LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planb4you.eu

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
polo1953
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2014 17:18

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door polo1953 »

Bewijzen geleverd, geen enkel tegenargument dat hout snijdt gehoord, alleen opmerkingen, maar dat zijn geen argumenten. Wat mij betreft discussie (nee, sorry, dat zou een te hoog niveau aangeven) gesloten. Roeptoetert u maar verder. Wij gaan gewoon lekker geld verdienen en velen zijn al uitbetaald en dat voor 40 euro inleg. Dan wens ik u veel succes met uw Plan A; wij doen PlanB.

Risc4
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2014 12:14

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Risc4 »

Kijk.. dat is nu precies wat ik bedoel !. Ik heb niets te veel gezegd. Maar denk dat ik duidelijk genoeg was, Wat ik wilde weten. Ervaring van mensen die MLM deden.
Maar alweer zijn jullie zo druk bezig om te oordelen. altijd maar op oorlogspad. ! Lees goed wat ik schreef. Maar goed. Het bekijken van dit soort forums, is blijkbaar niet de manier om informatie te krijgen of ervaringen te delen.
Ik maak maar dat ik van hier weg kom. Dus reageren is zinloos..

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Risc4 schreef:MLM is onzin, is oplichterij, de volgers zijn dom en hebben geen hersens, zijn slappelingen en trappen er weer in !

Af en toe wordt ik geconfronteerd met de MLM van tegenwoordig. Dus wat doe ik. Natuurlijk. Googlen. Misschien dat ik wat informatie kan krijgen van mensen die er ervaring mee hebben. En wat lees ik vaak. Gelul van juist diegene die er tegen zijn. Je vindt ze ook overal he? op elk blok. pffff. Ze komen me de strot uit ! Wat jullie doen is alleen maar de mensen af kraken en breken i.p.v dat jullie de vragen gewoon beantwoorden die er gesteld worden. Hou je ongevraagde mening voor je. Die mensen zijn er al genoeg op de wereld. Ik stel vragen aan mensen die er ervaring mee hebben en niet aan de tegenstanders. Positieve of negatieve ervaring en laat me dat zelf beoordelen. Ik heb niet om jullie mening gevraagd. Wat willen jullie eigenlijk bereken met je commentaar? Hoe wel bespraakt jullie soms zijn ? Jullie schijnen het altijd beter te weten, maar integendeel, vind ik mensen zoals jullie eng! :shock:
Stop met alle beledigingen en geef gewoon antwoord op mijn vraag. Jullie mening wil ik niet horen.
Laat de mensen hun fouten maken en jullie de jouwe... of maken jullie nooit fouten ? :(
Soms moet je verantwoorde risico in het leven durven nemen. Velen doen dat. Alleen niet allemaal op een verantwoorde manier. Stap uit je comfortzone en doe wat ! Durf een klein beetje risico n het leven te nemen. En als je dat niet wilt of durft, hou je klep en stop over mensen te oordelen en laat mensen in hun waarde !. Dat is een kreet die we allemaal roepen. Maar hoeveel van ons menen dat !

Zo. Nu hoop ik van ervaren MLM ers reactie te krijgen. Positief of negatef. Maakt niet. Wel gewoon de ervaring zonder je mening. Want daar zit ik niet op te wachten. Laat me zelf mijn conclusies trekken.
Dankjewel !
Als MLM zo'n geweldig systeem is kan het toch zeker wel een beetje kritiek verdragen? En als je zo graag 'MLM wil gaan doen', ga je gang, wij zullen je niet tegenhouden. Daar heb je trouwens ons toch verder niet voor nodig? Of ben je bang dat onze kritiek je potentiële rekruten aan het twijfelen gaat maken? Onze excuses daarvoor.

Als je dan toch zo graag wil MLM-en, en er van overtuigd bent dat dit zo'n geweldig systeem is, laten we dan afspreken dat je dat een beetje eerlijk aanpakt. OK, jij vindt dat wij geen recht van spreken hebben en dat wij geen gelijk hebben - enfin. Laat in ieder geval de mensen die je wil aanmelden zelf beslissen wat zij hierover denken, en, alvorens hen te registeren, stuur ze even een linkje naar dit forum en vertel ze eerlijk dat (variërend per MLM) 90-99% van de deelnemers geen cent verdienen, en vaak zelfs (grote) verliezen lijden. Ten tweede, mocht dit perfecte systeem onverhoopt je eigen centjes wegtoveren, dan hopen we dat je ook mans genoeg bent om te accepteren dat je gewaarschuwd was en dat je dus alleen jezelf mag verwijten dat je er in gestonken bent. En mocht de MLM waaraan je deelneemt of deel gaat nemen ooit onverhoopt worden veroordeeld als een verboden piramidespel onder artikel 1a, Wet op de Kansspelen, dan hoop ik dat je ook gaat staan in de rechtbank en ruiterlijk toegeeft dat je een gewaarschuwd mens was en daarom geen claim zult indienen.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jul 2014 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoegingen verwijderd

@rim@
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2014 16:40

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door @rim@ »

@griezel, met deze onwetende figuren moet je niet eens in discussie gaan. Dat ze al oordelen voor zich in het concept te hebben verdiept moet al genoeg zeggen. PlanB4you is een geniaal marketing plan waar je dik geld mee kan verdienen. En dat het als scam of welke naam dan ook wordt gezien is een gemiste kans voor de onwetende. Wij als lid weten van de hoed en de rand en bezoeken presentaties en vergaderingen op het kantoor en andere locaties. Ook weten wij dat wij belasting (laag tarief) betalen over alle uitgekeerde bedragen. Als ze jouw argumenten zien als verkooptruc zegt dat meer over hen dan over jou. PlanB4you stijgt hard in de Alexa ranking en daar zijn wij leden trots op. In plaats van dat de inkomsten uit advertenties (en verkopen uit de webshop) in de zakken van de bedenker verdwijnen (zoals bij dhr. Zuckerberg, Facebook) wordt bij PlanB alles verdeeld over de leden. Dat er al leden zijn die gestopt zijn met werken en leven van de inkomsten uit PlanB zal ook wel niet geloofd worden door de onwetenden. Dit is geen sprookje maar de harde realiteit! Dus aan alle onwetenden, blijven jullie maar lekker onwetend slaven voor jullie baas tot jullie straks ingestort met pensioen zullen gaan! Wij van PlanB zijn in dit verhaal de lachende derde!

semson
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:02

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door semson »

@rim,

dat is exact de werking van een Ponzi. Natuurlijk betalen ze je eerst, daardoor gaan er meer en meer mensen deelnemen. Maar er komt een punt waarop de uitbetaling hoger zullen zijn dan dat er via nieuwe leden binnen gaat komen, en dan is PlanB4You ineens verdwenen. En dan kun jij dus weer een ander "geniaal concept" zoeken (geen nood, er zijn er nog genoeg over, maar zorg wel dat je als eerste instapt dan natuurlijk).

Dit wacht exact hetzelfde lot als Telexfree net gehad heeft. PlanB4you is een sprookje en zeker geen harde realiteit. Wacht maar rustig af.

Zo'n bedrijf kan onmogelijk honderden tot duizenden euro's weggeven aan leden die een beetje klikken op advertenties. Zelf niet als ze af en toe een nieuwe tandenborstel kopen via Plan B. Het zal hooguit een klein beetje tijd rekken voordat ze klappen.

Dus blijf jij maar lekker klikken op je advertenties, wij lachen wel wanneer dit "geniale concept" (ook wel Ponzi genoemd) als een kaartenhuis instort. Succes

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

trebla1964 schreef: Hoe leuk en slim kun je dit bedenken?
- 40,- euro inleg.
- iedere dag 5 minuten werk om op 10 banners te klikken.
- 25 dagen later 50,- euro ontvangen.
- 10,- euro winst.
125 minuten werken op 25 dagen, heb je 10,- EUR winst. Of verdien je dus 5,- EUR per uur. Zelfs als je de hele dag kan klikken, dan nog verdien je véél minder dan dat je gewoon zou gaan werken.

semson
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:02

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door semson »

Nog even iets anders. Even de gegevens bekeken via Whois (ik onderzoek namelijk wel zaken), en daaruit blijkt dat Plan B 4 You tootaal andere bedrijfsgegevens heeft dan dat er op hun site beweerd wordt.

http://www.eurid.eu/en/whois-search en vul daar maar eens de website in.

Dan zul je deze gegevens te zien krijgen:

Domain
Name planb4you
Status REGISTERED (What this means)
Registered July 19, 2013
Expiry Date July 31, 2015
Last update March 25, 2014, 8:39 am
Registrant
Name D Lootens
Organisation JADco BVBA
Language English
Address


Phone
Fax
Email
Onsite
Name D Lootens
Organisation JADco BVBA
Language English
Address


dit is dus de webiste van de eigenaar van Plan B 4 you: http://www.jadco.be/

en zijn bedrijfssector is dus computers: http://www.handelsgids.be/eeklo/jadco-bvba/

Dit zijn dus compleet andere gegevens dan op de website van PB4Y.


Kan 1 van de deelnemers dit uitleggen?

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Maypole »

@rim@ schreef:@griezel, met deze onwetende figuren moet je niet eens in discussie gaan. Dat ze al oordelen voor zich in het concept te hebben verdiept moet al genoeg zeggen. PlanB4you is een geniaal marketing plan waar je dik geld mee kan verdienen. En dat het als scam of welke naam dan ook wordt gezien is een gemiste kans voor de onwetende. !
Jouw verhaal is precies hetzelfde als van alle andere slachtoffers dan wel oplichters van alle andere ponzischema's. Toevallig een paar maanden geleden nog in het topic over Telexfree. Kijk die Telexfree mensen nu eens blij zijn met al het geld dat ze er in geïnvesteerd hebben.

Over een paar maandjes ben jij aan de beurt met PlanB4You. Maar maak je niet druk. De statistiek en de geschiedenis wijzen uit dat de kans groot is dat jij er niet van leert maar doodleuk naar het volgende schema loopt. Een leven vol illusies. Het is maar net wat je leuk vindt.

@rim@
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2014 16:40

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door @rim@ »

Ook daar is een goede reden voor die ik niet eens ga delen. De bedenker heeft daar een hele goede reden voor en alle leden zijn hiervan op de hoogte. En omdat jullie een nare ervaring met Telexfree hebben is nog geen reden om PlanB voor hetzelfde uit te maken. De inkomsten die wij krijgen is ten eerste niet afkomstig van nieuwe leden maar uit advertenties en verkopen uit de webshop. Ik weet niet of jullie het weten maar in de advertentiewereld gaan miljarden om. Probeer maar eens een advertentie te plaatsen op de voorpagina van de Telegraaf en kom me dan vertellen wat het je heeft gekost. Maar goed ik ga niet met jullie in discussie...denk wat je wil denken...
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2014 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic, ongefundeerd en/of op de man spelen.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Maypole »

@rim@ schreef:De inkomsten die wij krijgen is ten eerste niet afkomstig van nieuwe leden maar uit advertenties en verkopen uit de webshop.
Dat is precies hetzelfde verhaaltje als bij Telexfree en bij talloze andere ponzischema's.. Wakker worden maat, je advertenties verschijnen helemaal nergens en het moederbedrijf betaalt jouw echt niet om te klikken op hun eigen advertenties, zoals ik eerder ook al betoogd heb.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

@rim@ schreef:De inkomsten die wij krijgen is ten eerste niet afkomstig van nieuwe leden maar uit ... verkopen uit de webshop.
Epic! Er IS niet eens een webshop. Wel een site waar ze je smeken of je aub bij een seminar langs wil gaan. En let op:
Member € 3,00. Guests : free
Nah!

@rim@
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2014 16:40

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door @rim@ »

Er is degelijk een webshop en daar kan je op de website alleen komen als je bent ingelogd. Op ALLE presentaties is de toegang gratis. De advertenties die in de webshop staan zijn niet alleen van planb zelf, er staan luxe producten in maar ook dagelijks gebruikte verzorgingsproducten. Op korte termijn zullen hier nog meer producten bijkomen want we worden al door flink wat grote bedrijven benaderd. Planb is voor adverteerders interessant omdat er veel bezoekers zijn en ze gegarandeerde inkomsten hebben daar alle leden verplicht zijn 25% van het opgenomen bedrag uit te geven in de webshop. In de advertentiewereld gaan miljarden om. Momenteel zijn er zo'n 6000 leden en ik kan met zekerheid zeggen dat dit aantal met de dag stijgt. Bij Planb mag je de inleg zelf bepalen, alleen het starttarief is €40,- alleen dan verdien je de €50'- over 25dagen. Start je met €80,- dan verdien je ook mee over de inkomsten uit de advertenties en verkopen webshop. Ook hoef je bij planb geen mensen te rekruteren. Alles wordt met de leden transparant gecommuniceerd en de cijfers zijn in te zien. Tevens krijg je jaarlijks een jaaropgave voor de belastingdienst. Planb meld al de aan jou uitgekeerde bedragen gewoon netjes bij de belastingdienst. De gegevsn op de website van Planb kloppen gewoon met de inschrijving bij KVK. Wat hier in een reactie wordt genoemd is de naam van die persoon die de domeinnaam beheert. Dat is een lid en goede vriend van de bedenker die dus in computers zit en ook veel werk aan de website verricht. Niks geks. Tevens is de bedenker met zijn prive pagina op FB gewoon lid van de FB teampage en kan je gewoon vrienden met hem worden. Hij heeft helemaal niets te verbergen. Als laatst wil ik zeggen dat niets in het leven zeker is. Mensen die denken dat werken voor een baas zekerheid is leven in een illusie. Ik heb mensen gesproken die Planb niet vertrouwen maar wel in aandelen handelen. Als jij je goed laat informeren over planb dan zal alles je goed duidelijk worden. Planb is een mooi transparant bedrijf waar je een mooie kans krijgt meer te kunnen genieten van vrije tijd dus ook van het leven.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

@rim@ schreef:Er is degelijk een webshop en daar kan je op de website alleen komen als je bent ingelogd.
> NOT, je kunt de URL niet eens geven, laat staan een Printscree reproduceren <
Op ALLE presentaties is de toegang gratis.
> NOT, kijk zelf maar op een willekeurige seminar-aanbieder <
De advertenties die in de webshop staan zijn niet alleen van planb zelf
> WUT! En webshop vol met advertenties. Dat zal wel goed lopen dan. Enig idee van de revenue? <
Op korte termijn zullen hier nog meer producten bijkomen want we worden al door flink wat grote bedrijven benaderd.
> BS. Je kunt het niet eens onderbouwen. <
Planb is voor adverteerders interessant omdat er veel bezoekers zijn en ze gegarandeerde inkomsten hebben daar alle leden verplicht zijn 25% van het opgenomen bedrag uit te geven in de webshop.
> Dat is zo'n dom praatje, daar wil ik alles over weten. Eerst moet je advertenties kopen in de webshop en vervolgens moet je ook nog advertenties kopen in de webshop. "opgenomen bedrag" Planb heeft geen bank-licentie... <
Tevens krijg je jaarlijks een jaaropgave voor de belastingdienst. Planb meld al de aan jou uitgekeerde bedragen gewoon netjes bij de belastingdienst.
> dus het is wel een werkgever? <
De gegevsn op de website van Planb kloppen gewoon met de inschrijving bij KVK.
> Tja, mijn bedrijven staan ook ingeschreven. Maar da's nog geen garantie dat het allemaal legitiem is. <
Planb is een mooi transparant bedrijf waar je een mooie kans krijgt meer te kunnen genieten van vrije tijd dus ook van het leven.
> Zo transparant zelfs dat ze alles wat ze doen goed verborgen houden voor controlerende instanties, gaat er nog steeds geen belletje bij je rinkelen? <

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Waarom zit die inleg er eigenlijk in? Je zet 40,- EUR in, krijgt 50,- EUR terug na je klikwerk. Maar waarom zet je niet gewoon niks in en krijg je na x aantal keren klikken 10,- EUR? Is dat niet veel logischer en betrouwbaarder?

Waarom die omweg van 40,- of 80,- EUR inzet? Is dat omdat 6.000 leden x 80,- EUR een half miljoen euro's is? En dat een half miljoen euro toch een leuke som is wanneer de stekker er uit wordt getrokken?

Is dat omdat het systeem zwaar verlies maakt en enkel kan overleven door nieuwe leden te werven en oude leden alsmaar meer te laten inzetten? Want welk bedrijf betaalt nu veel geld zodat een zombieklikleger op haar advertenties klikt? Dit systeem is voor een bedrijf VEEL duurder want VEEL minder effectief per lezer dan normaal adverteren of adwords bij Google aankopen. En bedrijven weten dat natuurlijk ook wel.
Laatst gewijzigd door stfwlk op 16 apr 2014 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

bocaj36
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2014 11:07

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door bocaj36 »

Ik heb ervaring met MLM, ben er ooit ingestonken. Na uitgebreide info te hebben verzameld ben ik toch klant bij planb4you geworden. Ik hoef geen artikelen te kopen en te verkopen (zoals bij bv Herbalife) en ik hoef geen mensen te werven (het kan wel). Het binaire stelsel (wat sommigen zien als piramide!) geeft de vergoeding weer die je krijgt over de mensen die je zelf hebt opgegeven als deelnemer, iets heel anders dus.
Voor alle sceptici: kijk op Youtube naar de introductiefilmpjes, en als je het niet snapt, vraag dan info op.
Veel van de reacties die ik hier heb gelezen zijn gebaseerd op gebrek aan kennis van zaken en vermoedens.
Tegen domheid is geen kruid gewassen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door kuklos »

@rim@ schreef:Op korte termijn zullen hier nog meer producten bijkomen want we worden al door flink wat grote bedrijven benaderd.
Laat het bewijs maar zien.
@rim@ schreef:Als laatst wil ik zeggen dat niets in het leven zeker is. Mensen die denken dat werken voor een baas zekerheid is leven in een illusie.
Zucht, de kul argumenten komen weer.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

Dat half miljoen hebben ze nodig om de nepshop verborgen te houden op internet. Stel je voor, straks gaat iedereen advertenties kopen! En wat als de advertenties op zijn? Wat dan?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door encore op 16 apr 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door newmikey »

bocaj36 schreef:Ik heb ervaring met MLM, ben er ooit ingestonken. Na uitgebreide info te hebben verzameld ben ik toch klant bij planb4you geworden.

Tegen domheid is geen kruid gewassen.
Wie kan het, gebaseerd op bovenstaande tekst, niet met je eens zijn! Bewijs geleverd, knap hoor!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door kuklos »

bocaj36 schreef:Tegen domheid is geen kruid gewassen.
Ah vandaar dat je met ze in zee bent gegaan na jouw eerdere ervaringen met mlm.
bocaj36 schreef:Ik hoef geen artikelen te kopen en te verkopen (zoals bij bv Herbalife) en ik hoef geen mensen te werven (het kan wel). Het binaire stelsel (wat sommigen zien als piramide!) geeft de vergoeding weer die je krijgt over de mensen die je zelf hebt opgegeven als deelnemer, iets heel anders dus.
Deze mag je uitleggen. Jij bent van plan niets te gaan doen, behalve 2 mensen aan te brengen. Dus zelf geen omzet draaien, maar enkel twee mensen werven. Het aantal maakt niet uit voor de definitie van een piramidespel, maar jij geeft hiermee wel precies aan wat een piramidespel is.
bocaj36 schreef:Voor alle sceptici: kijk op Youtube naar de introductiefilmpjes, en als je het niet snapt, vraag dan info op.
Zucht, YouTube. Elke scammer, haarlemmer olie verkoper en complottheorist heeft een filmpje op YouTube. Als er iets is wat niets aantoont is dat het wel. Maar goed, geef dan op zijn minst de link.
bocaj36 schreef:Veel van de reacties die ik hier heb gelezen zijn gebaseerd op gebrek aan kennis van zaken en vermoedens.
Geef maar aan wat er inhoudelijk niet klopt.

Gesloten