld is er altijd geld te kort in het systeem. Daarom zal er voor altijd geld bijgedrukt worden en de totale wereldschuld zal blijven toenemen. http://www.nationaldebtclocks.org/
Dit is quatsch. Je haalt wat zaken aan, en rijgt deze aan elkaar zonder welke grond dan ook.
Is dat zo? Graag een onderbouwing waar ik fout zit
ZeitgeistAddendum schreef:Dit wetende en de negatieve rentes die er al zijn zullen de Bitcoin die schaars zijn en gelimiteerd tot 21 miljoen stuks in waarde laten stijgen simpel omdat een schaars goed is en omdat iedereen op de wereld met een mobiele telefoon en internet Bitcoins kunnen ontvangen en verzenden zonder dat er iemand is om dat te voorkomen.
7 miljard mensen, 21 miljoen bitcoins. Zullen we dan maar oorlog gaan voeren om bitcoins?
Bitcoins zijn voor alle mensen over hele wereld ongeacht welk land ze komen. Een Bitcoin bestaat uit 100.000.000 kleinere fracties, satoshis genaamd.
Het Bitcoin systeem heeft dus 2.100.000.000.000.000 eenheden, genoeg lijkt mij.

ZeitgeistAddendum schreef:Bitcoin is in veel landen al bestempeld als valuta of asset. Ook op alle grote handelsbeurzen is een Bitcoin ticker te vinden. https://www.iex.nl/Koersen/Valutas.aspx
Voor de eerste regel lever je geen enkel bewijs, en de tweede regel zegt helemaal niets, anders dan dat er in gehandeld wordt. In koffie wordt ook gehandeld op beurzen, dat maakt het nog niet tot een betaalmiddel.
http://www.nu.nl/tech/3553479/duitsland ... aluta.html
http://bitcoinbelgie.be/bitcoin-belastingen-buitenland/
ZeitgeistAddendum schreef:Bitcoin is de valuta die een balans vindt tussen al de valuta's van heel de wereld zo kunt u dat een beetje zien, dit idee is in mijn ogen de vergelijking waard om het met het ontstaan van internet te vergelijken. Het internet of money.
Heb je nog meer over the top vergelijkingen? Ik zou het eerder met een Amazon vergelijken dan met het internet zelf, en zelfs de vergelijking met Amazon gaat mank.
Bitcoin is een protocol zoals http etc. daarnaast is het een vol automatisch vertrouwenssysteem waar niemand (banken en overheden) een verandering aan kan brengen. Dit zie ik als een vrijheid, een vrijheid zoals het internet. Misschien is the stelling "The internet of trust" een betere stelling in uw ogen.
7 miljard mensen, 21 miljoen bitcoins. Zullen we dan maar oorlog gaan voeren om bitcoins?

Deze vind ik toch wel een beetje kortzichtig en betuigd van onvolkomen onderzoek in de materie. Het niet weten over het aantal eenheden is het Bitcoin systeem is voor mij een rede om aan te nemen dat u niet de tijd heeft genomen om onderzoek te doen naar Bitcoin en de andere economische stellingen die ik heb vermeld. Dit is niet erg hoor ik, dit herken ik bij velen. Laten we samen in gesprek blijven om er het beste uit te halen voor iedereen.
O ja oorlog voeren zijn in mijn ogen passe en laten we dit uit ons reverentiekader schapen.

Misschien vinden jullie het leuk om wat docu's te kijken waar ik veel van geleerd heb, aan alleen de nos heeft u niet genoeg om een goed beeld te krijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=HXsyFbgQi1g
https://www.youtube.com/watch?v=-_N8YAskCls
https://www.youtube.com/watch?v=aS_5dtUOgEs

Nou hoe begin ik een nieuwe topic? Hoe maak ik deze aan? Sorry voor de off topic info maar graag gedaan.

Groeten van een mens

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

ZeitgeistAddendum schreef: Nou hoe begin ik een nieuwe topic? Hoe maak ik deze aan? Sorry voor de off topic info maar graag gedaan.
U kunt wel ellenlange (offtopic) quotes plaatsen en joetjoep linkjes plaatsen maar een nieuw topic openen op een forum is te ingewikkeld? Vreemd.

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

Hahaha ik wist dat er zo'n reactie zou komen. Leuk om te zien. Bedankt newmikey voor je hulp.

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

ZeitgeistAddendum schreef:Hahaha ik wist dat er zo'n reactie zou komen. Leuk om te zien. Bedankt newmikey voor je hulp.
viewforum.php?f=57

Linksboven "Nieuw Topic", onder Multi Level Marketing. My goodness...
ZeitgeistAddendum schreef:Deze vind ik toch wel een beetje kortzichtig en betuigd van onvolkomen onderzoek in de materie. Het niet weten over het aantal eenheden is het Bitcoin systeem is voor mij een rede om aan te nemen dat u niet de tijd heeft genomen om onderzoek te doen naar Bitcoin en de andere economische stellingen die ik heb vermeld. Dit is niet erg hoor ik, dit herken ik bij velen.
Het feit dat u niet zou weten hoe u hier een nieuw topic moet openen vind ik wel een beetje kortzichtig en 'betuigd (sic)' van onvolkomen onderzoek in de materie. Het niet weten hoe u hier op dit forum een nieuw topic kunt aanmaken is voor mij een 'rede (sic)' om aan te nemen dat u niet de tijd heeft genomen om onderzoek te doen naar de mogelijkheden van dit forum.
ZeitgeistAddendum schreef:Dit is niet erg hoor ik, dit herken ik bij velen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Radar »

Prima als Bitcoin wordt aangehaald om Onecoin uit te leggen, maar verder wel graag on topic blijven. Dus gelieve hier geen Bitcoin-discussie van te maken.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door stfwlk »

In Italië worden Onecoin promotors door de Italiaanse FMSA verzocht te stoppen met mensen op te lichten en om al hun documenten en administratie door te spelen voor onderzoek. De regulator heeft immers aanwijzingen dat Onecoin een ponzispel is.

http://behindmlm.com/companies/onecoin/ ... promotion/

ZeitgeistAddendum
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:33

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door ZeitgeistAddendum »

Linksboven "Nieuw Topic", onder Multi Level Marketing. My goodness...

Haha het is gelukt bassist bedankt, tegen mijn vrouw vraag ik ook altijd dingen zonderzelf te kijken lui he, maar over monetaire studies en Bitcoin niet hoor,lol.

Nou ik heb een Bitcoin topic gestart en ik beloof er dagelijks naar te kijken of er vragen of opmerkingen zijn. Mijn kijk op Onecoin blijft gelijk, mensen kijk uit!!!

Rarag
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Rarag »

laat ik eerst zeggen dat ik er geen eigen geld in heb, maar vind het iel interessant. Volgens mijn is het simpel, er is een bedrijf die een nieuw betaalmiddel wil introduceren, je kan daarin investeren. Lukt het, dan ben je spekkoper. Lukt het niet, dan ben je geld kwijt. zo investeer ik ook via crowdfunding in bedrijfjes. Het een risico investering, met risico kan je op hoog rendement rekenen als het goed gaat. Verder werkt het als bitcoin, alleen is de munt niet openbaar. nog niet begrijp, maar verder kan de munt gewoon verhandeld worden op www.xcoinx.com. Je kan je je onecoins gewoon ten gelden maken.

Dan blijft aan de vraag, het het ponzi scheme. wat is het verschil tussen amway of herbalife. Heineken betaald 100milj voor sponsering van de F1 voor naamsbekendheid, MLM betaald bonussen om reclame te maken. Niks verkeerds aan, ik betaald mijn werknemers een bonus als zijn een klant aanbrengen. Daarnaast hoef je niet niet mee te doen aan MLM. Je kan investeren, je winst pakken op xcoinx een klaar.Op deze manier is er met 3 tot 6 maanden dikke winsten te pakken, je moet alleen niet te hebberig zijn , en weten wanneer te stoppen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door berndv »

Rarag schreef:Het een risico investering, met risico kan je op hoog rendement rekenen als het goed gaat. Verder werkt het als bitcoin, alleen is de munt niet openbaar. nog niet begrijp, maar verder kan de munt gewoon verhandeld worden op www.xcoinx.com. Je kan je je onecoins gewoon ten gelden maken.
voor zover je het nog niet gelezen hebt, onecoin bestaat niet meer. De mensen achter onecoin zijn inmiddels allemaal opgepakt. Er zullen vast nog wel mensen zijn die ze gekocht hebben en willen verhandelen, maar er zullen er nooit meer meer komen.
Rarag schreef:Dan blijft aan de vraag, het het ponzi scheme. wat is het verschil tussen amway of herbalife.
er is bijna geen verschil, alleen heb je bij herbalife in ieder geval nog (waardeloze) producten in handen, bij onecoin heb je een fictieve munt, die niet eens tastbaar is.
Rarag schreef:Heineken betaald 100milj voor sponsering van de F1 voor naamsbekendheid
wat het reclamebudget van een commerciele onderneming hier mee te maken heeft begrijp ik niet. Als je aandelen van heineken koopt, ben je aandeelhouder met de daarbij behorende voordelen wat betreft eventueel uit te keren dividend, of puur voor de handel. Als je als consument heineken koopt, ontvang je er een product voor. Voor onecoin koop je je in bij een onderneming die in de toekomst munten wil gaan uitgeven, maar je feitelijk niets hebt, aangezien de personen achter onecoin, allemaal in de bak zitten. Bij deze arrestatie is er tevens een bedrag van ruim 30 miljoen dollar in beslag genomen.
Rarag schreef:MLM betaald bonussen om reclame te maken. Niks verkeerds aan, ik betaald mijn werknemers een bonus als zijn een klant aanbrengen.
maar moeten jouw werknemers je eerst geld betalen om voor je te mogen werken? Weet niet wat voor werknemers je hebt, maar voor zover ik weet hoeft een verkoper bij de mediamarkt niet eerst zelf zijn spullen te kopen, waarna die ze in de winkel weer door mag verkopen. Daarnaast ontvangen werknemers ook loon.
Rarag schreef:Je kan investeren, je winst pakken op xcoinx een klaar.
Hoe dan? Je handelt in lucht. De site die je noemt werkt trouwens niet eens, de exchange is closed. Die zal ook closed blijven. De FAQ is leeg. De News-pagina is leeg. Dit is ook de enige plek waar je überhaupt iets zou kunnen met onecoins, aangezien ik behalve de cateraar in apeldoorn nog niemand heb gezien die deze fake munt accepteert.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

Rarag schreef:Op deze manier is er met 3 tot 6 maanden dikke winsten te pakken, je moet alleen niet te hebberig zijn , en weten wanneer te stoppen.
Er word al maandenlang niets meer uitbetaald omdat het bedrijf geen enkele bank op de wereld meer kan vinden waar het een rekening kan openen. Het loopt exact zo af als andere Ponzi's zoals vorig jaar bijvoorbeeld PlanB4you die eerst vertragingen opliep door "technische problemen" en vervolgens helemaal klapte. De waarheid is gewoon dat elke Ponzi netjes uitbetaald zolang er nog nieuwe slachtoffers bijkomen, dan stokt het om de stroom nog even in stand te houden om vervolgens helemaal te stoppen.

Daaraan meedoen is onethisch en uiteindelijk ook gewoon dom. Als u er ook zo eentje bent die een paar maanden meedoet, z'n familie en vrienden belazert om snel uit te stappen, bent u verwerpelijk bezig - moet u wel helemaal zelf weten uiteraard maar wat mij betreft bent u dan gewoon crimineel bezig.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En vandaag - 5/12 - heeft de Telegraaf dit over Onecoin:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2716 ... pe___.html

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door olaf79 »

Guardian72 schreef:En vandaag - 5/12 - heeft de Telegraaf dit over Onecoin:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2716 ... pe___.html
En een vervolglink op hun site die niet werkt...

Gesloten