LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planb4you.eu

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door De Econometrist »

tessalara schreef:Even voor alle duidelijkheid, ik heb dus quitte gespeeld en mijn inleg heb ik er al uitgehaald maar nu wacht ik dus al een tijd op de volgende uitbetaling. een nadeel van mijn deelname heb ik dus al niet meer.
Tja, de één noemt het 'quitte spelen', de ander 'voor niks werken', maar hoe dan ook rookt de schoorsteen niet van jouw inspanningen. Als jij vindt dat je er niet op achteruit bent gegaan ken ik denk ik wel heel wat werkgevers die jou graag in dienst zouden nemen...

Maar, jij hebt dus nog net je eigen geld weer terug gekregen. Dat betekent dus dat de mensen die jij hebt aangebracht er geld bij inschieten door deze unieke kans die jij hen geboden hebt. Hoe voel jij je daar nou onder?

sonjaaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2014 13:12

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door sonjaaa »

allemaal onzin want Johny heeft ons belooft dat alles eind van de maand opgelost is en dat we ons geld dan krijgen

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Maypole »

sonjaaa schreef:allemaal onzin want Johny heeft ons belooft dat alles eind van de maand opgelost is en dat we ons geld dan krijgen
Ik hoop dat je dit kan volgen, want jij en ik weten dat jij helaas niet de slimste bent. Dat geeft op zich niks, maar dat zorgt er wel voor dat mensen zoals Johny mensen zoals jij heel makkelijk dingen wijs kan maken en jouw geld afnemen.

In dit topic en in tal van andere topics over PlanB4You komt maar 1 ding naar voren; PlanB4You is een ponzischema. Meer niet. PlanB4You is niet een of ander geniale gelddrukkerij, PlanB4You is niet een of ander marketingbedrijf, PlanB4You is niet een of ander MLM concept dat 25 jaar in ontwikkeling is. Er is ook niemand van PlanB4You die een argument naar boven kan brengen waaruit blijkt dat PlanB4You géén ponzischema is, terwijl de argumenten waaruit blijkt dat het een ponzischema is zich torenhoog opstapelen.

Wat is nu een ponzischema? Een ponzischema is een bedrijf of persoon dat geld van mensen krijgt en ze in ruil daarvoor in relatief korte termijn een hoog rendement beloven. PlanB4You doet dat, die belooft 25% rendement in 25 dagen. Dit rendement betalen ze in eerste instantie ook netjes aan iedereen uit. Dat zorgt er voor dat mensen zoals Sonjaaa er in geloven en dat vertellen aan hun vrienden. Die vrienden geven ook hun geld aan het ponzischema. Het ponzischema betaalt dan ook hun weer netjes uit, zodat zo nog weer veel meer mensen aanmelden bij het schema. Op het toppunt van het schema komen er te weinig mensen meer bij om het rendement uit te kunnen betalen. Het geld is gewoon op. Op dat moment klapt het ponzischema. Overigens neemt vaak de oprichter van het schema, in dit geval jouw geliefde Johny, een groot gedeelte van het geld mee.

Om het klappen zo veel mogelijk uit te stellen, verzint het ponzischema allerlei excuses en smoesjes om mensen te laten wachten op hun geld. De banken doen moeilijk, de payment processor moet gewisseld worden, er moet nog een stuk beveiliging ingebouwd worden, de mensen moeten zich eerst ergens anders aanmelden om hun geld te krijgen, enzovoort, enzovoort.
Dat is nu aan de hand met PlanB4You. Johny komt met de raarste excuses en veel (gelukkig lang niet alle) mensen geloven dat.

PlanB4You zal misschien sommige mensen gerust nog wel uitbetalen, al is dat puur om de schijn nog verder op te houden. Die gebeurtenissen zullen dan ook enorm uitvergroot worden. Er zal op dit forum vast over een week of wat iemand komen die zegt dat hij net enorm rijk geworden is van PlanB4You omdat PlanB4You netjes uitbetaald heeft aan hem en dat PlanB4You volgens hem dus een prima zaak is.
Wat je dan vergeet is dat talloze andere mensen nog eindeloos op hun geld aan het wachten zijn.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

PlanB4you boort nieuwe markten aan! De winsten zullen exponentieel stijgen wanneer PlanB4you databases van kopieën van identiteitskaarten, rekeningnummers en emailadressen kan aanbieden aan geïnteresseerde partijen. Doe nu mee en profiteer!


"ER KOMT SCHOT IN DE ZAAK! DRINGEND VERZOEK AAN ALLE LEDEN !
Planb4you is druk om aan alle instanties uit te leggen dat we een legaal bedrijf zijn en levensvatbaar. Het mooie is nu, dat er stappen gezet worden.
Één belangrijke voorwaarde om ons verder tegemoet te komen is, dat ieder lid zijn identiteit gegevens overlegt aan Planb4you.
We kunnen niet volstaan met het ID nummer, zoals nu op ieders account staat. Deze uitgebreide identificatie waren we ook van plan, maar was nog niet geïmplementeerd bij de inschrijving. Deze identificatie is wel belangrijk voor de verdere voortgang en uiteraard om zogenaamde “ghost” inschrijvingen te voorkomen. Dus ook in ieders belang.
Daarom nogmaals aan ieder een dringend verzoek; lever zo spoedig mogelijk de volgende gegevens aan:
1. Kopie van een geldig legitimatie bewijs (ID of Paspoort)
2. Bewijs van uw bankrekening op uw naam.
3. Bewijs van verblijfplaats (woonadres)
Let Op!
Doet u dit zo snel mogelijk, want hierdoor versnellen we het proces om alles weer volledig draaiende te hebben.
Leden die deze gegevens niet kunnen of willen overleggen kunnen hun account bij Planb4you niet behouden.
mail uw gegevens naar : [email protected]
Bij voorbaat dank voor uw medewerking!

Johny Schabregs en Planb4you team."

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Maypole »

Ik vind vooral dit een mooie zin uit het bericht van PlanB4You:
Planb4you is druk om aan alle instanties uit te leggen dat we een legaal bedrijf zijn
Dat hoef je alleen maar te doen als je er van verdacht wordt illegale praktijken uit te voeren. Behoeft dit nog verdere toelichting? Moet ik zeggen dat een normaal bedrijf dit nooit hoeft te doen? Moet er nogmaals gezegd worden dat PlanB4You een ponzischema is? Nee toch? Het lijkt mij toch echt zo klaar als een klontje.

bobcat
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 dec 2009 22:29

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door bobcat »

Tja, een jaar geleden was ik er al bang voor...PlanB vertoont alle scheuren en patronen van de klassieke Ponzi.

Eerst wordt er beslag gelegd op de banktegoeden, waar ze nu met man en macht zich tegen proberen te verzetten.

Nu is er ineens een fraude door een groep leden geconstateerd. Jaja.. de wet van Murphy slaat toe.... :roll:

Uiteindelijk zou het zomaar kunnen dat PlanB niet bestand is tegen al die tegenslag en hebben ze een goed excuus de tent op te heffen.

Lijkt sterk op de (exit)strategie a la Wenyard, daar ging het een aantal maanden geleden ook mis door problemen met Towah en een grootscheepse fraude door hun eigen leden... EXIT. Kwam nooit meer goed...

Time will tell.

Bob

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Idd het "zondebokken" lijkt goed begonnen! Het is de schuld van de autoriteiten! Van valse leden! Van de maatschappij die niet snapt dat PlanB4you anders is!

Niet van de amateuristische organisatie van PlanB4you en al zeker niet van het briljante concept. Wie had er ooit gedacht dat bedrijven miljoenen zouden betalen om wat klikwerk. Geniaal!

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

Hi,

Ook ik zit bij planB. Had 1 blokje gekocht van 40 euro. Heb dat bedrag inmiddels weer terug maar ga niks meer investeren. Het staat overduidelijk op losse schroeven. Omdat ze nu bezig zijn om het bedrijf legaal te krijgen willen ze mijn persoonlijke gegevens hebben? Waarom moeten ze bewijzen dat ze legaal zijn? Dat is al een raar gegeven.

Mijn vermoede is dat planB de kerst niet haalt. Er zijn constant "storingen" op de site gegevens die niet kloppen en ga zo maar door. Naar een meeting ben ik gelukkig nooit geweest en zal dan ook nooit gaan.

Het is vaak bij dit soort "bedrijven" maken een snelle opmars, groeien snel. En dan komen er vragen..... en voor je het weet is het weer verdwenen.

Net als bij Optionalert hoor je ook niks meer van.

bobcat
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 dec 2009 22:29

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door bobcat »

Laatste nieuws,

Tegoeden zijn bevroren, eigenaar heeft nu een nieuw reknr aangemaakt waar schijnbaar enkele oude betalingen (met inleggeld van nieuwe leden) gedaan worden.
Verder zijn de opbrengsten over de maand oktober bevroren op 0,30 ct
Heel veel blabla in die nieuwsbrief, maar vooral om te verbloemen dat er problemen zijn.
Duidelijk toch waarom 0,30 de max opbrengst is??? Allemaal uitstel om nog meer binnen te harken en niet teveel uit hoeven te betalen.

Nieuwe mensen, trap hier niet in!!!!!!!!! NIET DOEN!!!

Bob

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Opmerkelijk dat ze zelf toegeven dat ze nog geen klikcontracten hebben. Niemand betaalt dus voor al dat geklik. En geen enkel weldenkend bedrijf zal dat ooit doen.
Dit betekent dat we begin 2015 de eerste “klikcontracten” kunnen gaan sluiten.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

http://www.plekkie.nl/planb4you-een-ges ... schabregs/

- "PlanB4You kampt met een aantal problemen en als ik daar over zou schrijven, dan zou ik het doodvonnis over PlanB4You afroepen."
- J. heeft waanvoorstellingen en hij vermoedt dat de technische problemen van zijn website worden veroorzaakt door de officiële instanties (weer geheim) die achter hem aan zitten.
- J. wordt verdacht van witwasserij.
- De bank ING verdenkt J. van illegale praktijken en heeft z'n rekening geblokkeerd.
- Het magazijn van PlanB4you is verzegeld en ze zijn buitengesmeten door de eigenaar van hun kantoor.
- J. wil niet open en transparant zijn want hij verwacht nog meer problemen als de leden alles zouden weten.
- Het rapport van het mysterieuze gerenommeerd instituut dat zou bewijzen dat PlanB4you geen oplichting is zou "binnen enkele dagen" publiek worden gemaakt. Die enkele dagen zijn alweer even voorbij, maar voor 15 oktober zou het zeker online worden gezet! We wachten af!

Maar verder gaat alles goed!
Of nee wacht,
- Leden moeten nu ineens retroactief 20,- EUR lidgeld ophoesten. Geen enkel lid is daar bij intekenen mee akkoord gegaan, maar leden moeten maar niet zeuren.
- De jaarrekening van PlanB4you van 2013 is gepubliceerd en die is redelijk dramatisch.

Wordt vervolgd!

bobcat
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 dec 2009 22:29

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door bobcat »

Dat die Pieter B nog steeds presentaties durft te geven met alles wat hier speelt....Dan heb je echt lef of ben je vreselijk naief!
En nu is Fatih S naar Thailand gestuurd om snel geld te scoren zodat ze weer oude betalingen kunnen voldoen..

Het wordt een klucht..maar zonder goed einde, kent alleen maar verliezers.

Bob

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Het wordt steeds enger. Zomaar wat recente PlanB4you promoter quotes:

"Sometimes it's better to do and not to ask why!"
"De kwestie is behoor je tot de 95% ( eerst zien dan geloven) of behoor je tot de 5 % ( gewoon doen!!!!!) aan u de keuze ik behoor tot de 5%"

Het begint op een sekte te lijken. Alsof ze de gaten in hun verhaal niet meer kunnen dichten en ze het al hebben opgegeven om de rationele mensen te overtuigen. Je moet ze maar blindelings vertrouwen met je geld en zeker niet te veel vragen stellen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

geen sekte..klassieke Ponzi. Neem een voorbeeld aan FlexKom..dat begint nu ook in elkaar te vallen. Met planb4you precies hetzelfde.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

14 oktober is gekomen en gegaan, het rapport dat moet bewijzen dat PlanB4you een legaal bedrijf is, blijft uit ondanks beloftes van Johny. Verwondert vast niemand.

Gelukkig beginnen mensen te beseffen dat het om oplichting gaat, Johny heeft het in een post op z'n blog immers over mensen die er uitstappen en hoe ongelijk ze wel niet hebben. Dat het pijn doet, blijkt uit de nieuwe "actie": voor een 500,- EUR klikblokjes kopen, één klikblokje extragratis! Er moeten blijkbaar dringend gaten gevuld.

Daarmee is het verhaaltje van "voor 40,- EUR kan het toch geen kwaad" meteen helemaal ontkracht. PlanB haalt je enkel binnen voor die 40,- EUR, daarna proberen ze de leden honderden, duizenden euro's lichter te maken.

VitoCorleone
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2014 23:04

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door VitoCorleone »

bobcat schreef:Dat die Pieter B nog steeds presentaties durft te geven met alles wat hier speelt....Dan heb je echt lef of ben je vreselijk naief!
En nu is Fatih S naar Thailand gestuurd om snel geld te scoren zodat ze weer oude betalingen kunnen voldoen..

Het wordt een klucht..maar zonder goed einde, kent alleen maar verliezers.

Bob

En wie zijn Pieter B. en Fatih S.? Even hoog als Johnny?

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Zowat twee maanden verder:
- Betalingen duren alsmaar langer. Nu al langer dan 60 dagen, wat in de algemene voorwaarden als maximum is aangeduid. Maar dat zijn nu volgens Johny ineens werkdagen.
- De ranking (en dus het aantal actieve leden) loopt STERK terug, ze zijn op een maand tijd ongeveer 1.000 plaatsen gezakt. Hun onderhandelpositie voor klikcontracten is dus allesbehalve sterk (tot nu toe klikt iedereen nog steeds voor noppes, geen enkel bedrijf betaalt voor de kliks).
- PlanB loopt zowat overal terug, behalve in Nederland. Het aantal Nederlandse deelnemers is gestegen tot zowat 25%, het omvallen van PlanB gaat dus hier het hardst gevoeld worden.
- Begin oktober werd gezegd dat er 4 Tokojohny restaurants gingen opengaan in oktober. Ondertussen is het december en er is er nog niet één open.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door brokkel »

Nu is het definitief:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/22184 ... espel.aspx

Planb4you is officieel door justitie als een piramide-spel geklassificeerd. Iedereen die er geld in gestoken heeft is het nu zeker kwijt. Mensen die nu nog werven maken zich schuldig aan oplichting.

Het doek is gevallen.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door wieder »

Da's tenminste goed nieuws :mrgreen:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door newmikey »

brokkel schreef:Nu is het definitief:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/22184 ... espel.aspx

Planb4you is officieel door justitie als een piramide-spel geklassificeerd. Iedereen die er geld in gestoken heeft is het nu zeker kwijt. Mensen die nu nog werven maken zich schuldig aan oplichting.

Het doek is gevallen.
En keurig vóór de kerst zoals voorspeld ook nog!

Gesloten