LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

maartenvaneck schreef:Het is wat vervelend om op puur cynisme in te gaan, begrijp dat het voor sommige niet een product is waar je warm voor loopt. Ik heb dat wel.
Om nogmaals te zeggen, je kunt onecoins wel degelijk uitgeven. Het heeft waarde en kunt er talloze producten mee aanschaffen bij meer dan 20.000 winkels nu... voor de derde keer... Link is inmiddels gedeeld.
Vage chinese sites zijn geen winkels. Maar net zoals de materie over mlm dat niet onderwezen wordt aan universiteiten zal ook dit je wel weer boven de pet gaan. En nog steeds geen betrouwbare Nederlandse of Europese of Amerikaanse winkels waar je met die Onecoin kan betalen.
maartenvaneck schreef: Het is kortzichtig om een bedrijf met een product een ponzi te noemen. Er zijn inmiddels in verschillende EU landen onderzoeken geweest of dit het geval is en is niet gebleken.
Hoppa, zoveelste bewering waarvan opnieuw de onderbouwing dat wel het bewijs uitblijft.
maartenvaneck schreef:Verder hierbij een link naar een aantal verzamelde documenten met neutrale onderzoeken door wettelijk erkende instanties in europa met telkens de conclusie dat onecoin een legale werkwijze heeft en dus GEEN ponzi of piramidespel is.

https://www.dropbox.com/sh/zp611qwa5o9x ... X9uWa?dl=0
Zeg, hoe goedgelovig denk je dat wij zijn? Kom met onderzoeken van officiële instanties, niet met die van een advocatenkantoor.
maartenvaneck schreef:Netwerk marketing ..............
Het is een bijzonder grote industrie, groter dan vele andere industrieën waar we wel allemaal trots op zijn.
Ik laat de grijsgedraaide plaat met beweringen maar even voor wat het is. Ook hier wéér een bewering die niet klopt en niet onderbouwd wordt.
maartenvaneck schreef:Hier vind je de officiële cijfers : http://www.dsa.org/benefits/research/factsheets
Jij snapt het echt niet hè? Direct sales, waar mlm slechts een onderdeel van is, had een omzet van zo'n 36,5 miljard in 2015. Hoe is dat groter dan verschillende andere industrieën waar we trots op zijn? Die 36,12 miljard werd bereikt met 20,2 miljoen mensen, dus 1.788 dollar per persoon per jaar aan omzet. Geweldige kans. Echt, fantastisch.
Laten we eens gaan rekenen. Omzet Walmart in 2015: $485.65 billion; bron: http://www.wikinvest.com/stock/Wal-Mart ... venue/2015. Dus die 20,2 miljoen mensen hebben minder dan 10% van de omzet van Walmart behaald.

Ik ben overtuigd.
Laatst gewijzigd door kuklos op 25 mar 2017 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

maartenvaneck schreef:Niet alleen mensen vanuit de industrie vinden dit, ook anderen zoals bijvoorbeeld Donald Tump , sir Richard Branson , Tony Robbins.
Afgezien wat we van hun vinden, is gebleken dat dit op zakelijk gebied verstandige mensen zijn.
Hierbij de link van Trump : https://www.youtube.com/watch?v=WVPvxu98xRs
Hierbij de link van Branson : https://www.youtube.com/watch?v=brvaq5kHq58
Hierbij de link van Tony Robbins : https://www.youtube.com/watch?v=ieDzwb4DwnI
Weet je wat ik zo frappant vind? Dat geen van deze drie mensen, waarvan jij stelt dat dit op zakelijk gebied verstandige mensen zijn, ooit begonnen is als distributeur. Als zij zoveel verstand van zaken hebben en mlm zo geweldig vinden, waarom beginnen ze dan niet als distributeur?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kuklos schreef:
maartenvaneck schreef:Niet alleen mensen vanuit de industrie vinden dit, ook anderen zoals bijvoorbeeld Donald Tump , sir Richard Branson , Tony Robbins.
Afgezien wat we van hun vinden, is gebleken dat dit op zakelijk gebied verstandige mensen zijn.
Hierbij de link van Trump : https://www.youtube.com/watch?v=WVPvxu98xRs
Hierbij de link van Branson : https://www.youtube.com/watch?v=brvaq5kHq58
Hierbij de link van Tony Robbins : https://www.youtube.com/watch?v=ieDzwb4DwnI
Weet je wat ik zo frappant vind? Dat geen van deze drie mensen, waarvan jij stelt dat dit op zakelijk gebied verstandige mensen zijn, ooit begonnen is als distributeur. Als zij zoveel verstand van zaken hebben en mlm zo geweldig vinden, waarom beginnen ze dan niet als distributeur?
Even naast het feit dat Donald Trump een oplichter (voorbeeld daarvan is Trump University) is die wel roept dat hij veel verstand heeft van zakendoen, maar in plaats van een brein een rotte tomaat heeft (kijk maar naar bijvoorbeeld Trump Mortgages, Trump Steaks, en Trump Airlines). Die vent snapt helemaal niets van economie of zaken. Dat is min of meer algemeen bekend.

Dus als jij dat als argument probeert te gebruiken geef je juist aan dat wij gelijk hebben.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Even een update aangaande het inlichten van zijn partij.

Ik heb eerst de lokale afdeling gemaild. Dat leverde geen enkele reactie op. Vervolgens heb ik de mail doorgestuurd naar de nationale "afdeling". Dat leverde een reactie op. Maar geen bevredigende. De reactie was dat ik van de lokale partij schijnbaar geen reactie kreeg omdat ik anoniem gemaild had. Ondanks dat ik een link naar deze discussie heb toegevoegd en de naam van Maarten. Conclusie: zowel lokaal als nationaal doen niets.
Daaruit concludeer ik dat de ChristenUnie (over die partij hebben we het) dus geen probleem heeft met Ponzi schemes.
Inmiddels heb ik Geenstijl benaderd.

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Ik vind het nogal wat hoor, uw beschuldigingen aan het adres van meneer van Eck...
Hij komt immers met aannemelijke informatie.
Vind ook dat u er een beetje ver in gaat door hem nu aan de schandpaal proberen te nagelen, eenduidig bewijs heeft u namelijk ook niet...
Benieuwd hoe geenstijl hierop reageert...Maar goed, of je dat objectief mag noemen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wiecksewitte schreef:Ik vind het nogal wat hoor, uw beschuldigingen aan het adres van meneer van Eck...
Hij komt immers met aannemelijke informatie.
Vind ook dat u er een beetje ver in gaat door hem nu aan de schandpaal proberen te nagelen, eenduidig bewijs heeft u namelijk ook niet...
Benieuwd hoe geenstijl hierop reageert...Maar goed, of je dat objectief mag noemen?
Aannemelijk? Hij gebruikt verdorie Donald freaking Trump als beroep-op-authoriteit-drogreden voor onecoin.
Hoe is dat in hemelsnaam aannemelijk?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

maartenvaneck schreef:Het is kortzichtig om een bedrijf met een product een ponzi te noemen.
Euromunten zijn géén produkt, zelfs bitcoins zijn géén produkt - ze zijn beide betaalmiddelen. Onecoin is niet alleen géén produkt, het is zelfs nog géén betaalmiddel, noch in de traditionele zin van het woord, noch in de vorm van een bestaande en verhandelbare crypto-currency.

Onecoins vertegenwoordigen, volgens het bedrijf zèlf trouwens, op dit moment slechts tokens (of "futures") die in een eventuele toekomstige situatie recht zullen geven op de aanschaf van een nieuw te vormen crypto-currency, mocht het ooit zo ver komen.

Dus als Onecoins al niet eens een cryptocurrency zijn en al helemaal géén wettelijk betaalmiddel, wat is dan dat "produkt" waar u en enkele andere misleide zielen het over hebben?

Hoe noemt men een speculatieve organisatie, zonder transparantie, zonder jaarverslagen, zonder boekhouding en zonder bankrekeningen waar niet in fysieke produkten gehandeld wordt en waar de inleg van nieuwe leden gebruikt wordt om eerder "ingestapte" leden uit te betalen (zelfs als dat nog maar mondjesmaat plaatsvindt) en om als mega-salarissen uitbetaald te worden aan een select groepje "bedenkers" met schimmige antecedenten? Juist ja, een Ponzi en niets anders.

Nogmaals: een "Onecoin" is nog niets, en zelfs mocht het ooit "iets" worden dan is het nog steeds géén produkt. Onecoin is zelfs géén MLM (wat op zich al erg genoeg zou zijn). Het enige "produkt" van Onecoin is de lange rij teleurgestelde en bestolen inleggers die aan de voorkant opgeslokt worden om er aan de achterkant weer uitgescheten te worden. Als de gegadigden in het éne land op zijn, gaat men in een nieuw land verder - hoe primitiever en wanhopiger, hoe beter.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gemist schreef:Volgens mij, en jawel: ik heb zelf 10 van die dingen gemijnd, kun je bitcoins eigenlijk alleen gebruiken om mee te betalen op het schimmige undernet..
Ik wil thuisbezorgd.nl nou niet echt een schimmige undernet website noemen en zo zijn er nog vele andere bedrijven die bitcoins accepteren.
gemist schreef: De waarde in euri fluctueert wel heel erg veel. Van een duppie tot duizenden per coin.
Niet echt betrouwbaar als betaalmiddel
De waarde fluctueert erg, dit klopt, maar niet van een duppie tot duizenden per coint. In 2013 was de waarde € 13,-- en op dit moment is de waarde € 975. De piek lag op € 1245.

Ga je over een langere termijn kijken dan is de coint enkel gestegen in waarde. Bij incidenten kan de koers naar beneden vallen, maar dit gebeurd bij andere munten ook, de Britse pond daalde ook na het Brexit referendum. In de pond nu ook een niet echt betrouwbaar betaalmiddel?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sylvesterb schreef:
gemist schreef:Volgens mij, en jawel: ik heb zelf 10 van die dingen gemijnd, kun je bitcoins eigenlijk alleen gebruiken om mee te betalen op het schimmige undernet..
Ik wil thuisbezorgd.nl nou niet echt een schimmige undernet website noemen en zo zijn er nog vele andere bedrijven die bitcoins accepteren.
gemist schreef: De waarde in euri fluctueert wel heel erg veel. Van een duppie tot duizenden per coin.
Niet echt betrouwbaar als betaalmiddel
De waarde fluctueert erg, dit klopt, maar niet van een duppie tot duizenden per coint. In 2013 was de waarde € 13,-- en op dit moment is de waarde € 975. De piek lag op € 1245.

Ga je over een langere termijn kijken dan is de coint enkel gestegen in waarde. Bij incidenten kan de koers naar beneden vallen, maar dit gebeurd bij andere munten ook, de Britse pond daalde ook na het Brexit referendum. In de pond nu ook een niet echt betrouwbaar betaalmiddel?
Bitcoins zijn nogal volitiel. Stabiel c.q. betrouwbaar zou ik het niet noemen.

Overigens was die piek ook gewoon te voorspellen gezien de uitspraak, en de crash daarna was ook nogal significant.

Terug on-topic: Onecoin is nog steeds gewoon een scam en géén cryptocurrency, dus vergelijken met bitcoins heeft ook niet echt veel nut verder.

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Overigens zijn er er ook wel nederlandse bedrijven die ONE accepteren. Maar geen duizenden, daar heb je zeker een punt... Even duidelijk, Dealshaker is geopend op 16 februari 2018... Kunnen we met zn allen schieten op de foutjes en mankementen.... Maar ik denk dat het een behoorlijke prestatie is , in 1 maand 18000 ondernemers die producten aanbieden... Doe het eens na , een E-Commerce platform neerzetten, vragen aan ondernemers of ze Onecoins willen accepteren....
Noem eens één bedrijf in Nederland die OneCoin accepteert. Eentje maar.

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Mucha schreef:
[quote/]
Wiecksewitte schreef....Weet je wat, jullie zullen hier helemaal niets meer van TS vernemen.
Tot ziens kinders.
En toch duikt hij keer op keer weer op. :?[/quote]

Zou u het ontopic willen houden...?



Kuklos, al iets vernomen van Geenstijl? Blijkbaar vinden ze het niet interessant genoeg...

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik begrijp de hele opheft over onecoin niet. En dan vooral waarom mensen dat zien als geweldige MLM-munt waar je nú zou moeten instappen.

Even los van de vraag of het überhaupt een munt is. Veel gehoord argument is dat het een stabielere, waardevaste munt zou zijn. Maar waarom zou je er dan per se nú in moeten stappen? Als het zo stabiel en waardevast is, dan maakt het toch niet zo veel uit of je er nu in stapt of over een paar jaar? Dat is dus nogal in strijd met de verkooppraatjes dat je nu zou moeten instappen omdat je dan nog kunt profiteren van de sterke waardevermeerdering de komende jaren.

Verder zie ik niet waarom een munt via een MLM-systeem 'aan de man gebracht' zou moeten worden. Als je in de hele verkooppraatjes-strategie het woord Onecoin zou vervangen door, pak 'm beet, Zwitserse Frank. Zou je het niet raar vinden als iemand hele verhalen zou ophouden en een 'netwerk' zou willen opbouwen om Zwitserse Franken aan de ban te brengen? Het is maar een ruilmiddel, geen doel op zich.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Verwijderd

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wiecksewitte schreef:
Mucha schreef:
[quote/]
Wiecksewitte schreef....Weet je wat, jullie zullen hier helemaal niets meer van TS vernemen.
Tot ziens kinders.
En toch duikt hij keer op keer weer op. :?
Zou u het ontopic willen houden...?
[/quote]

Een volledig ontopic vraag van mij: Noem eens één bedrijf in Nederland die OneCoin accepteert. Eentje maar.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdrages verwijderd door moderator.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

breien schreef:Was al eerder genoemd in dit topic. Bij Fresh Catering in Apeldoorn kunt u met Onecoin betalen.
Kon (niet "kan")u met Onecoin betalen, nu niet meer.

Gesloten