LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Producten MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Producten MLM

Ongelezen bericht door Pruim »

Waar kan ik nou eens op m'n gemak de producten/diensten met bijbehorende kosten bekijken, om te vergelijken. Als ik ga zoeken naar de betreffende producten/diensten dan kom je elke keer weer op websites waar men zieltjes probeert te winnen om ook distributeur te worden. Of je moet gelijk persoonlijke gegevens achterlaten (als telefoonnummer, adres).

Wel eens een poging gedaan om er achter te komen wat herbalife en amway nou allemaal verkopen. Dus in een naieve bui mijn postadres gegeven en m'n telefoonnummer. Dan krijg je wat foldertjes/boekjes, oh sorrie, een catalogus. Maar vervolgens probeert de 'verkoper' je niets te verkopen, maar probeert zo'n figuur je alleen maar over te halen om ook distributeur te worden. Rare manier om je producten aan de man te brengen.

Waarom is het bij een mlm bedrijf niet gewoon mogelijk om vrijblijvend de producten te kunnen bekijken?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

dan moet je het eerst kopen, en als je geluk hebt is er een soort van ""niet goed geld terug"" verhaal. schijnt.....

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Pruim »

Da's nou juist mijn punt. Ik wil niet eerst kopen, ik wil eerst de benodigde productinformatie. Als ik dan uiteindelijk iets wil kopen, dan vind ik het vroeg genoeg om mijn privegegevens aan de verkoper te verschaffen.

Wat is de reden dat zo'n verkoper per se eerst adres/telefoongegevens wil hebben.

Of zijn de mlm constructies enkel bedoeld om aan vrienden en familie te verkopen?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Hi Pruim..., (hoe kom je dáár nu weer op??? :lol:)

Niet naar flutverhaaltjes van Walter luisteren jongen...... Hij heeft bewezen er helemaal NIETS van te snappen...:wink:
Maar vervolgens probeert de 'verkoper' je niets te verkopen, maar probeert zo'n figuur je alleen maar over te halen om ook distributeur te worden. Rare manier om je producten aan de man te brengen.
Zal het proberen uit te leggen.
Ten éérste staat in de cat ÉLK produkt dat wij verhandelen, tenminste wat Amway zélf maakt. Daarnaast zijn er "partnerstores". Leuke, flashy artikelen zoals PC's en kantoorartikelen, maar de echte goede verdiensten zitten daar niet...
Aan een handelsartikel kun je nu eenmaal niet zo veel verdienen als aan een eigen produkt.

We hebben allemaal de neiging om mensen uit te leggen dat het voor hénzelf(!) voordeliger is wanneer ze de artikelen zélf bestellen zodat ze minder betalen....
Zo gauw je daar énige tegenstand in bespeurt moet je gelijk van dat idee afstappen en de persoon gewoon als klant behandelen.
Koop een aantal artikelen en kijk een redelijke tijd of het artikel bevalt.
Zo niet?
Onvoorwaardelijk je geld terug...of een ander artikel met bijbetaling of een déél van je geld terug.
Wat denk je? Hebben wij iets aan mensen die NIET tevreden zijn???

Wat betreft assortiment..., wat er IS en wat er áán komt... (is overal weer anders)... heb je wat aan www.amway.startkabel.nl ?

Succes.

So be it

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door jor »

Pruim? In jou geval is het meer zuurpruim.Waarom probeer je niet eens een paar mlm-produkten. Misschien zijn ze twee maal zo duur maar gaan ze vier keer langer mee. :D . Als je goed zoekt vind je de adresjes zo.

Jor.

ps Ik zie dat So be it mij voor is. :wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Lieve Walter...,
Mag ik je even corrigeren????
""niet goed geld terug""
Nee, nee..., niet TEVREDEN..., geld terug!!!

Dus na 5 weken erger je je kapot aan de kleur van het tandpastadopje?????
Inleveren en je geld terug....!

SBI
En JA..., ik weet dat we 3, drie maanden deze garantie hebben..., maar ik zorg dat ik ruim binnen die tijd al heb gevraagd of het bevalt!!
Want IK vind het een belachelijke garantie!!
En komt iemand na bijna 3 maanden zeuren over de kleur van het dopje..., dan krijgt hij inderdaad zijn geld nog terug..., maar IK wil hem niet meer als klant!!:lol:
dat is MIJN goed recht! 8)
(Let wél... er ZIJN natuurlijk "geldige" argumenten, zoals overgevoeligheid voor een bepaald produkt!)

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Pruim »

Maar wáárom kan ik niet gewoon prijzen vergelijken, vóórdat ik mijn adres/telefoongegevens aan een 'verkoper' geef.

Als ik ga zoeken op internet, dan vind je inderdaad een hele hoop websites. Daar staat dan vaak een klein stukje op over wat voor producten er worden verkocht, en daarnaast een heel verhaal over hoe je zelf een eigen 'zaak' kunt starten.

Ik ben als potentiele klant meer geinteresseert in de producten, dan zelf zo'n business starten.

Nogmaals, wáárom is het dan zo moeilijk om aan productinformatie te komen, zonder gelijk mijn privegegevens vrij te geven?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Geen probleem, Pruim..., wat wil je weten??
Wil je ook de gebruiksaanwijzingen erbij hebben??

Houdt in gedachten dat mlm reeds jaren en jaren geconcentreerde produkten levert, ver voor de tijd dat uiteindelijk reguliere fabrikanten dat ook gingen doen...
En nóg zal je stijl achterover slaan wanneer je wat van óns waspoeder... én dan van welke concurrent dan maar ook..., in een flesje doet en het oplossend vermogen beoordeelt!
Nog STEEDS worden er vulmiddelen gebruikt om het wat te laten lijken!!!!

Dus het is regelmatig zo dat iets 2, 3x zo duur kan lijken..., maar dat je er 3, of 4x zo lang mee doet....

Hoe ga je dat onderzoeken??? Zonder het uit te testen???
Waar ben je bang voor???

So be it

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

Hoe ga je dat onderzoeken??? Zonder het uit te testen???
Waar ben je bang voor???
en weer een vraag met een wedervraag beantwoorden. Er is, zoals de oplettend lezer wel gezien heeft, nog steeds geen echt antwoord gegeven op de vraag van topicstarter:
Waar kan ik nou eens op m'n gemak de producten/diensten met bijbehorende kosten bekijken, om te vergelijken.
Zeg dan gewoon dat dat niet kan. en als het wel kan, waar ie echt alles kan vinden, dus samenstelling, in ieder geval voorzover wettelijk verplicht op de verpakking moet staan, prijzen gerelateerd aan inhoud/gewicht etc. Daar is ie blijkbaar in geinteresseerd, dat geneuzel over "' de kans van je leven"" boeit hem, zoals hij gesteld heeft, niet!
Wat betreft assortiment..., wat er IS en wat er áán komt... (is overal weer anders)... heb je wat aan www.amway.startkabel.nl ?
nee heeft ie niets aan, want daar staat nergens de info waar ie om vraagt! wel linkjes met veel gewauwel, linkjes waar je in moet loggen (dus persoonlijke gegevens achterlaten..) maar nergens echte produktinfo of prijzen.

Geef die anders gewoon even SBI!?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Raar mannetje ben je toch, Waltertje????

Kan je niet lezen???

Of wil Pruim letterlijk de kleine lettertjes lezen op de verpakking????
Zoek eens op de site van AH??
Kijk eens of daar de etiketten ingezoomd on line staan van alle produkten???

Pruim..., wanneer je de Amway produkten wilt bekijken, (achterlijk idee vindt ik dat.., een produkt bekijken...) bel je even naar Tiel en je vraagt wanneer je welkom bent voor een rondleiding door de showrooms..... om de produkten te "bekijken".....

Nogmaals, Pruim..., waar ben je bang voor?
Of ga je rillen bij de gedachte aan het achterlijke commentaar van W.....??:wink:


So be it.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik kan me volledig vinden in het antwoord van Walter. Er word geen antwoord gegeven op de vraag van de topicstarter.
Zelfs Jor gaf dat niet. Is er soms iets dat mlm-ers verandert in vervelende klieren als iemand eerst wil inzien voordat hij tot koop overgaat?

Pruim, het precieze antwoord kan ik alleen maar naar raden. Vermoedelijk wil men dat ook niet, uit angst dat een klant die na kan denken nee zegt.
Verder is het zo dat mlm juist door de verkoopmethode onder de radar van consumentenorganisaties blijft en aldus geen productvergelijkingen of testen zal moeten ondergaan.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

k kan me volledig vinden in het antwoord van Walter.
Natuurlijk.......
Er word geen antwoord gegeven op de vraag van de topicstarter.
weet je nog?? Één dwaas kan meer....:lol:
Zelfs Jor gaf dat niet. Is er soms iets dat mlm-ers verandert in vervelende klieren als iemand eerst wil inzien voordat hij tot koop overgaat?
Nee hoor...., ga maar even kijken in Tiel..., eikel....:wink:
Pruim, het precieze antwoord kan ik alleen maar naar raden. Vermoedelijk wil men dat ook niet, uit angst dat een klant die na kan denken nee zegt.
Helemaal waar, natuurlijk, Pruim..., vandaar dat wer er zo'n garantie tegenaan gooien!!:roll:
Verder is het zo dat mlm juist door de verkoopmethode onder de radar van consumentenorganisaties blijft en aldus geen productvergelijkingen of testen zal moeten ondergaan.
Ga je nou nog kijken in tiel..., of hoe zit dat???
En je vertrouwd je eigen oordeel niet??
Je luistert liever naar iemand op TV... om te horen wat JIJzelf van een product vindt???

En stuur mij even welke kleurstoffen er zitten in da abrikozenjam van het merk "flipje" bij AH????

Wat ben je toch een halve zool, M.....

Fijne dag saampjes.....

SBI

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

produkten die bij AH of welke buurtsuper dan ook in het rek staan, kan men als consument gewoon de samenstelling van lezen op het etiket. En aan de hand daarvan beslissien of men het al dan niet wil kopen, die keuze is vrij. Niks eerst betalen en later terugbrengen als je er niet blij mee bent, gewoon in de winkel bekijken en daar de keuze maken.. Moeten we blijkbaar naar Tiel?? tja ik kom elke dag langs meerdere supermarkten, niet eerst meer dan een uur rijtijd (en kosten) kwijt om iets te gaan bekijke..

Naar Tiel om zeepjes en dergelijke te bekijken?? Als het nu voor Flipje was...het moet niet gekker worden...Gewoon een mogelijkheid of via internet of gewoon in de winkel op de hoek eea te beoordelen, en te beslissen, zo werkt dat in een moderne maatschappij.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik moet Walter hier wel gelijk geven. Als ik naar de AH ga, dan is er in de winkel een bepaald assortiment van een product. Dan kan ik ter plekke vergelijken welk product mij aanstaat.
Potentiele klanten kunnen op hun gemak kijken, en lijkt het niets, dan kun je gewoon vertrekken zonder dat de winkelier gelijk mijn adres en telefoongegevens wil hebben. Sterker nog, de uitbater van mijn plaatselijke buurtsuper heeft nog nooit naar mijn gegevens gevraagd.
Ik kom dagelijks in de buurtsuper, maar ben nog nooit door de winkelier benadert of ik ook een winkel wil beginnen.

Als ik met google op Amway ga zoeken, dan vind ik behoorlijk veel sites. Dan kun je inderdaad wel vinden wat voor soort producten er worden verkocht. Maar nergens vind ik prijzen of uitgebreide productinformatie.

Als ik bijvoorbeeld op de nutrilite voedingssupplementen ga kijken, dan vind ik alleen maar nietszeggende reclame, maar geen prijzen of productinformatie. Productinformatie lijkt mij bijvoorbeeld wel handig voor mensen die een allergie hebben voor bepaalde stoffen.

Wil je eens kijken wat een product zou gaan kosten, dan moet je inloggen. En dit wil ik dus niet. Als ik ga winkelen wil ik rustig kunnen kijken en vergelijken.

Als het doel van een MLM bedrijf het verkopen van producten is, waarom is het dan zo moeilijk om informatie over die producten te vinden, maar is het daarentegen wel zeer gemakkelijk om informatie te vinden hoe je je eigen bedrijf start?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door S. »

Als het doel van een MLM bedrijf het verkopen van producten is, waarom is het dan zo moeilijk om informatie over die producten te vinden, maar is het daarentegen wel zeer gemakkelijk om informatie te vinden hoe je je eigen bedrijf start?
1+1=............ :wink:

Denk dat je al wel door hebt dat het accent ligt op het opstarten van een eigen bedrijf.
De producten zijn bedoeld om te voldoen aan de wettelijke maatstaf dat het om verkoop gaat, wat eigenlijk niet waar is, maar dat heb je denk ik wel door.
Laatst gewijzigd door S. op 25 sep 2007 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

arendflier
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 jan 2007 12:54

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door arendflier »


So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Eerst de logica van W maar ff aanpakken....
produkten die bij AH of welke buurtsuper dan ook in het rek staan, kan men als consument gewoon de samenstelling van lezen op het etiket.

En dat doe jij.....?
Je vriendje zegt dat dat en dat merk hardstikke goed is... en dan ga jij naar de super etiketjes kijken?? Laat jezelf nakijken, jongen.
En aan de hand daarvan beslissien of men het al dan niet wil kopen, die keuze is vrij.

Kletkoek. Hier is de keuze óók vrij....
Je koopt het op deze manier of geen manier.....
Pruim zal maar in groningen wonen en ff vragen of ik langs kom om etiketjes te laten lezen....
En dan 14 dgn nadenken en dan kan ik wéér vanuit Maastricht naar Groningen om één tandeborstel te "verkopen"" Tok tok...! :roll:
Niks eerst betalen en later terugbrengen als je er niet blij mee bent, gewoon in de winkel bekijken en daar de keuze maken..
Terug brengen???
Slechte service.....!
De leverancier van Pruim komt het bij hem ophalen!!!
Moeten we blijkbaar naar Tiel?? tja ik kom elke dag langs meerdere supermarkten, niet eerst meer dan een uur rijtijd (en kosten) kwijt om iets te gaan bekijke..
Bekijke...!! LOL
Als mensen erg lief zijn MOGEN ze klant worden.....:wink:
Wij hebben de beste van de beste van de beste van de beste producten... en als je vindt van niet dan krijg je je geld terug...!:cool:
Naar Tiel om zeepjes en dergelijke te bekijken?? Als het nu voor Flipje was...het moet niet gekker worden...
Wie domme vragen stelt krijgt in jouw geval ook domme antwoorden....:lol:
Gewoon een mogelijkheid of via internet of gewoon in de winkel op de hoek eea te beoordelen, en te beslissen, zo werkt dat in een moderne maatschappij.
Heb nog nooit op een internet site etiketten kunnen lezen....
Zal eens gaan kijken......

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

FF arendvogel.....
ik snap je opmerking niet.......

@ S....,
Jij hebt ook het buskruit niet uitgevonden, hè?? :lol:
1+1=............
2, jongen..., nog even verder leren...!
Denk dat je al wel door hebt dat het accent ligt op het opstarten van een eigen bedrijf.
Nee..., maar het accent ligt óók niet bij een verkoopsite opstarten!!!
De producten kunnen en mógen alleen maar via relatiemarketing verkocht worden......
De producten zijn bedoeld om te voldoen aan de wettelijke maatstaf dat het om verkoop gaat, wat eigenlijk niet waar is, maar dat heb je denk ik wel door.
Ja... ik heb het met 6.500.000.000 euri helemaal door!!
Laat je nakijken....:twisted:
Een omzet van ruim 6 miljard om het legaal te laten lijken.....
Oh..., je komt straks weer met wel 2 zielige verhalen over mensen die door mlm-ers zijn aangerand en getekend zijn voor het leven???
Die failliet zijn gegaan aan een pak zeepoeder en een tube tandpasta? :roll:....

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@pruim, je ziet aan sobeit hoe de gemiddelde mlm-er is.
Wegblijven is dan de beste optie.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Producten MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Ik moet Walter hier wel gelijk geven.

Als je niks van mlm weet... kan ik me dat vóórstellen, Pruim.
Als ik naar de AH ga, dan is er in de winkel een bepaald assortiment van een product. Dan kan ik ter plekke vergelijken welk product mij aanstaat.
Ja.
Potentiele klanten kunnen op hun gemak kijken, en lijkt het niets, dan kun je gewoon vertrekken zonder dat de winkelier gelijk mijn adres en telefoongegevens wil hebben
Ja. En??
Sterker nog, de uitbater van mijn plaatselijke buurtsuper heeft nog nooit naar mijn gegevens gevraagd.
Keep dreamimg, Pruim.....
Je hebt geen idee wat ze van je weten via de klanten kaarten.....
Ik kom dagelijks in de buurtsuper, maar ben nog nooit door de winkelier benadert of ik ook een winkel wil beginnen.
Dus??? En HEEFT hij die mogelijkheid dan???
Je hebt mij hier niet een kadootje van een miljoen aangeboden..., maar héb je dat dan wel??? Nee...? Dan zul je dat ook nooit doen, toch? Beetje onzinnig natuurlijk..., maar dat is jouw opmerking toch ook wel een beetje?? :wink:
Als ik met google op Amway ga zoeken, dan vind ik behoorlijk veel sites. Dan kun je inderdaad wel vinden wat voor soort producten er worden verkocht. Maar nergens vind ik prijzen of uitgebreide productinformatie.
Als je wilt zal ik eens voor je spitten.....?
Veelal zijn onze sites, verplicht, afgeschermd met inlogcodes.
Als ik bijvoorbeeld op de nutrilite voedingssupplementen ga kijken, dan vind ik alleen maar nietszeggende reclame, maar geen prijzen of productinformatie. Productinformatie lijkt mij bijvoorbeeld wel handig voor mensen die een allergie hebben voor bepaalde stoffen.
Naar mijn mening is er zelfs véél info over onze producten op het net?
Heb je echt al veel gezocht??
Er is zelfs een nederlandse sites waar doctoren terugkunnen vinden wat er in ons "bleekmiddel"en bijvoorbeeld "waspoeder" zit???
Ben je allergisch voor suikerbieten??? Daatvan zitten er óók bestanddelen in.., naar ik mij herinner!!
Maar je hebt het over uitzonderlijke situaties, Pruim....
Duidelijk is in elk geval dat de producten zo milieuvriendelijk mogelijk worden gefabriceerd....
A. houdt het fabricageproces ook in eigen beheer...
(Ja, ja..., M..., "bewijzen" zoek je zélf maar op!! :lol:)
Wil je eens kijken wat een product zou gaan kosten, dan moet je inloggen. En dit wil ik dus niet. Als ik ga winkelen wil ik rustig kunnen kijken en vergelijken.
Of je kijkt of er iemand in je buurt distr is...., of je belt even naar Tiel... of ze iemand in je regio ff laten bellen naar je....
Oh, jéé!!! Dat wil je niet!! :oops:
Dan ga je lekker naar de winkel, Pruim....:wink:
Als het doel van een MLM bedrijf het verkopen van producten is, waarom is het dan zo moeilijk om informatie over die producten te vinden,
Omdat het DIRECTE VERKOOP heet, Pruim.
maar is het daarentegen wel zeer gemakkelijk om informatie te vinden hoe je je eigen bedrijf start?
Nee!!
daar MOET je je NAW voor afgeven, Pruim......
En luister maar naar de comments van een paar mensen hier dan krijg je te horen dat we óók je pincode willen weten..., je schoenmaat (de beruchteschoenmaat weer!)) ..., of je wel ens tafeltennist... en of je wel van spruiten houdt!!!

Laat maar horen, Pruim....
Mvg, So be it

Gesloten