LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisbureau-MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Pruim. »

Weer eens een nieuw (althans voor mij) geweldig concept gevonden.

Begin je eigen reisbureau. Betaal 325 euro, en ga mensen werven. Als jij twee leden aanbrengt krijg je een bonus, als die elk twee leden aanbrengen krijg je nog veel meer, enz., enz.

Oh, ja, ergens op de site staat iets over je eigen reisbureau beginnen?

Is in het uitgelegde compensatieplan niets over terug te vinden. Wel staat er ergens dat je af en toe een reisje ter waarde van ..... kunt krijgen.

Ik denk dat dit echt een succes gaat worden.

Zie de geweldige site: http://pyxism-travel.webs.com/

Aaah, ik moet beter lezen. Niet puur een piramidespelletje.
Te zijner tijd kunnen mensen ia je eigen website boeken.
Ook krijgt u een eigen website met daarop te zijner tijd uw eigen boekings machine. Hiermee kunnen bezoekers aan uw website meteen hun reis boeken en waarbij U de commissie krijgt
Dus te zijner tijd wordt het MLM in plaats van een piramidespelletje.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door jor »

Het lidmaatschap van Pyxism kost $325,-, èènmalig.
Als je lid bent geworden van Pyxism kom je in de Compas Matrix. Een pool waarbij je, als je 2 mensen hebt gevonden die ook lid zijn geworden, en zij ook weer 2 leden en die ook weer 2 leden, steeds hoger komt.Bij maar 14 betaalde mensen, krijg je $300,- contant of je gebruikt dat geld om opnieuw in het navigatie bord opgenomen te worden. Iedere keer dat je erna doorheen gaat, verdien je €867,00,-/$1250,-
Om vervolgens verder te gaan..
Dan kom je in de Horizon Matrix, een volgende pool. Je krijgt een vakantie van meer dan €694,-/$1000,- ! En automatisch weer een plekje in de Horizon Matrix. Als je daar bovenaan komt, krijg je €5.549,00/ $8.000,- contant en degene die jou heeft gesponsord krijgt dan $1000,- en zijn/haar sponsor krijgt ook $1000,-. Dus dat betekent dat je iedere keer dat iemand die via jou lid is geworden bovenaan in de Horizon Matrix is gekomen, jij $1000,- krijgt. Dit is een extra stimulans voor mensen om hun downliners te blijven helpen
# Uzelf geen zorgen hoeven maken over pensioen e.d
# Gewoon kunnen stoppen met werken?
En dezelfde lokkertjes die je overal tegenkomt. :wink:

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Dit is geen MLM, maar een piramidespel, en dus verboden volgens de Nederlandse wet. Producten komen pas op termijn aan de orde in de vorm van reizen, verder wordt er op geen enkele manier aan de verkoop van producten en/of diensten gerefereerd.

Veel aandacht aan de opmaak van hun website wordt er niet besteed door de distributeurs, vgl.:

http://pyxism-travel.webs.com/

en

http://www.pyxism.nl

Waarschijnlijk krijg je een gratis websiteformatje als je je aanmeldt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door jor »

Niels2010 schreef:Dit is geen MLM, maar een piramidespel,
Geloof het maar men beweert wat anders.
Pyxism is afgelopen zomer opgericht in california, USA. De oprichter heet Lloyd Wilson. Hij heeft al 12 jaar ervaring met MLM bedrijven, waaronder http://www.nettrav.com/, voordat hij met MLM in aanraking was gekomen, heeft hij zijn eigen bedrijf gehad, dat hij met succes heeft verkocht en was hij leidinggevende bij verschillende bedrijven.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

jor schreef:
Niels2010 schreef:Dit is geen MLM, maar een piramidespel,
Geloof het maar men beweert wat anders.
Pyxism is afgelopen zomer opgericht in california, USA. De oprichter heet Lloyd Wilson. Hij heeft al 12 jaar ervaring met MLM bedrijven, waaronder http://www.nettrav.com/, voordat hij met MLM in aanraking was gekomen, heeft hij zijn eigen bedrijf gehad, dat hij met succes heeft verkocht en was hij leidinggevende bij verschillende bedrijven.
Heb het gezien, Jor. Deze is ook lekker sneaky:
Dit is niet de officiële site van Pyxism
De Nederlandse versie van de officiële website van Pyxism lijkt echter onvindbaar, google vindt alleen websites van distributeurs.

http://pyxism.com/

Dit is de Engelstalige variant, waarop verbazend genoeg ook zeer weinig over reizen wordt gesproken. De businessopportunity staat centraal en je wordt beloond op basis van de wervingen die je doet, niet op basis van de reizen die jij of jouw downline verkoopt:

http://pyxism.com/compplan.php

Het gaat hier dus niet om MLM, maar om een piramidespel (althans, volgens de Nederlandse wet).

http://nettrav.com, het vorige bedrijf van Lloyd Wilson, lijkt op hetzelfde principe gestoeld te zijn. De reizen komen pas in een later stadium aan de orde, en vooral als beloning voor de distributeurs die voldoende mensen hebben weten aan te werven, niet als product of dienst.

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Pruim. »

Op de 'officiéle' site staan wat reisjes. Ik kan alleen nergens boeken. Zou dat alleen mogelijk zijn als je eerst 325 euro betaald?

Waarom binnen een MLM-systeem een 'reisbureau' beginnen waar niemand een reis kan boeken, terwijl de reis-business al behoorlijk vol zit met allerhande reisbureautjes.

Uiteraard heb ik de heer Frank van E ook om een reactie gevraagd.
Moeten we maar even afwachten of hij ons ook wat duidelijkheid wil verschaffen.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Pruim. schreef:Op de 'officiéle' site staan wat reisjes. Ik kan alleen nergens boeken. Zou dat alleen mogelijk zijn als je eerst 325 euro betaald?

Waarom binnen een MLM-systeem een 'reisbureau' beginnen waar niemand een reis kan boeken, terwijl de reis-business al behoorlijk vol zit met allerhande reisbureautjes.
Daar wrikt hem nou dus net de schoen. Het is géén MLM-systeem, omdat wij geen reisjes kunnen boeken. Adverteren met reisjes is niet genoeg volgens de Nederlandse wet, het hele bedrijf moet om het product draaien, niet om de werving van nieuwe distributeurs (althans: daar mag geen directe - al dan niet geldelijke - beloning tegenover staan).
Pruim. schreef:Uiteraard heb ik de heer Frank van E ook om een reactie gevraagd. Moeten we maar even afwachten of hij ons ook wat duidelijkheid wil verschaffen.
Ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte!

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Pruim. »

Onderstaand mailtje had ik naar de heer Frank van E verstuurd:
Goedenavond,

Ik heb de Pyxism website eens bekeken en ook de Officiele website
www.pyxism.com.
Echter heb ik het idee, net als enkele andere mensen, dat het hier om
een puur piramidespel gaat.
Er worden namelijk helemaal geen diensten verleend of producten
verkocht. Het enige doel lijkt te zijn om meer mensen in te laten
schrijven tegen betaling.
Graag zou ik U uit willen nodigen om U in de discussie te mengen om
ons duidelijkheid te verschaffen.

zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 52#p975952

Mvg,

Pruim.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Pruim. schreef:Onderstaand mailtje had ik naar de heer Frank van E verstuurd:
Goedenavond,

Ik heb de Pyxism website eens bekeken en ook de Officiele website
http://www.pyxism.com.
Echter heb ik het idee, net als enkele andere mensen, dat het hier om
een puur piramidespel gaat.
Er worden namelijk helemaal geen diensten verleend of producten
verkocht. Het enige doel lijkt te zijn om meer mensen in te laten
schrijven tegen betaling.
Graag zou ik U uit willen nodigen om U in de discussie te mengen om
ons duidelijkheid te verschaffen.

zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 52#p975952

Mvg,

Pruim.
Ok, ben benieuwd, denk eerlijk gezegd niet dat we wat zullen horen, maar je weet maar nooit! Hij ziet hier niet echt potentiële klanten denk ik.

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Pruim. »

Geen idee of Frank wil reageren of niet.

Wat wel mooi is, is dat dit onderwerp hier op Tros radar al hoog in de lijst staat als mensen op Pyxism gaan zoeken via google (in het nederlands).

En het kan natuurlijk nooit kwaad als mensen kritische vragen tegenkomen, als ze informatie zoeken hierover.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door jor »

Niels2010 schreef:Dit is geen MLM, maar een piramidespel, en dus verboden volgens de Nederlandse wet. Producten komen pas op termijn aan de orde in de vorm van reizen, verder wordt er op geen enkele manier aan de verkoop van producten en/of diensten gerefereerd.
Veel aandacht aan de opmaak van hun website wordt er niet besteed door de distributeurs, vgl.:

Ook hier weer, veel te vlug reageren dat het toch maar vooral niet als MLM gezien moet worden doet mij vrezen/vermoeden dat jij op dit forum helemaal geen open kaart speelt.Zoals ik in dit topic al gestopt was om op antileugens te reageren doe ik nu ook met jou.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

jor schreef:
Niels2010 schreef:Dit is geen MLM, maar een piramidespel, en dus verboden volgens de Nederlandse wet. Producten komen pas op termijn aan de orde in de vorm van reizen, verder wordt er op geen enkele manier aan de verkoop van producten en/of diensten gerefereerd.
Veel aandacht aan de opmaak van hun website wordt er niet besteed door de distributeurs, vgl.:

Ook hier weer, veel te vlug reageren dat het toch maar vooral niet als MLM gezien moet worden doet mij vrezen dat je op dit forum helemaal geen open kaart speelt.
Jor, jij moet geen spoken gaan zien. Ik zag dit topic ontstaan, en heb me daar meteen ingemengd, net als jij overigens. Jij doet dat vanuit jouw invalshoek, vanuit de zaken die jou opvallen, ik doe dat vanuit hetgeen mij opviel, namelijk dat dit veel wegheeft van de verhalen die ik heb gelezen met betrekking tot bijvoorbeeld de Freedom Travel Club. Ik heb nooit gezegd dat ik sympathie heb voor MLM (en dat heb ik ook niet), maar aan piramidespellen heb ik sowieso een gruwelijke hekel. Een vorm van grove oplichting, die hard moet worden aangepakt. De aanduiding van Pyxism als piramidespel lijkt me gewoon terecht, en hiervan kan ook weer een waarschuwende werking uitgaan voor mensen die via google zoeken op Pyxism (vgl. Pruim's post).

Als jij overigens twijfels hebt bij mijn motieven en/of vermoed dat ik op ook maar enige wijze betrokken ben bij MLM, stuur een pbtje met wat je wil weten, en ik zal aantonen wie ik ben en wat ik doe (op een publiek forum doe ik dat liever niet).
Pruim. schreef:Geen idee of Frank wil reageren of niet.

Wat wel mooi is, is dat dit onderwerp hier op Tros radar al hoog in de lijst staat als mensen op Pyxism gaan zoeken via google (in het nederlands).

En het kan natuurlijk nooit kwaad als mensen kritische vragen tegenkomen, als ze informatie zoeken hierover.
Helemaal mee eens.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

Ook hier weer, veel te vlug reageren dat het toch maar vooral niet als MLM gezien moet worden doet mij vrezen/vermoeden dat jij op dit forum helemaal geen open kaart speelt.
Eerlijk gezegd heb ik ook al een tijdje mijn twijfels.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Niels2010 schreef:Als jij overigens twijfels hebt bij mijn motieven en/of vermoed dat ik op ook maar enige wijze betrokken ben bij MLM, stuur een pbtje met wat je wil weten, en ik zal aantonen wie ik ben en wat ik doe (op een publiek forum doe ik dat liever niet).
Geldt voor jou ook Kuklos. Ik ben absoluut geen voorstander van MLM, heb al meermaals aangegeven dat ik ook niet direct een tegenstander ben, omdat ik naar mijn mening onvoldoende informatie en kennis over het onderwerp heb om een beeld te vormen. Over deze kwestie kan ik dat echter wel: dit is een piramidespel, en dat is sowieso oplichting. Mensen moeten hier dus voor oppassen. Zie niet in wat hier mis mee is?

Pruim.
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 jan 2010 14:20

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Pruim. »

En hier het antwoord op m'n mailtje:
Hallo ****
Ik heb niet beweerd en zal dat ook niet doen dat dit een mlm systeem is.
Mijn site is de vertaling van de originele Engelse site.
Als u www.pyxism.com bekijkt ziet u dat u vakantie pakketen kunt kopen en
deze worden met flinke kortingen aangeboden.
Uiteraard moet u wel lid zijn van de pyxism club.
Dit kan als gratis of als betaald member.
Daarnaast de mogelijkheid om een organisatie op te bouwen, waarbij je
inkomsten kunt genereren.
Als u iemand bij de vakbond aanmeldt krijgt u ook iets.
Dus zoals u suggereert zou de vakbond ook een mlm zijn en dus slecht.
Lijkt mij verstandig u aan te melden en eerst eens goed de site te
doorlopen, voordat u met conclusies komt.
Met vriendelijke groet,
****
PS u heeft niet gevraagd of u mijn site mocht publiceren in het forum en
bent dus in overtreding.
Ik schijn in overtreding te zijn, omdat ik een link naar de betreffende website heb geplaatst?
Ik denk dat dat wel meevalt, en ben nog niet van plan om dit weg te halen. Uiteraard kan er altijd een verzoek bij Tros Radar in worden gediend, of zij dat weg willen halen.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

Die vent van die site is typerend. Ik zie in elk geval een heleboel rode vlaggetjes bij zijn aanbieding. Wegblijven dus.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Pruim. schreef:En hier het antwoord op m'n mailtje:
Hallo ****
Ik heb niet beweerd en zal dat ook niet doen dat dit een mlm systeem is.
Mijn site is de vertaling van de originele Engelse site.
Als u http://www.pyxism.com bekijkt ziet u dat u vakantie pakketen kunt kopen en
deze worden met flinke kortingen aangeboden.
Uiteraard moet u wel lid zijn van de pyxism club.
Dit kan als gratis of als betaald member.
Daarnaast de mogelijkheid om een organisatie op te bouwen, waarbij je
inkomsten kunt genereren.
Als u iemand bij de vakbond aanmeldt krijgt u ook iets.
Dus zoals u suggereert zou de vakbond ook een mlm zijn en dus slecht.
Lijkt mij verstandig u aan te melden en eerst eens goed de site te
doorlopen, voordat u met conclusies komt.
Met vriendelijke groet,
****
PS u heeft niet gevraagd of u mijn site mocht publiceren in het forum en
bent dus in overtreding.
Ik schijn in overtreding te zijn, omdat ik een link naar de betreffende website heb geplaatst?
Ik denk dat dat wel meevalt, en ben nog niet van plan om dit weg te halen. Uiteraard kan er altijd een verzoek bij Tros Radar in worden gediend, of zij dat weg willen halen.
Maak je maar niet ongerust Pruim, je bent niet in overtreding. Je hebt immers geen informatie/afbeeldingen van zijn website gekopieerd en gepubliceerd. Je hebt slechts naar de website verwezen, wat absoluut niet strafbaar is. Quoten van websites kan dat onder bepaalde omstandigheden wel zijn, al heb ik nergens op zijn website een copyrightvermelding gezien (kan ook aan mij liggen). Maak je dus niet ongerust, hij probeert je bang te maken, omdat hij niet zo van negatieve publiciteit houdt.

@ Jor en Kuklos,

nogmaals, als jullie twijfels hebben bij mijn motieven, laat het even weten.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:Die vent van die site is typerend. Ik zie in elk geval een heleboel rode vlaggetjes bij zijn aanbieding. Wegblijven dus.
Zeker weten. Gevaarlijk concept!

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

jor schreef:Zoals ik in dit topic al gestopt was om op antileugens te reageren doe ik nu ook met jou.
Dit zinnetje had ik nog even over het hoofd gezien. Aparte houding hoor. Je hebt een vermoeden dat er iets niet in de haak is met mij, maar je geeft dan niet aan wat er niet in de haak zou moeten zijn en je geeft me al helemaal geen kans om een dergelijk misverstand even uit te wereld te helpen. Sterker nog, je boycot mijn reacties.. Aparte manier van handelen moet ik zeggen. Het lijkt er sterk op dat je alleen maar reacties wil horen die exact hetzelfde zeggen als die van jou, en als er een iets andere mening wordt geplaatst, is dat meteen een reden voor jou om niet meer te reageren. Rare manier van discussiëren, als je het mij vraagt.

Of is het zo dat je hier alleen mag reageren als je bij voorbaat, zelfs als je van jezelf weet dat je over te weinig feitelijke kennis beschikt, stelt dat MLM oplichting is, van geen kant deugt en in geen enkele vorm ook maar één positief puntje kan hebben, en die stelling dan ook met hand en tand verdedigt? Apart..

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Reisbureau-MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Verwijzen naar websites is toegelaten. Dit doen om commerciele redenen (op dit forum) niet. Een citaat (kort) overnemen, met bronvermelding (!), is toegelaten.

Duidelijk dat de site eigenaar je schrik tracht aan te jagen. Logisch, dit is voor hem slechte reclame. En terecht, wat hij promoot is overduidelijk een pyramidespel!

Gesloten